모델유형과 제품의 성 정체성 그리고 메시지 소구에 따른 크로스 광고모델 효과

논문상세정보
' 모델유형과 제품의 성 정체성 그리고 메시지 소구에 따른 크로스 광고모델 효과' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 공익사업
  • advertisngattention
  • cognitiveresponse
  • cross-model
  • messagetype
  • productgenderidentity
  • 광고인지반응
  • 광고주목도
  • 메시지 형태
  • 제품의성정체성
  • 크로스모델
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
849 1

0.0%

' 모델유형과 제품의 성 정체성 그리고 메시지 소구에 따른 크로스 광고모델 효과' 의 참고문헌

  • 인터넷 배너 속의 여성:성적 광고의 광고효과
    김지영 한국심리학회지:여성 10 (3) : 321 ~ 344 [2005]
  • 여성 소비자의 성역할 정체성에 따른 광고 모델의 성별과 광고 메시지 유형 효과 연구
    선영화 광고학연구 23 (6) : 237 ~ 258 [2012]
  • 기업의 사회공헌활동유형에 따른 광고모델의 효과 연구
    이세진 광고연구 (88) : 223 ~ 247 [2011]
  • electing Celebrity Endorsers: The Practitioner′s Perspective
    Erdogan, B. Z Journal of Advertising Research 41 (3) : 39 ~ 48 [2001]
  • Who Is the Celebrity Endorser? Cultural Foundations of the Endorsement Process
    McCraken, G Journal of Consumer Research 16 : 310 ~ 321 [1989]
  • The mediating role of attitude toward the Ad : Some additional evidence
    Homer, P. M Journal of Marketing Research 27 (2) : 78 ~ 86 [1990]
  • The match-up Hypothesis: Physical Attractiveness, Expertise, and The Role of fit on Brand attitude, Purchase Intent and Brand Beliefs
    Till, B. D. Journal of Advertising 29 (3) : 1 ~ 13 [2000]
  • The impact of celebrityproduct incongruence on the effectiveness of product endorsement
    Lee, J. G. Journal of Advertising Research 48 (3) : 433 ~ 449 [2008]
  • The Handbook of Social Psychology, Vol. 3
    McGuire, W. J Addison-Wesley [1969]
  • TV 광고의 모델 사용 유형에 대한 내용분석
    도선재 광고학연구 19 (5) : 49 ~ 74 [2008]
  • Matching Product with Endorsers: Attractiveness Versus Expertise
    Till, B. D. The Journal of Consumer Marketing 15 (6) : 576 ~ 586 [1998]
  • Gender-Roles Congruence and Self-Referencing as Determinants of Advertising Effectiveness
    Morrison, M. M Sex Roles 49 : 265 ~ 275 [2003]
  • Effectiveness of celebrity endorser
    Atkin, C. Journal of Advertising Research 23 (1) : 57 ~ 61 [1983]
  • Celebrity-Brand Congruence Analysis
    Desarbo, W. S Current Issues & Research in Advertising 8 : 17 ~ 52 [1985]
  • Celebrity and Noncelebrity Advertising in a Two-sided Context
    Kamins, M Journal of Advertising Research : 34 ~ 42 [1989]
  • Advertising management
    An Kwang Ho Beopmunsa [2009]
  • Advertising and Promotion: An Integrated Marketing Communications Perspective
    Belch, G. E. Mcgraw-Hill [2003]
  • Advertising Effects Depending on Eye-Gaze Direction and Gender of Celebrity Endorser
    Seong Young Shin Advertising Research 70 : 119 ~ 146 [2006]
  • A Content Analysis of the Women´s Sex-role Image in Magazine Advertisements