유아의 개인내적요인과 교사-유아 갈등 관계가 유아의 공격성에 미치는 영향

논문상세정보
' 유아의 개인내적요인과 교사-유아 갈등 관계가 유아의 공격성에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 가정학 및 가정생활
  • aggression
  • effortfulcontrol
  • emotional regulation
  • teacher-childconflictualrelationship
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
1,727 0

0.0%

' 유아의 개인내적요인과 교사-유아 갈등 관계가 유아의 공격성에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 의도적 통제(Effortful Control) 관련 논문의 연구 동향
    배윤진 한국생활과학회지 20 (1) : 57 ~ 70 [2011]
  • 유아의 행동문제에 대한 유아의 기질과 교사-유아관계의 영향
    김선희 유아교육연구 29 (5) : 203 ~ 224 [2009]
  • 유아의 외현적․관계적 공격성에 대한 어머니의 반응과 유아의 공격적 행동 간의 관계
    김지현 아동학회지 30 (2) : 145 ~ 159 [2009]
  • 유아의 신체적 및 관계적 공격성에 영향을 미치는 유아 개인, 보육 및 가정 변인
    이성복 Family and Environment Research 49 (9) : 111 ~ 119 [2011]
  • 유아의 기질과 어머니의 양육행동 및 교사-유아 관계가 유아의 자기통제에 미치는 영향
    박영태 열린유아교육연구 16 (1) : 235 ~ 256 [2011]
  • 유아의 기질과 교사-유아 관계가 유아의 문제행동에 미치는 영향
    문상희 한국보육지원학회지 8 (3) : 69 ~ 89 [2012]
  • 유아의 공격성이 교사-유아관계와 또래유능성에 미치는 영향
    윤소정 한국보육지원학회지 7 (4) : 49 ~ 68 [2011]
  • 영유아의 자기통제와 공격성 간의 교사-영유아관계의 매개효과
    윤수정 유아교육연구 32 (5) : 145 ~ 161 [2012]
  • 어머니의 애정철회, 유아의 정서조절 및 언어능력이 유아의 관계적 공격성에 미치는 영향
    신유림 Family and Environment Research 48 (7) : 15 ~ 22 [2010]
  • 아동의 정서조절 동기 및 정서조절 능력과 행동문제
    한유진 Family and Environment Research 42 (3) : 65 ~ 77 [2004]
  • 아동의 성, 기질, 어머니 양육행동과 아동의 정서조절능력이 사회적 위축 및 공격성에 미치는 영향
    박지숙 아동학회지 30 (3) : 85 ~ 98 [2009]
  • 아동의 공격성에 영향을 미치는 개인 내적?외적 요인에 대한 구조방정식 모형 검증
    김지현 아동학회지 27 (3) : 149 ~ 168 [2006]
  • 성별에 따른 유아의 정서능력과 관련변인간 구조 분석
    우수경 아동학회지 23 (6) : 15 ~ 32 [2002]
  • 보육교사의 자기효능감, 교사-유아 관계가 유아의 사회적 적응에 미치는 영향
    나동석 한국영유아보육학 48 (48) : 19 ~ 34 [2007]
  • 남녀 유아의 공격성에 대한 어머니양육행동과 교사-유아간 갈등적 관계의 영향
    권연희 열린유아교육연구 17 (1) : 1 ~ 19 [2012]
  • 박사
  • 교사-유아의 관계와 유아의 또래유능성 및 자기조절능력 간의 관계연구
    이선애 아동학회지 31 (2) : 1 ~ 15 [2010]
  • rajectories of Physical Aggression from Toddlerhood to Middle Childhood: Predictors, Correlates, and Outcomes
    Arsenio, W. F. Blackwell [2004]
  • Variables that influence physical and relational aggression of preschool children
    Lee, S. B. Catholic University of Korea [2011]
  • The young child’s gender schema : Environmental input, internal organization
    Fagot, B. I. Child Development 60 (3) : 663 ~ 672 [1989]
  • The student-teacher relationship scale
  • The relationships among parents’ effortful control, affectionate parenting behavior, preschooler’s effortful control, prosocial behavior, and cognitive problem-solving ability
    Bae, Y. J. Kungpook National University [2012]
  • The relations of emotionality and regulation to children’s anger-related reactions
    Eisenberg, N. Child Development 65 (1) : 109 ~ 128 [1994]
  • The relation of mothers’ parenting behavior and children’s emotion regulation to children’s social competence
    Park, S. H. Yonsei University [2012]
  • The emergence and consolidation of self-control from eighteen to thirty months of age : Normative trends and individual differences
    Vaughn, B. E. Child Development 55 (3) : 990 ~ 1004 [1984]
  • The effects of maternal emotional availability on preschooler’s social skills and problem behaviors: Mediating effects of preschooler’s effortul control
    Moon, Y. K. Yonsei University [2009]
  • Temperament and the pursuit of an integrated developmental psychology
    Rothbart, M. K. Merrill-Palmer Quarterly 50 : 492 ~ 505 [2003]
  • Temperament and social behavior in childhood
    Rothbart, M. K. Merrill-Palmer Quarterly 40 : 21 ~ 39 [1994]
  • Teacher-child relationship quality : The roles of child temperament snd teacherchild interactions
    Rudasill, K. M. Early Childhood Research Quarterly 24 (2) : 107 ~ 120 [2009]
