인터넷쇼핑몰의 소비자기만 행동에 관한 내용분석

논문상세정보
' 인터넷쇼핑몰의 소비자기만 행동에 관한 내용분석' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 공익사업
  • concealment
  • consumerdeception
  • e-commerce
  • equivocation
  • falsification
  • informationmanipulation
  • internet shopping
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 인터넷쇼핑몰의 소비자기만 행동에 관한 내용분석' 의 참고문헌

  • 전자상거래에서의 소비자보호에 관한 법 · 제도적 연구
    권상로 한국콘텐츠학회 논문지 9 (12) : 787 ~ 796 [2009]
  • 전자상거래에서의 소비자 피해에 관한 연구
    장현선 한국가족자원경영학회지 9 (4) : 41 ~ 61 [2005]
  • 전자상거래에서 소비자 보호방안에 관한 연구
    유순덕 디지털융복합연구 11 (11) : 29 ~ 36 [2013]
  • 전자상거래에 있어서 소비자보호에 관한 연구
    백탁선 경영교육연구 (28) [2002]
  • 전자상거래 소비자 피해실태와 소비 자보호 대책에 관한 연구
    문태현 정보학연구 6 (4) : 69 ~ 80 [2008]
  • 전자상거래 및 사이버 쇼핑 동향
    통계청
  • 인터넷 쇼핑몰의 서비스 품질이 고객만족 및 e-충성도에 미치는 영향
    장기영 인터넷전자상거래연구 9 (4) : 277 ~ 295 [2009]
  • 우리나라 광고에 나타난 소비 가치의 변화에 관한 연구: 1962 -1992년 여성잡지 광고내용분석을 중심으로
    정희선 광고 연구 (25) : 85 ~ 106 [1995]
  • 온라인 소비자 구전에 대한 내용분석:사이트 유형과 제품유형에 따른 차이를 중심으로
    박철 광고연구 (70) : 91 ~ 118 [2006]
  • 온라인 상품정보의 특성이 온라인 구전효과에 미치는 영향에 관한 연구: 제품 관여도와 신뢰성향의 매개효과를 중심으로
    양한빈 인터넷전자상거래연구 11 (1) : 31 ~ 53 [2011]
  • 온라인 사기사이트 실태
    정지연 소비자 : 17 ~ 20 [2009]
  • 소셜커머스 이용의 영향요인에 관한 연구: 사회적 규범과 가격의식성을 중심으로
    이경탁 인터넷전자상거래연구 11 (4) : 65 ~ 85 [2011]
  • 소비자의 온라인 구매경험에 따른 전자상거래신뢰형성 요인에 관한 연구
    박철 Information Systems Review 5 (1) : 81 ~ 95 [2003]
  • 사회과학방법총설
    안영섭 법문사 [1996]
  • 농산물 전자상거래 서비스품질에 관한 연구
    박승환 한국국제농업개발학회지 18 (4) [2006]
  • 구매 제품유형을 중심으로 살펴본 인터넷 쇼핑에 영향을 미치는 소비자 지각 요인에 관한 연구
    홍종필 한국심리학회지: 소비자·광고 5 (3) : 4 ~ 4 [2004]
  • 개정 전자상거래소비자보호법의 쟁점별 고찰
    권오승 기업법연구 27 (3) : 259 ~ 280 [2013]
  • Understanding Deception
    Fatt, J. P. T. EQUAL Opportunities International 20 (3) : 28 ~ 32 [2001]
  • The impact of service failure severity on service recovery evaluations andpostrecovery relationships
    Weun, S. Journal of Services Marketing 18 (2) : 133 ~ 146 [2004]
  • The commitment, trust theory of relationship marketing
    Morgan,R.M Journal of Marketing 58 (3) : 20 ~ 38 [1994]
  • The Psychology of Vigilance
    Davies, D. R. Academic Press [1982]
  • Telling it like it isn’t and not telling it like it is: Some thoughts on Deceptive Communication, in the Jensen lectures
    Miller, G. R. University of South Florida Press : 91 ~ 116 [1983]
  • Selected determinants of consumer satisfaction and complaint reports
    Bearden, W. O. Journal of Marketing Research 20 (1) : 21 ~ 28 [1983]
  • Psychological contract violation in online marketplaces: antecedents, consequences, and moderating role
    Pavlou, P. A. Information Systems Research 16 (4) : 372 ~ 399 [2005]
  • Product-Related Deception in E-Commerce: A Theoretical Perspective
    Xiao, B MIS Quarterly 35 (1) : 169 ~ 196 [2011]
  • Perils of Internet fraud: an empirical investigation ofdeception and trust with experienced Internet consumers
    Grazioli S Jarvenpaa S IEEE Transactions on Systems, Man, and Cybernetics 30 (4) : 395 ~ 410 [2000]
  • On the Negative Effects of e-Commerce: A Sociocognitive Exploration of Unregulated on-line Buying
    LaRose, R. Journal of Computer-Mediated Communication 6 (3) [2001]
  • Interpersonal Deception: Behavioral Profiles of Falsification, Equivocation, and Concealment
