스포츠웨어에 대한 소비자의 관여도, 기능성 만족도 및 재구매의도에 관한 연구 -스포츠 참여동기를 중심으로-

논문상세정보
' 스포츠웨어에 대한 소비자의 관여도, 기능성 만족도 및 재구매의도에 관한 연구 -스포츠 참여동기를 중심으로-' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • functionalsatisfaction
  • sports motivation
  • sportswear
  • 기능성만족도
  • 스포츠 참여동기
  • 스포츠웨어
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
82 2

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' 스포츠웨어에 대한 소비자의 관여도, 기능성 만족도 및 재구매의도에 관한 연구 -스포츠 참여동기를 중심으로-' 의 참고문헌

  • 프로스포츠팀 관여도에 대한 비교연구
    신승호 한국스포츠산업경영학회지 7 (2) : 177 ~ 12 [2002]
  • 웰빙 라이프스타일과 기능성 섬유에 대한 지식이 고기능성 스포츠레저웨어의 중요도 지각에 미치는 영향
    정인희 한국의류학회지 33 (9) : 1495 ~ 1505 [2009]
  • 아웃도어 스포츠의류 브랜드의 상품기획 현황 분석
    성희원 한국의류학회지 35 (3) : 243 ~ 253 [2011]
  • 아웃도어 스포츠웨어용 기능성 소재의 요구도 및 감성구조
    이선영 한국섬유공학회지 47 (3) : 163 ~ 172 [2010]
  • 아웃도어 스포츠웨어 구매행동에 관한 질적 연구-기능성 인지수준과 추구 혜택을 중심으로-
    이영주 복식문화연구 19 (5) : 1088 ~ 1101 [2011]
  • 아웃도어 스포츠 의류 구매행동 연구: 스포츠 유형과 스포츠 참여동기를 중심으로
    성희원 한국생활과학회지 21 (2) : 315 ~ 330 [2012]
  • 아동의 운동참가와 인터넷 중독 및 친구관계
    김영미 한국체육학회지 44 (5) : 205 ~ 216 [2005]
  • 아동의 방과후 체육활동이 친사회적 행동에 미치는 영향
    김민섭 한국체육학회지 43 (6) : 105 ~ 114 [2004]
  • 스포츠관여도와 스포츠제품의 브랜드 인지, 지각된 품질 및 충성도간의 관계 ― 대학생을 중심으로 ―
    박현권 한국사회체육학회지 37 (37) : 379 ~ 387 [2009]
  • 스포츠 참여동기가 스포츠 관여도와 관람/ 시청 소비행동에 미치는 영향
    박현정 한국체육교육학회지 15 (2) : 123 ~ 139 [2010]
  • 스포츠 참여 동기에 따른 고기능성 스포츠웨어의 요구 및 구매의도
    김용숙 한국생활과학회지 22 (1) : 141 ~ 155 [2013]
  • 스포츠 관여유형에 따른 스포츠 스폰서십 인식과 구매의도와의 구조관계
    김중현 한국체육과학회지 21 (1) : 511 ~ 525 [2012]
  • 스포츠 관여도에 따른 등산복 소비자의 구매행동 분석 연구
    김진국 한국사회체육학회지 34 (34) : 163 ~ 176 [2008]
  • 소비자특성이 스포츠 이벤트 마케팅에 대한 태도에 미치는 영향
    한규훈 한국광고홍보학보 10 (2) : 124 ~ 149 [2008]
  • 소비자의 스포츠 관여도가 스포츠 스폰서십에 대한 태도와 스포츠웨어 브랜드 자산 및 구매의도에 미치는 영향
    황춘섭 복식문화연구 21 (6) : 921 ~ 937 [2013]
  • 대학 교양체육의 재밋거리와 여가만족 및 운동지속의사의 관계
    양재근 한국체육과학회지 16 (1) : 17 ~ 27 [2007]
  • 기능성 골프웨어의 소비자 이용실태
    오리공 한국의류산업학회지 12 (2) : 179 ~ 187 [2010]
  • 골프소비자의 스포츠 관여도와 인식이 스폰서 기업의 브랜드 충성도, 기업태도, 구매의도에 미치는 효과
    허철무 한국사회체육학회지 53 (53) : 131 ~ 142 [2013]
  • Up-to-date textile material
    Cho, K. S. Sigma Press [2004]
  • Types of apparel brand extensions and empirically tested leverage effects
    Lee, J. W. Seoul National University [2000]
  • The trend of textile goods related to well-being phenomenon
    Song, S. J. Polymer Science and Technology 16 (5) : 613 ~ 618 [2005]
  • The relationship of customer satisfaction, customer loyalty, and profitability:An empirical study
    Hallowell, R. International Journal of Service Industries Management 7 (4) : 27 ~ 42 [1996]
  • The psychology of ego involvement, social attitude and identifications
    Sherif, M. John Wiley & Sons, Inc [1947]
  • The impact of television advertising:Learning without involvement
    Krugmen, H. E. Public Opinion Quarterly [1965]
  • The factors involved of purchasing sports equipments for leisure in the university students according to their incomes
    Kim, S. D. Korean Journal of Physical Education 39 (3) : 798 ~ 811 [2000]
  • The factor of the sports wear purchasing behavior
    Park, K. L. Chung-ang University [2000]
  • The effect of the leisure sports motivation, self-efficacy and sport commitment on the satisfaction with function and repurchase intention of the leisure sportswear
    Kim, C. H. Chung-ang University [2011]
  • The effect of participatory motives of those who like bowling on their leisure satisfaction
    Mok, J. K. Yong-in University [2011]
