문맥 추론 전략과 어휘 연상 전략이 초등학교 영어 학습자의 어휘 능력 향상에 미치는 영향

논문상세정보
' 문맥 추론 전략과 어휘 연상 전략이 초등학교 영어 학습자의 어휘 능력 향상에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 교육과정
  • contextualinference
  • vocabulary learning
  • word association
  • 문맥추론
  • 어휘연상
  • 어휘학습
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
2,392 1

0.0%

' 문맥 추론 전략과 어휘 연상 전략이 초등학교 영어 학습자의 어휘 능력 향상에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 표현능력 향상을 위한 외국어로서의 한국어 어휘 지도 방안 제안 – 말덩어리, 패턴, 상용표현 활용 방안
    이미영 Foreign Languages Education 19 (3) : 415 ~ 441 [2012]
  • 박사
  • 영어 평가 방법론
    이완기 문진미디어 [2003]
  • 영어 어휘교수에 있어서 정의적 교수법과 문맥적 교수법에 관한 비교 연구
    신봉수 언어연구 18 (1) : 1 ~ 22 [2002]
  • 어휘의 노출빈도와 과제 관여도 수준이 한국인 영어 학습자의 어휘 발달에 미치는 영향
    김지원 Foreign Languages Education 19 (4) : 349 ~ 373 [2012]
  • 마인드 맵을 활용한 초등영어 어휘 학습 방법 연구
    황성식 진주교육대학교 교육대학원 [2002]
  • 마인드 맵 활동이 초등영어 어휘력 및 학습태도에 미치는 영향
    김현정 전주교육대학교 교육대학원 [2005]
  • 단어 연상 학습과 역할극을 중심으로 한 의사소통 능력 신장
    장은실 釜山大學校 敎育大學院 [1997]
  • 고등학교 영어수업을 위한 세 가지 어휘교수법 비교 연구 : 정의중심·문맥활용·형태소활용 교수법
    최현규 연세대학교 교육대학원 [2005]
  • Word identification strategies in reading a foreign language
    Walker, L. J. Foreign Language Annals 16 (4) : 293 ~ 299 [1983]
  • Vocabulary learning and teaching
    Seal, B. D. Heinle & Heinle [1991]
  • Vocabulary in Language Teaching
    Schmitt, N. Cambridge University Press [2000]
  • Vocabulary acquisition from listening to stories
    Elley, W. B. Reading Research Quarterly 24 : 174 ~ 187 [1989]
  • The relationship between passive and active vocabularies : Effects of language learning context
    Laufer, B. Language Learning 48 (3) : 365 ~ 391 [1998]
  • Teaching foreign language skills
    Rivers, W. M. Chicago University Press [1973]
  • Teaching by Principles
    Brown, H. D. Prentice-Hall Regents [1994]
  • Teaching Vocabulary to Improve Reading Comprehension
    Nagy, W. E. National Council of Teachers of English [1988]
  • Second language vocabulary learning : The role of context versus translations as a function of proficiency
    Prince, P. The Modern Language Journal 80 : 478 ~ 493 [1996]
  • Principles of Language Learning and Teaching
    Brown, H. D. Prentice Hall Regents [2000]
  • Methodology in TESOL
    Kruse, A. F. Heinle & Heinle : 312 ~ 317 [1987]
  • Language Teaching Methodology
    Nunan, D. Longman [1991]
  • How to mind map
    Buzan, T. Thorsons [2002]
  • Guessing the meanings of words from context: Strategy and techniques
    Clake, D. F. Applied Linguistics 6 : 45 ~ 49 [1980]
  • Effects of contextual cues on inferring and remembering meanings of new words
    Li, X. Applied Linguistics 9 : 402 ~ 413 [1988]
  • Assessing vocabulary
    Read, J. Cambridge University Press [2000]
  • A Vocabulary-size Test of Controlled Productive Ability
    Laufer, B. Language Testing 16 : 33 ~ 51 [1999]