문맥유무에 따른 읽기이해부진아동의 속담이해

임종아 2014년
' 문맥유무에 따른 읽기이해부진아동의 속담이해' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 특수교육
  • childrenwithpoorreadingcomprehension
  • context
  • familarity&transparency
  • inference
  • proverbscomprehension
  • 문맥
  • 속담 이해
  • 읽기이해부진아동
  • 추론
  • 친숙도와투명도
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
4,988 2

0.0%

' 문맥유무에 따른 읽기이해부진아동의 속담이해' 의 참고문헌

  • 후기아동의 속담이해능력과 사용정도에 관한 연구: 속담의 친숙도와 구체성을 중심으로
    조복희 아동학회지 28 (5) : 19 ~ 36 [2007]
  • 한국 웩슬러 아동지능검사(K-WISC Ⅲ)
    곽금주 특수교육 [2001]
  • 초등학생의 간접적 표현의 이해에 관한 연구: 은유와 속담을 중심으로
    정혜승 국어국문학 132 [2002]
  • 초등학교 읽기장애학생과 일반학생의 어휘 특성 및 오류 유형 비교 연구
    김애화 학습장애연구 10 (1) : 51 ~ 67 [2013]
  • 초등학교 고학년의 읽기능력에 영향을 미치는 읽기관련변인에 관한 연구
    김애화 Communication Sciences and Disorders 13 (1) : 1 ~ 25 [2008]
  • 초등학교 3~6학년 읽기이해 부진학생의 이야기 글 읽기 이해 - 사실적 정보이해와 추론 -
    정미란 언어치료연구 18 (3) : 51 ~ 64 [2009]
  • 초등학교 3~6학년 읽기이해 부진학생의 단어 유추
    정미란 Communication Sciences and Disorders 14 (3) : 275 ~ 287 [2009]
  • 읽기이해부진아동의 동음이의어 이해: 우세/열세의미와 반응시간을 중심으로
    강희정 학습장애연구 10 (2) : 161 ~ 176 [2013]
  • 아스퍼거 아동의 속담 이해 특성
    이다미 Communication Sciences and Disorders 18 (3) : 288 ~ 296 [2013]
  • 속담 이해능력의 발달 : 학령기 아동, 청소년 및 성인을 대상으로
    오소정 이화여자대학교 대학원 [2001]
  • 문맥 유무에 따른 속담 이해 발달
    박정희 Communication Sciences and Disorders 16 (4) : 559 ~ 569 [2011]
  • 명언대사전
    이을환 성문사 [1993]
  • 기초학습기능검사
    박경숙 한국교육개발원 [1989]
  • To get hold of wrong end of the stick: Reasons for poor idion understanding in children with reading comprehension difficulties
    Cain, K. Journal of Speech, Language, and Hearing Research 51 : 1538 ~ 1549 [2008]
  • The relation between children’s reading comprehension level and their comprehension of idioms
    Cain, K. Journal of Experimental Child Psychology 90 : 65 ~ 87 [2005]
  • Reading comprehension and understanding idiomatic expression: A developmental study
    Levorato, M. C. Brain and Language 91 (3) : 304 ~ 313 [2004]
  • Proverb comprehension in context : A developmental study with children and adolescents
    Nippold, M. A. Journal of Speech and Hearing Research 31 : 19 ~ 28 [1988]
  • Proverb comprehension as a function of reading proficiency in preadolescents
    Nippold, M. A. Journal of Speech & Hearing Services in Schools 32 (2) : 90 ~ 100 [2001]
  • Neurocognitive mechanisms underlying metaphor comprehension and other figurative language
    Burgess, C. Metaphor and Symbolic Activity 11 : 67 ~ 84 [1996]
  • Moment-by-moment reading of proverbs in literal and nonliteral contexts
    Katz, A. N. Metaphor and Symbol 16 (3&4) : 193 ~ 221 [2001]
  • Later language development: School-age children, adolescents, and young adults
    Nippold, M. A. Pro-Ed [2007]
  • Language and reading disabilities
    Catts, H. W. Allyn and Bacon [2005]
  • Idiom understanding in youth : Further examination of familiarity and transparency
    Nippold, M. A. Journal of Speech and Hearing Research 38 : 426 ~ 433 [1995]
  • Idiom interpretation in isolation versus context : A developmental study with adolescents
    Nippold, M. A. Journal of Speech and Hearing Research 32 : 59 ~ 66 [1989]
  • Idiom comprehension in children: Are the effects of semantic analysability and context separable?
    Levorato, M. C. European Journal of Cognitive Psychology 11 (1) : 51 ~ 66 [1999]
  • How adolescents comprehend unfamiliar proverbs: The role of top-down and bottom-up processes
    Nippold, M. A. Journal of Speech, Language, and Hearing Research 43 (3) : 621 ~ 630 [2000]
  • Contextual Variation, Familiarity, Academic Literacy, and Rural Adolescents' Idiom Knowledge. Language
    Qualls, C. D. Speech & Hearing Service in Schools 34 : 69 ~ 79 [2003]
  • Comprehension of proverbs by average children and children with learning disorders
    Lutzer, V. D. Journal of Learning Disabilities 21 : 104 ~ 108 [1988]
  • Comprehension of idioms by children with learning disabilities : Metaphoric transparency and syntactic frozenness
    Abrahamsen, E. P. Journal of Psycholinguistic Research 33 : 203 ~ 215 [2004]
  • Comprehending literally-true versus literally-false proverbs
    Nippold, M. A. Journal of Child Language Teaching and Therapy 17 (1) [2001]
  • Children's reading comprehension ability : Concurrent prediction by working memory, verbal ability, and component skills
    Cain, K. Journal of Educational Psychology 96 (1) : 31 ~ 42 [2004]