예비교사의 변인별 중등교사의 인성 요소에 대한 전문가 및 예비교사의 인식비교

' 예비교사의 변인별 중등교사의 인성 요소에 대한 전문가 및 예비교사의 인식비교' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 교육학
  • character education
  • pre-service teacher
  • service learning
  • student teaching
  • teacher character
  • 교육봉사
  • 교육실습
  • 예비교사
  • 인성
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
16,613 1

0.0%

' 예비교사의 변인별 중등교사의 인성 요소에 대한 전문가 및 예비교사의 인식비교' 의 참고문헌

  • 학습자중심교육을 위한 교사역량요소 도출 및 예비교사와 현직교사의 인식 비교
    장경원 학습자중심교과교육연구 12 (2) : 285 ~ 310 [2012]
  • 학생들의 선호-교사상(選好-敎師像)에 대한 내용분석적 연구
    안길훈 교육행정학연구 25 (4) : 117 ~ 140 [2007]
  • 특수교육학 용어사전
    국립특수교육원 하우 [2009]
  • 초등학부모가 본 교사의 인성적 자질
    김용조 대구교육대학교 논문집 36 : 267 ~ 295 [2001]
  • 초등학교 여교사의 심리적 안녕감 구성 요소와 교사효능감, 직무만족도의 관계
    박수진 교원교육 27 (3) : 151 ~ 166 [2011]
  • 초등교사의 인성적 자질에 관한 연구
    김용조 대구교육대학교 논문집 34 : 429 ~ 458 [1999]
  • 창의와 배려의 조화를 통한 인재육성
  • 창의·인성교육에 대한 초등교사와 중등교사의 인식 비교
    홍혜원 교육문제연구 17 (1) : 1 ~ 18 [2010]
  • 중등교사가 인식하는 유능한 교사의 자질
    장한기 수산해양교육학회 13 (1) : 37 ~ 62 [2001]
  • 중등 예비교사의 교육실습이 '교육적 가치'에 미치는 영향
    백순근 교육평가연구 20 (4) : 1 ~ 29 [2007]
  • 정의교육과 인성교육 구현을 위한 기초연구Ⅱ: 교사와 학부모가 지각하는 인성교육의 현황 및 문제점
    조연순 교육과학연구 29 (1) : 329 ~ 347 [1999]
  • 일반대학 학생들의 교직과정 이수 동기 및 과정에 관한 질적 사례 연구
    김병찬 한국교원교육연구 20 (2) : 23 ~ 53 [2003]
  • 인성교육을 위한 교사의 역할 변화와 교사교육의 개선
    김국현 교원교육 29 (1) : 133 ~ 150 [2013]
  • 인성교육론
    남궁달화 문음사 [2002]
  • 유아교사의 바람직한 인성에 대한 예비유아교사와 현직유아교사의 인식비교
    서현 한국영유아보육학 77 (77) : 41 ~ 71 [2013]
  • 예비유아교사들이 인식한 좋은 유아교사의 특성
    조경자 미래유아교육학회지 14 (4) : 560 ~ 586 [2007]
  • 예비교사 교직인성 분석: 재학기간, 교육실습, 교육봉사 및 진로에 따른 차이를 중심으로
    서경혜 한국교원교육연구 30 (2) : 305 ~ 328 [2013]
  • 예비교사 교직 인성 평가도구 개발 및 타당화
    서경혜 교육과학연구 44 (1) : 147 ~ 176 [2013]
  • 예비 중등교사의 교육실습이 교사로서의 자질 인식에 미치는 영향
    김정현 한국가정과교육학회지 21 (4) : 55 ~ 70 [2009]
  • 여자교육대학생의 교직에서의 진로계획 결정에 관한 연구
    심미옥 교육사회학연구 22 (2) : 97 ~ 125 [2012]
  • 사범대생들의 사범대학 진학동기와 적응과정 연구
    김병찬 한국교원교육연구 20 (1) : 57 ~ 83 [2003]
  • 봉사-학습이 예비 여교사들의 교직관 형성에 미치는 효과
    서은희 한국교원교육연구 25 (3) : 93 ~ 111 [2008]
  • 대안학교 교사의 교육적 신념 측정도구 개발 및 타당성 분석
    조인진 한국교원교육연구 25 (3) : 1 ~ 24 [2008]
  • 기대하는 학교교사상과 학원강사상의 비교
    강성빈 인문학논총 14 (1) : 229 ~ 253 [2009]
  • 교직적성․인성 검사도구의 적용연구
    홍기칠 대구교육대학교 초등교육연구논총 22 (1) : 113 ~ 135 [2006]
  • 교육학용어사전
  • 교육실습생의 자아성찰에 관한 연구-교육실습생의 성찰저널을 중심으로
    노원경 경희대학교 교육문제 연구소 논문집 23 (1) : 55 ~ 83 [2007]
  • 교사자질에 대한 비교연구
    이정복 교육발전 18 (1) : 107 ~ 127 [1999]
  • 교사의 역할 및 자질에 대한 초등 예비교사와 현직교사의 인식 비교
    정민경 교육연구 49 (2) : 109 ~ 127 [2012]
  • 교사 자질 선정 및 평가 준거에 관한 기초 연구
    조영남 한국교원교육연구 17 (3) : 171 ~ 189 [2000]
  • 교사 competence의 평가 준거와 평가 방법의 개발
    변창진 경북대논문집 37 : 311 ~ 319 [1984]
  • ‘좋은 교사’에 대한 예비유아교사들의 인식
    엄은나 유아교육학논집 13 (2) : 5 ~ 35 [2009]
  • What teacher candidates learned about diversity, social justice, and themselves from service-learning experiences
    Baldwin, S. C. Journal of Teacher Education 58 (4) : 315 ~ 327 [2007]
  • What do schools think makes a good mathematics teacher?
    Sanders, S. E. Educational Studies 28 (2) : 181 ~ 191 [2010]
  • What are the essential generic teaching competence?
    Oliva, P. F. Theory into Practice 19 (2) : 117 ~ 121 [1980]
  • The characteristics of the effective teacher in cyprus public high school
    Koutsoulis, M. A paper presented at the annual meeting of the american educational research association [2003]
  • 박사
  • Student expectations and teacher education traditions with which we can and cannot live
    Book, C. Journal of Teacher Education 34 (1) : 9 ~ 13 [1983]
  • Service-learning in teacher education
    Verducci, S. AACTE Publications [2001]
  • Service-learning in California's teacher education programs
    Furco, A. University of California [2000]
  • Service-learning for multicultural teaching competency : insights from the literature for teacher educators
    Wade, R. C. Equity & Excellence in Education 33 (3) : 21 ~ 29 [2000]
  • Service Learning and teacher education in reading
    Gordon, L. M. Paper presented at the First CSU conference on community based teaching and research [2005]
  • Research on motivation in education, vol.2
