일반논문 : 공공서비스의 주민만족도: 주민의 특성에 따라 차이가 나는가?

' 일반논문 : 공공서비스의 주민만족도: 주민의 특성에 따라 차이가 나는가?' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • citizensatisfaction
  • differenceinsatisfaction
  • public service
  • 공공서비스
  • 만족도차이
  • 주민만족도
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' 일반논문 : 공공서비스의 주민만족도: 주민의 특성에 따라 차이가 나는가?' 의 참고문헌

  • 행정서비스 주민만족도조사보고서
  • 지방행정서비스 분석: 부산광역시를 중심으로
    김영수 한국지방자치학회보 94 (4) : 185 ~ 206 [1997]
  • 지방정부의 행정성과평가 및 적용모형에 관한 연구: 시군 성과 및 노력도표를 중심으로
    박기관 한국지방자치학회보 13 (1) : 63 ~ 84 [2001]
  • 지방정부의 행정서비스에 대한 지역주민의 평가에 관한 연구: 경기도를 중심으로
    황명찬 한국지방자치학회보 9 (4) : 139 ~ 160 [1997]
  • 지방정부의 생산성 향상에 관한 연구
    김광주 한국행정학회 : 95 ~ 114 [1995]
  • 지방정부 자체평가에서의 주민만족도분석에 관한 사례연구
    오영균 지방행정연구 20 (3) : 3 ~ 20 [2006]
  • 지방정부 공공서비스에 대한 시민들의 기대, 성과 및 만족도의 관계: 기대불일치이론을 중심으로
    제갈돈 한국행정학보 47 (1) : 69 ~ 94 [2013]
  • 지방자치단체의 민원행정서비스에 대한 주민만족도 설계(안)
    김병국 고객지향적 정부구축을 위한 민간합동 대토론회 : 135 ~ 145 [1996]
  • 지방자치단체의 공공서비스에 대한 주민만족도에 영향을 미치는 요인분석
    김영오 한국지방자치학회보 16 (3) : 67 ~ 86 [2004]
  • 지방자치단체 공공서비스의 운영성과 분석 - C시의 체육 및 문화시설을 중심으로
    송광태 한국지방자치학회보 16 (1) : 49 ~ 72 [2004]
  • 중앙행정기관의 민원행정서비스에 대한 공공만족도 조사설계
    김판석 고객지향적 정부구축을 위한 민관합동 대토론회 : 83 ~ 134 [1996]
  • 주관적 행정평가에 관한 연구
    박병식 한국행정학보 22 (2) : 497 ~ 532 [1998]
  • 정부기관과 민간비영리기관의 서비스 질 비교 분석: 청소년 서비스 질을 중심으로
    김인 지방과 행정연구 12 (1) [2000]
  • 정부기관 브랜드 이미지와 정체성 간의 갭 및 고객 만족도와의 관계
    박흥식 한국거버넌스학회보 16 (3) : 161 ~ 185 [2009]
  • 서비스 질 구성차원의 관리우선 순위: 민원행정서비스를 중심으로
    오창택 한국행정학회보 32 (2) : 77 ~ 95 [1998]
  • 새행정이론
    김인 대영문화사 [2002]
  • 민원행정서비스에 대한 주민들의 공정성 지각이 친정부적 자발행위에 미치는 영향
    김은희 한국행정학보 41 (4) : 297 ~ 319 [2007]
  • 민원행정서비스만족도 조사모델의 개선방안
    이광희 정책분석평가학회보 18 (3) : 45 ~ 74 [2008]
  • 민원인의 사회경제적 특성이 민원행정서비스 만족도에 미치는 영향
    이상호 한국공공관리학보 22 (4) : 461 ~ 478 [2008]
  • 공공서비스에 대한 주민만족도 평가 사례연구 - 대구광역시를 중심으로 -
    이원욱 한국지방자치학회보 19 (2) : 29 ~ 51 [2007]
  • 공공서비스 성과에 대한 수혜자 평가의 결정요인
    김영기 한국행정학보 26 (1) : 165 ~ 182 [1992]
  • 공공서비스 만족도, 정부성과, 그리고 삶의 질 간 영향관계 분석: 상향확산식 접근을 토대로
    고명철 한국행정학보 47 (2) : 1 ~ 30 [2013]
  • 고객지향적 행정서비스를 위한 시민헌장제도에 관한 연구
  • 고객만족개념의 재정립
    박명호 한국마케팅저널 1 (4) : 128 ~ 129 [1999]
  • 경찰 민원행정서비스의 고객만족 영향요인에 관한 연구
    안정기 한국자치행정학보 20 (1) : 27 ~ 51 [2006]
  • What Matters: The Formation of Attitudes toward the Police
    Bridenball, B. Police Quarterly 11 (2) : 151 ~ 181 [2008]
  • Trust, Participation and Performance in Public Administration: An Empiricial Examination of Health Services in Israel
    Mizrahi, S. Public Performance and Management Review 33 (1) : 7 ~ 33 [2009]
  • Theories of Urban Politics
