A corpus-based analysis of the vocabulary levels of English II and EBS college entrance examination preparation coursebooks

오준일 2014년
논문상세정보
' A corpus-based analysis of the vocabulary levels of English II and EBS college entrance examination preparation coursebooks' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 교육과정
  • reading
  • vocabulary level
  • 독해
  • 어휘수준
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
2,622 0

0.0%

' A corpus-based analysis of the vocabulary levels of English II and EBS college entrance examination preparation coursebooks' 의 참고문헌

  • 코퍼스를 통한 고등학교 영어교과서의 어휘 분석
    김영미 영어어문교육 12 (4) : 139 ~ 157 [2006]
  • 의미장 중심의 영어 어휘 지도 모형 개발(I)
    이재근 영어교과교육 10 (1) : 169 ~ 192 [2011]
  • 외국어 학습에 관한 신념:성별전공,그리고 학년별차이
    오준일 영어교육연구 5 : 47 ~ 65 [1996]
  • 영어과 교육과정. 교육과학기술부 고시 제2011-361호 [별책 14]
    교육과학기술부 교육과학기술부 [2011]
  • 영어과 교과서 검정용 어휘 목록 개발: 어휘 검색 프로그램 및 기본 어휘 목록에 대한 고찰
    신동광 멀티미디어 언어교육 11 (3) : 93 ~ 111 [2008]
  • 영어 교과서의 이독성 분석
    우현아 경북대학교 [2005]
  • 어휘 책략과 영어 독해 지도
    김승태 영어교과교육 1 (2) : 143 ~ 171 [2002]
  • 어휘 지도 현황과 지도 효과 분석
    김경희 영어교과교육 7 (1) : 125 ~ 153 [2008]
  • 수능완성 : 영어영역(B 형)
    오준일 한국교육방송공사 [2013]
  • 반복 간격 및 반복 유형에 따른 어휘 학습 효과
    김은주 영어교과교육 10 (3) : 71 ~ 89 [2011]
  • 고등학교1학년 영어교과서 본문과 전국연합학력평가 영어독해지문의 이독성 비교분석
    이유민 한양대학교 교육대학원 [2008]
  • 고등학교 영어 교과서의 이독성 분석.
    이진희 경북대학교 [2007]
  • 박사
  • 고등학교 영어 교과서, EBS 영어 독해 교재, 대학수학능력시험 영어 독해 지문의 이독성 비교
    신정록 서울시립대학교 교육대학원 [2013]
  • Vocabulary and applied linguistics
    Laufer, B Macmillan : 126 ~ 132 [1992]
  • Vocabulary Density and Reading Comprehension
    Hu, M. Reading in a Foreign Language 23 : 403 ~ 430 [2000]
  • Using Corpora to Help Teach Difficult-to-distinguish English Words
    Dilin Liu 영어교육 68 (3) : 27 ~ 50 [2013]
  • The second language curriculum
    Johnson, R. K Cambridge University Press [1989]
  • The percentage of words known in a text and reading comprehension
    Schmitt, N. Modern Language Journal 95 : 26 ~ 43 [2011]
  • The beliefs about language learning of beginning university foreign language students
    Horwitz, E. K Modern Language Journal 72 : 283 ~ 294 [1988]
  • The Effects of Receptive vs. Productive Vocabulary Instruction: A Meta-analysis
    안효선 영어교과교육 10 (2) : 1 ~ 22 [2011]
  • Text Readability of the College Scholastic Ability Test and High School English II Textbooks
    김영수 영어교육 67 (4) : 195 ~ 218 [2012]
  • Teaching second language reading
    Hudson, T Oxford University Press [2007]
  • Task effect on instructed vocabulary learning: The hypothesis of “involvement.” Selected papers from AILA ’99 Tokyo
    Laufer, B Waseda University Press : 47 ~ 62 [2000]
  • Special language: From humans to thinking machines
    Laufer, B Multilingual Matters : 316 ~ 323 [1989]
  • Reading in a second language : Moving from theory to practice
    Grabe, W Cambridge University Press [2009]
  • Passage dependency in high school English reading tests
    Kahng, Y English Teaching 50 (1) : 21 ~ 36 [1995]
  • Measuring passage contribution in ESL reading comprehension
    Perkins, K TESOL Quarterly 19 : 137 ~ 153 [1985]
  • Investigating the relationship between vocabulary knowledge and academic reading performance : Assessment perspective
    Qian, D. D Language Learning 52 : 513 ~ 536 [2002]
  • Insights into second language reading
    Koda, K Cambridge University Press [2005]
  • How large a vocabulary is needed for reading and listening?
    Nation, I. S. P Canadian Modern Language Review 63 : 59 ~ 82 [2006]
  • Exploring English language teaching: Language in action
    Hall, G Routledge [2011]
  • English II
    신정현 YBM [2013]
  • English II
    양현권 미래엔 [2013]
  • English II
    이찬승 능률교육 [2013]
  • English II
    이창봉 천재교과서 [2013]
  • 박사
  • Determining the passage dependency of comprehension questions in 5 major tests
    Tuinman, J. J Reading Research Quarterly 9 : 206 ~ 223 [1973]
  • Curriculum Development in Language Teaching
    Richards, J. C Cambridge University Press [2001]
  • Assessing vocabulary
    Read, J Cambridge University Press [2000]
  • Assessing the roles of depth and breadth of vocabulary knowledge in reading comprehension
    Qian, D. D Canadian Modern Language Review 56 : 282 ~ 308 [1999]