연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
커피전문점의 브랜드이미지와 지각된 가치가 긍정적 감정, 호혜성 및 점포충성도에 미치는 영향
전태유
박노현
2014년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
전태유
박노현
주제어
brand image
Coffee shop
Perceived Value
positive emotion
reciprocity
store loyalty
긍정적감정
브랜드 이미지
점포충성도
지각된 가치
커피전문점
호혜성
참고문헌( 49)
유사주제 논문( 3,084)
지각된 가치 691건
perceived value 594건
브랜드 이미지 543건
brand image 261건
커피전문점 187건
공익사업 179건
reciprocity 157건
positive emotion 132건
호혜성 113건
긍정적감정 97건
coffee shop 83건
점포충성도 28건
store loyalty 19건
인용/피인용
커피전문점의 브랜드이미지와 지각된 가치가 긍정적 감 ...
' 커피전문점의 브랜드이미지와 지각된 가치가 긍정적 감정, 호혜성 및 점포충성도에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
공익사업
brand image
coffee shop
perceived value
positive emotion
reciprocity
store loyalty
긍정적감정
브랜드 이미지
점포충성도
지각된 가치
커피전문점
호혜성
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
3,095
4
0.1%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
공익사업
180
0
0.0%
주제어
커피전문점
188
1
0.5%
브랜드 이미지
544
1
0.2%
brand image
262
0
0.0%
coffee shop
84
0
0.0%
perceived value
595
0
0.0%
positive emotion
133
0
0.0%
reciprocity
158
0
0.0%
store loyalty
20
0
0.0%
긍정적감정
98
0
0.0%
점포충성도
29
0
0.0%
지각된 가치
692
0
0.0%
호혜성
114
0
0.0%
계
3,097
2
0.1%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
2
닫기
' 커피전문점의 브랜드이미지와 지각된 가치가 긍정적 감정, 호혜성 및 점포충성도에 미치는 영향'
의 참고문헌
호텔고객의 지각된 서비스가치가 전환비용과관계성과에 미치는 영향분석
신용두
유희경
이인재
호텔경영학연구 20 (2) : 209 ~ 225
[2011]
지각된 쇼핑가치차원이 점포태도, 쇼핑과정에서의 정서적 경험, 점포충성도에 미치는 영향에 관한 연구
안광호
아시아마케팅저널 12 (4) : 137 ~ 164
[2011]
점포이미지와 브랜드이미지 및 매장 내 감정이 소비감정과 만족에 미치는 영향
김영심
정형식
마케팅관리연구 8 (3) : 1 ~ 28
[2003]
이·미용 상품을 대상으로 한 TV홈쇼핑 채널특성이 소비자신뢰와 관계결속 및 충성도에 미치는 영향
박노현
전태유
물류학회지 22 (2) : 247 ~ 269
[2012]
외식 프랜차이즈 시스템에서 브랜드 이미지가 충성도에 미치는 영향:긍정적 감정과 관계품질의 매개적 역할
박노현
전태유
상품학연구 28 (2) : 17 ~ 29
[2010]
소비관련 감정척도의 개발
이학식
임지훈
마케팅연구 17 (3) : 55 ~ 91
[2002]
소비관련 감정유형, 브랜드 이미지와 신뢰성, 소비행동유형과의 관계
허진영
한국사회체육학회지 30 (0) : 395 ~ 406
[2007]
미용 서비스가치가 여성 고객의 고객만족도와 재이용의도에 미치는 영향
서선옥
한국미용학회지 18 (4) : 837 ~ 846
[2012]
물류 비즈니스모델 구성요소에 관한 이론적 고찰
정경선
물류학회지 21 (3) : 62 ~ 87
[2011]
매장 내 물리적 환경이 소비자 반응에 미치는 영향: 호혜성 지각의 매개역할
홍성준
상품학연구 27 (4) : 121 ~ 133
[2009]
레스토랑 물리적환경과 메뉴품질이 고객만족 및 재방문의도에 미치는 영향
고재윤
이승익
외식경영연구 13 (2) : 7 ~ 31
[2010]
Using Promotional Messages to Manage the Effects of Brand and Self-Image on Brand Evaluations
Graeff, T. R.
Journal of Consumer Marketing 13 : 4 ~ 18
[1996]
The behavioral consequences of service quality
Zeithaml, V. A.
Journal of Marketing 60 (2) : 31 ~ 46
[1996]
The Influence of Physical Environment on Service Quality Perception
Yi, You-Jae
Korea Marketing Review 13 (1) : 61 ~ 86
[1998]
The Effects of Salespersons’ Efforts on the Consumers’ Inferred Motives
Park, Jong-Chul
Korean Business Review 3 (1) : 119 ~ 133
[2010]
The Effects of Sales Message and Ulterior Motives on Salesperson Evaluation
DeCarlo, T. E.
Journal of Consumer Psychology 15 (3) : 238 ~ 249
[2005]
The Effect of Service Quality and Service Value on Customer Satisfaction and Repurchase Intention-Focused at Customer on the Beauty Industry
Kim, En Mie
Sungkyunkwan University
[2004]
The Dimensionality of Consumption Emotion Patterns and Consumer Satisfaction
Westbrook, R. A.