    Jones, B. Sage : 28 ~ 42 [1995]
  • The Roots of Urban Discount
    Rossi, P. H. John Wiley [1974]
  • The Need for Multiple Indicators in Measuring the Output of Public Agencies
    Ostrom, E. Policy Studies Journal 2 : 85 ~ 91 [1973]
  • The Image of the Police in Black Atlanta Communities
    Murty, K. S. Journal of Police Science and Administration 17 : 250 ~ 257 [1990]
  • The Effects of Police Misconduct on Pulbic Attitudes: A Quasi-Experiment
    Jesilow, P. Journal of Crime and Justice 24 (1) : 109 ~ 121 [2001]
  • The Distribution of An Urban Public Service: Ethnicity, Socioeconomic Status, and Bureaucracy as Determinants of the Quality of Neighborhood Streets
    Antunes, G. Urban Affairs Quarterly 12 : 313 ~ 332 [1977]
  • Subjective and Objective Measures of Police Service Delivery
    Brown, K. Public Administration Review 43 (1) : 50 ~ 58 [1983]
  • Street-level bureaucracy
    Lipsky, M. Russell Sage [1980]
  • Strategic Marketing for Nonprofit Organization
    Kotler, P. Prentice Hall [1996]
  • SERVQUAL,: a Multiple-Item Scale for Measuring Consumer Perceptions of Service Quality
    Parasuraman A Journal Of Retailing : 12 ~ 40 [1988]
  • Race, Class, and Perceptions of Discrimination by the Police
    Weitzer, R. Crime & Delinquency 45 : 494 ~ 507 [1999]
  • Public Perceptions of Police Efficacy and Image: The Fuzziness of Support for the Police
    Worrall, J. L. American Journal of Criminal Justice 24 : 47 ~ 66 [1999]
  • Public Evaluations of Police Performance: An Analysis Across Three Levels of Policing
    Reisig, M. D. Policing: An International Journal of Police Strategies and Management 20 : 311 ~ 325 [1997]
  • Police-citizen contact and police performance: Attitudinal differences between Hispanics and non-Hispanics
    Cheurprakobkit, S. Journal of Criminal Justice 28 : 325 ~ 336 [2000]
  • People and Politics in Urban Society
    Schuman, H. Sage : 88 ~ 113 [1972]
  • Nonprofits: Check Your Attention to Customers
    Andreasen, A. R. Harvard Business Review : 105 ~ 110 [1982]
  • New public sector marketing
    Chapman, D. Financial Times Pitman Publishing [1998]
  • Neighborhood Differences in Attitudes toward Policing: Evidence for a Mixed-Strategy Model for Policing in a Multi-Ethnic Setting
    Dunham, R. G. Journal of Criminal Law and Criminology 79 : 504 ~ 521 [1988]
  • Minorities and the Police : Confirmation in America
    Bayley, D. H. Free Press [1969]
  • Marketing In The New Public Sector
    Timan, L. Pitman Publishing [1995]
  • Managing Urban America(4th ed.)
