예비·현직 유아교사가 생각하는 부모-교사 파트너십

' 예비·현직 유아교사가 생각하는 부모-교사 파트너십' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • early childhood pre-service teacher
  • earlychildhoodin-serviceteacher
  • parent-teacher partnerships
  • 부모-교사 파트너십
  • 예비 유아교사
  • 현직유아교사
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
964 0

0.0%

' 예비·현직 유아교사가 생각하는 부모-교사 파트너십' 의 참고문헌

  • 초임교사의 부모면담에 대한 어려움과 교사교육의 방향에 관한 연구
    우민정 유아교육학논집 13 (2) : 59 ~ 80 [2009]
  • 장애유아의 어머니와 교사의 어머니-교사 간 의사소통에대한 경험의 의미와 요구
    양진희 열린유아교육연구 17 (4) : 355 ~ 389 [2012]
  • 유아교육기관의 부모참여 인식과 요구에 대한 질적연구
    권미량 김은주 서영희 유아교육연구 26 (6) : 33 ~ 47 [2006]
  • 유아교육기관에서의 학부모 탐구
    윤기영 양서원 [2005]
  • 유아교육기관에서의 부모면담에 관한 교사와 부모의 인식
    강선화 총신대학교 교육대학원 [2008]
  • 유아교육기관에서의 부모교육 및 참여에 대한 부모들의 경험과 기대
    배지희 유아교육연구 31 (3) : 277 ~ 302 [2011]
  • 유아교사의 어머니-교사 간 의사소통의 어려움에 대한 지각 관련 변인 연구
    정계숙 유아교육학논집 15 (3) : 143 ~ 164 [2011]
  • 유아교사와 어머니의 의사소통에 대한 상호 인식
    박영미 최미숙 열린유아교육연구 9 (2) : 137 ~ 160 [2004]
  • 유아교사가 지각하는 부모-교사 간 의사소통의 어려움에 영향을 미치는 요인
    손환희 미래유아교육학회지 18 (1) : 213 ~ 232 [2011]
  • 유아교사-어머니 간 의사소통 저해 요인 탐색
    노상경 한국영유아보육학 (73) : 211 ~ 232 [2012]
  • 유아교사-부모 협력과 교사-유아 상호작용간의 관계
    임우영 미래유아교육학회지 18 (4) : 323 ~ 350 [2011]
  • 유아교·보육 기관의 질에 대한 부모의 중요성 인식을 예측하는 변인 분석
    심숙영 아동과 권리 7 (3) : 4 ~ 4 [2003]
  • 예비 영·유아교사의 학부모-교사 파트너쉽 형성을 위한 기초 연구
    김현진 유아교육연구 32 (4) : 93 ~ 113 [2012]
  • 어머니-교사관계,유아-교사관계 및 유아의 어린이집 적응문제 간의 관련성
    김경숙 김유환 어린이미디어연구 11 (1) : 87 ~ 104 [2012]
  • 어린이집 교사가 부모와의 관계에서 느끼는 스트레스와 대처방법
    서윤정 미래유아교육학회지 18 (4) : 259 ~ 291 [2011]
  • 아동의 학업성취에 미치는 부모참여 효과: 2-수준 위계적 선형모형 검증
    임선아 아동교육 20 (4) : 221 ~ 233 [2011]
  • 심리 경향에 따른 의사소통 유형 분석 : Jung과 Satir의 이론을 중심으로
    이상순 부산대학교 대학원 [1998]
  • 박사
  • 박사
  • 사립유치원 교사들이 경험하는 인간관계의 어려움
    최서영 유아교육학논집 15 (5) : 77 ~ 102 [2011]
  • 부모의 비협조적인 가치태도가 보육교사의 직무효능감과 교사반응에 미치는 영향
    임경임 윤리교육연구 (21) : 185 ~ 200 [2010]
  • 부모의 교육 참여에 대한 유아교사의 담론 분석
    조미영 아동교육 18 (2) : 221 ~ 234 [2009]
  • 부모-교사의 동반자적 협력 관계로서의 부모참여에 대한 교사의 인식
    최광희 경성대학교 교육대학원 [2003]
  • 보육교사의 의사소통 능력, 대인관계 유능성, 그리고 가정연계 효능감이 부모-교사 협력에 미치는 영향
    김유정 아동학회지 33 (5) : 71 ~ 89 [2012]
  • 미국의 부모교육과 가족연구 최근 동향: Current trends and issues in child studies
    김근규 2013 한국아동학회 추계학술대회 자료집 : 25 ~ 49 [2013]
  • 나와 너
    Buber, M. 대한기독교서회 [2005]
  • 교사와 학생 사이
    Ginott, H. G. 양철북 [2003]
  • 교사 - 부모 의사소통에서 교사가 경험한 어려움과 극복에 관한 연구
    안지혜 한국보육학회지 12 (2) : 21 ~ 46 [2012]
  • ‘I understood the complexity within diversity’ : Preparation for partnership with families in early childhood settings
    Hedges, H. Asia-Pacific Journal of Teacher Education 38 (4) : 257 ~ 272 [2010]
  • Voices from the school community : Latino parent volunteers talk about parent involvement and schooling. Journal of Urban Learning
    Warren, S. R. Teaching and Research 1 : 49 ~ 64 [2005]
  • Theorizing and describing preservice teachers' images of families and schooling
    Graue, E. Teachers College Record 107 (1) : 157 ~ 185 [2005]
  • The impact of parent/family involvement on student outcomes: An annotated bibliography of research from the past decade
    Carter, S. Consortium for Appropriate Dispute Resolution in Special Education [2002]
  • Teachers’ beliefs about parent and family involvement : Rethinking our family involvement paradigm
    Souto-Manning, M. Early Childhood Education Journal 34 (2) : 187 ~ 193 [2006]
  • Teacher training in family involvement : An interpersonal approach
    Coleman, W. Childhood Education 76 (2) : 76 ~ 81 [2000]
  • Sharing care and education : Parents' perspectives
    Elliott, R. Australian Journal of Early Childhood 28 (4) : 14 ~ 21 [2003]
  • School, family, community partnerships : Caring for the children we share
