액션러닝이 간호사의 문제해결능력, 의사소통, 정서창의성 및 혁신행동에 미치는 효과

논문상세정보
' 액션러닝이 간호사의 문제해결능력, 의사소통, 정서창의성 및 혁신행동에 미치는 효과' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • action learning
  • nurses
  • problem solving
  • 간호사
  • 문제 해결
  • 액션러님
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
2,616 4

0.0%

' 액션러닝이 간호사의 문제해결능력, 의사소통, 정서창의성 및 혁신행동에 미치는 효과' 의 참고문헌

  • 종합병원 지식근로자의 지식공유 의도와 혁신행동 간의 관계
    이현숙 보건의료산업학회지 7 (4) : 233 ~ 241 [2013]
  • 정서창의성과 대인관계 성향분석
    소연희 교육방법연구 16 (2) : 54 ~ 79 [2004]
  • 액션러닝 기반 간호관리학 강의 및 실습 운영의 효과
    장금성 간호행정학회지 18 (4) : 442 ~ 451 [2012]
  • 실천학습 적용에 따른 간호관리자의 공통 기본역량 변화와 반응 분석
    장금성 간호행정학회지 12 (3) : 424 ~ 433 [2006]
  • 병원조직구성원들의 지식공유에 대한 협조적 조직문화에 영향을 주는 지식경영 요인
    하오현 보건의료산업학회지 7 (4) : 49 ~ 63 [2013]
  • 개인특성과 사회적 교환관계가 호텔종사자의 혁신행동에 미치는 영향
    이연택 대한경영학회지 20 (4) : 1821 ~ 1848 [2007]
  • 간호관리학 임상실습에서 액션러닝의 개발 및 평가
    김윤민 한국콘텐츠학회 논문지 10 (6) : 312 ~ 322 [2010]
  • Theory to Practice : Action Learning
    M. J. Marquardt Advances in Developing Human Resources 12 (2) : 159 ~ 162 [2010]
  • The Research for the Necessary Roles of Learning Coach for the Successful Action Learning
    B. K. Kim Chonbuk University [2007]
  • The Many Faces of Action Learning
    V. J. Marsick. Management Learning 30 (2) : 159 ~ 176 [1999]
  • The Effects of Action Learning Program on Common Fundamental Competencies
    Y. W. Kim. Yonsei University [2003]
  • The Basic Structure and Core Component of Action Learning
    H. C. Bong. The Journal of Training and Development 1 (8) : 57 ~ 82 [2001]
  • The Appraisal of Effectiveness for Action Learning Program-A Case Study of Middle Manager Development Program in Hyosung, Inc
    Y. W. Kim. Korean Journal of Human Resource Development 4 (2) : 29 ~ 60 [2003]
  • Statistical Power Analysis for Behavioral Sciences(2nd ed.)
    J. Cohen Academic Press : 384 ~ [1988]
  • Prolog to Critical Analysis of Action Learning without"Action"and"Learning" : Are there"Action"and"Learning"in Action Learning?
    Y. M. Yu Knowledge Management Research 4 (2) : 55 ~ 77 [2003]
  • Optimizing the Power of Action Learning
    M. J. Marquardt Paradigm Consulting : 31 ~ 245 [2004]
  • International Review of Studies on Emotion
    J. R. Averill. Wiley : 269 ~ 299 [1991]
  • Individual Differences in Emotional Creativity : Structure and Correlates
    J. R. Averill. Journal of Personality 67 (2) : 331 ~ 371 [1999]
  • Handbook of Emotions(2nd ed.)
    A. M. Isen Guilford : 417 ~ 435 [2000]
  • Developing Leadership through Action Learning
    R. Diana. Nursing Standard 16 (29) : 37 ~ 39 [2002]
  • Determinants of Innovative Behavior : A Path Model of Individual Innovation in the Workplace
    S. G. Scott. Academy of Management Journal 37 (3) : 580 ~ 607 [1994]
  • Critical Management Education and Action-based Learning
    M. Reynolds. Academy of Management Learning & Education 3 (4) : 442 ~ 456 [2004]
  • Business driven Action Learning: Global Best Practices
    S. Mercer St. Martin's Press : 42 ~ 54 [2000]
  • Action Learning 방식에 의한 교육프로그램의 교육효과 평가방법에 관한 연구- 현대, 기아 자동차 변화 추진자 해외연수 프로그램을 중심으로 -
    김종인 조직과 인사관리연구 28 (4) : 85 ~ 120 [2004]
  • A Study on the Development of Life-skills: Communication, Problem Solving, and Self-directed Learning : 135 ~ 142
    S. J. Lee. [2003]