박물관의 장소성 형성요인이 장소애착과 장소가치인식, 행위의도에 미치는 영향에 관한 연구

' 박물관의 장소성 형성요인이 장소애착과 장소가치인식, 행위의도에 미치는 영향에 관한 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 예술
  • behavioral intentions
  • museums
  • place attachment
  • placeness
  • 박물관
  • 장소가치인식
  • 장소성
  • 장소성형성요인
  • 장소애착
  • 행위의도
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
3,230 2

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' 박물관의 장소성 형성요인이 장소애착과 장소가치인식, 행위의도에 미치는 영향에 관한 연구' 의 참고문헌

  • 지역학습을 위한 공간성·장소성·환경가치의 연구: 진주지역의 사례
    심광택 한국지역지리학회지 11 (5) : 349 ~ 367 [2005]
  • 지역축제 방문자의 만족도 평가에 관한 연구 : 수원 화성문화제를 사례로
    윤상근 서울대학교 환경대학원 [2004]
  • 지역사회 애착도가 관광개발에 대한 태도에 미치는 영향
    강신겸 한양대학교 [2001]
  • 주거지역의 장소애착 형성에 관한 연구 : SEM 및 HLM을 이용한 다수준 영향요인의 분석
    김동근 서울대학교 대학원 [2008]
  • 정동 1900: 서울역사박물관 개관 10주년 기념
    서울역사박물관 서울역사박물관 전시과 [2012]
  • 장소이미지,체험가치,방문만족이 재방문의도에 미치는 영향 연구
    오태현 이제원 이주호 기업경영연구 16 (4) : 165 ~ 182 [2009]
  • 장소와 장소성의 다의적 개념에 관한 연구
    이석환 국토계획 32 (5) : 169 ~ 184 [1997]
  • 장소와 장소상실
    Relph, E. 논형 [1976]
  • 서울특별시 알기 쉬운 도시계획 용어
  • 박물관의 서비스 스케이프가 방문객 만족에 미치는 영향: 전쟁기념관방문객을 대상으로
    윤초롱 통계상담 24 (1) : 42 ~ 64 [2011]
  • 박물관과 도시개발: 도시성장을 위한 촉매로서 박물관 입지요인분석
    김천권 한국지역개발학회지 23 (1) : 117 ~ 146 [2011]
  • 박사
  • 문화관광상품으로서 박물관 서비스품질에 대한 중요도 만족도 분석 국립중앙박물관 방문객을 대상으로
    이후석 관광연구저널 22 (1) : 55 ~ 66 [2008]
  • 국립박물관의 물리적 환경과 감정, 방문객 만족도, 행동의도 간의 구조적 관계 연구
    김지희 고객만족경영연구 13 (1) : 107 ~ 128 [2011]
  • 국가박물관/미술관 통계시스템
  • 관광지 장소성의 커뮤니케이션 전략에 관한 연구
    한상일 문화관광연구 4 (2) : 311 ~ 328 [2002]
  • 공공도서관에 대한 이용자의 장소애착이 장소가치인식에 미치는 영향에 관한 연구
    이정호 한국문헌정보학회지 45 (4) : 209 ~ 234 [2011]
  • 공간과 장소
    Tuan, Y. F. 대윤 [1995]
  • Value as Excellence in the Consumption Experience
    Oliver, R. L. Routledge [1999]
  • Topophilia: A Study of Environmental Perception, Attitudes, and Values
    Tuan, Y. F. Columbia University Press [1990]
  • The effects of price-comparison advertising on buyers’ perceptions of acquisition value, transaction value, and behavioral intentions
    Grewal, D. Journal of Marketing 62 (2) : 46 ~ 59 [1998]
  • The city and self-identity
    Proshansky, H. M. Environment & Behaviour 10 (2) : 147 ~ 169 [1978]
  • The Role of Perceived Risk in the Quality-Value Relationship: A Study in a Retail Environment
    Sweeney, J. Journal of Retailing 75 (1) : 77 ~ 105 [1999]
  • The Measurement of Place Attachment: Validity and Generalizability of a Psychometric Approach
    Daniel, R. W. Forest Science 49 (6) : 830 ~ 840 [2003]
  • The Behavior Consequences of Service Quality
    Zeithaml, V. A. Journal of Marketing 60 (2) : 31 ~ 46 [1996]
  • Spline Functions: Basic Theory
    Schumaker, L. Wiley [1981]
  • Settlement-Identity. Psychological Bonds with Home Places in a Mobile Society
    Feldman, R. M. Environment and Behavior 22 (2) : 183 ~ 229 [1990]
  • Sense of Place, Authenticity and Character: A Commentary
    Jive’n, G. Journal of Urban Design 8 (1) : 67 ~ 81 [2003]
  • Relationships Among Experiential Marketing, Experiential Value, and Customer Satisfaction
    Yuan Journal of Hospitality & Tourism Research 32 (3) : 387 ~ 410 [2008]
