연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
수학 교사의 테크놀로지 교육을 위한 과제 분류기준표 개발
김유정
권오남
오혜미
2014년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
김유정
권오남
오혜미
주제어
Classification
TASK
teacher education
TECHNOLOGY
TPACK
과제
교사교육
분류학
테크놀로지
참고문헌( 41)
유사주제 논문( 17,221)
교육학 14,718건
classification 886건
교사교육 672건
teacher education 416건
테크놀로지 153건
tpack 119건
과제 112건
technology 102건
task 31건
분류학 12건
인용/피인용
수학 교사의 테크놀로지 교육을 위한 과제 분류기준표 ...
' 수학 교사의 테크놀로지 교육을 위한 과제 분류기준표 개발' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
교육학
classification
task
teacher education
technology
tpack
과제
교사교육
분류학
테크놀로지
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
16,855
0
0.0%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
교육학
14,719
0
0.0%
주제어
classification
887
0
0.0%
task
32
0
0.0%
teacher education
417
0
0.0%
technology
103
0
0.0%
tpack
120
0
0.0%
과제
113
0
0.0%
교사교육
673
0
0.0%
분류학
13
0
0.0%
테크놀로지
154
0
0.0%
계
17,231
0
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
0
닫기
' 수학 교사의 테크놀로지 교육을 위한 과제 분류기준표 개발'
의 참고문헌
학교 교육 경쟁력 강화를 위한 교육과정 실행 방안 연구: 수학과
한국교육과정평가원
[2009]
컴퓨터 기반 수학 평가 문항 설계 원리 연구 : 수학적 과정을 중심으로
박지현
서울대학교 대학원
[2013]
이러닝 학습환경에서 디지털 텍스트 구조의 시각 표상 설계원리 개발연구
성은모
교육공학연구 25 (3) : 105 ~ 133
[2009]
신교육목표분류학의 설계
Marzano, R. J.
아카데미프레스
[2005]
신 교육목표분류학: 전통적 분류학에 대한 전체론적 접근
Hauenstein, A. D.
교육과학사
[2004]
수학교육에서 컴퓨터 환경이 지니는 유창성의 의미
김화경
한국학교수학회논문집 9 (2) : 229 ~ 248
[2006]
수학과 내용 교수 지식(PCK)의 의미 및 분석틀 개발에 관한 연구
최승현
황혜정
한국학교수학회논문집 11 (4) : 569 ~ 593
[2008]
박사
반성적 저널 쓰기 과제에서 질문프롬프트의 제공여부가 메타인지 수준에 따라 학습자의 학습 산물에 미치는 효과
김경연
고려대학교 대학원
[2007]
그래핑 계산기를 활용한 탐구학습에서 수학교사의 정신적 모델 개발과정
고상숙
교과교육연구 5 : 207 ~ 240
[2001]
교육목표분류학: 교육목표의 분류 및 평가의 실제
Bloom, B. S.
교육과학사
[1983]
교육과정 수업 평가를 위한 새로운 분류학: Bloom 교육목표분류학의 개정
Anderson, L. W.
아카데미프레스
[2001]
What is technological pedagogical content knowledge?
Koehler, M. J.
Contemporary Issues in Technology and Teacher Education 9 (1) : 60 ~ 70
[2009]
Using the technological, pedagogical, and content knowledge framework to design online learning environments and professional development
Doering, A.
Journal of Educational Computing Research 41 (3) : 319 ~ 346
[2009]
Those who understand: knowledge growth in teaching
Shulman, L. S.
Educational Researcher 15 (2) : 4 ~ 14
[1986]
The Handbook of Technological Pedagogical Content Knowledge for Teaching
Grandgenett, N.
Routledge : 145 ~ 166
[2008]
Technology integration practice as a function of pedagogical expertise
Pierson, M.
Journal of Research on Computing in Education 33 (4) : 413 ~ 430
[2001]
Technology in mathematics education research : The first 25 years in the JRME
Kaput, J. J.
Journal for Research in Mathematics Education 25 (6) : 676 ~ 684
[1994]
Technological pedagogical content knowledge(TPACK) : The development and validation of an assessment instrument for preservice teachers
Schmidt, D. A.