  • Social psychology: Understanding human interaction
    Baron, R. A. Allyn and Bacon [1991]
  • Sex, race, and experience of aggression
    Harris, M. B. Aggressive Behavior 18 (3) : 201 ~ 217 [1992]
  • Relationship between kindergartener’s emotion regulation and their parents’ psychological life position
    Lee, B. L. Chung-Ang University [1997]
  • Relational and overt aggression in preschool
    Crick, N. R. Developmental Psychology 33 (4) : 579 ~ 588 [1997]
  • Relational aggression, gender, and social psychological adjustment
    Crick, N. R. Child Development 66 (3) : 710 ~ 722 [1995]
  • Reactive aggression among maltreated children : The contribution of attention and emotion dysregulation
    Schields, A. Journal of Clinical Child Psychology 27 (4) : 381 ~ 395 [1998]
  • Q-sort assessment of attachment security during the preschool years : Links from home to school
    DeMulder, E. K. Developmental Psychology 36 (2) : 274 ~ 282 [2000]
  • Preschool children’s representation of attachment:Associations with teacher-child relationship and social competence
    Lee, J. S. Kyung Hee University [2002]
  • Peer relations and later personal adjustment: Are low-accepted children at risk?
    Parker, J. G. Psychological Bulletin 102 (3) : 357 ~ 389 [1987]
  • Pathways to problem behaviors : Chaotic homes, parent and child effortful control, and parenting
    Valiente, C. Social Development 16 (2) : 249 ~ 267 [2007]
  • Meta-emotion: How families communicate emotionally
    Gottman, J. M. Lawrence Erlbaum Associates [1997]
  • Handbook of emotion regulation
    Eisenberg, N. Guilford Press : 287 ~ 306 [2007]
  • Handbook of child psychology; vol.3, Social, emotional and personality development
    Coie, J. D. Wiley : 779 ~ 862 [1998]
  • Handbook of child psychology: vol. 3. Social emotional, and personality development
    Rothbart, M. K. Wiley : 99 ~ 166 [1998]
  • Handbook of child psychology: Vol. 3. Social, emotional, and personality development
    Dodge, K. A. Wiley : 719 ~ 788 [2006]
  • Handbook of child psychology: Vol 3. Social emotional and personality development
    Eisenberg, N. Wiley : 646 ~ 718 [1998]
  • Effortful control as a personality characteristic of young children : Antecedents, correlates, and consequences
    Kochanska, G. Journal of Personality 71 (6) : 1087 ~ 1112 [2003]
  • Developmental Science
    Bornstein, M. C. Hakjisa [2009]
  • Development:Infant through Adolescence
    Steinberg, L. Cengage Learning [2012]
  • Development of emotional intelligence rating scale for preschool children
    Kim, K. H. Yonsei University [1999]
  • Cutoff criteria for fit indexes in covariance structure analysis : Conventional criteria versus new alternatives
    Hu, L. T. Structural Equation Modelling 6 (1) : 1 ~ 55 [1999]
  • Conflictual relationship between kindergarten children and their teachers : Associations with child and classroom context variables
    Mantizicopoulos, P. Journal of School Psychology 43 (5) : 425 ~ 442 [2005]
  • Community violence exposure as a predictor of aggression and peer victimization
    Schwartz, D. Paper presented at the 16th Biennial Meetings for the International Society of the Study of Behavioural Development [2000]
  • Children's interpersonal behaviors and the teacher–child relationship
    Birch, S. H Developmental Psychology 34 (5) : 934 ~ 946 [1998]
  • Children and Their Development
    Kail, R. V. Pearson Education/Prentice Hall [2007]
  • An attributional intervention to reduce peer-directed aggression among African-American boy
    Graham S. Hudley C. Child Development 64 (1) : 124 ~ 138 [1993]
  • Aggression: Its causes, consequences, and control
    Berkowitz, L. Guilford Press [1993]