논문상세정보
' Co-creation의 개념적 고찰 및 연구과제' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • co-creation
  • co-innovation
  • conceptual model
  • value ecosystem
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' Co-creation의 개념적 고찰 및 연구과제' 의 참고문헌

  • 협력의 경제학
    최배근 집문당 [2013]
  • 박사
  • 집단지성: 사이버 공간의 인류학을 위하여
    Levy, P. 문학과 지성사 [2002]
  • 소비자-기업 가치공동창출활동 활성화 방안 모색을 위한 탐색적 연구 : 전문가 패널 인터뷰를 중심으로
    구혜경 소비문화연구 15 (3) : 159 ~ 186 [2012]
  • 소비자- 기업 가치공동창출활동의 개념화 및 척도개발에 관한 연구
    구혜경 소비자학연구 23 (1) : 193 ~ 227 [2012]
  • 서비스지배논리하에서 가치공동창출 매커니즘과 기업성과간의 관계에 대한 연구
    남기찬 한국경영정보학회 학술대회 논문 : 61 ~ 71 [2009]
  • 서비스 실행관점에서의 서비스 비즈니스에 관한 학술적 연구 대상 영역의 탐색
    안연식 서비스연구 2 (1) : 69 ~ 80 [2012]
  • 상담학의 연구 동향 분석:「상담학연구」학회지 게재논문(창간년도~2009)
    조남정 상담학연구 11 (2) : 507 ~ 524 [2010]
  • 사회경제적 혁신을 위한 디자인 연구 및 공동창작: 남아프리카 농촌지역의 순수 및 위생문제를 해결하기위한 디자인 연구 및 디자인 사고적용
    지안프랑코 자카이 Asia design journal 5 : 10 ~ 37 [2010]
  • 블로그 사용의도에 영향을 미치는 사회 동기적 요인
    홍석인 한국콘텐츠학회 논문지 10 (1) : 122 ~ 137 [2010]
  • 모바일 소셜미디어에서 유력자(influentials)의 역할
    이원태 [2010]
  • 디지털 컨버전스 의미의 고찰과 e-Business의 미래 연구 방향
    조남재 e-비즈니스연구 10 (4) : 105 ~ 127 [2009]
  • 관광 이미지에 관한 연구 동향 분석
    서원석 호텔경영학연구 18 (2) : 299 ~ 309 [2009]
  • 공체험공간을 이용한 참여적 디자인 연구
    권희정 한국인포디자인학회지 (12) : 15 ~ 26 [2007]
  • 공동혁신이 중요한 시대다
    이상문 매일경제신문 [2012]
  • 고객과의 가치공동창출 활동이 서비스 품질에 미치는 영향에 관한 연구
    정태석 경영컨설팅연구 12 (4) : 197 ~ 217 [2012]
  • 경쟁의 미래
    Prahalad, C. 세종서적(주) [2007]
  • 거버넌스의 이해
    김석준 서울대영문화사 [2002]
  • 거버넌스로서 지방의제21의 추진체계에 관한 연구
    김규환 한국거버넌스학회보 10 : 213 ~ 243 [2003]
  • e스포츠에 관한 연구동향 분석
    오세숙 한국웰니스학회 7 (2) : 111 ~ 119 [2012]
  • Why Should I Share? Examining Social Capital and Knowledge Ccontribution in Electronic Networks of Practice
    Wasko, M. M. MIS Quarterly 29 (1) : 35 ~ 57 [2005]
  • Understanding Customer Knowledge Sharing in Web-Based Discussion Boards: An Exploratory Study
    Lee, M. K. O. Internet Research 16 (3) : 289 ~ 303 [2006]
  • Uderstanding Competencies inPlatform-Based Product Development:Antecedent and Outcomes
    Chai, K. Journal Product Innovation management : 452 ~ 472 [2012]
  • The value of the manager in the value chain
    Glaser, S.. Management Decision 44 (3) : 442 ~ 447 [2006]
  • The Service-Dominant Logic of Marketing:Dialog, Debate and Directions
    Duncan, T. M.E. Sharpe : 236 ~ 249 [2006]
  • The Role of Customers in Interactive Co-Creation Practices: The Italian Scenario
    Pini, F. M. Knowledge, Technology &Policy 22 (1) : 61 ~ 69 [2009]
  • The Renaissance Society: How the shift from Dream Society to the Age of Individual Control Will Change the Way You Do Business
    Jensen R McGrawHill [2013]
  • The Platform Leader’s Dilemma
    Cusumano, M. Communications of the ACM 54 (10) : 21 ~ 24 [2011]
  • The Element of Platform
    Cusumano, M. MIT Sloan Management Review 29 (3) : 452 ~ 472 [2002]
  • The Development of Co-innovation Strategies : Stages and Interaction Patterns in interfirm Innovation
    Bossink, B. R&D Management 32 (4) : 311 ~ 320 [2002]
  • The Co-Creator Connection
    Prahalad, C. Strategy-Business 27 : 1 ~ 12 [2002]
  • Social Network Service (SNS) 지속사용에 관한 연구: 사용자의 SNS 리터러시 조절효과를 중심으로
    박경자 정보시스템연구 22 (1) : 65 ~ 85 [2013]
  • Servicep-Logic Innovations : How to Innovate Customers, Not Product
    Michael, S. California management Review 50 (3) : 49 ~ 65 [2008]
  • Service Quality: New in Theory and Paracitce
    Holbrood, M. B. Thousand Oaks [1994]
  • Service Co-production and Value Co-creation:The Case for a Service-oriented Architecture(SOA)
    Ordaninia, A. European Management Journal 26 (5) : 289 ~ 297 [2008]
  • Role of Competences in Creating Customer value : A Value-creation Logic Approach
    Möller, K. Industrial Marketing Management 35 (8) : 913 ~ 924 [2006]
  • Relational Capabilities for Value Co-creation and Innovation in SMEs
    Ngugi, I. K. Journal of Small Business and Enterprise Development 17 (2) : 260 ~ 278 [2010]
  • RTE 특성이 SCM성과에 미치는 영향
    장활식 정보시스템연구 20 (3) : 161 ~ 186 [2011]
  • Opening up Innovation: The Impact of Contextual Factors on the Co-creation of IT-enabled Value Adding Services within the Manufacturing Industry
