수학 수업을 위한 초등 교사의 지도안 작성 실태 조사

' 수학 수업을 위한 초등 교사의 지도안 작성 실태 조사' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 교육학
  • elementarymathematicsinstruction
  • lessonplan
  • teachersconceptions
  • 교사 인식
  • 지도안작성
  • 초등학교수학수업
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
14,808 2

0.3%

' 수학 수업을 위한 초등 교사의 지도안 작성 실태 조사' 의 참고문헌

  • 효과적인 수학적 논의를 위해 교사가 알아야 할 5가지 관행
    Smith, M. S. 경문사 [2013]
  • 초등학교 수업 지도안 특성 분석
    이혁규 초등교육연구 25 (4) : 1 ~ 29 [2012]
  • 초등 교수역량요소 도출 및 예비초등교사와 초등교사간 교수역량 인식 비교
    진성희 초등교육연구 22 (1) : 343 ~ 368 [2009]
  • 초등 교사를 위한 수학과 교수법
    Reys, R. 경문사 [2012]
  • 박사
    좋은 수학 수업에 대한 초등 교사의 인식 조사
    권미선 수학교육 논문집 23 (2) : 231 ~ 253 [2009]
  • 예비초등교사의 수업전문성 신장을 위한 수학수업 사례분석
    방정숙 초등교과교육연구 11 : 35 ~ 70 [2011]
  • 수학과 교육과정. 교육과학기술부 고시 제 2011-361호[별책 8]
    교육과학기술부 대한 교과서 주식회사 [2011]
  • 수학 수업의 현재와 미래
    NCTM 경문사 [2011]
  • 수학 4-1 교사용 지도서
    교육부 [2014]
  • 수업평가 매뉴얼; 수학과 수업평가 기준
    최승현 [2006]
  • 수업참여 관점에서 바라 본 수업지도안 분석 연구
    정한호 초등교육연구 23 (1) : 261 ~ 281 [2010]
  • 수업지도안의 이론적 배경 탐색
    김승호 초등교육연구 24 (3) : 97 ~ 115 [2011]
  • Thinking through a lesson protocol : A key for successfully implementing high-level tasks
    Smith, M. S. Mathematics Teaching in the Middle School 14 : 132 ~ 138 [2008]
  • The teaching gap: Best ideas from the world's teachers for improving education in the classroom
    Stigler, J. W. The Free Press [2009]
  • Teaching problems and the problems of teaching
    Lampert, M. Yale University Press [2001]
  • Predicting high school students' cognitive engagement and achievement : Contributions of classroom perceptions and motivation
    Greene, B. A. Educational Psychology 29 : 462 ~ 482 [2004]
  • Mathematics teachers’ practices and thinking in lesson plan development: A case of teaching fraction division
    Li, Y. ZDM 41 : 717 ~ 731 [2009]
  • Implementing standards-based mathematics instruction: A casebook for professional development
    Stein, M. K. Teachers College Press [2009]
  • Developing primary mathematics teaching
    Rowland, T. SAGE [2009]
  • A principle-based model of instructional design : A new way of thinking about and teaching ID
    Silber, K. H. Educational Technology 47 (5) : 5 ~ 19 [2007]