ADHD 아동과 일반 아동의 철자 특성 비교

고선희 2014년
' ADHD 아동과 일반 아동의 철자 특성 비교' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 특수교육
  • adhd
  • spellingerror
  • 철자 오류
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
4,882 0

0.0%

' ADHD 아동과 일반 아동의 철자 특성 비교' 의 참고문헌

  • 한국 웩슬러 아동지능검사(K-WISC Ⅲ)
    곽금주 도서출판특수교육 [2001]
  • 박사
  • 초등학교 학생의 철자 특성 연구: 철자 발달 패턴 및 오류 유형 분석
    김애화 초등교육연구 22 (4) : 85 ~ 113 [2009]
  • 초등학교 철자부진학생과 일반학생의 철자 특성 비교 연구
    김애화 특수교육학연구 45 (1) : 203 ~ 223 [2010]
  • 초등학교 2, 4, 6학년 아동의 설명담화 쓰기 비교
    안은주 Communication Sciences and Disorders 15 (3) : 321 ~ 336 [2010]
  • 인공와우이식아동의 철자 특성
    김영욱 특수교육학연구 47 (3) : 1 ~ 17 [2012]
  • 음운처리 중심 철자 교수가 쓰기장애 학생의 철자에 미치는 효과
    김애화 학습장애연구 10 (2) : 51 ~ 72 [2013]
  • 음운인식 훈련이 학습장애아의 철자쓰기에 미치는 효과
    김길순 특수교육재활과학연구 47 (4) : 1 ~ 25 [2008]
  • 유치원 아동의 철자발달 단기종단연구
    양민화 Communication Sciences and Disorders 14 (1) : 14 ~ 33 [2009]
  • 수용·표현어휘력검사(REVT)
    김영태 서울장애인복지관 [2009]
  • 기초학력검사(KISE-BAAT)
    박경숙 국립특수교육원 [2008]
  • Teaching spelling
    Henderson, E. H. Houghton Mifflin Company [1990]
  • Reading comprehension and writtencomposition problems of children with ADHD: Discussion of research andmethodological considerations
    Garcia Miranda Miranda, A. Soriano Advances in Learning and Behavioral Disabilities 19 : 237 ~ 256 [2006]
  • On-line represen tation in boys with ADHD
    Renz, K. Journal of Abnormal Child Psychology 31 (1) : 93 ~ 104 [2003]
  • Normative data on revised conners parent and teacher rating scales
    Goyett, C. H. Journal of Abnormal Child Psychology 6 (2) : 221 ~ 236 [1978]
  • Linguistic pattern analysis of misspellings of typically developing writers in grades 1-9
    Bahr, R. H. Journal of Speech, Language, and Hearing Research 55 : 1587 ~ 1599 [2012]
  • Language abilities in children with ADHD, reading disabilities, and normal controls
    Purvis, K. L. Journal of Abnormal Child Psychology 25 (2) : 133 ~ 144 [1997]
  • Knowledge of orthographic features in Spanish among bilingual children
    Estes, T. H. Bilingual Research Journal 26 : 295 ~ 307 [2002]
  • Improving expressive writing skills of children rated for ADHD symptoms
    Re, A. M. Journal of Learning Disabilities 41 : 535 ~ 544 [2008]
  • Expressive writing difficulties in children described as exhibiting ADHD symptoms
    Re, A. M. Journal of Learning Disabilities 40 (3) : 244 ~ 255 [2007]
  • Development of orthographic skills in Chinese children
    Shen, H. Reading and W riting : An Interdisciplinary Journal 13 : 197 ~ 236 [2000]
  • 박사
  • Clinical appraisal of spelling ability and its relationship to phonemic awareness(blending, segmenting, elision and reversal), phonological memory and reading in reading disabled
    Kroese, J. M. ADHD and normal children. Reading and Writing 13 : 105 ~ 131 [2000]
  • Attention deficit hyperactivity disorder; a handbook for diagnosis and treatment
    Barkley, R. A. Guilford Press [1990]
  • ADHD 위험군 아동의 쓰기 수행 수준과 오류유형:ADHD와 쓰기학습장애의 공존성 탐색
    김은향 아동학회지 34 (1) : 71 ~ 86 [2013]
  • 박사
    ADHD 아동과 일반 아동의 글쓰기 특성 비교=
    고선희 학습장애연구 10 (1) : 151 ~ 165 [2013]