  • Pricing: Making profitable decisions
    Monroe, K. B. McGraw-Hill Book Co [1990]
  • Place-identity: Physical world socialization of the self
    Proshansky, H. M. Journal of Environmental Psychology 3 (1) : 57 ~ 83 [1983]
  • Place attachment: Conceptual and empirical questions
    Hidalgo, M. C. Journal of Environmental Psychology 21 : 273 ~ 281 [2001]
  • Place and Politics: The Geographical Mediation of State and Society
    Agnew, J. A. Allen and Unwin [1987]
  • Place and Identity processes
    Twigger-Ross, C. L. Journal of Environmental Psychology 16 : 205 ~ 220 [1996]
  • People in places: A transactional view of settings
    Stokols, D. Lawrence Erlbaum Associates [1981]
  • Nature of Place Attachment: a study among recreation homeowners in Southern Norway
    Kaltenborn, B. P. Leisure Science 19 (3) : 175 ~ 189 [1997]
  • Measyriilg place attachment: Some preliminary results
    Williams, D. R. Paper presented at the Symposium on Leisure Research, National Recreation and Parks Association Annual Congress [1989]
  • Managing the Sense of a Region
    Lynch, K. The MlT Press [1980]
  • Kant’s Concept of Geography
    May, J. Department of Geography, University of Toronto [1970]
  • Images of a museum
    Vaughan, R. Museum Management and Curatorship 19 (3) : 253 ~ 268 [2001]
  • Geography as a Formal Intellectual Discipline and the Way in Which it Contributes to Human Knowledge
    Lukermann, F. E. Canadian Geographer 8 (4) : 167 ~ 172 [1964]
  • Experiential Value : Conceptualization, Measurement, and Application in the Catalog, and Internet Shopping Environment
    Mathwick, C. Journal of Retailing 77 (1) : 39 ~ 56 [2001]
  • Evaluating a museum as a tourist product using the servqual method
    Nowacki, M. M. Museum Management and Curatorship 20 (3) : 235 ~ 250 [2005]
  • Esatisfaction and E-loyalty : A Contingency Framework
    Anderson, R. E. Psychology & Marketing 20 (2) : 123 ~ 138 [2003]
  • Disruptions in Place Attachment
    Brown, B. B. Plenum Press [1992]
  • Consumer Perceptions of Price, Quality and Value: A Mean-end Model and Synthesis of Evidence
    Zeithaml, V. A. Journal of Marketing 52 : 2 ~ 22 [1988]
  • Comparison of Place Bonding Models in Recreation Resource Management
    Hammitt, W. E. Journal of leisure research 41 (1) : 57 ~ 72 [2009]
  • Beyond the Commodity Metaphor: Examining Emotional and Symbolic Attachment to Place
    Williams, D. R. Leisure Sciences 14 (1) : 29 ~ 46 [1992]
  • Between Space and Time: Reflections on the Geographical Imagination
    Harvey, D. Annals of the Association of American Geographers 80 (3) : 418 ~ 434 [1990]
  • Attachments to recreation settings: The case of rail-trail users
    Moore, R. L. Leisure Sciences 16 : 17 ~ 31 [1994]
  • Attachment to Places and Activities: The Relationship of Psychological Construct to Customer Satisfaction
    Wickam, T. D. The Pennsylvania State University [2000]
  • Assessing the Effects of Quality, Value, Customer Satisfaction on Consumer Behavioral Intentions in Service Environments
    Cronin, J. J. Journal of Retailing 76 (2) : 193 ~ 218 [2000]