창의적 문식 활동(literacy practices)을 지원하는 교실 공간의 특성 : “출판사 사장놀이”와 “인형 집 놀이”를 하는 초등학교 2학년 학생들의 사례를 중심으로

논문상세정보
' 창의적 문식 활동(literacy practices)을 지원하는 교실 공간의 특성 : “출판사 사장놀이”와 “인형 집 놀이”를 하는 초등학교 2학년 학생들의 사례를 중심으로' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • classroomspace
  • classroomspaceconfiguration
  • literacypractices
  • spatial awareness
  • spatial practice
  • 공간실천
  • 공간인식
  • 교실공간
  • 교실공간구성
  • 문식 활동
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
115 0

0.0%

' 창의적 문식 활동(literacy practices)을 지원하는 교실 공간의 특성 : “출판사 사장놀이”와 “인형 집 놀이”를 하는 초등학교 2학년 학생들의 사례를 중심으로' 의 참고문헌

  • 초등학교 저학년 문식성 교육과정의 향방
    정혜승 한국초등국어교육 (42) : 185 ~ 216 [2010]
  • 초등학교 1학년 학생들의 그림일기 표현 활동에 나타난 복합양식 문식성 양상 분석
    옥현진 한국초등국어교육 (46) : 218 ~ 243 [2011]
  • 장소와 장소상실
    Relph, E. 논형 [1976]
  • 유아의 출현적 문해 발달과 가정문해환경과의 관계
    김길숙 아동학회지 34 (1) : 1 ~ 20 [2013]
  • 유아교실의 문식성 환경에 대한 연구
    김정화 아동학회지 28 (3) : 101 ~ 113 [2007]
  • 유아가 경험하는 교실 공간의 의미
    송진영 양혜련 임부연 열린유아교육연구 17 (4) : 248 ~ 272 [2012]
  • 언어 학습과 공간의 관계에 대한 연구
    구영산 한국어교육학회, 학술발표논문집 : 71 ~ 92 [2013]
  • 만 3∼5세 교실 문해환경이 유아의 어휘력과 인쇄물 개념에 미치는 영향
    김명순 아동학회지 32 (6) : 95 ~ 106 [2011]
  • 두산백과사전
  • 교육적 공간으로서 교실에 대한 고찰
    김윤영 초등교육학연구 19 (2) : 59 ~ 79 [2013]
  • 교실 연구의 최근 동향과 ‘교실 공간 메타포’ 연구
    한희경 대한지리학회지 44 (6) : 832 ~ 850 [2009]
  • 공간주권으로의 초대
    안숙영 한울 아카데미 : 96 ~ 120 [2013]
  • 공간주권으로의 초대
    오정진 한울 아카데미 : 11 ~ 30 [2013]
  • 공간주권으로의 초대
    전진성 한울 아카데미 [2013]
  • 공간의 생산
    Lefebvre, H. 에코리브르 [2011]
  • 공간과 장소
    Tuan, Y. 대윤 [2007]
  • Three approaches to qualitative content analysis
    Hsieh, H. F. Qualitative Health Research 15 : 1277 ~ 1288 [2005]
  • The view of the child: releasing “visual voices” in the design of learning environments
    Burke, C Discourse : Studies in the cultural politics of education 28 (3) : 359 ~ 372 [2007]
  • The role of home literacy practices in preschool children's language and emergent literacy skill
    Robert, J. Journal of Speech, Language & Hearing Research 48 (3) : 345 ~ 359 [2005]
  • The effective elementary classroom literacy environment : Examining the validity of the TEX-IN3 observation system
    Hoffman, J. V. Journal of Literacy Research 36 : 303 ~ 334 [2004]
  • The content analysis guidebook
    Neuendorf, K. A. Sage [2002]
  • Supporting literacy in preschool: Using a teacher observation tool to guide professional development
    McNerney, S. Journal of Early Childhood Teacher Education 27 (1) : 19 ~ 34 [2006]
  • Relationships between literacy programs, library corner design, and children's use of literature
    Morrow, L. M. Journal of Educational Research 75 : 339 ~ 344 [1982]
  • Qualitative data analysis
    Miles, B. M. Sage [1994]
  • Paradigms for research on teacher effectiveness
    Doyle, W. Review of Research in Education 5 : 163 ~ 198 [1978]
  • How in the world do students read?
    Elley, W. B. Grindeldruck [1992]
  • Handbook of early literacy instruction
    Roskos, K. A. Guilford Press : 281 ~ 294 [2001]
  • For Space
    Massey, D. Sage [2005]
  • Family literacy environments and young children’s emerging literacy skills
    Britto, P. R. Reading Research Quarterly 36 (4) : 346 ~ 347 [2001]
  • Family literacy : Young children learning to read and write
    Taylor, D. Heinemann [1983]
  • Emergent reading behavior
    Clay, M. University of Auckland Library [1966]
  • Emergent literacy: Writing and reading
    Goodman, Y. Ablex : 1 ~ 14 [1985]
  • Developing the literacy instruction knowledge scales(LIKS): A comprehensive assessment of primary grade teachers' knowledge of reading and writing instruction
    Reutzel, D. R. Paper presented at the Annual Conference of the American Educational Research Association [2007]
  • Children’s emergent reading of favorite storybooks: A developmental study
    Sulzby, E. Reading Research Quarterly 20 : 458 ~ 481 [1985]
  • Basics of qualitative research: Techniques and procedures for developing grounded theory
    Strauss, A. L. Sage Publications [2007]