자기조절전략을 통한 쓰기 교수가 학습장애 학생의 설득하는 글쓰기 능력에 미치는 효과

' 자기조절전략을 통한 쓰기 교수가 학습장애 학생의 설득하는 글쓰기 능력에 미치는 효과' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 특수교육
  • learning disability
  • persuasive writing
  • selfregulatedstrategydevelopment
  • writing ability
  • writing instruction
  • 설득하는글쓰기
  • 쓰기교수
  • 자기조절전략
  • 학습장애
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
4,721 2

0.2%

' 자기조절전략을 통한 쓰기 교수가 학습장애 학생의 설득하는 글쓰기 능력에 미치는 효과' 의 참고문헌

  • 학습장애 이론과 실제
    김애화 학지사 [2012]
  • 초등학교 국어 교사용 지도서(1~6)
    교육과학기술부 (주)매래엔컬처그룹 [2011]
  • 초등학교 교육과정
  • 박사
  • 자기조절 전략개발(SRSD)을 활용한 반성적 쓰기 교수가 외현화된 정서·행동 문제를 가진 초등 특수학급 학생의 글쓰기 능력과 자기효능감 및 수업참여행동에 미치는 영향
    진미영 이화여자대학교 대학원 [2012]
  • 아동 교육의 이론과 실제
    이성봉 교육과학사 [1997]
  • 쓰기 학습장애 위험아동을 위한 쓰기 전략의 효과 비교 - 자기조절 중심의 ‘주장쓴글’ 전략, 그래픽조직자 전략, 모델학습 전략 중심으로
    정혜승 학습장애연구 8 (3) : 21 ~ 52 [2011]
  • 쓰기 전략 교수가 학습장애 학생의 설명적 글쓰기 능력에 미치는 효과
    박성희 단국대학교 대학원 [2012]
  • 설득하는 글쓰기 교육 내용 연구 : 내용 조직을 중심으로
    정채금 한국교원대학교 대학원 [2009]
  • 박사
  • 국내 쓰기 학습장애아 교육 관련 연구 동향 분석
    정혜승 특수교육학연구 42 (4) : 169 ~ 191 [2008]
  • The effects of self-regulated strategy development on the writing process for high school students with learning disabilities
    Chalk, J. C. Learning Disability Quarterly 28 : 75 ~ 87 [2005]
  • The effects of self-regulated strategy development on the writing of expository essays for adults with written expression difficulties: Preparing for the GED
    Berry, A. B. Remedial and Special Education 33 (2) : 124 ~ 136 [2012]
  • Self-regulated strategy development instruction for writing an opinion essay : Effects for six students with emotional/behavior disorders
    Mason, L. H. Reading and Writing 21 : 71 ~ 79 [2008]
  • Self-regulated strategy development in the classroom : Part of a balanced approach to writing instruction for students with disabilities
    Harris, K. R. Focus on Exceptional children 35 (7) : 1 ~ 16 [2003]
  • 박사
  • Programmatic intervention research : Illustration from the evolution of Self-Regulated Strategy Development
    Harris, K. R. Learning Disability Quarterly 22 : 251 ~ 262 [1999]
  • Powerful writing strategies for all students
    Harris, K. R. Brooks [2008]
  • KISE 기초학력검사
    박경숙 국립특수교육원 [2008]
  • K-WSIC-Ⅲ 한국 웩슬러 아동 지능검사
    곽금주 학지사 [1987]
  • Instruction in a strategy for compare-contrast wright
    Macarthur, C. A. Exceptional children 76 (4) : 438 ~ 456 [2010]
  • Improving the writing, knowledge, and motivation of struggling young writers : Effects of self-regulated strategy development with and without peer support
    Harris, K. R. American Educational Research Journal 43 (2) : 295 ~ 340 [2006]
  • Handbook of learning disabilities
    Graham, S. Guilford : 323 ~ 344 [2005]
  • Explicit self-regulated strategy development versus reciprocal questioning : Effects on expository reading comprehension among struggling readers
    Mason, L. H. Journal of Educational Psychology 96 (2) : 283 ~ 296 [2004]
  • Evaluating effective writing instruction for adolescent students in an emotional and behavior support setting
    Mason, L. H. Behavioral Disorders 35 (2) : 140 ~ 156 [2010]
  • Effects of self-regulated strategy development for POW+TREE on high school students with learning disabilities
    Hoover, M. Exceptionality : A Special Education Journal 20 : 20 ~ 38 [2012]
  • A components analysis of cognitive strategy training: Effects on learning disabled students' compositions and self-efficacy
    Graham, S. Journal of Educational Psychology 81 : 353 ~ 361 [1989]
  • 2007년 초등학교 3학년 국가수준 기초학력 진단평가 연구 -쓰기-
    남명호 [2008]