개방형 협업 플랫폼 참여의도에 영향을 미치는 요인에 관한 연구

논문상세정보
' 개방형 협업 플랫폼 참여의도에 영향을 미치는 요인에 관한 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • informationsystemsucessmodel
  • justice
  • music industry
  • opencollaborationplaform
  • perceived value
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
10,223 2

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' 개방형 협업 플랫폼 참여의도에 영향을 미치는 요인에 관한 연구' 의 참고문헌

  • 플랫폼의 일반적 정의가 기업의 경제적, 전략적 의사결정에 미치는 효과에 대한 연구
    최병삼 상업교육연구 25 (3) : 157 ~ 176 [2011]
  • 창조경제란 무엇이며 경제 메커니즘은 어떻게 변화할 것인가?
    백준봉 [2013]
  • 조직공정성이 조직후원인식에 미치는 영향에 관한 연구: 상사에 대한 신뢰의 매개역할을 중심으로
    서재현 경영학연구 29 (3) : 451 ~ 472 [2000]
  • 정보 시스템 성공 모형을 적용한 e-Book 성공 모형의 평가
    오창규 정보관리학회지 29 (4) : 61 ~ 82 [2012]
  • 인터넷 쇼핑에서의 지각된 위험과 신뢰가 지각된 유용성, 태도 및 패션상품 구매의도에미치는 영향
    나윤규 한국의류학회지 32 (5) : 834 ~ 845 [2008]
  • 인사공정성 인식이 조직시민행동에 미친 영향 :서울시공무원의 인식을 중심으로
    강여진 장지원 한국사회와 행정연구 16 (2) : 25 ~ 53 [2005]
  • 왜 창조산업인가?
    노준석 한국콘텐츠진흥원, 창조산업과 콘텐츠 [2013]
  • 스마트폰 기반 모바일거래 이용의 지각된 이용자 가치와 이의 결정요인 : 서비스 편재성과 이용자 통제성을 중심으로
    최수정 한국전자거래학회지 18 (4) : 273 ~ 299 [2013]
  • 모바일 무선 인터넷 사용가치가 사용의도 및 사용시간에 미치는 영향에 관한 연구
    강명수 신종칠 소비자학연구 15 (2) : 125 ~ 143 [2004]
  • 개방형 협업을 통한 서비스 혁신 방법론
    이준기 한국전자거래학회지 16 (1) : 49 ~ 70 [2011]
  • What Motivates Fairness? The Role of Subordinate Assertive Behavior on Managersʼ Interactional Fairness 83 (5) : 731 ~ 744
  • Web-based Marketing : The Coming Revolution in Marketing thought and Strategy
    Sharma, A. Journal of Business Research 57 : 696 ~ 702 [1991]
  • Validation of a measure of perceived union support
    Shore, L. M. Journal of Applied Psychology 79 (6) : 971 ~ 977 [1994]
  • User acceptance of computer technology: A comparison of two theoretical models
    Davis, F. D. Management science 35 (8) : 982 ~ 1003 [1989]
  • Trust, Risk and Decision Making in organisation change
    Mclain, D. Public Administration Quarterly 23 (2) : 152 ~ 176 [1999]
  • Trust and TAM in online shopping : An integrated model
    Gefen, D. MIS Quarterly 27 (1) : 51 ~ 90 [2003]
  • The partial least squares approach to structural equation modeling, in g. a. marcoulides
    Chin, W. W. Lawrence Erlbaum [1998]
  • The integrated Networks Model:Explaining Resource Allocations in Network Markets
    Frels, J. K. Journal of marketing 67 (1) : 29 ~ 45 [2003]
  • The importance of trust in electronic commerce
    Ratnasingham, P. Internet Research 8 (4) : 313 ~ 321 [1998]
  • The delone and mclean-model of information systems success : A ten-year update
    DeLone, W.H. Journal of management information systems 19 (4) : 9 ~ 30 [2003]
  • The Role of Procedural and Distributive Justice in Organizational Behavior
    Alexander, S. Social Justice Research 1 (2) : 177 ~ 198 [1987]
  • Task design, motivation, and participation in crowdsourcing contests
    Zheng, H. International Journal of Electronic Commerce 15 (4) : 57 ~ 88 [2011]
  • Statistical power analysis for the behavioral sciences
    Cohen, J. O. Lawrence Erlbaum [1988]
  • Research notes, Distributive and procedural justice as predictors of satisfaction with personal and organizational outcomes
