저가항공사 서비스품질과 서비스가치 및 고객충성도의 관계에 관한 연구

논문상세정보
' 저가항공사 서비스품질과 서비스가치 및 고객충성도의 관계에 관한 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 공익사업
  • customer loyalty
  • low-costairlines
  • service quality
  • service value
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
2,512 4

0.1%

' 저가항공사 서비스품질과 서비스가치 및 고객충성도의 관계에 관한 연구' 의 참고문헌

  • 항공운송산업에서 내부고객만족수준이 서비스품질에 미치는 영향 : 객실 승무원 중심으로
    박순희 한국항공대학교 대학원 [2001]
  • 박사
  • 항공서비스에서의 관계효익이 고객충성도에 미치는 영향에 관한연구 : 대한항공을 중심으로
    이윤애 한국항공대학교 대학원 [2011]
  • 항공서비스 품질요인이 이용자의 재구매와 구전의도에 미치는 영향에 관한 연구 : 카자흐스탄 국립 항공사를 중심으로
    김진아 경희대학교 대학원 [2008]
  • 박사
  • 항공사의 서비스품질이 고객충성도에 미치는 영향에 관한 연구
    김광근 사회과학연구 8 (2) : 289 ~ 311 [2000]
  • 항공사 판매촉진이벤트의 서비스품질과 지각된 가치 및 행동의도와의 관계 연구
    최은주 경기대학교 대학원 [2009]
  • 항공사 서비스품질이 지각된 가치 및 재구매 의도에 미치는 영향에 관한 연구
    임근성 경희대학교 경영대학원 [2009]
  • 항공사 서비스품질이 고객만족과 충성도에 미치는 영향 : 아시아나클럽 회원을 중심으로
    장경란 동국대학교 경영대학원 [2006]
  • 항공사 객실승무원의 외적이미지가 인적서비스 품질과 고객만족에 미치는 영향
    홍희정 계명대학교 대학원 [2013]
  • 항공관광업부론
    허희영 명경사 [2003]
  • 한국항공진흥협회
  • 한국 일반항공사와 저가항공사의 서비스가치 결정요인에 관한 비교연구 : 서울-제주 구간 중심으로
    조영희 경기대학교 서비스경영전문대학원 [2010]
  • 박사
  • 저비용항공사의 지각된 가격과 품질이 가치지각에 미치는 영향에 관한 연구
    하성덕 한국항공대학교 대학원 [2012]
  • 저비용항공사의 서비스품질이 고객만족과 고객충성도에 미치는 영향 연구
    김미정 경기대학교 관광전문대학원 [2009]
  • 박사
  • 재래시장의 서비스품질이 서비스가치, 고객만족, 행동의도에 미치는 영향 - 지각된 즐거움과 상인의식의 조절효과를 중심으로 -
    이계천 건양대학교 대학원 [2012]
  • 여행서비스의 가치평가에 관한 연구
    지진호 호텔관광연구 2 (1) : 51 ~ 70 [2000]
  • 서비스가치가 고객만족과 충성의도에 미치는 영향 - 멀티플렉스영화관의 서비스품질 요인탐색 -
    조철호 서비스경영학회지 9 (2) : 201 ~ 228 [2008]
  • 마케팅관리
    박충환 박영사 [1995]
  • 박사
  • 박사
  • 박사
  • 고객특성이 서비스품질 기대와 인지에 미치는 영향과, 서비스품질, 서비스가치, 고객만족, 재구매 의도의 인과관계에 관한 연구 : 국내 기존항공사와 저비용항공사 고객의 비교를 중심으로
    지민정 숙명여자대학교 대학원 [2011]
  • Why satisfied customers defect
    Jones, T. A. Harvard Business Review 73 (6) : 89 ~ 99 [1995]
  • Understanding your customers
    Prus, A. Marketing Tools 2 (5) : 10 ~ 14 [1995]
  • The service encounters: Diagnosing favorable & unfavorable incidents
    Bitner, M. J. Journal of Marketing 54 (1) : 71 ~ 84 [1990]
  • The explanatory power of values in preference judgement: Validation of the means-end perspective
    Perkins, W. S. Advances Consumer Research 15 (1) : 122 ~ 126 [1988]
  • The evolution of relationship marketing
    Sheth, J. N. International Business Review 4 (4) : 397 ~ 418 [1995]
  • The effects of the price, brand and store information on buyers’ product evaluations
    Dodds, W. B. Journal of Marketing Research 28 (3) : 307 ~ 319 [1991]
  • The effect of consumer perceived value and subjective norm on mobile data service adoption between American and Korean consumers
    Yang, K. Journal of Retailing and Consumer Service 16 (6) : 502 ~ 508 [2009]
  • Service quality, customer satisfaction, and customer value: A holistic perspective
    Oh, H International Journal of Hospitality Management 18 (1) : 67 ~ 82 [1999]
  • Service profit chain
    Heskett, J. L. Simon and Schuster [1997]
  • Service Quality: Insight and Managerial Implications from the Frontier from Service Quality: New Directions in Theory and Practice
    Rust, R. T. Sage Publications [1994]
  • Service Marketing
    Zeithaml, V. A. McGraw-Hill Company [2003]
