수업시간에 자는 중학생 연구

' 수업시간에 자는 중학생 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 교육학
  • disengagement
  • grounded theory
  • middle school students
  • sleepingstudents
  • studentsengagement
  • 근거 이론
  • 자는학생들
  • 중학생
  • 학생 참여
  • 학생참여기피
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
17,014 2

0.0%

' 수업시간에 자는 중학생 연구' 의 참고문헌

  • "교육위기" 담론의 의미와 주체구성방식 연구 : 한겨레신문과 조선일보 기사를 중심으로
    강진숙 한국언론정보학보 33 : 7 ~ 51 [2006]
  • 학생의 변화 여부에 관한 교육계 논의 유형
    김원중 교육이론과 실천 11 (2) : 195 ~ 247 [2001]
  • 학교의 위기와 대안적 학교모형의 모색
    심성보 교육비평 (5) : 120 ~ 138 [2001]
  • 학교위기에 대한 세대이론적 접근: 교육학적 모라토리움의 세대이론적인 재구성
    전상진 교육사회학연구 14 (2) : 195 ~ 218 [2004]
  • 학교를 찾는 아이, 아이를 찾는 사회
    조한혜정 또 하나의 문화 [2000]
  • 왜 지금, 청소년?
    조한혜정 또 하나의 문화 : 82 ~ 109 [2002]
  • 교실붕괴 기사에 대한 비판적 담론분석: 조선일보를 중심으로
    서덕희 교육인류학 연구 6 (2) : 55 ~ 89 [2003]
  • ‘교실붕괴’의 교육인류학적 분석: 학교문화와 청소년문화의 갈등을 중심으로
    조용환 교육인류학연구 3 (2) : 43 ~ 66 [2000]
  • ‘교실붕괴’와 교육정책: ‘교실붕괴’ 담론 분석을 중심으로
    김성열 교육인류학연구 3 (2) : 153 ~ 191 [2000]
  • Working class without work: High school students in a de-industrializing economy
    Weis, L. Routledge [1990]
  • What do they really want? : Student voices and motivation research
    Daniels, E. Urban Education 40 (1) : 34 ~ 59 [2005]
  • The primal teen: what the new discoveries about the teenage brain tell us about our kids
    Barbara, S. Anchor Books [2004]
  • The discovery of grounded theory: strategies for qualitative research
    Glaser, B.G. Aldine [1967]
  • Student engagement and the social relations of pedagogy
    McFadden, M. British Journal of Sociology of Education 23 (3) : 357 ~ 366 [2002]
  • Student engagement and student self-assessment: the REAL framework
    Munns, G Assessment in Education: Principles, Policy & Practice 13 (2) : 193 ~ 213 [2006]
  • Social, emotional, ethical, and academic education : creating a climate for learning, participation in democracy, and well-being
    Cohen, J. Harvard Educational Review 76 : 201 ~ 237 [2006]
  • Schools, families and academically able students : Contrasting modes of involvement in secondary education
    Power, S. British Journal of Sociology of Education 19 (2) : 157 ~ 176 [1998]
  • School engagement:Potentialofthe concept,state ofthe evidence
    Blumenfeld Fredricks Fredricks, J. A. Paris Review of Educational Research 74 : 59 ~ 109 [2004]
  • Qualitative Inquiry and Research Design: Choosing Among Five Traditions
    Creswell, J. SAGE [2007]
  • Qualitative Analysis for Social Scientists
    Strauss, A. Cambridge University Press [1987]
  • Pedagogy, symbolic control and identity: Theory, research and critique
    Bernstein, B. Rowman & Littlefield [2000]
  • Pedagogy of the alienated: Can Freirian teaching reach working-class students?
    Martin, J. Equity & Excellence in Education 41 (1) : 31 ~ 44 [2008]
  • Learning to labour
    Willis, P. Saxon House [1977]
  • Grounded theory methods and qualitative family research
    LaRossa, R. Journal of Marriage and Family 67 (4) : 837 ~ 857 [2005]
  • Flow-the psychology of optimal experience
    Csikszentmihalyi, M. Harper Perennial [1990]
  • Falling asleep and failure among African-American students: Rethinking assumptions about process teaching
    Walker, E. Theory into Practice 31 (4) : 321 ~ 327 [1992]
  • Equity and quality in education: Supporting disadvantaged students and schools
    OECD [2012]
  • Constructing Grounded Theory: A practical guide through qualitative analysis
    Charmaz, K. Sage Publications [2006]
  • Class, codes and control, volume 4: The structuring of pedagogic discourse
    Bernstein, B. Routledge [1990]
  • Basics of qualitative research: Techniques and procedures for developing grounded theory
    Strauss, A. L. Sage [2007]