디자인 전략으로서의 촉감 연구

논문상세정보
' 디자인 전략으로서의 촉감 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • branddesign
  • haptic
  • texture
  • 브랜드 디자인
  • 촉감
  • 텍스춰
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
329 1

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' 디자인 전략으로서의 촉감 연구' 의 참고문헌

  • 후설&하이데거
    박승억 김영사 [2007]
  • 지각의 현상학
    메를로-퐁티 문학과 지성사 [2002]
  • 지각의 현상학
    모리스 메를로-퐁티 문학과 지성사 [2002]
  • 일본 산업교육기기 시스템 편람(産業教育機器システム便覧)
  • 인간의 모든 감각
    최현석 서해문집 [2009]
  • 미학사
    먼로C. 비어슬러 이론과 실천사 [1987]
  • 몸의 세계,세계의 몸 :메를로 퐁티의 지각의 현상학에대한 강해
    조광제 [2004]
  • 몸으로 생각하라 오감 프레임
    로렌스 D 로젠브름 21세기북스 [2011]
  • 감성 마케팅
    사토 쿠니오 그린비 [1998]
  • 감각의 역사
    마크 스미스 성균관대학교 출판사 [2010]
  • 감각의 박물관
    다이앤 애커먼 작가 정신 [2004]
  • 人の五感とセラミックスセンサ
    宮山勝 技報堂出版会社 [1994]
  • Tactile sensation of humans and artificial tactile sensors
    displays / 講演論文 27 (1) [2008]
  • Tactile Perception with the Material and Form - A case study of the user interface of the product
    日本デザイン学 [2001]
  • Structure of Kansei Between the visual image and the tactual image from one object
    日本デザイン学 [1998]
  • Role of unexpected interaction for the creative design
    日本機械學會第20会設計工學システム部分シンポジウム [2010]
  • Research Directions in Structuring of Tactile Dimensions of Material Textures
    日本バチャルリアルテイ学会論文集 16 (3) [2011]
  • Observations on active touch
    Gibson, J. J. Psychological Review 69 (6) : 477 ~ 491 [1962]
  • National Geographic News Modeling of Texture Perception Mechanism for Tactile Display and Senseor
    John Roach 日本バチャルリアルテイ学会論文集 9 (3) [2010]
  • Incidental haptic sensations influence social judgments and decisions
    Ackerman, Joshua M. Science 328 : 1712 ~ 1715 [2010]
  • HAPTIC 五感の覚醒
    原研哉 朝日新聞出版 [2009]
  • From the physical to the psychological: Mundane physical experiences influence social judgment and interpersonal behavior
    Bargh, J. A. Brain and Behavioral Sciences 33 : 267 ~ 268 [2010]
  • Emotional design: Why we love(or hate) everyday things
    Donald Norman Basic Books [2004]
  • Effects of Hue and Chroma on Perceived Qualities in Coated Glossy Surface
    日本デザイン学 45 (5) [1999]
  • Ecological Design and Materials- Approach from Materials Planning View Point
    日本デザイン学 18 (3) [2011]
  • Analysis of Value Co-creation in Service and Product Design
    日本デザイン学 57 (3) [2010]