소셜 커머스 고객 만족에 영향을 미치는 요인에 관한 연구

논문상세정보
' 소셜 커머스 고객 만족에 영향을 미치는 요인에 관한 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • repurchasing intention
  • service quality
  • social commerce
  • social media
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
10,814 1

0.0%

' 소셜 커머스 고객 만족에 영향을 미치는 요인에 관한 연구' 의 참고문헌

  • 패키지SW의 서비스품질과 제품품질이 사용자만족과 구전 및 재사용의도에 미치는 영향에 관한 연구
    김정석 숭실대학교 [2009]
  • 인터넷 쇼핑몰의 내․외향적 특성과 소비자 특성이 재구매 의도에 미치는 영향
    강문식 인터넷전자상거래연구 9 (1) : 67 ~ 99 [2009]
  • 소셜커머스 해외 추진 사례와 전망
    김철환 [2010]
  • 소셜미디어 환경에서 온라인구전(eWOM)에 영향을 미치는 요인 연구
    노승의 지식경영연구 14 (1) : 1 ~ 20 [2013]
  • 소셜 커머스의 거부할 수 없는 매력
    류한석 [2011]
  • 소셜 커머스에서 가격할인, 상품후기, 지각된 위험의 영향과 상호작용에 관한 연구
    방정혜 지식경영연구 14 (4) : 87 ~ 98 [2013]
  • 서비스 품질 관점에서 본 온라인 커뮤니티의 성공 요인에 관한 연구: SERVQUAL을 중심으로
    전새하 한국컴퓨터정보학회논문지 15 (7) : 125 ~ 134 [2010]
  • e-SERVQUAL: 인터넷 서비스 품질의 소비자 평가 측정 도구
    이문규 마케팅연구 17 (1) : 73 ~ 95 [2002]
  • Word of Mouth :Understanding and Managing Referral Marketing
    Buttle F. A. Journal of Strategic Marketing 6 : 241 ~ 254 [1988]
  • The Theory of Buyer Behavior
    Howard J. A N.Y.John Willey & Sons Inc : 145 ~ [1969]
  • The Differential Impact on Abstract vs. Concrete Information on Decision
    Borgida E. Journal of Applied Social Psychology 7 : 258 ~ 271 [1977]
  • Social Commerce :Monetizing Social Media
    Marsden P. SYZYGY Group [2010]
  • Satisfaction: A Behavioral perspective on the consumer
    Oliver, R. L. McGraw-Hill [1997]
  • SERVQUAL과 SERVPERF를 이용한 대학도서관 서비스 품질평가에 관한 연구
    이두영 정보관리학회지 20 (2) : 73 ~ 92 [2003]
  • SERVQUAL: A Multiple-Item Scale for Measuring Consumer Perceptions of Service Quality
    Parasuraman A Journal of Retailing 64 : 12 ~ 40 [1988]
  • Problems and Strategies in Service Marketing
    Zeithaml V. A Journal of Marketing 49 : 33 ~ 46 [1985]
  • Negative Word-of-Mouth by Dissatisfied Consumers : A Pilot Study
    Richins M. L. Journal of Marketing 47 : 68 ~ 78 [1983]
  • Multivariate Analysis of Brand Loyalty for Major Household Appliances
    Newman J. W. Journal of Marketing Research 10 : 404 ~ 409 [1973]
  • Models of Consumer Satisfaction : An Extension
    Tse D. K Journal of Marketing Research 25 : 204 ~ 212
  • Modeling Choices among Alternative Response to Dissatisfaction
    Day R. L. Advances in Consumer Research 11 : 496 ~ 499 [1984]
  • Measuring service quality : a reexamination and extension
    Cronin J. J. Journal of Marketing 56 : 55 ~ 68 [1992]
  • Explanations for Successful and Unsuccessful Marketing Decisions : The Decision Maker's Perspective
    Curren M. T. Journal of Marketing 56 : 18 ~ 31 [1992]
  • Equity and Disconfirmation Perceptions as Influences on Merchant and Product Satisfaction
    Oliver, R. L. Journal of Consumer Research 16 : 372 ~ 383 [1989]
  • Duality in Consumer Post-Purchase Attitude
    Geva A. Journal of Economic Psychology 12 : 141 ~ 164 [1990]
  • Consumer Behavior and Marketing Action
    Assael H. Kent Publishing Company : 412 ~ 413 [1984]
  • Consumer Behavior
    Engel J. F. The Dryden Press : 123 ~ 139 [1982]
  • Conceptualization and Measurement of Consumer Satisfaction and Dissatisfaction
    Hunt H. K. Marketing Science Institute [1977]
  • Adapting to Word of Mouse
    Gelb D. B. Business Horizon : 21 ~ 25 [2002]
  • A Theory of reasoned Action : Some Applications and Implications
    Fishbein M. Nebraska Symposium on Motivation 2 : 65 ~ 116 [1980]
  • A Service Quality Model and Its Marketing Implication
    Gronroos C. European Journal of Marketing 18 : 36 ~ 44 [1984]
  • A Model for Understanding Social Commerce
    Rad A. A. Journal of Information Systems Applied Research 4 : 63 ~ 73 [2010]
  • A Measure of Service Quality for Retail Stores : Scale Development and Validation
    Dabholkar, Pratibha A. Journal of the Academy of Marketing Science 24 : 3 ~ 16 [1996]
  • A Cognitive Model of the Antecedents and Consequences of Satisfaction Decisions
    Oliver, R. L. Journal of Marketing Research 17 : 460 ~ 469 [1980]