    Ashton, P. T. Academic Press [1985]
  • Psychological success: when the career is a calling
    Hall, R. H. Journal of Organizational Behavior 26 : 155 ~ 176 [2005]
  • Preservice teachers' perceptions of characteristics of an effective teacher as a fuction of discipline orientation: A mixed methods investigation
    Witcher, A. E. The Teacher Educator 43 (4) : 279 ~ 301 [2008]
  • Preservice teachers educational beliefs and their perceptions of characteristics of effective teachers
    Minor, L. C. Journal of Educational Research 96 : 116 ~ 127 [2002]
  • Personality of the teacher
    Symonds, P. M. The Journal of educational research 40 (9) : 652 ~ 661 [1947]
  • Perception of students teachers about teaching competencies
    Bhargava, A. American International Journal of Contemporary Research 1 (1) : 77 ~ 81 [2011]
  • Peace education and character education-Transcending the duality of the moral education wars
    Doktor, P. University of Hawaii [2005]
  • Measuring the Developing Dispositions of Pre-service and Beginning Teachers. CRTL Paper presentation series
    Tobias, R. Retrieved April 25 : 2013 ~ [2008]
  • Improving service-learning Practice Research on Models to Enhance Impacts
    Gonsier-Gerdin, J. Information Age Publishing : 35 ~ 57 [2005]
  • Humanistic Education
    Patterson, C. H. Prentice-Hall [1980]
  • Forget about theory-practice is all. Student teachers' learning in practicum
    Hascher, T. Teachers and Teaching 10 (6) : 623 ~ 638 [2004]
  • Five-factor model of personality and performance in jobs involving interpersonal interactions
    Mount, M. K. Human Performance 11 : 145 ~ 165 [1998]
  • Educational Psychology
    Woolfork, A. Pearson Education, Inc. [2010]
  • Defining a good teacher simply
    Thompson, S. Modern English Teacher 17 (1) : 5 ~ 14 [2008]
  • Comparing teachers'view on morality and moral education, a comparative study in Turkey and the United States
    Lepage, P. Teaching and Teacher Education 27 : 366 ~ 375 [2011]
  • Characteristics of effective teachers : Perceptions of the english teachers
    Khojastenhmehr, R. Journal of Education & Psychology 3 (2) : 53 ~ 66 [2009]
  • Characteristics of effective teachers : Perceptions of preservice teachers
    Witcher, A. E. Research in the Schools 8 (2) : 45 ~ 57 [2001]
  • Character strength and virtues : A handbook and classification
    Peterson, C. Oxford university press [2009]
  • Character in teaching
    Carr, D. British journal of educational studies 55 (4) : 369 ~ 389 [2007]
  • Character in teaching
    David, C. British journal of educational studies 55 (4) : 369 ~ 389 [2007]
  • Character education informational handbook and guide
    Abourjilie, C. Character education [2002]
  • Character education in America
    Greenawalt, C. E. Commonwealth Foundation for Public Policy Alternatives [1996]
  • Character and academics : What good schools do
    Benninga, J. Phi Delta Kappan 57 (6) : 448 ~ 452 [2006]
  • Challenge and support : the dynamics of student teachers' professional learning in the field experience
    Tang, S. Y. F. Teaching and teacher education 19 : 483 ~ 498 [2003]
  • Beyond training
    Richard, J. C. Cambridge university press [1998]
  • Beyond life history as a student : Preservice teachers’ beliefs about teaching and learning
    Doyle, M. College Student Journal 31 (4) : 519 ~ 532 [1997]
  • Benefits and barriers for teacher educators implementing service-learning
    Wade, R. C. Paper presented at the annual meeting of the american educational research association [2000]
  • An analysis of the personality traits of the effective teacher
    Witty, P. The Journal of Educational Research 40 (9) : 662 ~ 671 [1947]
  • A call to service: Service iearning as a pedagogy in special education programs
    Mayhew, J. Teacher Education and Special Education 24 (3) : 208 ~ 219 [2001]
  • 'It has always been my dream' : Exploring pre-service teachers'motivations for choosing to teach
    Manuel, J. teacher development 10 (1) : 5 ~ 24 [2006]