연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
수업시간에 자는 중학생 연구
성열관
이형빈
2014년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
성열관
이형빈
주제어
disengagement
grounded theory
Middle School Students
sleepingstudents
Studentsengagement
근거 이론
자는학생들
중학생
학생 참여
학생참여기피
참고문헌( 30)
유사주제 논문( 17,380)
교육학 14,718건
근거 이론 1,241건
중학생 675건
grounded theory 500건
middle school students 165건
학생 참여 65건
disengagement 10건
sleepingstudents 2건
studentsengagement 2건
자는학생들 1건
학생참여기피 1건
인용/피인용
수업시간에 자는 중학생 연구
' 수업시간에 자는 중학생 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
교육학
disengagement
grounded theory
middle school students
sleepingstudents
studentsengagement
근거 이론
자는학생들
중학생
학생 참여
학생참여기피
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
17,014
2
0.0%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
교육학
14,719
0
0.0%
주제어
disengagement
11
0
0.0%
grounded theory
501
0
0.0%
middle school students
166
0
0.0%
sleepingstudents
3
0
0.0%
studentsengagement
3
0
0.0%
근거 이론
1,242
0
0.0%
자는학생들
2
0
0.0%
중학생
676
0
0.0%
학생 참여
66
0
0.0%
학생참여기피
2
0
0.0%
계
17,391
0
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
2
닫기
' 수업시간에 자는 중학생 연구'
의 참고문헌
"교육위기" 담론의 의미와 주체구성방식 연구 : 한겨레신문과 조선일보 기사를 중심으로
강진숙
한국언론정보학보 33 : 7 ~ 51
[2006]
학생의 변화 여부에 관한 교육계 논의 유형
김원중
교육이론과 실천 11 (2) : 195 ~ 247
[2001]
학교의 위기와 대안적 학교모형의 모색
심성보
교육비평 (5) : 120 ~ 138
[2001]
학교위기에 대한 세대이론적 접근: 교육학적 모라토리움의 세대이론적인 재구성
전상진
교육사회학연구 14 (2) : 195 ~ 218
[2004]
학교를 찾는 아이, 아이를 찾는 사회
조한혜정
또 하나의 문화
[2000]
왜 지금, 청소년?
조한혜정
또 하나의 문화 : 82 ~ 109
[2002]
교실붕괴 기사에 대한 비판적 담론분석: 조선일보를 중심으로
서덕희
교육인류학 연구 6 (2) : 55 ~ 89
[2003]
‘교실붕괴’의 교육인류학적 분석: 학교문화와 청소년문화의 갈등을 중심으로
조용환
교육인류학연구 3 (2) : 43 ~ 66
[2000]
‘교실붕괴’와 교육정책: ‘교실붕괴’ 담론 분석을 중심으로
김성열
교육인류학연구 3 (2) : 153 ~ 191
[2000]
Working class without work: High school students in a de-industrializing economy
Weis, L.
Routledge
[1990]
What do they really want? : Student voices and motivation research
Daniels, E.
Urban Education 40 (1) : 34 ~ 59
[2005]
The primal teen: what the new discoveries about the teenage brain tell us about our kids
Barbara, S.
Anchor Books
[2004]
The discovery of grounded theory: strategies for qualitative research
Glaser, B.G.
Aldine
[1967]
Student engagement and the social relations of pedagogy
McFadden, M.
British Journal of Sociology of Education 23 (3) : 357 ~ 366
[2002]
Student engagement and student self-assessment: the REAL framework
Munns, G
Assessment in Education: Principles, Policy & Practice 13 (2) : 193 ~ 213
[2006]
Social, emotional, ethical, and academic education : creating a climate for learning, participation in democracy, and well-being
Cohen, J.
Harvard Educational Review 76 : 201 ~ 237
[2006]
Schools, families and academically able students : Contrasting modes of involvement in secondary education
Power, S.
British Journal of Sociology of Education 19 (2) : 157 ~ 176
[1998]
School engagement:Potentialofthe concept,state ofthe evidence
Blumenfeld
Fredricks
Fredricks, J. A.
Paris
Review of Educational Research 74 : 59 ~ 109
[2004]
Qualitative Inquiry and Research Design: Choosing Among Five Traditions
Creswell, J.
SAGE
[2007]
Qualitative Analysis for Social Scientists
Strauss, A.
Cambridge University Press
[1987]
Pedagogy, symbolic control and identity: Theory, research and critique
Bernstein, B.
Rowman & Littlefield
[2000]
Pedagogy of the alienated: Can Freirian teaching reach working-class students?
Martin, J.
Equity & Excellence in Education 41 (1) : 31 ~ 44
[2008]
Learning to labour
Willis, P.
Saxon House
[1977]
Grounded theory methods and qualitative family research
LaRossa, R.
Journal of Marriage and Family 67 (4) : 837 ~ 857
[2005]
Flow-the psychology of optimal experience
Csikszentmihalyi, M.
Harper Perennial
[1990]
Falling asleep and failure among African-American students: Rethinking assumptions about process teaching
Walker, E.
Theory into Practice 31 (4) : 321 ~ 327
[1992]
Equity and quality in education: Supporting disadvantaged students and schools
OECD
[2012]
Constructing Grounded Theory: A practical guide through qualitative analysis
Charmaz, K.
Sage Publications
[2006]
Class, codes and control, volume 4: The structuring of pedagogic discourse
Bernstein, B.
Routledge
[1990]
Basics of qualitative research: Techniques and procedures for developing grounded theory
Strauss, A. L.
Sage
[2007]
' 수업시간에 자는 중학생 연구'
의 유사주제(
) 논문