Journal of Research on Technology in Education 42 (2) : 123 ~ 149
[2009]
Technological pedagogical content knowledge : A new framework for teacher knowledge
Mishra, P.
Teachers College Record 108 (6) : 1017 ~ 1054
[2006]
Teaching statistics in school mathematics - Challenges for teaching and teacher education: A joint ICMI/IASE Study
Lee, H. S.
Springer : 359 ~ 369
[2011]
TPACK development in teacher education : A longitudinal study of preservice teachers in a secondary M. A. Ed. program
Hofer, M.
Journal of Research on Technology in Education 45 (1) : 86 ~ 106
[2012]
Preparing to teach mathematics with technology: An integrated approach to data analysis and probability
Lee, H. S.
Kendall Hunt Publishing
[2010]
Preparing teachers to teach science and mathematics with technology : Developing a technology pedagogical content knowledge
Niess, M. L.
Teaching and Teacher Education 21 : 509 ~ 523
[2005]
Objectifying content validity: Conducting a content validity study in social work research
Rubio, D. M.
Social Work Research 27 (2) : 94 ~ 104
[2003]
Mathematics teacher education Vol. 6
Goos, M.
springer : 209 ~ 225
[2011]
Issues concerning the teaching and learning of mathematics and numeracy in Australian schools
Perso, T.
The Australian Mathematics Teacher 62 (1) : 20 ~ 27
[2006]
Is the investment really worth it?
Chaptal, A.
Educational Media International 39 (1) : 87 ~ 99
[2002]
High access and low use of technologies in high school classrooms: Explaining an apparent paradox
Cuban, L.
American Educational Research Journal 38 (4) : 813 ~ 834
[2001]
Giving, prompting, making: Aligning technology and pedagogy within TPACK for social studies instruction
Hammond, T.
Contemporary Issues in Technology and Teacher Education 9 (2) : 160 ~ 185
[2009]
Examining barriers in technology-enhanced problem-based learning : Using a performance support systems approach
Park, S. H.
British Journal of Educational Technology 39 (4) : 631 ~ 643
[2008]
Effects of attitudes and behaviors on learning mathematics with computer tools
Reed, H. C.
Computers & education 55 (1) : 1 ~ 15
[2010]
Diagramming TPACK in practice: Using an elaborated model of the TPACK framework to analyze and depict teacher knowledge
Cox, S.
TechTrends 53 (5) : 60 ~ 69
[2009]
Design and development research: Methods, strategies and issues
Richey, R. C.
Lawrence Erlbaum Associates, Inc
[2007]
Comparing cognitive representations of test developers and students on a mathematics test with Bloom's taxonomy
Gierl, M. J.
Journal of Educational Research 91 (1) : 26 ~ 32
[1997]
Breaking news: TPCK becomes TPACK!
Thompson, A. D.
Journal of Computing in Teacher Education 24 (2) : 39 ~ 64
[2007]
Assessing technology-based approaches for teaching and learning mathematics
Forster, P. A.
International Journal of Mathematical Education in Science and Technology 37 (2) : 145 ~ 164
[2006]
An evaluative calculus project: Applying bloom's taxonomy to the calculus classroom
Karaali, G.
PRIMUS: Problems, Resources, and Issues in Mathematics undergraduate Studies 21 (8) : 721 ~ 733
[2011]
A taxonomy for learning, teaching, and assessment: A revision of Bloom’s taxonomy of education objectives
Anderson, L. W.
Longman
[2001]
A role for technology in mathematics education
Cuoco, A. A.
Journal of education 178 (2) : 15 ~ 34
[1996]
A conceptual analysis of technological pedagogical content knowledge
Cox, S.
Brigham Young University
[2008]
A Revision of Bloom’s Taxonomy: An overview
Krathwohl, D. R.
Theory into Practice 41 (4) : 212 ~ 218
[2002]
' 수학 교사의 테크놀로지 교육을 위한 과제 분류기준표 개발'
의 유사주제(
) 논문