한류영상이미지가 기대심리를 매개로 촬영지 방문 행위 의도에 미치는 영향

' 한류영상이미지가 기대심리를 매개로 촬영지 방문 행위 의도에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 예술
  • imageofstudiotovisitors
  • koreanwaveimage
  • psychologyofexpectation
  • 기대 심리
  • 방문의도
  • 한류영상이미지
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 한류영상이미지가 기대심리를 매개로 촬영지 방문 행위 의도에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 한류의 지속적 발전을 위한 종합조사연구 보고서
  • 한류 지속화를 위한방안
    고정민 [2005]
  • 장소와 장소로서의 다의적 개념에 관한 연구
    이석환 국토계획 91 (1) [1997]
  • 장소 만들기의 구성 요체로 본 마로니에 공원의 장소 만들기 32 (5)
    이석환 [1997]
  • 영상촬영지의 문화관광자원화에 관한 연구
    이려정 사회과학연구 17 (1) [2011]
  • 영상미디어론
    김택환 커뮤니케이션 [1997]
  • 영상매체 촬영지 관광에 관한 소고
    하경희 Tourism Research 28 (1) [2009]
  • 문화콘텐츠관광 선택속성과 관광이미지, 관광선호도와의 영향관계 분석 - TV 드라마 배경 및 촬영지 경주를 중심으로 -
    강인원 관광경영연구 14 (4) : 27 ~ 61 [2010]
  • 몰입(flow)경험이 만족도에 미치는 영향 : 드라마촬영지 관광객 중심으로
    유재경 관광연구저널 21 (1) : 389 ~ 400 [2007]
  • 레스토랑의 기대불일치와 만족에 관한 연구 -음식제공에 대한 정보의 양의 조절효과를 중심으로-
    김광지 관광학연구 36 (3) : 149 ~ 170 [2012]
  • 드라마·영화 영상촬영지의 관광기념품 활성화 방안에 관한 연구 : 국내 오픈세트장을 중심으로
    강민지 울산대학교 대학원 [2008]
  • 드라마 촬영지 관광객 동기유형별 관광이미지 포지셔닝 연구
    오민재 관광학연구 30 (4) : 293 ~ 315 [2006]
  • 기대-불일치와 서비스공정성 이론에 근거한 리조트 이용 지속행동의 구조적 관계
    이우승 경기대학교 대학원 [2010]
  • 관광지 이미지 측정에 관한 연구
    엄서호 관광학연구 21 (1) : 53 ~ 65 [1998]
  • 관광이미지 연구의 비판적 고찰: "관광학연구"를 중심으로
    이인재 관광학연구 29 (1) : 125 ~ 146 [2005]
  • 관광동기 이미지 재방문의도간 구조적 관련성
    강재정 관광학연구 26 (4) : 221 ~ 238 [2003]
  • Understanding changes in belief and attitude toword information technology usage: a teoritical model and longitudinal test
    Bhattacherjee MIS qurterly 28 (2) [2004]
  • The relationship of destination selection attributes to psychological
    Weaver, P. A. behavioral and demographic variables [1994]
  • The influence of the components of a state’s tourist image on product positioning strategy
    Ahmed, Z. U. Tourism Management 12 (4) [1991]
  • The Impact of confidence in Expectationson Consumer Satisfaction
    Spreng, R. A. Psychology & Marketing 18 (11) [2001]
  • TV 드라마가 관광목적지 이미지 형성에 미치는 영향: 드라마에 대한 감정반응 및 태도를 중심으로
    권유홍 관광학연구 28 (4) : 335 ~ 356 [2005]
  • TV 드라마 촬영 명소의 방문요인 분석 - ‘제빵왕 김탁구’ 드라마 촬영지를 중심으로
    박태원 도시설계 12 (5) : 179 ~ 196 [2011]
  • Service Quality, Profitability, and the Economic Worth of Customers: What We Know and What We Need to Learn
    Zeithaml, V. A. Journal of the Academy of Marketing Science 28 (1) [2000]
  • Selected Determinants of Customer Satisfaction and Compliant Reports
    Bearden, W. Journal of Marketing Research 20 (1) [1983]
  • Seeing in Believing: the Effect of Film on Visitor Numbers in Screened Locations
    Tooke, N. Tourism Management 17 [1996]
  • Response Determinants in Satisfaction Judgments
    Richard L. Oliver Journal of Consumer Research 14 (4) [1998]
  • Recreational Quality in the International Setting
    Taylor, S. A. International Journal of Service Industries Management 4 (4) [1993]
  • Online Behavioural Intentions: An Empirical investigation of Antecedents and Moderators
    Goode, M. M. H. European Journal of Marketing 41 (5) [2007]
  • Negative images of the United States as expressed by tour operators from other countries
    McLellan, R. W. Journal of Travel Research 17 (3) [1983]
  • Moving beyond intentions and toword the theory of trying: effects of work enviroment and gender on post adoption information technology use
    Ahuja, M. K. MIS quarterly 29 (3) [2005]
  • Motion picture impacts on destination images
    Kim, H .G. Annals of Tourism Research 30 (1) [2003]
  • Marketing for Hospitality and Tourism
    Kotler, P. Prentice Hall [1996]
  • Integrating perceived playfulness into expectation-confirmation model for web portal context
    Cathy S. Lina Information & Management 42 [2005]
  • Integrating Perceived Playfulness into Expectation-Confirmation Model for Web Portal Context
    Lin, C. S. Information and Management 42 [2005]
  • Image formation process
    Gatner, W. C. Journal of Travel and Tourism Marketing 2 (3) [1993]
  • Evaluative Images and Tourism: The Use of Personal Constucts to describe the Structure of Destination Images
    Walmsley, D. J. Journal of Travel Research 36 [1998]
  • Disconfirmation of consumer expectations through product trial
    Olson, J. C Journal of Applied Psychology 64 (2) [1979]
  • Destination personality: An application of brand personality to tourism destination
    Ekini, Y. Journal of Travel Research 45 (1) [2006]
  • Consumer Dissatisfaction : The Effect of Disconfirmed Expectancy on Perceived Product Performance
    Anderson, R. E. Journal of Marketing Research 10 (1) [1973]
  • Consumer Behavior;Mareting Strategy Perspective
    Peter. J. P. Irwin [1987]
  • Case study of Korean Outbound travelers' destination images by using correspondence analysis
  • An examination of the effects of motivation and satisfaction on destination loyalty; a structural model
    Yoon. Y. S. [2005]
  • An Investigation Into The Determinants of Customer Satisfaction
    hurchill, Gilbert A Journal of Consumer Research 19 (4) [1982]
  • Advertising Management. 5th edition
    Aaker, D. A. Prentice-Hall : 72 ~ [1996]
  • A model of destination image formation
    Baloglu. S. Annals of Toursm Research [1999]
  • A cognitive model of the antecedents and consequences of satisfaction decisions
    Oliver, R. L. Journal of Marketing Research 17 (4) [1980]