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인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
한류영상이미지가 기대심리를 매개로 촬영지 방문 행위 의도에 미치는 영향
이근우
이경아
2014년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
이근우
이경아
주제어
imageofstudiotovisitors
KoreanwaveImage
psychologyofexpectation
기대 심리
방문의도
한류영상이미지
참고문헌( 48)
유사주제 논문( 2,127)
예술 1,962건
방문의도 159건
기대 심리 6건
인용/피인용
한류영상이미지가 기대심리를 매개로 촬영지 방문 행 ...
' 한류영상이미지가 기대심리를 매개로 촬영지 방문 행위 의도에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
예술
imageofstudiotovisitors
koreanwaveimage
psychologyofexpectation
기대 심리
방문의도
한류영상이미지
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
2,109
0
0.0%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
예술
1,963
0
0.0%
주제어
imageofstudiotovisitors
1
0
0.0%
koreanwaveimage
1
0
0.0%
psychologyofexpectation
1
0
0.0%
기대 심리
7
0
0.0%
방문의도
160
0
0.0%
한류영상이미지
1
0
0.0%
계
2,134
0
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
0
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' 한류영상이미지가 기대심리를 매개로 촬영지 방문 행위 의도에 미치는 영향'
의 참고문헌
한류의 지속적 발전을 위한 종합조사연구 보고서
국제문화산업교류재단
[2008]
한류 지속화를 위한방안
고정민
[2005]
장소와 장소로서의 다의적 개념에 관한 연구
이석환
국토계획 91 (1)
[1997]
장소 만들기의 구성 요체로 본 마로니에 공원의 장소 만들기 32 (5)
이석환
[1997]
영상촬영지의 문화관광자원화에 관한 연구
이려정
사회과학연구 17 (1)
[2011]
영상미디어론
김택환
커뮤니케이션
[1997]
영상매체 촬영지 관광에 관한 소고
하경희
Tourism Research 28 (1)
[2009]
문화콘텐츠관광 선택속성과 관광이미지, 관광선호도와의 영향관계 분석 - TV 드라마 배경 및 촬영지 경주를 중심으로 -
강인원
관광경영연구 14 (4) : 27 ~ 61
[2010]
몰입(flow)경험이 만족도에 미치는 영향 : 드라마촬영지 관광객 중심으로
유재경
관광연구저널 21 (1) : 389 ~ 400
[2007]
레스토랑의 기대불일치와 만족에 관한 연구 -음식제공에 대한 정보의 양의 조절효과를 중심으로-
김광지
관광학연구 36 (3) : 149 ~ 170
[2012]
드라마·영화 영상촬영지의 관광기념품 활성화 방안에 관한 연구 : 국내 오픈세트장을 중심으로
강민지
울산대학교 대학원
[2008]
드라마 촬영지 관광객 동기유형별 관광이미지 포지셔닝 연구
오민재
관광학연구 30 (4) : 293 ~ 315
[2006]
기대불일치이론을 적용한 테마파크 이용자의 이용만족과 전환의도에 관한 연구:대안매력도의 조절효과 검정
신동식
관광연구 24 (2) : 177 ~ 197
[2009]
기대-불일치와 서비스공정성 이론에 근거한 리조트 이용 지속행동의 구조적 관계
이우승
경기대학교 대학원
[2010]
관광지 이미지 측정에 관한 연구
엄서호
관광학연구 21 (1) : 53 ~ 65
[1998]
관광이미지 연구의 비판적 고찰: "관광학연구"를 중심으로
이인재
관광학연구 29 (1) : 125 ~ 146
[2005]
관광동기 이미지 재방문의도간 구조적 관련성
강재정
관광학연구 26 (4) : 221 ~ 238
[2003]
Vacationscape : Designing Tourist Regions
Gunn, Clare A
[1972]
Understanding changes in belief and attitude toword information technology usage: a teoritical model and longitudinal test
Bhattacherjee
MIS qurterly 28 (2)
[2004]
The relationship of destination selection attributes to psychological
Weaver, P. A.
behavioral and demographic variables
[1994]
The influence of the components of a state’s tourist image on product positioning strategy
Ahmed, Z. U.
Tourism Management 12 (4)
[1991]
The Impact of confidence in Expectationson Consumer Satisfaction
Spreng, R. A.
Psychology & Marketing 18 (11)
[2001]
TV 드라마가 관광목적지 이미지 형성에 미치는 영향: 드라마에 대한 감정반응 및 태도를 중심으로
권유홍
관광학연구 28 (4) : 335 ~ 356
[2005]
TV 드라마 촬영 명소의 방문요인 분석 - ‘제빵왕 김탁구’ 드라마 촬영지를 중심으로
박태원
도시설계 12 (5) : 179 ~ 196
[2011]
Service Quality, Profitability, and the Economic Worth of Customers: What We Know and What We Need to Learn
Zeithaml, V. A.
Journal of the Academy of Marketing Science 28 (1)
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Selected Determinants of Customer Satisfaction and Compliant Reports
Bearden, W.
Journal of Marketing Research 20 (1)
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Seeing in Believing: the Effect of Film on Visitor Numbers in Screened Locations
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Response Determinants in Satisfaction Judgments
Richard L. Oliver
Journal of Consumer Research 14 (4)
[1998]
Recreational Quality in the International Setting
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International Journal of Service Industries Management 4 (4)
[1993]
Online Behavioural Intentions: An Empirical investigation of Antecedents and Moderators
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European Journal of Marketing 41 (5)
[2007]
Negative images of the United States as expressed by tour operators from other countries
McLellan, R. W.
Journal of Travel Research 17 (3)
[1983]
Moving beyond intentions and toword the theory of trying: effects of work enviroment and gender on post adoption information technology use
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MIS quarterly 29 (3)
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Motion picture impacts on destination images
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Marketing for Hospitality and Tourism
Kotler, P.
Prentice Hall
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Integrating perceived playfulness into expectation-confirmation model for web portal context
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Information & Management 42
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Integrating Perceived Playfulness into Expectation-Confirmation Model for Web Portal Context
Lin, C. S.
Information and Management 42
[2005]
Image formation process
Gatner, W. C.
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Disconfirmation of consumer expectations through product trial
Olson, J. C
Journal of Applied Psychology 64 (2)
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Destination personality: An application of brand personality to tourism destination
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Consumer Dissatisfaction : The Effect of Disconfirmed Expectancy on Perceived Product Performance
Anderson, R. E.
Journal of Marketing Research 10 (1)
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Consumer Behavior;Mareting Strategy Perspective
Peter. J. P.
Irwin
[1987]
Case study of Korean Outbound travelers' destination images by using correspondence analysis
Chen. J. S. A.
[2001]
An examination of the effects of motivation and satisfaction on destination loyalty; a structural model
Yoon. Y. S.
[2005]
An Investigation Into The Determinants of Customer Satisfaction
hurchill, Gilbert A
Journal of Consumer Research 19 (4)
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Advertising Management. 5th edition
Aaker, D. A.
Prentice-Hall : 72 ~
[1996]
A model of destination image formation
Baloglu. S.
Annals of Toursm Research
[1999]
A cognitive model of the antecedents and consequences of satisfaction decisions
Oliver, R. L.
Journal of Marketing Research 17 (4)
[1980]
' 한류영상이미지가 기대심리를 매개로 촬영지 방문 행위 의도에 미치는 영향'
의 유사주제(
) 논문