    Buller, D. B. Journal of Language and Social Psychology 13 (4) : 366 ~ 395 [1994]
  • Interpersonal Deception Theory
    Buller, D. B. Communication Theory 6 (3) : 203 ~ 242 [1996]
  • Interactive Home Shopping : Consumer, Retailer, and Manufacturer Incentives to Participate in Electronic Marketplaces
    Alba, J. Journal of Marketing 61 (3) : 38 ~ 53 [1997]
  • Initial Trust Formation in New Organizational Relationships
    McKnight, D. H. Academy of Management Review 23 (3) : 473 ~ 490 [1998]
  • Information and Consumer Behavior
    Nelson, P. Journal of Political Economy 78 (2) : 311 ~ 329 [1970]
  • Information Manipulation Theory
    McCornack, S. A. Communications Monographs 59 (1) : 1 ~ 16
  • Information Displays and Decision Processes
    Kleinmuntz, D. N. Psychological Science 4 (4) : 221 ~ 227 [1993]
  • Free competition and the optimal amount of fraud
    Darby, M. R. Journal of Law and Economics 16 (1) : 67 ~ 88 [1973]
  • Exploring the implications of the Internet for consumer marketing
    Peterson, R. A. Journal of the Academy of Marketing Science 25 (4) : 329 ~ 346 [1997]
  • Evaluating the Potential of Interactive Media through a New Lens: Search versus Experience Goods
    Klein, L. R. Journal of Business Research 41 (3) : 195 ~ 203 [1998]
  • Effect of Customers’ Emotions on Perceived Damage of the Probability of Fraud in Online Shopping
    Shafei, R.. International Journal of Information Science and Management 11 (2) : 55 ~ 65 [2013]
  • E-fraud, Taxonomy on Methods of Attacks, Prevention, Detection, Investigation, Prosecution and Restitution
    Pardede, M. P. Jurnal llmiah llmu Komputer 4 (2) : 85 ~ 96 [2006]
  • E-commerce Product Recommendation Agents: Use, Characteristics, and Impact
    Xiao, B MIS Quarterly 31 (1) : 137 ~ 209 [2007]
  • Defining Deception
    Masip, J. Anales de Psicologia 20 (1) : 147 ~ 171 [2004]
  • Contentan alysis for the socialsciences and humanities
    Holsti, O. R. Addison-Wesley Publishing Company [1969]
  • Content analysis in consumer research
    Kassarjian, H. H. Journal of Consumer Research 4 (3) : 8 ~ 18 [1977]
  • Content analysis in communication research
    Berelson, B. Free Press [1952]
  • Consumer and Business Deception on the Internet: Content Analysis of Documentary Evidence
    Grazioli S International Journal of Electronic Commerce 7 (4) : 93 ~ 118 [2003]
  • Consumer Trust in an Internet Store
    Jarvenpaa, S. L. Information Technology and Management 5 (2) : 45 ~ 71 [2000]
  • Can Deception by Salespersons and Customers be Detected through Non-verbal Behavioral cues?
    DePaulo, P. J. Journal of Applied Social Psychology 19 (18) : 1552 ~ 1577 [1989]
  • Browsers or buyers in Cyberspace? An investigation of factors influencing electronic exchange
    Swaminathan, V. Journal of Computer‐Mediated Communication 5 (2) [1999]
  • B2C 전자상거래상의 사기범죄에 관한 탐색적 연구
    김영건 경영경제 36 (2) : 29 ~ 61 [2003]
  • A research agenda for trust in online environments
    Gefen, D. Journal of Management Information Systems 24 (4) : 275 ~ 286 [2008]
  • 2013 온라인쇼핑 시장에 대한 이해와 전망
    한국온라인쇼핑협회 한국온라인쇼핑협회 [2013]
  • 2012년 전자상거래 소비자피해 동향조사