연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
초등 과학영재와 일반학생의 오프라인 학습자 특성 및 온라인 학습태도의 수준과 구조적 관계 비교
이현주
2014년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
이현주
주제어
learninginterest
onlinelearningattitude
schoolattitude
Science gifted students
self -regulated learning
온라인학습태도
자기조절학습
초등과학영재
학교태도
학습흥미
참고문헌( 64)
유사주제 논문( 15,175)
교육학 14,718건
자기조절학습 206건
self -regulated learning 161건
초등과학영재 29건
science gifted students 24건
학습흥미 17건
learninginterest 16건
학교태도 3건
schoolattitude 1건
인용/피인용
초등 과학영재와 일반학생의 오프라인 학습자 특성 및 ...
' 초등 과학영재와 일반학생의 오프라인 학습자 특성 및 온라인 학습태도의 수준과 구조적 관계 비교' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
교육학
learninginterest
onlinelearningattitude
schoolattitude
science gifted students
self -regulated learning
온라인학습태도
자기조절학습
초등과학영재
학교태도
학습흥미
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
14,812
0
0.0%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
교육학
14,719
0
0.0%
주제어
learninginterest
17
0
0.0%
onlinelearningattitude
1
0
0.0%
schoolattitude
2
0
0.0%
science gifted students
25
0
0.0%
self -regulated learning
162
0
0.0%
온라인학습태도
1
0
0.0%
자기조절학습
207
0
0.0%
초등과학영재
30
0
0.0%
학교태도
4
0
0.0%
학습흥미
18
0
0.0%
계
15,186
0
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
0
닫기
' 초등 과학영재와 일반학생의 오프라인 학습자 특성 및 온라인 학습태도의 수준과 구조적 관계 비교'
의 참고문헌
협동학습 전략이 학업성취와 학습태도에 미치는효과: 실업계 고등학교 지리수업을 사례로 하여
박성익
이경숙
이희연
교육학연구 41 (1) : 11 ~ 251
[2003]
초등학생의 교우관계 변화와 영향요인에 대한 종단적 분석
송영명
오세희
이현철
초등교육연구 23 (1) : 65 ~ 86
[2010]
초등학생용 학습흥미검사의 표준화를 위한 연구
조붕환
초등교육연구 17 (2) : 227 ~ 252
[2004]
초등학교 고학년용 자기주도적 학습능력 진단 척도의 타당화
김정환
박용휘
교육평가연구 16 (1) : 1 ~ 17
[2003]
초등 영재와 일반 학생의 탄력성 및 학교 태도 관계 연구
이미순
초등교육연구 25 (3) : 159 ~ 180
[2012]
중학생용 학교태도 척도 개발
김성회
임채희
상담학연구 10 (2) : 1165 ~ 1180
[2009]
중학교 영재학생과 일반학생의 학습적 자기조절 동기유형과 실패내성 및자아존중감간의 관계
신영회
교육과학연구 35 (3) : 65 ~ 79
[2005]
온라인교육에서 구조변수, 학습자의 학습동기, 학습만족도 간의 구조적 관계 분석
이성일
교육정보미디어연구 18 (1) : 77 ~ 94
[2012]
온라인 수업의 장애요인에 대한 학습자의 인식의 변화와 유형에 따른 군집화 연구
이은준
교육공학연구 28 (3) : 559 ~ 585
[2012]
영재학생의 자기조절학습전략에 영향을 미치는 개인, 가정 및 교사요인 탐색
김성연
청소년학연구 18 (12) : 299 ~ 328
[2011]
영재교육
Davis, G. A.
박학사
[2009]
고등학생 학생들의 자기조절 학습능력 비교
김미영
실과교육연구 19 (2) : 289 ~ 311
[2013]
e-러닝 환경에서 학습자 유형별 e-러닝 서비스 모델 연구
신종호
한국교육학술정보원 : 124 ~ 235
[2006]
e-러닝 환경에서 영재학생과 일반학생의 학습행동양식에 관한 연구
윤자룡
대한공업교육학회지 37 (1) : 107 ~ 124
[2012]
e-learning에서 학습참여도, 만족도에 영향을 미치는 자기조절학습 요소 연구
이규녀
최완식
한국기술교육학회지 7 (3) : 211 ~ 224
[2007]
The school attitude assessment survey-revised : A new instrument to identify academically able students who underachieve
McCoach, D. B.
Educational and Psychological Measurement 63 (3) : 414 ~ 429
[2003]
The role of teachers in facilitating situational interest in an active-learning classroom
Rotgans, J. I.
Teaching and Teacher Education 27 (1) : 37 ~ 42
[2011]
The role of interest in learning and development
Krapp, A.
Erlbanm : 3 ~ 25
[1992]
The role of insight in intellectual giftedness
Davidson, J. E.
Gifted Child Quarterly 28 (2) : 58 ~ 64
[1984]
The promise and problems of English on-line : A primer for high school teachers
Lyman, H.
English Journal 87 (1) : 56 ~ 62
[1998]
The nature and nurture of giftedness: A new framework for understanding gifted education
Dai, D. Y.
Teachers College Press
[2010]
The influence of peer status and peer relationships on school-related behaviors, attitudes, and intentions among alternative high school students
Coyl, D. D.
American Secondary Education 32 (2) : 39 ~ 62
[2004]
The impact of school transitions in early adolescence on the self-system and social context of poor urban youth
Seidman, E.
Child Development 65 (2) : 507 ~ 522
[1994]
The effect of parental supporting styles on student academic motivations over years
이현주
제7회 한국교육 종단연구 학술대회논문집 : 631 ~ 658
[2013]
The development of scales to measure junior school children's attitudes
Barker Lunn, J. C.