  • Survey on Citizens' sports participation
  • Study on the characteristics for fashion brand identity and development-focusing on the active sport wear brands
    Lee, E. S. Kookmin University [2003]
  • Study on participation and life satisfaction of adults in sport activities
    Hwang, M. S. Korean National University of Education [2004]
  • Study of sports ware purchasing character and re-purchase on students in university life style
    Kim, Y. J. Sook-myung Women’s University [2009]
  • Sports marketing: A strategic perspective
    Shank, M. D. Prentice Hall [2004]
  • Shopping orientation in men’s formal wear and consumer’s clothing satisfaction: focused on functional material
    Nam, S. Y. Konkuk Universiy [2003]
  • Report on sports, leisure wear firm/consumer research
  • Relationship of sports motivation, sports immersion, and leisure satisfaction
    Jung, Y. K. Korean Society of Sports Psychology 9 (1) : 233 ~ 245 [1998]
  • Relationship for sports brand identity and re-purchase
    Oh, Y. S. Dankook University [2008]
  • Relationship between motivation and self-esteem of association runners
    Kwon, B. J. Busan University of Foreign Studies [2003]
  • Non-stop blue ocean, outdoor, sports, golf. Fashion Clue
    Kang, J. J. Korea Fashion & Textile News : 12 ~ 16 [2010]
  • New material's a tendency for active sportswear
    Lim, E. S. Hongik University [2003]
  • Modern sport management
    Kang, H. J. Hakhyunsa [2003]
  • Measuring the involvement construct
    Zaichkowsky, J. L. Journal of Consumer Research 12 : 342 ~ 359 [1985]
  • Korea fashion market trend 2010
    Korea Fashion Association 2010SS KFI Research Analysis & 2010 FW Market Forcasting [2010]
  • Integrated model of sports motivation theory
    Yu, J. Park-young-sa [1994]
  • High functional fiber and sportswear
    Kwon, O. K. Journal of Korean Society of Clothing Industry 4 (5) : 421 ~ 431 [2002]
  • Hana Institute of Finance
    Analysis of Korean apparel market and future forcast
  • Fashion marketing
    Ahn, K. H. Su-hak-sa [2010]
  • Fashion and sense science
    Kwon, O. K. Kyumunsa [2000]
  • Exercise movement & sports psychology
    Lee, K. H. Dae-han Media [2005]
  • Evaluation on sportswear functions-focusing on biological reaction
    Choi, J. H. Textiles Technology and Industry 7 (4) : 447 ~ 456 [2003]
  • Development of outdoor wear to be wearable as townwear: For women of their 20s and 30s
    Lee, E. H. Ewha Women’s University [2010]
  • Comparative analysis on the relationship between sportswear shoppers’ perceived service quality and customer satisfaction/trust/relation commitment in on and offline shopping malls
    Lee, S. J. Chonnam National University [2012]
  • Brand preference and selection criteria on the sportswear of secondary students
    Jeong, Y. H. Yeungnam University [2008]
  • Brand extension related to consumers'brand involvement and apparel product knowledge
    Cho, E. J. Hanyang University [2002]
  • An epidemiologic study of the benefits and risks of running
    Koplan, J. P. Journal of the American Medical Association 24 (8) : 3118 ~ 3121 [1982]
  • A study on garment material
    Kim, S. R. Kyumunsa [2000]
  • A study on development of functional fabric planning technology suitable for well-being trend
  • A study on consumer apparel buying behavior base on fashion trend immersion
    Cho, A. R. Sugang University [1987]