    Morgan, D. R. Chatham House [1996]
  • In Defense of Citizen Evalution as Performance Measures
    Percy, S. L. Urban Affairs Review 22 (1) : 66 ~ 83 [1986]
  • Financing the Metropolis
    Aberbach, J. Sage : 519 ~ 537 [1970]
  • Experience, Quality of Life, and Neighborhood Context: A Hierarchial Analysis of Satisfaction with the Police
    Reisig, M. D. Justice Quarterly 17 : 607 ~ 629 [2000]
  • Expectations, Performance, and Citizen Satisfaction with Urban Services
    Van Ryzin, G. G. Journal of Policy Analysis and Management 23 : 433 ~ 448 [2004]
  • Evaluating the Expectations Disconfirmation and Expectation Anchoring Approaches to Citizen Satisfaction with Local Public Services
    James, O. Journal of Public Administration Research and Theory 19 (1) : 107 ~ 123 [2009]
  • Equality and Urban Policy
    Lineberry, R. Sage [1977]
  • Drivers and Consequences of Citizen Satisfaction: An Application of the American Customers Satisfaction Index Model to New York City
    Van Ryzin, G. G. Public Administration Review 64 (3) : 331 ~ 341 [2004]
  • Does Management Performance Impact Citizen Satisfaction?
    Im, T. American Review of Public Administration 42 (4) : 419 ~ 436 [2012]
  • Conflict Management and Industrial Relations
    Thomas, K. W. Kluwer-Nijhoff : 141 ~ 157 [1982]
  • Comparing Measures of Citizen Trust and User Satisfaction as Indicators of “good governance”: Difficulties to Linking Trust and Satisfaction Indicators
    Bouckaert, G. International Review of Administrative Science 69 : 329 ~ 343 [2003]
  • Citizens’ Evaluations of Local Government Services in an Southern Community: Determinants of Support
    Williams, J. T. National Association of Schools of Public Affairs and Administration [1977]
  • Citizen perceptions of community policing: Are attitudes toward police important?
    Reisig, M. D. Policing: An International Journal of Police Strategies and Management 21 : 547 ~ 561 [1998]
  • Citizen evaluations of local police personal experience or symbolic attitudes?
    Orr, M. Administration & Society 38 (6) : 649 ~ 668 [2007]
  • Citizen Views fo Taxes and Services: A Tale of Three Cities
    Beck, P. Social Science Quarterly 68 (2) : 223 ~ 243 [1987]
  • Citizen Satisfaction with Urban Services: Potential Misuse as a Performance Indicator
    Stipak, B. Public Administration Review 39 (1) : 46 ~ 52 [1979]
  • Citizen Evaluation and Urban Management: Service Delivery in An Era of Protest
    Fitzgerald, M. R. Public Administration Review 40 (6) : 585 ~ 594 [1980]
  • Citizen Attitudes toward Police: A Review of Past Findings and Suggestions for Future Policy
    Decker, S. H. Journal of Police Science and Administration 9 : 80 ~ 87 [1981]
  • Assessing the Relationship between Satisfaction with Public Service Delivery and Trust in Government. The Impact of Predisposition of Citizens toward Government on Evaluations of its Performance
    Kampen, J. K. Public Performance and Management Review 29 : 387 ~ 404 [2006]
  • Assessing the Impact of Bureaucracy Bashing by Electoral Campaigns
    Garrett, R. S. Public Administration Review 66 : 228 ~ 240 [2006]
  • A Comparison of Attitudes toward the New York Police
    Davis, J. R. Journal of Police Science and Administration 17 : 233 ~ 243 [1990]
  • 2009년도 민원행정서비스 만족도 조사 결과보고서