British Journal of Educational Psychology 39 (1) : 64 ~ 71
[1969]
The development of giftedness and talent across the lifespan
Worrell, F. C.
American Psychological Association : 131 ~ 152
[2009]
The craft of teaching adults
Burge, E.
Culture Concepts : 215 ~ 230
[1993]
Testing for the equivalence of factor covariance and mean structures : The issue of partial measurement invariance
Byrne, B. M.
Psychological Bulletin 105 : 456 ~ 466
[1989]
Students’ characteristics, self-regulated learning, technology self-efficacy, and course outcomes in online learning
Wang, C. -H.
Distance Education 34 (3) : 302 ~ 323
[2013]
State of Research on Giftedness and Gifted Education: A Survey of Empirical Studies Published During 1998-2010 (April)
Dai, D. Y.
Gifted Child Quarterly 55 (2) : 126 ~ 138
[2011]
Social Foundations of Thought and Action
Bandura.A
Prentice-Hall
[1986]
Small group research: A handbook
Hare, A. P.
Ablex : 169 ~ 193
[1994]
Self-regulating academic learning and achievement : The emergence of a social cognitive perspective
Zimmerman, B. J.
Educational Psychology Review 2 (2) : 173 ~ 201
[1990]
Selected case studies of the learning style preferences ofgifted students
Dunn
Griggs
Griggs, S. A.
Gifted Child Quarterly 24 (3) : 115 ~ 129
[1984]
School satisfaction of elementary school children : The role of performance, peer relations, ethnicity and gender
Verkuyten, M.
Social Indicators Research 59 (2) : 203 ~ 228
[2002]
Research on motivation in education Vol. 3
Eccles, J. S.
Academic Press : 13 ~ 44
[1989]
Motivation in education : Theory, research, and applications
Schunk, D. H.
Merrill-Prentice Hall
[2008]
Metacognitive ability and cognitive strategies to solve maths and transformation problems
Benito, Y
Gifted Education International 14 (2) : 151 ~ 159
[2000]
Learning styles of gifted and nongifted secondary students in Hong Kong
Chan, D.
Gifted Child Quarterly 45 (1) : 35 ~ 44
[2001]
Learning style inventory. Lawrence
Dunn, R.
Price Systems
[1981]
Learning style inventory
Kolb, D. A.
McBer & Company
[1985]
Learning Styles Inventory Version 3.0Technical Manual
Renzulli, J. S.
Creative Learning Press
[2002]
Issues in interactive communication in distance education
Abrahamson, C. E.
College Student Journal 32 (1) : 33 ~ 43
[1998]
Intrinsic and extrinsic motivation: The search for optimal motivation and performance
Renninger, K. A.
Academic Press : 373 ~ 404
[2000]
International encyclopedia of the social sciences Vol. 12
Allport, G. W.
The Macmillan company and The Free Press : 1 ~ 5
[1968]
Interest : A unique motivational variable
Hidi, S.
Educational Research Review 1 (2) : 69 ~ 82
[2006]
Holland 이론에 의한 과학영재, 인문사회영재, 일반 중학생의 진로특성 비교
윤경미
중등교육연구 59 (4) : 1001 ~ 1030
[2011]
Group processes in the classroom
Schmuck, R. A.
Wm. C. Brown Publishers
[1992]
Genetic studies of genius(Vol. 4)
Terman, L.
Stanford University Press
[1947]
Family and school capital: Towards a context theory of students'school outcomes
Marjoribanks, K.
Kluwer Academic
[2002]
Explorations in giftedness
Sternberg, R. J.
Cambridge University Press
[2011]
Excellence in educating gifted and talented learners
Feldhusen, J. F.
Love : 211 ~ 223
[1998]
Encouraging online bulletin board participation
Siegle, D.
Academic Exchange Quarterly 6 (1) : 120 ~ 125
[2002]
Educational psychology: Windows on classrooms
Eggen, P.
Pearson Education, Inc
[2010]
Career decision making among gifted students : The mediation of teachers
Watters, J. J.
Gifted Child Quarterly 54 (3) : 222 ~ 238
[2010]
Blended learning : Research perspectives(Vol. 2)
Picciano, A. G.
Routledge
[2013]
Belief, Attitude Intention and Behavior: An Introduction to Theory and Research
Fishbein, M.
Addison-Wesley
[1975]
Associations between online friendship and Internet addiction among adolescents and emerging adults
Smahel, D.
Developmental psychology 48 (2) : 381 ~ 388
[2012]
Assessment in the Evaluation of Self-Regulation as a Process
Cascallar, E.
Educational Psychology Review 18 (3) : 297 ~ 306
[2006]
An examination of the relationship among a student's self-concept, level of anxiety and attitude toward school
Garlington, N. K.
University of New Orleans
[1984]
A study of student, parent, and teacher attitudes toward gifted programs and gifted students
Colangelo, N.
Gifted Child Quarterly 27 (3) : 107 ~ 110
[1983]
A rational approach to developing and assessing the construct validity of a study learning style scales investment
Reichman, S. W.
Journal of Psychology 87 (2) : 213 ~ 223
[1974]
A conceptual framework for assessing motivation and self-regulated learning in college students
Pintrich, P. R.
Educational Psychology Review 16 (4) : 385 ~ 407
[2004]
-forming gifted education: Matching the program to the child
Rogers, K. B.
Great Potential Press, Inc
[2002]
' 초등 과학영재와 일반학생의 오프라인 학습자 특성 및 온라인 학습태도의 수준과 구조적 관계 비교'
의 유사주제(
) 논문