항공사간 코드 쉐어링이 마케팅 성과에 미치는 영향

논문상세정보
' 항공사간 코드 쉐어링이 마케팅 성과에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • airline service
  • brand loyalty
  • codesharing
  • service quality
  • strategic alliance
  • 브랜드 로열티
  • 서비스 품질
  • 전략적 제휴
  • 코드공유
  • 항공서비스
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 항공사간 코드 쉐어링이 마케팅 성과에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 항공운송산업의 전략적 제휴와 코드쉐어링에 관한 연구
    김인주 관광연구 15 (1) : 303 ~ 325 [2000]
  • 박사
  • 항공사의 전략적 제휴에 관한 사례 연구
    박순천 한국항공경영학회지 2 (2) : 99 ~ 111 [2004]
  • 항공사간 전략적 제휴에 관한 인식 비교 연구
    권현경 경기대학교 관광전문대학원 [2004]
  • 지각된 직원들의 서비스
    이성희 컨벤션연구 9 : 73 ~ 89 [2005]
  • 박사
  • 서비스 품질의 각 차원이 CS에 미치는 상대적 영향에 대한 연구 기존고객과 잠재고객의 비교를 중심으로
    라선아 이유재 마케팅연구 18 (4) : 67 ~ 97 [2003]
  • 로열티 프로그램이 고객-브랜드 관계의 질과 긍정적 구전과 재구매 의도에 미치는 영향에 관한 연구
    배선경 경희대학교 대학원 [2007]
  • 공항 면세점을 이용하는 중국 관광객의 명품 브랜드 태도에 관한 연구
    이원준 한국항공경영학회지 11 (5) : 83 ~ 102 [2013]
  • The Paradox of Branding and Collaboration
    Tschirhart, M. Public Performance & Management Review 29 (1) : 67 ~ 84 [2005]
  • The Oneworld Alliance Brand: A Preliminary Inquiry
    He, H. [2004]
  • The Loyalty Effects: The Hidden Force behind Growth, Profits and Lasting Value
    Reichheld, F. F. Harvard Business School Press [1996]
  • The Implications of Platform Sharing on Brand Value
    Olson, E. L. Journal of Product & Brand Management 17 (4) : 244 ~ 253 [2008]
  • The Effects of Airline Alliances on Markets and Economic Wellfare
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  • Some New Thoughts on Conceptualizing Perceived Service Quality : A Hierarchical Approach
    Brady, K. M. Journal of Marketing 65 (3) : 34 ~ 49 [2001]
  • Reliability : A Review of Psychometric Basics and Recent Marketing Practices
    Peter, P. J. Journal of Marketing Research 16 (1) : 6 ~ 17 [1979]
  • Record Keeping in Two Types of Relationships
    Clark, M. S. . Journal of Personality and Social Psychology 47 : 549 ~ 557 [1984]
  • Measuring brand equity across products and markets
    Aaker, D. A. California Management Review 38 (3) : 102 ~ 120 [1996]
  • Managing Brand Equity: Capitalizing on the value of a brand name
    Aaker, D The Free Press [1991]
  • KLM and Northwest : A Survey of the Impact of a Passenger Alliance on Cargo Service Characteristics
    Morell, P. S. Journal of Air Transport Management 5 : 153 ~ 160 [1999]
  • International airfares in the age of alliances: The effects of codesharing and antitrust immunity
    Brueckner, J. K Review of Economics and Statistics 85 (1) : 105 ~ 118 [2003]
  • How Do Airlines Perceive That Strategic Alliances Affect Their Individual Branding?
    Kalligiannis, K. Journal of Air Transportation 11 (2) : 3 ~ 21 [2006]
  • Global Logic of Strategic Alliances
    Ohmae, K. Harvard Business Review 67 (2) : 143 ~ 154 [1989]
  • Flying Off Course: The Economics of International Airlines, 2nd Ed.
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  • Factors Affecting the Operational Success of Strategic Airline Alliances
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  • Cultivating Service Brand Equity
    Berry, L. D. Journal of the Academy of Marketing Science 28 : 128 ~ 137 [2000]
  • Consumers and their Brands Developing Relation Theory in Consumer Research
    Fournier, S. Journal of Consumer Research 24 : 343 ~ 373 [1998]
  • Composite Branding Alliances : An Investigation of Extension and Feedback Effects
    Park, C. W. Journal of Marketing Research 33 (4) : 453 ~ 466 [1996]
  • Brand loyalty fact or fiction?
    Brown, G. H. Advertising Age 23 : 53 ~ 55 [1952]
  • Brand Trust in the Context of Consumer Loyalty
    Delgado-Ballester and Munuera-Aleman European Journal of Marketing 35 (11/12) : 1238 ~ 1258 [2001]
  • Airline Subsidies, Alliances, and Code Sharing
  • Airline Code-sharing : a Trap for Travelers?
    Wang, Jun International Journal of Organizational Innovation 3 (1) : 173 ~ 188 [2010]
  • Airline Alliances and Partner Firms’ Outputs
    Park, J. H. Logistics and Transportation Review 34 (4) : 245 ~ 255 [1998]
  • A conceptual model of service quality and its implications for future research
    Parasuraman A Journal of Marketing 49 : 41 ~ 55 [1985]
  • A Panel Data Analysis of Code-sharing, Antitrust Immunity, and Open Skies Treaties in International Aviation Markets
    Whalen, W. T. Review of Industrial Organization 30 : 39 ~ 61 [2007]