통합환경에서의 중도장애학생 평가를 위한 국외 대안평가 연구동향 고찰 및 함의

김영석 2014년
논문상세정보
' 통합환경에서의 중도장애학생 평가를 위한 국외 대안평가 연구동향 고찰 및 함의' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 교육학
  • alternate assessment
  • students with severe disabilities
  • 대안평가
  • 중도장애학생
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
14,368 0

0.0%

' 통합환경에서의 중도장애학생 평가를 위한 국외 대안평가 연구동향 고찰 및 함의' 의 참고문헌

  • 포트폴리오 프로그램의 대안평가 활용에 대한 특수교육 교사의 인식
    정동영 정소영 특수아동교육연구 13 (3) : 437 ~ 456 [2011]
  • 특수교육의 재개념화와 그 특수성 해명
    정동영 특수교육연구 14 (2) : 89 ~ 122 [2007]
  • 특수교육대상학생을 위한 대안평가 개발의 필요성과 인지 복잡성(Cognitive Complexity) 개념이 주는 시사점
    정은주 특수아동교육연구 11 (3) : 237 ~ 254 [2009]
  • 통합된 중도장애학생을 위한 기준중심 진단-책무성 체계의 실행: 대체 진단(alternate assessment)을 중심으로
    박인호 이은정 정서·행동장애연구 20 (2) : 69 ~ 95 [2004]
  • 통합교육 현장의 장애 학생을 위한 기준-중심 수행평가 방안 : 루브릭(rubric)의 고안 및 실행을 중심으로
    이은정 특수교육학연구 40 (1) : 153 ~ 178 [2005]
  • 제4차 특수교육발전 5개년 계획(2013~2017)
    교육부 [2013]
  • 제3차 특수교육발전 5개년 계획(2008-2012)
  • 장애학생의 국가수준 학업성취도 평가 참여 방안 연구 : 시각장애・청각장애・지체부자유학생을 중심으로
    김은주 [2003]
  • 장애학생을 위한 평가 수정의 쟁점 해소방안 탐색
    정현우 특수교육교과교육연구 5 (1) : 1 ~ 18 [2012]
  • 장애학생에 대한 학업성취도 검사 조정의 타당화를 위한 문항 편파성 연구
    최종근 교육평가연구 19 (1) : 199 ~ 222 [2006]
  • 장애학생 교육성과 제고를 위한 평가전략
    정동영 지적장애연구 9 (4) : 135 ~ 159 [2007]
  • 장애 학생의 대규모 일반교육과정 중심 학업성취도 평가 참여의 현황 및 과제
    이은정 특수교육학연구 44 (2) : 45 ~ 67 [2009]
  • 발달장애학생의 학업성취도 평가에 대한 인식 및 학업성취 실태조사
    박성우 [2004]
  • 발달장애학생의 수학과 학업성취도 평가 프로그램 개발 및 검사조정 효과에 관한 연구
    박성우 [2005]
  • 대안평가의 특성 및 효용성에 대한 탐구
    강종구 시각장애연구 25 (4) : 127 ~ 146 [2009]
  • 국가 수준 학업 성취도 평가에서 시각장애 학생을 위한 검사시간 연장의 효과 분석
    최종근 교육평가연구 18 (1) : 153 ~ 176 [2008]
  • Validation of large-Scale alternate assessment systems and their influence on instruction : what are the consequences?
    Towles-Reeves, E Assessment For Effective Intervention 31 (1) : 45 ~ 57 [2006]
  • Title I-Improving the academic achievement of the disadvantaged; individuals with disabilities Education Act; final regulations
    U. S. Department of Education Federal Resister 72 (67) : 17748 ~ 17781 [2007]
  • The influence of access to general education curriculum on alternate assessment performance of students with significant cognitive disabilities
    Roach, A. T Educational Evaluation and Policy Analysis 28 (2) : 181 ~ 194 [2006]
  • The alignment of alternate assessment content with academic and functional Curricula
    Browder, D. The Journal of Special Education 37 (4) : 211 ~ 223 [2004]
  • Teacher perceptions and the consequential validity of an alternate assessment for students with significant cognitive disabilities
    Roach, A. T Journal of Disability Policy Studies 18 (3) : 168 ~ 175 [2007]
  • Scaling early reading alternate assessments with statewide measures
    Yovanoff, P Council for Exceptional Children 73 (2) : 184 ~ 201 [2007]
  • Relationship between IEP characteristics and test scores on an alternate assessment for students with significant cognitive disabilities
    Karvonen, M Applied Measurement in Education 20 (3) : 273 ~ 300 [2007]
  • Influences on parent perceptions of an alternate assessment for students with severe cognitive disabilities
    Roach, A. T Research and Practice for Person with Severe Disabilities 31 (3) : 267 ~ 274 [2006]
  • Impact of alternate assessment on curricula for students with severe disabilities
    Lowrey, K. A Assessment for Effective Intervention 32 (4) : 244 ~ 253 [2007]
  • How states implement alternate assessments for students with disabilities. : national policy
    Browder, D. Journal of Disability Policy Studies 15 (4) : 209 ~ 220 [2005]
  • Considerations for equating alternate assessments: two case studies of alternate assessments based on alternate achievement standards
    Wyne, A. E Applied Measurement in Education 26 (1) : 50 ~ 72 [2013]
  • Capturing implicit policy from NCLB test type assignments of students with disabilities
    Cho, H. J Council for Exceptional Children 78 (1) : 58 ~ 72 [2011]
  • Building validity evidence for scores on a state-wide alternate assessment: a contrasting groups, multimethod approach
    Elliott, S. N. Issue and Practice 26 (2) : 30 ~ 43 [2007]
  • Assessment in special and inclusive education
    Salvia, J Houghton & Mifflin Co [2007]
  • Alternate assessments of students with significant disabilities: alternative approaches, common technical challenges
    Elliott, S. N. Applied Measurement in Education 20 (3) : 301 ~ 333 [2007]
  • Alternate assessments in reading and math : development and validation for students with significant disabilities
    Tindal, G Council for Exceptional Children 69 (4) : 481 ~ 494 [2003]
  • Alternate assessment as the "ultimate accommodation" : four challenges for policy and practice
    Roach, A. T Assessment For Effective Intervention 31 (1) : 73 ~ 78 [2005]
  • Alternate assessment FAQs (and answers)
    Byrnes, M. A Teaching Exceptional Children 36 (6) : 58 ~ 63 [2004]
  • Alternate achievement standards for students with the most significant cognitive disabilities: Non-regulatory guidance
    U. S. Department of Education U. S. Department of Education [2005]
  • Alternate achievement standards and assessments : a description investigation of 16 states
    Kohl, F. L Council for Exceptional Children 73 (1) : 107 ~ 123 [2006]
  • Alignment of an alternate assessment with state academic standards: evidence for the content validity of the wisconsin alternate assessment
    Roach, A. T The journal of Special Education 38 (4) : 218 ~ 231 [2005]
  • A validity framework for evaluating the technical quality of alternate assessments
    Marion, S. F Issue and Practice 25 (4) : 47 ~ 57 [2006]
  • 2011특수교육실태조사
    노선옥 [2011]