영어 통사, 문법, 습득 논문 조사연구

논문상세정보
' 영어 통사, 문법, 습득 논문 조사연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 학습지도, 교육방법
  • acquisition
  • communicative competence
  • effectivesyntax·grammarlearning
  • 습득
  • 의사소통능력
  • 효과적인통사·문법학습
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
9,233 0

0.0%

' 영어 통사, 문법, 습득 논문 조사연구' 의 참고문헌

  • 효과적인 문법지도 방법에 관한 연구
    김부자 영어어문교육 9 (3) : 109 ~ 132 [2003]
  • 형태에 초점을 맞춘 교수가 영어쓰기 능력에 미치는 영향: 비즈니스 영작문 교육을 위한 탐색
    김부자 영어어문교육 11 (1) : 77 ~ 98 [2005]
  • 허사와 EPP
    최숙희 영어어문교육 7 (1) : 161 ~ 178 [2001]
  • 초점화(Focalization)와 화제화(Topicalization)로 분석한 영어 도치 구문
    강영아 영어어문교육 9 (2) : 131 ~ 148 [2003]
  • 초오서 영어의 부정에 대한 소고
    고광윤 영어어문교육 9 (3) : 91 ~ 107 [2004]
  • 중학교 1학년 영어 교과서의 영어 형태소 도입 순위와 자연적 순서 가설과의 상관관계 연구
    송해성 영어어문교육 9 (1) : 131 ~ 152 [2003]
  • 주어-조동사 도치에 대한 소고
    서진희 영어어문교육 6 : 143 ~ 157 [2000]
  • 제2언어습득에서 부정적 피드백이 갖는 역할에 대한 비판적 고찰: 재조정 입력의 역할을 중심으로
    김현진 영어어문교육 9 (3) : 151 ~ 171 [2004]
  • 인지문법에서 본 언어현상
    정춘희 영어어문교육 4 : 179 ~ 206 [1998]
  • 영어절의 주제에 관한 연구
    이상윤 영어어문교육 8 (1) : 223 ~ 239 [2002]
  • 영어절의 의미분석에 관한 연구
    이상윤 영어어문교육 6 : 159 ~ 178 [2000]
  • 영어의 서법 조동사 Will/Shall에 관한 연구
    강문구 영어어문교육 12 (3) : 99 ~ 122 [2006]
  • 영어부정사 연구 : To-부정사를 중심으로
    최종욱 영어어문교육 2 : 81 ~ 130 [1996]
  • 영어관계대명사 That 연구
    최종욱 영어어문교육 6 : 199 ~ 217 [2000]
  • 영어 시제의 효율적인 교수·학습 전략
    강문구 영어어문교육 13 (3) : 133 ~ 156 [2007]
  • 영어 시제 학습에서 형태초점 교수법의 효과
    송윤희 영어어문교육 18 (4) : 361 ~ 384 [2012]
  • 영어 명사적 관계절의 개념도식에 의한 의미 기술
    조길호 영어어문교육 9 (1) : 173 ~ 187 [2003]
  • 영어 등위구조의 중의성 연구
    박찬규 영어어문교육 9 (3) : 173 ~ 192 [2004]
  • 생성문법에서 도출적 접근과 표시적 접근
    최숙희 영어어문교육 10 (1) : 179 ~ 200 [2004]
  • 담화표시어 연구
    김정희 영어어문교육 9 (3) : 133 ~ 149 [2004]
  • 구조화된 입력처리 문법지도에 대한 학습자의 인식과 효과
    황선유 영어어문교육 12 (3) : 267 ~ 286 [2006]
  • What Do Our Students and Teachers Believe about Grammar in EFL Context?
    Suh, Jae-Suk 영어어문교육 10 (1) : 23 ~ 52 [2004]
  • Wh-movement in the L2 Learner's Initial Syntax
    Kim, Jung-Tae 영어어문교육 10 (2) : 1 ~ 23 [2004]
  • Use of Common Verb Phrases in Describing Everyday Activities by Advanced Korean-speaking Learners of English
    Lee, Jin-Kyong 영어어문교육 13 (2) : 109 ~ 127 [2007]
  • Unaccusativity and L2 Passive Construction
    Kim, Jung-Tae 영어어문교육 12 (4) : 69 ~ 89 [2006]
  • The Variable Acquisition of Discourse Marker Use in Korean American Speakers of English
    Hikyoung Lee 영어어문교육 11 (2) : 1 ~ 18 [2005]
  • The Role of Visual Enhancement and Awareness in L2 Learning
    Ja-YeonLim 영어어문교육 9 (2) : 99 ~ 112 [2003]
  • The Acquisition of the English Locative Alternation by Korean EFL Learners: What Makes L2 Learning Difficult?
    Kim, Boram 영어어문교육 12 (4) : 31 ~ 68 [2006]
  • Teaching English Articles by Learners’ Proficiency Levels
    Lee, Eun-Hee 영어어문교육 13 (4) : 109 ~ 126 [2007]
  • Task complexity, task difficulty and task production: Exploring interactions in a componential framework
    Robinson, P. Applied Linguistics 22 : 27 ~ 57 [2001]
  • Sociolinguistics: Selected readings(
    Hymes, D. Penguin Books : 71 ~ 90 [1972]
  • Second language instruction does make a difference : Evidence from an empirical study on SL relativization
    Doughty, C. Studies in Second Language Acquisition 13 : 431 ~ 469 [1991]
  • Parameter resetting in reflexive binding of second language acquisition
    Kim, Hak-Soo. English Language & Literature Teaching 4 : 207 ~ 228 [1998]
  • On directions for the revision of language forms listed in the 2007 Korean English curriculum.
    이현우 영어어문교육 17 (2) : 39 ~ 58 [2011]
