연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
문맥유무에 따른 읽기이해부진아동의 속담이해
임종아
2014년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
임종아
주제어
ChildrenwithPoorReadingComprehension
context
Familarity&Transparency
Inference
Proverbscomprehension
문맥
속담 이해
읽기이해부진아동
추론
친숙도와투명도
참고문헌( 32)
유사주제 논문( 5,144)
특수교육 4,633건
context 256건
추론 125건
문맥 69건
inference 49건
읽기이해부진아동 5건
속담 이해 4건
childrenwithpoorreadingcomprehension 3건
인용/피인용
문맥유무에 따른 읽기이해부진아동의 속담이해
' 문맥유무에 따른 읽기이해부진아동의 속담이해' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
특수교육
childrenwithpoorreadingcomprehension
context
familarity&transparency
inference
proverbscomprehension
문맥
속담 이해
읽기이해부진아동
추론
친숙도와투명도
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
4,988
2
0.0%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
특수교육
4,634
0
0.0%
주제어
childrenwithpoorreadingcompre ...
4
0
0.0%
context
257
0
0.0%
familarity&transparency
1
0
0.0%
inference
50
0
0.0%
proverbscomprehension
1
0
0.0%
문맥
70
0
0.0%
속담 이해
5
0
0.0%
읽기이해부진아동
6
0
0.0%
추론
126
0
0.0%
친숙도와투명도
1
0
0.0%
계
5,155
0
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
2
닫기
' 문맥유무에 따른 읽기이해부진아동의 속담이해'
의 참고문헌
후기아동의 속담이해능력과 사용정도에 관한 연구: 속담의 친숙도와 구체성을 중심으로
조복희
아동학회지 28 (5) : 19 ~ 36
[2007]
한국 웩슬러 아동지능검사(K-WISC Ⅲ)
곽금주
특수교육
[2001]
초등학생의 간접적 표현의 이해에 관한 연구: 은유와 속담을 중심으로
정혜승
국어국문학 132
[2002]
초등학교 읽기장애학생과 일반학생의 어휘 특성 및 오류 유형 비교 연구
김애화
학습장애연구 10 (1) : 51 ~ 67
[2013]
초등학교 고학년의 읽기능력에 영향을 미치는 읽기관련변인에 관한 연구
김애화
Communication Sciences and Disorders 13 (1) : 1 ~ 25
[2008]
초등학교 3~6학년 읽기이해 부진학생의 이야기 글 읽기 이해 - 사실적 정보이해와 추론 -
정미란
언어치료연구 18 (3) : 51 ~ 64
[2009]
초등학교 3~6학년 읽기이해 부진학생의 단어 유추
정미란
Communication Sciences and Disorders 14 (3) : 275 ~ 287
[2009]
읽기이해부진아동의 동음이의어 이해: 우세/열세의미와 반응시간을 중심으로
강희정
학습장애연구 10 (2) : 161 ~ 176
[2013]
아스퍼거 아동의 속담 이해 특성
이다미
Communication Sciences and Disorders 18 (3) : 288 ~ 296
[2013]
속담 이해능력의 발달 : 학령기 아동, 청소년 및 성인을 대상으로
오소정
이화여자대학교 대학원
[2001]
문맥 유무에 따른 속담 이해 발달
박정희
Communication Sciences and Disorders 16 (4) : 559 ~ 569
[2011]
명언대사전
이을환
성문사
[1993]
등급별 국어교육용 어휘
김광해
박이정
[2003]
기초학습기능검사
박경숙
한국교육개발원
[1989]
To get hold of wrong end of the stick: Reasons for poor idion understanding in children with reading comprehension difficulties
Cain, K.
Journal of Speech, Language, and Hearing Research 51 : 1538 ~ 1549
[2008]
The relation between children’s reading comprehension level and their comprehension of idioms
Cain, K.
Journal of Experimental Child Psychology 90 : 65 ~ 87
[2005]
Reading comprehension and understanding idiomatic expression: A developmental study
Levorato, M. C.
Brain and Language 91 (3) : 304 ~ 313
[2004]
Proverb comprehension in context : A developmental study with children and adolescents
Nippold, M. A.
Journal of Speech and Hearing Research 31 : 19 ~ 28
[1988]
Proverb comprehension as a function of reading proficiency in preadolescents
Nippold, M. A.
Journal of Speech & Hearing Services in Schools 32 (2) : 90 ~ 100
[2001]
Neurocognitive mechanisms underlying metaphor comprehension and other figurative language
Burgess, C.
Metaphor and Symbolic Activity 11 : 67 ~ 84
[1996]
Moment-by-moment reading of proverbs in literal and nonliteral contexts
Katz, A. N.
Metaphor and Symbol 16 (3&4) : 193 ~ 221
[2001]
Later language development: School-age children, adolescents, and young adults
Nippold, M. A.
Pro-Ed
[2007]
Language and reading disabilities
Catts, H. W.
Allyn and Bacon
[2005]
Idiom understanding in youth : Further examination of familiarity and transparency
Nippold, M. A.
Journal of Speech and Hearing Research 38 : 426 ~ 433
[1995]
Idiom interpretation in isolation versus context : A developmental study with adolescents
Nippold, M. A.
Journal of Speech and Hearing Research 32 : 59 ~ 66
[1989]
Idiom comprehension in children: Are the effects of semantic analysability and context separable?
Levorato, M. C.
European Journal of Cognitive Psychology 11 (1) : 51 ~ 66
[1999]
How adolescents comprehend unfamiliar proverbs: The role of top-down and bottom-up processes
Nippold, M. A.
Journal of Speech, Language, and Hearing Research 43 (3) : 621 ~ 630
[2000]
Contextual Variation, Familiarity, Academic Literacy, and Rural Adolescents' Idiom Knowledge. Language
Qualls, C. D.
Speech & Hearing Service in Schools 34 : 69 ~ 79
[2003]
Comprehension of proverbs by average children and children with learning disorders
Lutzer, V. D.
Journal of Learning Disabilities 21 : 104 ~ 108
[1988]
Comprehension of idioms by children with learning disabilities : Metaphoric transparency and syntactic frozenness
Abrahamsen, E. P.
Journal of Psycholinguistic Research 33 : 203 ~ 215
[2004]
Comprehending literally-true versus literally-false proverbs
Nippold, M. A.
Journal of Child Language Teaching and Therapy 17 (1)
[2001]
Children's reading comprehension ability : Concurrent prediction by working memory, verbal ability, and component skills
Cain, K.
Journal of Educational Psychology 96 (1) : 31 ~ 42
[2004]
' 문맥유무에 따른 읽기이해부진아동의 속담이해'
의 유사주제(
) 논문