정체성과 개방성이 소셜 네트워크 서비스 사용의도에 미치는 영향: 친밀감 대인관계 과정 모델을 중심으로

논문상세정보
' 정체성과 개방성이 소셜 네트워크 서비스 사용의도에 미치는 영향: 친밀감 대인관계 과정 모델을 중심으로' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • interpersonalprocessmodelofintimacy
  • intimacy
  • personal identity
  • sns
  • social identity
  • social network service
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' 정체성과 개방성이 소셜 네트워크 서비스 사용의도에 미치는 영향: 친밀감 대인관계 과정 모델을 중심으로' 의 참고문헌

  • 지적자극이 역할 내 행동과 심리적 웰빙에 미치는 영향에 관한 연구 -일에 대한 희망과 리더와의 친밀감을 중심으로-
    허남철 기업경영연구 16 (3) : 265 ~ 286 [2009]
  • 일상사건의 공유를 통한 부부의 친밀감 발달과정:지각된 배우자 반응의 매개효과
    윤미혜 한국심리학회지: 사회및성격 23 (1) : 17 ~ 32 [2009]
  • 인터넷 지식공유에 영향을 미치는 요인 연구: 사회적 자본 이론과 자기표현욕구를 중심으로
    한진우 농촌지도와 개발 16 (1) : 153 ~ 180 [2009]
  • 인터넷 열풍과 대인관계의 변화
    박수호 사회와 이론 (20) : 401 ~ 430 [2012]
  • 온라인 커뮤니티에서 자기표현 욕구의 영향요인과 디지털 아이템 구매의도에 미치는 효과
    고준 Asia Pacific Journal of Information Syste 18 (1) : 117 ~ 144 [2008]
  • 온라인 공간에서의 자기노출, 친밀감, 공동 공간감에 관한 연구
    박성복 한국언론학보 51 (6) : 469 ~ 495 [2007]
  • 여행사 웹사이트 사용자의 몰입과 만족이 시스템 이용의도에 미치는 영향
    변현수 관광연구 26 (2) : 163 ~ 179 [2011]
  • 소셜 네트워킹 사이트에서 네트워크 외부성이 지식공유 의도에 미치는 영향: 사회적 자본과 온라인 정체성 관점
    이정민 지식경영연구 13 (3) : 1 ~ 16 [2012]
  • 소셜 네트워크 사이트에서 온라인 관계를 통한 지식공헌: 개인관계이론 관점
    정남호 지식경영연구 12 (5) : 25 ~ 40 [2011]
  • 서비스 실패와 복구 후의 소비자 반응에 관한 연구: 서비스제공자의 복구노력과 고객-종업원의 친밀감의 역할을 중심으로
    박소진 아시아마케팅저널 9 (3) : 75 ~ 115 [2007]
  • 부모애착과 자아정체감이 고등학생 친구관계에서의 친밀감발달에 미치는 영향
    서유리 국제신학대학원대학교 [2010]
  • 박사
  • 기업 모바일 소셜네트워크서비스 특성요인이 사용자 만족과 지속적 사용의도에 미치는 영향에 관한 연구
    김준희 디지털융복합연구 10 (8) : 135 ~ 148 [2012]
  • “The partial least squares(PLS) approach to causal modeling”, personal computer adoption and useasan illustration
    Barclay, D. Technology Studies : 2 ~ 2 [1981]
  • social network users worldwide, by region and country,2011-2014
  • Why should I share? Examining social capital and knowledge contribution in electronic networks of practice
    Wasko, M. M. MIS Quarterly 29 (1) : 35 ~ 57 [2005]
  • Who do you think you are? personal home pages and self-presentation on the world wide web
    Dominick, J. R Journalism and Mass Communication Quarterly 76 (4) : 646 ~ 658 [1999]
  • We are what we post? self-presentation in personal web space
    Schau, H.J Journal of Consumer Research 30 (3) : 385 ~ 404 [2003]
  • Understanding the Adoption of Multipurpose Information Appliances: The Case of Mobile Data Services
    Hong, S.J. Information Syste Research 17 (2) : 162 ~ 179 [2006]
  • The interpersonal process model of intimacy in marriage: a daily-diary and multilevel modeling approach
    Laurenceau J. P. J Fam Psychol 19 (2) : 314 ~ 323 [2005]
  • The impacts of computer based communication on the socil structure of an emerging scientific specialty
    Freeman, I. C. Social Networks 6 : 201 ~ 221 [1984]
  • The Social Psychology of Intergroup Relations
    Tajfel, H. Books/Cole : 33 ~ 48 [1979]
  • The Role of Social Network Sites in Romantic Relationships: Effects on Jealousy and Relationship Happiness
    Sonja, U. Journal of Computer-Mediated Communication 16 : 511 ~ 527 [2011]
  • The Interpersonal Theory of Psychiatry
    Sullivan, H. S. Norton [1953]
  • Social capital, self-esteem, and use of online social network sites: A longitudinal analysis
    Charles, S. Journal of Applied Developmental Psychology 29 : 434 ~ 445 [2008]
  • Social Identity Theory and the Organization
    Ashforth, B. E Academy of Management Review 14 (1) : 20 ~ 39 [1989]
  • Self-disclosure: An experimental analysis of transparent self
    Jourard, S. M. John Wiley & Sons [1971]
  • Self-disclosure and student satisfaction with Facebook
    Whitney, P. S. Computers in Human Behavior 28 : 624 ~ 630 [2012]
  • Self-categorization theory
    Haslam, S. A. The Alden Press : 28 ~ 35 [2004]
