중도,중복장애 학생의 학교 교육과정 편성,운영을 위한 기본 교육과정 재구성 방안 탐색

' 중도,중복장애 학생의 학교 교육과정 편성,운영을 위한 기본 교육과정 재구성 방안 탐색' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 교육학
  • curriculum
  • sever-multipledisabilities
  • speaaleducation
  • thebasiccurriculums
  • 교육과정
  • 기본교육과정
  • 중도
  • 중복장애
  • 특수교육
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
17,248 2

0.0%

' 중도,중복장애 학생의 학교 교육과정 편성,운영을 위한 기본 교육과정 재구성 방안 탐색' 의 참고문헌

  • 한국 특수학교 교육과정 변천사 연구
    정대영 [2001]
  • 한국 특수학교 교육과정 변천사 연구
  • 학교 교육과정 편성.운영의 실제 /
  • 특수학교 교육과정해설(II)
    교육인적자원부 대한교과서주식회사 [1998]
  • 특수학교 교육과정(총론) 개정 연구 . 2009년 개정교육과정에 따른 특수학교 교육과정(총론) 개정 연구 답신 보고서
  • 특수학교 교육과정 해설(I)
    교육인적자원부 대한교과서주식회사 [1998]
  • 특수학교 교육과정
    교육인적자원부 교육부 고시 제1998-11호(별책 1) [1998]
  • 특수교육발전 5개년 계획 수립기초연구
    김은주 [2012]
  • 특수교육 교육과정의 이해(II)중도⋅중복장애학생 교육과정 편성⋅운영 방안
    김정연 특수교육 교육과정 및 교과용도서 현장 활용 세미나 자료집 : 17 ~ 36 [2013]
  • 특수교육 교육과정 국제 동향 분석
    국립특수교육원 멀티넷 [2004]
  • 특수교육 교육과정 개정 시안 연구보고서
  • 특수교육 교육과정
    교육과학기술부 교육과학기술부 고시 제 2011-501호(별책 1) [2010]
  • 통합상황에서의 효율적인 교육과정 재구성 방안
    오세웅 특수교육저널:이론과 실천 4 (4) : 525 ~ 542 [2003]
  • 초등학교교육과정
    문교부 문교부령 제119호 [1963]
  • 초등학교·중학교·고등학교·사범학교 교육과정시간배당기준령
    문교부 문교부령 제35호 [1954]
  • 초·중등학교 교육과정
    교육과학기술부 교육과학기술부 고시 제 2008-3호(별책 1) [2011]
  • 체육 교사용 지도서(기본 교육과정 초등학교 1-2학년)
    교육과학기술부 미래엔 [2013]
  • 진로와 직업 교사용 지도서(기본 교육과정 중학교)
    교육과학기술부 미래엔 [2013]
  • 증보 교육과정탐구
    이홍우 박학사 [1992]
  • 중도⋅중복장애학생 교수․학습자료 개발 기초 연구
    국립특수교육원 극동인쇄 [2012]
  • 중도·중복장애학생 학교교육 현황에 관한 일고찰
    이숙정 교육의 이론과 실천 15 (1) : 69 ~ 98 [2010]
  • 중도?중복장애학생을 위한 교육과정 편성 운영의 방향 및 과제
    김정연 한국지체중복건강장애교육학회 하계학술대회 자료집 : 21 ~ 32 [2012]
  • 중도 ・중복장애학생 교육과정 편성 ・운영방안 연구
  • 정보통신활용 교사용 지도서(기본 교육과정 중․고등학교)
    교육과학기술부 미래엔 [2013]
  • 재활 교사용 지도서(기본 교육과정 중․고등학교)
    교육과학기술부 미래엔 [2013]
  • 재활 교사용 지도서(기본 교육과정 고등학교)
    교육과학기술부 미래엔 [2013]
  • 일본의 중도・중복장애학생 교육과정 분석 및 한국적 시사점 탐색
    김혜리 특수아동교육연구 13 (3) : 457 ~ 477 [2011]
  • 음악 교사용 지도서(기본 교육과정 초등학교 1-2학년)
    교육과학기술부 미래엔 [2013]
  • 여가활용 교사용 지도서(lrl본 교육과정 중․고등학교)
    교육과학기술부 미래엔 [2013]
  • 생활영어 교사용 지도서(기본 교육과정 중․고등학교)
    교육과학기술부 미래엔 [2013]
  • 생활경제 교사용 지도서(기본 교육과정 고등학교)
    교육과학기술부 미래엔 [2013]
  • 사회 교사용 지도서(기본 교육과정 초등학교 1-2학년)
    교육과학기술부 미래엔 [2013]
  • 미술 교사용 지도서(기본 교육과정 초등학교 1-2학년)
    교육과학기술부 미래엔 [2013]
  • 국어 교사용 지도서(기본 교육과정 초등학교 1-2학년)
    교육과학기술부 미래엔 [2013]
  • 국가 수준 교육과정 개발 패러다임의 전환(1) : 전면 개정형에서 점진 개선형으로
    홍후조 교육과정연구 17 (2) : 209 ~ 234 [1999]
  • 교육과정의 편성
    함수곤 대한교과서주식회사 [1995]
  • 과학 교사용 지도서(기본 교육과정 초등학교 1-2학년)
    교육과학기술부 미래엔 [2013]
  • severely bandicapped persons in the community
    Blackstone University of Washington, PDAS : 29 ~ 52 [1991]
  • Using self-scheduling to promote self-directed leisure activity in home and community settings
    Bambara, L. M. Journal of The Association for Persons with Sever Handicaps 17 : 67 ~ 76 [1992]
  • Using generalcase instruction to teach spontaneous and generalized requests for assistance to learners with severe disabilities