  • Null Subjects and Objects in Child English
    Han, Ho 영어어문교육 10 (2) : 25 ~ 42 [2004]
  • Modality in Korean Learners’ Spoken Interlanguage
    박혜선 영어어문교육 18 (1) : 197 ~ 216 [2012]
  • Local obviation as a relative phenomenon
    Lee, Gun-Soo. English Language & Literature Teaching 5 : 63 ~ 78 [1999]
  • L2 Acquisition Order of the PD and the DOD Structures in English
    문은주 영어어문교육 14 (3) : 221 ~ 239 [2008]
  • Korean Students' Perception of English Word Order
    김혜숙 영어어문교육 14 (2) : 67 ~ 86 [2008]
  • Korean Learners’ Interpretation of English Locative PPs with Manner of Motion Verbs
    김정태 영어어문교육 16 (1) : 41 ~ 59 [2010]
  • Korean Children's Perception of English Language Acquisition and Cultural Adaptation in Australia
    Park, Joo-Kyung 영어어문교육 13 (4) : 127 ~ 152 [2007]
  • Is a Brief Explicit Grammar Explanation Needed in Business English Courses?
    김부자 영어어문교육 14 (3) : 69 ~ 94 [2008]
  • Instruction Effects of Teaching Relative Clauses on Comprehension and Production in Korean EFL Classes
    주혜라 영어어문교육 18 (1) : 23 ~ 43 [2012]
  • How Derivational Prefix Instruction Impacts Incidental Vocabulary Acquisition and Reading Comprehension
    Choi, Sung-Mook 영어어문교육 13 (3) : 1 ~ 22 [2007]
  • Grammatical Accuracy and Possibility of Fossilization in Chatting by EFL College Students
    서재석 영어어문교육 14 (4) : 161 ~ 178 [2008]
  • Focus on form in classroom second language acquisition
    Doughty, C. Cambridge University Press [1998]
  • Factors Affecting Changes in English from a Synthetic Language to an Analytic One
    Hyun, Wan Song 영어어문교육 13 (2) : 47 ~ 61 [2007]
  • Ethos and error : How business people react to errors
    Beason, L. College Composition and Communication 53 (1) : 33 ~ 64 [2001]
  • Error Analysis: What Problems do Learners Face in the Production of the English Passive Voice?
    Jung, Woo-hyun 영어어문교육 12 (2) : 19 ~ 40 [2006]
  • Effects of Instructional Treatments with Learning Conditions and Tasks on Learning of Simple and Complex Grammatical Rules
    고미숙 영어어문교육 14 (4) : 93 ~ 114 [2008]
  • Consciousness, rules, and instructed second language acquisition
    Robinson, P. Peter Lang [1996]
  • Bridging the gap between grammar and conversation in Korean college English conversation classes
    Lee, Eun-Ah. English Language &Literature Teaching 5 : 27 ~ 48 [1999]
  • An IP-related Syntactic Developmental Sequence (ISDS)
    김용명 영어어문교육 19 (1) : 157 ~ 176 [2013]
  • An Account of LAD with ESL/SLI Data
    김정석 영어어문교육 9 (1) : 49 ~ 66 [2003]
  • Advanced NNS Teachers' Different Error Patterns on English Articles Depending on a Task Type
    이은희 영어어문교육 14 (2) : 109 ~ 130 [2008]
  • Adjective Ordering: Contrastive Analysis and Interlanguage
    정우현 영어어문교육 15 (2) : 121 ~ 150 [2009]
  • Acquisition of English Dative Alternation by Korean EFL Learners
    표시연 영어어문교육 19 (2) : 173 ~ 194 [2013]
  • Acquisition of English Complex Predicates in SLA
    박혜선 영어어문교육 12 (2) : 177 ~ 194 [2006]
  • A survey of Japanese university students’ future use of English goal orientations
    Suwako Uehara 영어어문교육 17 (3) : 213 ~ 235 [2011]
  • A cognitive approach to language learning
    Skehan, P. Oxford University Press [1998]
  • A Study on Will as Modal or Non-modal
    이영미 영어어문교육 18 (3) : 175 ~ 190 [2012]
  • A Study on Learning to Write English Interrogative Sentences
    최경희 영어어문교육 18 (2) : 21 ~ 44 [2012]
  • A Study on Examining Nursing Journal Abstract
    이은표 영어어문교육 17 (4) : 177 ~ 191 [2011]
  • A Study of the Semantic Function of Modality
    Sang-Yoon Lee 영어어문교육 11 (2) : 149 ~ 170 [2005]