  • SERVQUAL: A multiple-item scale for measuring comsumer perceptions of service quality
    Parasuraman A Journal of Retailing 64 (1) : 12 ~ 40 [1988]
  • Return on quality(ROQ) : Making service quality financially accountable
    Rust, R. T. Journal of Marketing 59 (2) : 58 ~ 70 [1995]
  • Principles of Marketing
    Kotler, P. Prentice Hall [1999]
  • No Frills: The truth behind the low-cost revolution in the skies
    Calder, S Virgin Books Limited [2002]
  • Measuring service quality: A reexamination and extension
    Cronin, J. J. Journal of Marketing 56 (3) : 55 ~ 68 [1992]
  • Low cost airlines in the Asia Pacific region An exceptional intra-regional traffic growth opportunity
  • Establishing a measure of airline preference for business and non-business travelers
    Etheringtion, L. D Journal of Travel Research 22 (4) : 22 ~ 27 [1984]
  • Development of a multi-dimensional scale for measuring the perceived value of service
    Petrick, J Journal of Leisure Research 34 (2) : 119 ~ 134 [2002]
  • Customer Loyalty: How to Earn It, How to Keet It
    Griffin, J Jossey-Bass [2002]
  • Customer Loyalty : Toward an Integrated Conceptual Framework
    Dick, A. S. Journal of the Academy of Marketing Science 22 (2) : 99 ~ 113 [1994]
  • Consumption values and market choices: Theory and Applications
    Sheth, J. N. Marketing Classics Press [1991]
  • Consumer perception of service quality: An assessment of SERVQUAL dimensions
    Carman, J Journal of Retailing 66 (1) : 33 ~ 55 [1990]
  • Consumer perception of price and value: A mean-end model and synthesis of evidence
    Zeithaml, V. A. Journal of Marketing 52 (3) : 2 ~ 22 [1988]
  • Consumer Evaluations of Fast-food Services: a cross-national comparison
    Lee, M. Journal of Services Marketing 11 (1) : 39 ~ 52 [1997]
  • Breaking free from product marketing
    Shostack, G. L Journal of Marketing 41 (2) : 73 ~ 80 [1977]
  • Asia’s absent revolution: No-frills airlines are flourishing across north america and europe but not in asia, however that may be changing
    Thomas, G Air Transport World : 42 ~ 47 [2002]
  • An examination of the effect of product performance on brand reputation, satisfaction and loyalty
    Selnes, F European Journal of Marketing 27 (9) : 19 ~ 35 [1993]
  • An evaluation of the SERVQUAL scales in the retailing setting
    Finn, D. W. Advances in Consumer Research 18 (1) : 483 ~ 490 [1991]
  • Airline Management
    Banfe, C. F Prentice Hall [1992]
  • A two-dimensional concept of brand loyalty
    Day, G. S Journal of Advertising Research 9 (3) : 29 ~ 35 [1969]
  • A multistage model of consumers’ assessments of service quality and value
    Bolton, R. Journal of Consumer Research 17 (4) : 375 ~ 384 [1991]
  • A cross‐sectional test of the effect and conceptualization of service value
    Cronin, J. J. The Journal of Services Marketing 11 (6) : 375 ~ 391 [1997]
  • A conceptual model of service quality and its implications for future research
    Parasuraman A Journal of Marketing 49 (3) : 41 ~ 50 [1985]
  • A Customer Satisfaction Research Prospectus from Service Quality: New Directions in Theory and Practice
    Anderson, E. Sage Publications [1994]
  • 21세기 항공운송 환경변화와 항공정책방향
    김제철 [2005]