Journal of Consumer Research 18 (3) : 84 ~ 91
[1991]
Structural Equation Modeling with the SIMPLIS Command Language
Jöreskog, K. G.
Scientific Software International
[1993]
Store Atmosphere: An Environmental Psychology Approach
Donovan, R. J
Journal of Retailing 58 (1) : 34 ~ 57
[1982]
Sequential Analysis of Relations Among Characteristics of Beauty Art Salon, Customer Satisfaction and Commitment, and Customer Behavioral Intention
An, Bong Geun
Accounting Information Review (Special Issue) : 77 ~ 91
[2011]
Representativeness, Relevance, and the Use of Feelings in Decision Making
Pham, M. T.
Journal of Consumer Research 25 (2) : 144 ~ 159
[1998]
Reciprocity and responsibility reactions to prior help
Berkowitz
Goranson
Goranson, R. E.
Journal of Personality and Social Psychology 3 (2) : 227 ~ 232
[1966]
Quality and Value in the Consumer Experience: Phaedrus Rides Again, in Perceive Quality
Holbrook, M. B
Lexington Books
[1985]
On the Evaluation of Structural Equation Models
Bagozzi, R. P
Journal of the Academy of Marketing Science 16 (1) : 74 ~ 94
[1988]
Multivariate Data Analysis With Readings
Hair, Joseph R. Jr.
Prentice Hall
[1995]
Mood States and Consumer Research : A Critical Review
Gardner, M. P.
Journal of Consumer Research 12 : 281 ~ 300
[1985]
Marketing Management Analysis, Planning Implementation, and Control
Kotler, P.
Prentice-Hall
[1988]
Managing Customer Value : Creation Quality and Service that Customers Can See
Gale, B. T.
The Free Press
[1994]
Is it time to bring back old tea rooms?
Edaily News
[2013]
Impressions of Retail Stores : A Content Analysis of Consumer Images
Zimmer, M. R
Journal of Retailing 64 (3) : 265 ~ 293
[1988]
How Consumers Consume : A Taxonomy of Consumption Practices
Holt, D. B.
Journal of Consumer Research 22 (1) : 1 ~ 16
[1995]
Hedonic consumption, Emerging concepts, methods and propositions
Hirschman, E. C.
Journal of Marketing 46 (3) : 92 ~ 101
[1982]
Giving firms an "E" for effect: consumer responses to high-effort firms
Morales, A. C.
Journal of Consumer Research 31 : 806 ~ 812
[2005]
Exploratory Evidence About Differences Between Guest Types and Purpose of Stay in a Luxury Experience
Siguaw, J. A.
Journal of Hospitality Marketing and Management 14 (1) : 3 ~ 21
[2006]
Customer value: the next source for competitive advantage
Woodruff, R. B.
Journal of the Academy of Marketing Science 25 (2) : 139 ~ 153
[1997]
Consumer behavior
Blackwell, R. D.
Hartcourt College Publishers
[2001]
Consumer Perceptions of Price, Quality, and Value A Means End Model and Synthesis of Evidence
Zeithaml, V. A.
Journal of Marketing 52 (3) : 2 ~ 21
[1988]
Cognitive, affective and attribute bases of the satisfaction response
Oliver, R. L.
Journal of Consumer Research 20 (4) : 418 ~ 430
[1993]
Coffee shop market, saturated; ‘multi-cafe’era opens
The Kyunghyang Shinmun
[2013]
Business Marketing : Understand What Customers Value
Anderson, J. C.
Harvard Business Review 76 (6) : 53 ~ 65
[1998]
Brand Extensions : ‘The Good, The Bad, the Ugly’ : 47 ~ 56
Aaker, D. A.
[1990]
Brand Equity and Advertising: Advertising’s Role in Building Strong Brands
Aaker, D. A.
Lawrence Erlbaum Associates, Inc
[1993]
An Exploratory Study of the Land Relationships Involved in the Evaluation of, and in the Intention to Purchase Rock Music
Lacher, K. T.
Journal of Consumer Research 21 (2) : 366 ~ 380
[1994]
An Experimental Evaluation of Music Involvement Measure and Their Relationships with Consumer Purchasing Behavior
Mizerski, R.
Popular Music and Society 12 (3) : 79 ~ 96
[1988]
An Effect of Beauty Service Quality, Value and Service Recovery Effort on the Customer Satisfaction
Choi, Jung Mi
Konyang University
[2008]
Affect, Accessibility of Material in Memory and Behavior: A Cognitive Loop?
Isen, A. M.
Journal of Personality and Social Psychology 36 (1) : 1 ~ 12
[1978]
A Study on the Formation Process of the Brand Equity
Kim, Tae-Woo
Dong-A University
[2000]
A Research about the Customer Long-Term Relationship Orientation in the Relationship between Fashion Shop-Master of Department Store and Customers
Kim, Ji-Young
Chungang University
[2012]
' 커피전문점의 브랜드이미지와 지각된 가치가 긍정적 감정, 호혜성 및 점포충성도에 미치는 영향'
의 유사주제(
) 논문