창의·인성교육이 초중등 학생들의 창의성과 자아개념 향상에 미치는 효과

' 창의·인성교육이 초중등 학생들의 창의성과 자아개념 향상에 미치는 효과' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 교육학
  • creativity
  • modelschoolofcreativityeducation
  • personality
  • self concept
  • 자아개념
  • 중등학교
  • 창의?인성교육모델학교
  • 창의성
  • 초등학교
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
18,498 5

0.0%

' 창의·인성교육이 초중등 학생들의 창의성과 자아개념 향상에 미치는 효과' 의 참고문헌

  • 학령기 아동의 자아개념과 학업성취도와의 관계연구
    이경화 영재와 영재교육 2 (2) : 29 ~ 47 [2003]
  • 통합 창의성 검사(유아용, 초중등 학생용)
    이경화 학지사 미간행 [2013]
  • 초등학생의 창의성 발달 경향 분석
    이경화 영재와 영재교육 11 (2) : 129 ~ 146 [2012]
  • 초등학교에서의 창의력 교육
    이경화 시도교육청 교사연수 자료 [2008]
  • 초,중등 학생용「집단 통합 창의성 검사」개발 및 표준화
    유경훈(Kyoung Hoon Lew) 이경화 교육심리연구 26 (1) : 291 ~ 305 [2012]
  • 창의인성교육의 효과분석
    이경화 한국과학창의재단 [2012]
  • 창의성 발달의 이론과 과제
    이경화 영재와 영재교육 1 (2) : 48 ~ 67 [2002]
  • 창의성 계발과 교육(Arthur J. Cropley. Creativity in Education and Learning)
    이경화 학지사 [2004]
  • 자아개념 검사(유아용~노인용 8단계)
    이경화 학지사 미간행 [2013]
  • 범교과 창의인성교육과정(지침)
    이경화 교과부, 한국과학창의재단 [2010]
  • The Dark Side of Creativity: Original Thinkers Can Be More Dishonest
    Gino, F [2011]
  • Personality and experimental psychology: The unifation of psychology and the possibility of a paradigm
    Eysenck, H. J Journal of Personality and Social Psychology 73 : 1224 ~ 1237 [1997]
  • International handbook of giftedness and talent
    Csikzentmihalyi, M Elsevier : 81 ~ 93 [2000]
  • International encyclopedia of the social & behavioral sciences, 9
    Gagne, F : 6218 ~ 6222 [2001]
  • Identifying and nurturing the gifted in math, science, and technology
    Heller, K. A Paper presented at the International Conference on Gifted Education in Science [2002]
  • Identification of creativity: The individual
    Dellas, M Psychological Bulletin 73 : 55 ~ 73 [1970]
  • Emotional intelligence and the identification of emotion
    Mayer, J. D Intelligence 22 : 89 ~ 113 [1996]
  • Creativity instructional materials : A review of research
    Feldhusen, J, F Journal of Creative Behavior 20 : 176 ~ 188 [1986]
  • Creating minds: An anatomy of creativity seen throuth le lives of Freud, Einstein, Picasso, Stravinsky, Eliot, Graham, and Gandhi
    Gardner, H Basic Books [1993]
  • Conceptions of giftedness
    Renzulli, J. S Cambridge University Press : 53 ~ 92 [1986]
  • Children in the fast lane: Implications for early childhood policy and practice
    Hills, T. W Early Childhood Research Quarterly 2 (3) : 265 ~ 273 [1987]
  • Changing the world. A framework for the study of creativity
    Feldman, D. H Praeger [1994]
  • An Introduction to the Logic of Psychological Measurement
    Michell, J Erlbaum [1990]
  • 2009개정교육과정
    교육과학기술부 교육과학기술부 [2009]