    Epstein, J. L. Phi Delta Kappan 76 : 701 ~ 712 [1995]
  • School, family, and community partnerships: Your handbook for action
    Epstein, J. L. Corwin Press [2002]
  • School, family and community partnerships
    Epstein, J. L. Corwin [2001]
  • Prospects for change Preparing educators for school, family, and community partnerships
    Epstein, J. L. Peabody Journal of Education 81 (1) : 81 ~ 120 [2006]
  • Preparing teachers to work with parents
    Hiatt-Michael, D. ERIC Clearinghouse on Teaching and Teacher Education. (ERIC Document Reproduction Service NO. ED460123) [2001]
  • Preparing Urban Teachers to Partner with Families and Communities
    Warren, S. R. The School Community Journal 21 (1) : 95 ~ 112 [2011]
  • Perspectives of early childhood teahcers on parent-teacher partnerships in five European countries
    Hujala, E. European Early Childhood Education Research Journal 17 (1) : 57 ~ 76 [2009]
  • Partner-caregiver partnership enhancing communication
    Gelfer, H. G. Childhood Education 67 : 164 ~ 168 [1991]
  • Parental role conceptions associated with preschool involvement
    Russell, A. Australian Journal of Early Childhood 35 (3) : 273 ~ 291 [1991]
  • Parent-school collaboration: Feminist Organizational Structures and School Leadership
    Henry, M. SUNY press [1996]
  • Parent partnership in the early years
    Fitzgerald, D. Routledge [2004]
  • Other peoples’ children: Cultural conflict in the classroom
    Delpit, L. The New Press [2006]
  • Involving parents in their children's learning
    Whalley, M. Paul Chapman [2001]
  • Inclusion-The heart of the matter : Trainee teachers’perceptions of a parent’s journey
    Forlin, C. British Journal of Special Education 33 (2) : 53 ~ 61 [2006]
  • Improving parent-teacher conferences through collaborative conversations
    Koch, P. K. Young Children 54 (2) : 11 ~ 15 [1999]
  • How parents can support learning
    Black, S. American School Board Journal 188 (9) : 18 ~ 22 [2001]
  • From parents to partners: Building a family-centered early childhood program
    Keyser, J. Redleaf Press [2006]
  • Fostering edcational resilience and achievement in urban schools through school-family community partnerships
    Bryan, J. Professional School Counseling 8 : 229 ~ 227 [2005]
  • Fostering Latino parent involvement in the schools: Practices and partnerships
    Delgado-Gaitan, C. Narrowing the Achievement Gap : Issues in Children’s and Families’Lives 1 : 17 ~ 32 [2007]
  • Families and early childhood programs
    Powell, D. R. Research Monographs of the National Association for the Education of Young Children (3) [1989]
  • Exploring the definitions of quality early childhood programmes in a market-driven context : Case studies of two Hong Kong preschools
    Ho, C. W. D. International Journal of Early Years Education 16 (3) : 223 ~ 236 [2008]
  • Examining preservice teacher knowledge and competencies in establishing family-school partnerships
    Patte, M. M. The School Community Journal 21 (2) : 143 ~ 160 [2011]
  • Dispositions toward families and family involvement : Supporting preservice teacher development
    Baum, A. C. Early Childhood Education Journal 35 : 579 ~ 584 [2008]
  • Building teacher-family partnerships : The role of teacher preparation programs
    Ratcliff, N. Education 129 (3) : 495 ~ 505 [2009]
  • An asset model : Preparing preservice teachers to work with children and families"of Promise"
    Blasi, M. J. Journal of Research on Teacher Education 153 (1) : 106 ~ 121 [2002]
  • A way of thinking about parent/teacher partnerships for teachers
    Keyes, C. R. International Journal of Early Years Education 10 (3) : 177 ~ 191 [2002]