연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
만 2세 영아의 어머니가 가상/역할 놀이와 책읽기 맥락에서 사용하는 정신 상태 용어
김희진
2014년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
김희진
주제어
mentalstatetalk.roleofmother
pretenserole-playcontext
sharedbookreadingcontext
가상역할놀이맥락
어머니 역할
영아
정신상태용어
책읽기맥락
참고문헌( 37)
유사주제 논문( 4,042)
유아 및 초등교육 3,791건
영아 238건
어머니 역할 12건
정신상태용어 1건
인용/피인용
만 2세 영아의 어머니가 가상/역할 놀이와 책읽기 맥 ...
' 만 2세 영아의 어머니가 가상/역할 놀이와 책읽기 맥락에서 사용하는 정신 상태 용어' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
유아 및 초등교육
mentalstatetalk.roleofmother
pretenserole-playcontext
sharedbookreadingcontext
가상역할놀이맥락
어머니 역할
영아
정신상태용어
책읽기맥락
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
3,558
2
0.0%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
유아 및 초등교육
3,792
0
0.0%
주제어
mentalstatetalk.roleofmother
1
0
0.0%
pretenserole-playcontext
1
0
0.0%
sharedbookreadingcontext
1
0
0.0%
가상역할놀이맥락
1
0
0.0%
어머니 역할
13
0
0.0%
영아
239
0
0.0%
정신상태용어
2
0
0.0%
책읽기맥락
1
0
0.0%
계
4,051
0
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
2
닫기
' 만 2세 영아의 어머니가 가상/역할 놀이와 책읽기 맥락에서 사용하는 정신 상태 용어'
의 참고문헌
박사
한국어 양태 어미 연구
박재연
서울대학교 대학원
[2004]
이야기 만들기에서 나타나는 유아의 마음관련 표현과 마음이론간 관계
송영주
열린유아교육연구 14 (3) : 425 ~ 446
[2009]
유아의 마음이론과 그림책 장르에 따른 정신상태 용어사용과 상호작용전략의 차이
이은수
계명대학교 교육대학원
[2010]
유아의 마음이론 수준에 따른 가장놀이의 언어기능 수준, 어휘력, 정신상태용어 사용능력 발달
신은수
이영자
이종숙
유아교육연구 24 (4) : 141 ~ 160
[2004]
유아의 낙관성과 정신상태 용어 및 이야기구조 발달과의 관계
권민균
박금주
계명대학교 교육대학원
[2011]
유아의 개인적 가상적 내러티브에 나타난 정신상태 용어, 내러티브 수준, 마음이론, 어휘 수준에 관한 연구
이영자
이지현
열린유아교육연구 11 (1) : 153 ~ 173
[2006]
어머니 마음상태용어와 유아 마음상태용어와의 관계
지은주
열린유아교육연구 15 (1) : 235 ~ 261
[2010]
만 4세 유아의 사회극놀이에서의 정신상태 용어와 마음이론과의 관계
송정
이화여자대학교 대학원
[2007]
attachment, parent-child discourse and theory-of-mind development
Ontari, L.
Social Development 17 (1) : 47 ~ 60
[2008]
Why language matters for theory of mind
Nelson, K.
Oxford University Press : 26 ~ 49
[2005]
Understanding mind and emotion : Longitudinal associations with mental-state talk between young friends
Hughes, C.
Developmental Psychology 34 (5) : 1026 ~ 1037
[1998]
Toward the next quarter-century : Conceptual and Conceptual and methodological challenges for attachment theory
Thompson, R.
Developmental Psychopathology 15 : 691 ~ 718
[2003]
Theory of mind concepts in children’s literature
Cassidy, K.
Applied Psycholinguistics 19 (3) : 463 ~ 470
[1998]
Theory of mind and mental state discourse during book reading and story-telling tasks
Symons, D.
British Journal of Developmental Psychology 23 (1) : 81 ~ 102
[2005]
The relation between desire and false belief in children’s theory of mind: No satisfaction?
Ziv, M.
Developmental Psychology 39 (5) : 859 ~ 876
[2003]
The relation between child and others’mental state language and theory-of-mind understanding
Ruffman, T.
Child Development 73 : 734 ~ 751
[2002]
Security of attachment and the social development of cognition
Meins, E.
Psychology Press
[1997]
Pathways to understanding mind: Construct validity and predictive validity of maternal mind-mindedness
Meins, E.
Child Development 74 (4) : 1194 ~ 1211
[2003]
Mothers’ mental-state discourse with preschoolers during storybook reading and wordless storybook telling
Ziv, M.
Early Childhood Research Quarterly 28 (1) : 177 ~ 186
[2013]
Mind what mother says : Narrative input and theory of mind in typical children and those on the autism spectrum
Slaughter, V.
Child Development 78 (3) : 839 ~ 858
[2007]
Mind in society: The development of higher psychological processes
Vygotsky, L.
Harvard University Press
[1978]
Mental state discourse, theory of mind, and the internalization of self-other understanding
Symons, D.
Developmental Review 24 (2) : 159 ~ 188
[2004]
Maternal mind-mindedness and attachment security as predictors of theory of mind understanding
Meins, E.
Child Development 73 (6) : 1715 ~ 1726
[2002]
Low-income mothers’conversations about emotions and their children’s emotional competence
Garner, P.
Social Development 6 (1) : 37 ~ 52
[1997]
Individual differences in theory of mind
Slaughter, V.
Psychology Press : 1 ~ 12
[2003]
Individual differences in inhibitory control and children’s theory of mind
Carlson, S.
Child Development 72 (4) : 1032 ~ 1054
[2001]
Handbook of child psychology, Volume 3. Social, emotional, and personality development
Thompson, R.
Wiley : 24 ~ 98
[2006]
Family talk about feeling states and children's later understanding of others' emotions
Dunn, J.
Developmental Psychology 27 (3) : 159 ~ 448
[1991]
Executive functions and development: Why the interest?
Hughes, C.
Infant and child Development 11 (2) : 69 ~ 71
[2002]
Developmental relationships between production and comprehension of mental terms
Moore, C.
First Language 14 (40) : 1 ~ 17
[1994]
Culture and the sequence of steps in theory of mind development
Shahaeian, A.
Developmental Psychology 47 (5) : 1238 ~ 1247
[2011]
Cognitive development : Children’s knowledge about the mind
Flavell, J.
Annual Review of Psychology 50 : 21 ~ 45
[1999]
Children talk about the mind
Bartsch, K.
Harvard University Press
[1995]
Child and mother mental-state talk in shared pretense as predictor of children’s social symbolic play abilities at age 3
Osório, A.
Infant Behavior & Development 35 (4) : 719 ~ 726
[2012]
Attachment and joint problem-solving experiences during the preschool period
Moss, E.
Social Development 6 (1) : 1 ~ 17
[1997]
A longitudinal study of belief and desire state discourse during mother–child play and later false belief understanding
Symons, D.
Social Development 15 (4) : 676 ~ 692
[2006]
A longitudinal investigation of the dynamics of mental state talk in families
Jenkins, J.
Child Development 74 (3) : 905 ~ 920
[2003]
' 만 2세 영아의 어머니가 가상/역할 놀이와 책읽기 맥락에서 사용하는 정신 상태 용어'
의 유사주제(
) 논문