    Westergren, U. H Information Systems and e-Business Management 9 (2) : 223 ~ 245 [2011]
  • Open innovation
    Chesbrough, H. Harvard University Press [2003]
  • On Value and Value Co-creation: A Service System and Service logic Perspective
    Vargo, S. L European Management Journal 26 (3) : 145 ~ 152 [2008]
  • Marketing as Value Co-creation through Network Interaction and Resource Integration
    Gummesson, E. Journal of Business Market Management 4 (4) : 181 ~ 119 [2010]
  • Managing the Co-Creation of Value
    Payne, A. Journal of the Academy of Marketing Science 26 : 83 ~ 96 [2008]
  • Managing Customer Value:Creating Quality and Service that Customer Can See
    Gale, B. T. Free Press [1994]
  • Leading the Transformation to Co-creation of Value
    Ramaswamy, V. Strategy &Leadership 37 (2) : 32 ~ 37 [2009]
  • Key Concepts for New Service Development
    Edvardsson, B. Service Industries Journal 16 (2) : 140 ~ 164 [1996]
  • IT거버넌스 실행요인과 정보시스템(IS) 효과성, 그리고 전략적 연계의 조절효과
    최상민 정보시스템연구 20 (2) : 207 ~ 228 [2011]
  • How Do Value Co-creation Activities Relate to the Perception of Firms’ Innovativeness?
    Tanev, S. Journal of Innovation Economics 7 : 131 ~ 159 [2011]
  • From Value Chain to Value Creating Ecology:Implication for Creative Industries Development Policy
    Hearn G. International Journal of Cultural Policy 13 (4) : 419 ~ 436 [2007]
  • Finding, Forming, and Performing : Creating Netwroks for Discontinuous innovation
    Birkinshaw, J. California Management Review 49 (3) : 67 ~ 84 [2007]
  • Expanding Understanding of Service Exchange and Value Co-creation: A Social Construction Approach
    Edvardsson, B. Journal of the Academy of Marketing Science 39 (2) : 327 ~ 339 [2011]
  • Evolving to a New Dominant Logic for Marketing
    Vargo, S. L Journal of Marketing 68 (1) : 1 ~ 17 [2004]
  • Electronic word-of-mouth via consumer-opinion platforms : What motivates consumers to articulate themselves on the internet?
    Hennig-Thurau, T. Journal of Interactive Marketing 18 (1) : 38 ~ 52 [2004]
  • Ecosystem Advantage: How to Successfully Harness the Power of Partners
    Williamson, P California Management Review 55 (1) : 24 ~ 46 [2012]
  • Designing Breakthrough Products
    Verganti R. Harvard Business Review [2011]
  • Customer Community and Co-creation:a Case Study
    Rowley, J. Marketing Intelligence &Planning 25 (2) : 136 ~ 146 [2007]
  • Customer Co-creation of Travel Services: The Role of Company Support and Customer Satisfaction with the Co-creation Performance
    Grissemann, U. S. Tourism Management 33 (6) : 1483 ~ 1492 [2012]
  • Creating value-in-use through marketing interaction: the exchange logic of relating. communicating and knowing
    Ballantyne, D. Marketing Theory 6 (3) : 335 ~ 348 [2006]
  • Creating Shared Value
    Porter M. Harvard Business Review : 63 ~ 77 [2011]
  • Consumption as Voting: An Exploration of Consumer Empowerment
    Shaw, D. European Journal of Marketing 40 (9/10) : 1049 ~ 1067 [2006]
  • Cocreation of Value in a Platform Ecosystem : The Case of Enterprise Software
    Ceccagnoil, M. MIS Quarterly 36 (1) : 263 ~ 290 [2012]
  • Co-innovation: Convergenomics, Collaboration, and Co-creation for Organizational Values
    Lee, S. M. Management Decision 50 (5) : 817 ~ 831 [2012]
  • Co-creation: Toward a Taxonomy and an Integrated Research Perspective
    Zwass, V. International Journal of Electronic Commerce 15 (1) : 11 ~ 48 [2010]
  • Co-creation: New Pathways to Value an Overview
    Roser, T. Promise/LSE Enterprise [2009]
  • Co-creation of Value through Social Network Marketing : A Field Experiment Using a Facebook Campaign to Increase Conversion Rate
    Fagerstrom, A. Human Interface and the Management of Information 6772 : 229 ~ 235 [2011]
  • Co-Creation experiences : The next practice in value creation
    Prahalad, C. Journal of Interactive Marketing 18 (3) : 5 ~ 14 [2004]
  • CO-creation’s 5 GUIDING PRINCIPLES
  • Building the co-creative enterprise
    Ramaswamy, V. Harvard Business Review : 100 ~ 109 [2010]