    Chadsey-Rusch Journal of The Association for Persons with Sever Handicaps 18 : 177 ~ 187 [1993]
  • The effects of single instance, multiple instance, and general case training on generalized vending machine used by moderately and severely handicapped students
    Sprague Journal of Applied Behavior Analysis 17 : 273 ~ 278 [1984]
  • Teaching young adults with developmental disabilities and visual impairments to use tape-recorded recipes : Acquisition, generalization, and maintenance of cooking skills
    Trask-Tyler Journal of Behavioral Education 4 : 283 ~ 311 [1994]
  • Teaching meal preparation vocabulary and procedures to individuals with mental retardation
    Schloss Teaching Exceptional Children 25 (3) : 7 ~ 12 [1993]
  • Teaching individuals with physical or multiple disabilities
    Best, S. J. Merrill//Prentice Hall [2005]
  • Teaching adults with severe disabilities to express their choice of settings forleisure activities
    Browder Education and Training in Mental Retardation and Developmental Disabilities 33 : 228 ~ 238 [1998]
  • Making activities meaningful for srudents with severe multiple disabilities
    Brown Teaching Exceptional Children 25 (4) : 12 ~ 16 [1991]
  • Instructional methods with students who have significant disabilities
    Wolery Journal of Special Education 31 : 61 ~ 79 [1997]
  • Increasing the social interactions of preschool children with disabilities during mealtimes : The effects of an interactive placemat game
    Robinson Spohn, J. R. Education and Treatment of Children 22 : 1 ~ 18 [1999]
  • Increasing self-determination : Teaching people with mental retardation toevaluate residential options
    Faw Journal of Applied Behavior Analysis 29 : 173 ~ 188 [1996]
  • Including students with special need : A practical guide for classroom teachers
    Friend, M. Allyn & Bacon [1999]
  • Evaluating and increasing meal-related choices throughout a service setting for people with severe disabilities
    Parsons Journal of The Association for Persons with Sever Handicaps 18 : 253 ~ 260 [1993]
  • Enhancing choice and participation for adults with severe disabilities in community-based instruction
    Browder Cooper Journal of The Association for Persons with Sever Handicaps 23 : 252 ~ 260 [1998]
  • Curriculum, assessment, and instruction for students with disabilities
    Bigge, J. L. Wadsworth [1999]
  • Curricular and instructional approaches for persons with sever disabilities
    Saton, D. E. Allyn &Bacon : 149 ~ 183 [1994]
  • Balancing the right to habilitaion with the right to personal liberties : The rights of people with developmental disabilities to eat too many doughnuts and take a nap
    Bannereman Journal of Applied Behavior Analysis 23 : 79 ~ 89 [1990]
  • An approach to teaching self-dressing to a child with dual-sensory impairment
    Mckeley Teaching Exceptional Children 25 (1) : 12 ~ 15 [1992]
  • 2012특수교육 교육과정 길라잡이
    국립특수교육원 국립특수교육원 [2012]