  • Self-Presentation:Impression Management and Interpersonal Behavior
    Leary, M. R. Westview Press [1995]
  • Self-Presentation: Managing the Impression of Consistency When Reality Interfers with Self Enhancemen
    Schlenker, B. R. Journal of Personality and Social Psychology 32 : 1030 ~ 1037 [1975]
  • Recipient reactions to aid
    Fisher, F. D. Psychological Bulletin 91 (1) : 27 ~ 54 [1982]
  • Readings in Social Psychology
    Kelley, H. H. Henry Holt : 410 ~ 414 [1952]
  • Psychology of Intergroup Relations
    Tajfel, H. Nelson-Hall : 7 ~ 24 [1985]
  • Predictors of intimacy in couples’ discussions of relationship injuries : An observational study
    Mitchell, A. E. Journal of Family Psychology 22 (1) : 21 ~ 29 [2008]
  • Place attachment : 253 ~ 278
  • Passion, Intimacy, and Time: Passionate Love as a Function of Change in Intimacy 3 (1) : 49 ~ 67
  • PLS path modeling
    Tenenhaus, M. Computational Statistics & Data Analysis 48 (1) [2005]
  • Modern Methods for Business Research : 295 ~ 336
    Chin, W. W. [1998]
  • Marital Intimacy and Self-Disclosure
    Waring, E. M. Journal of Clinical Psychology 39 (2) : 183 ~ 190 [1983]
  • Investigating the role of identity and gender in technology mediated learning
    Hwang, Y. Behaviour & Information Technology 29 (3) : 305 ~ 319 [2010]
  • Intimacy as an interpersonal process: the importance of selfdisclosure, partner disclosure and perceived partner responsiveness in interpersonal exchanges
    Laurenceau J. P. J Pers Soc Psychol 74 : 1238 ~ 1251 [1998]
  • Interpersonal Effects in Computer Mediated Interaction: A relational perspective
    Walther, J. B. Communication Research 19 : 52 ~ 90 [1992]
  • Integrating Perceived Playfulness into Expectation-Confirmation Model for Web Portal Context
    Lin, C. S. Information & Management 42 (5) : 683 ~ 693 [2005]
  • In-group bias in the minimal intergroup situation : A cognitive-motivational analysis
    Brewer, M. B. Psychological Bulletin 86 : 307 ~ 324 [1979]
  • Impression management : A literature review and twocomponent model
    Leary, M. R. Psychological Bulletin 107 (1) : 34 ~ 47 [1990]
  • Impression Management Theory and Social Psychological Research
    Schneider, D. J. Academic Press : 23 ~ 40 [1981]
  • Identity: Youth and Crisis
    Erikson, E. H. Norton [1968]
  • Handbook of Personal Relationships
    Reis, H. T. Wiley : 367 ~ 389 [1988]
  • Differentiation between social groups: Studies in the social psychology of intergroup relations
    Tajfel, H. Academic Press : 61 ~ 76 [1978]
  • Current topics in early childhood education: Vol 1
    Asher, S. R. Ablex Publication [1977]
  • Coming out in the age of the internet: Identity “demarginalization” through virtual group participation
    McKenna, K.Y.A Journal of Personality and Social Psychology 75 : 681 ~ 694 [1998]
  • Assumptions and comparative strengths of the two-step approach
    Anderson, J. C. Sociological Methods & Research 20 (3) : 321 ~ 333 [1992]
  • An Empirical Study of the Factors Affecting Social Network Service Use
    Kwon, O. Computers in Human Behavior 26 : 254 ~ 263 [2010]
  • Advanced Method of Marketing Research
    Fornell, C. R Blackwell [1994]
  • A partial least squares latent variable modeling approach for measuring interaction effects : Results from a monte carlo simulation study and an electronic-mail emotion/adoption study
    Chin, W. W. Information Syste Research 14 (2) [2003]
  • A dynamic process model of service quality: From expectation to behavioral intentions
    Boulding, W. Journal of Marketing Research 30 (1) : 7 ~ 27 [1993]
  • A Study of Normative and Information Social Influences upon Individual Judgement
    Deutsch, M Journal of Abnormal and Social Psychology 51 : 629 ~ 636 [1955]