    McFarlin, D. B. Academy of Management Journal 35 (3) : 626 ~ 637 [1992]
  • Psychometric theory
    Nunally, J. C. Mc-Graw-Hill [1967]
  • Pragmatic perspectives on the measurement of information systems service quality
    Kettinger, W. J. MIS Quarterly 21 (2) : 223 ~ 240 [1997]
  • Perceived organizational support and police performance:The moderating influence of socioemotional needs
    Armeli, S. Journal of Applied Psychology 83 (2) : 288 ~ 297 [1998]
  • Perceived Orgational Support, Discretionary Treatment, and Job Satisfaction
    Eisenberger, R. Journal of Applied Psychology 82 (5) : 812 ~ 820 [1997]
  • Perceived Organizational Support
    Hutchison, S. Journal of Applied Psychology 71 (3) : 500 ~ 507 [1986]
  • PLS Path Modeling Computational Statistics and Data Analysis
    Tenenhaus, M. Computational Statistics and Data Analysis 48 (1) : 159 ~ 205 [2005]
  • Open innovation : the new imperative for creating and profitingfrom technology
    Chesbrough, W. V. Oxford University Press [2006]
  • MIM서비스에서 지각된 네트워크외부성과 경험가치가 지속적 사용의도에 미치는 영향에 관한 연구
    이룡 한국IT서비스학회지 12 (1) : 51 ~ 67 [2013]
  • MICE산업종사자들의 직무태도에 대한 분배 및 절차공정성의 차별적 영향
    고종욱 한국콘텐츠학회 논문지 12 (7) : 123 ~ 137 [2012]
  • Information system success: The quest for the dependent variable
    DeLone, W.H. Information Systems Research 3 (1) : 60 ~ 95 [1992]
  • Inequity in social exchange, In L. Berkowitz
    Adams, J. S. Advances in Experimental Social Psychology 2 : 272 ~ 283 [1968]
  • Improvements on cross-validation : the 632+ bootstrap method
    Efron, B. Journal of the American Statistical Association 92 (438) : 548 ~ 560 [1997]
  • Experiential Value : Conceptualization, Measurement, and Application in the Catalog, and Internet Shopping Environment
    Mathwick, C. Journal of retailing 77 (1) : 39 ~ 56 [2001]
  • Evaluating structural equation models with unobservable variables and measurement error
    Fornell, C. Journal of marketing research 18 (1) : 39 ~ 50 [1981]
  • EDI 정보 시스템의 성공 모형 도출: 의료 산업을 중심으로
    조현 한국데이터정보과학회지 22 (2) : 323 ~ 333 [2011]
  • E-loyalty: Your secret weapon on the web
    Reichheld, F. F. Harvard Business Review 78 (4) : 105 ~ 113 [2002]
  • Does perceived organizational support mediate the relationship between procedural justice and organizational citizenship behavior?
    Moorman, R. H. Academy of Management Journal 41 (3) : 351 ~ 357 [1998]
  • Consumer acceptance of electronic commerce : Integrating trust and risk with the technology acceptance model
    Pavlou, P. A. International Journal of electronic commerce 7 (3) : 101 ~ 131 [2003]
  • Consumer Trust in Intention Store
    Jarvenpaa, S. L. Information Technology and Management 1 (1-2) : 45 ~ 47 [1999]
  • Consumer Perceived Value : The Development of a Multiple Item Scale
    Sweeney, J. C. Journal of retailing 77 (2) : 203 ~ 220 [2001]
  • C2C 전자상거래 신뢰와 구매의도에 미치는 영향 요인 : 블로그 이용자를 중심으로
    문영주 전자상거래학회지 10 (3) : 51 ~ 77 [2009]
  • Between turst and control : developing confidence in partner cooperation in alliances
    Das, T. K. Academy Management Review 23 (3) : 491 ~ 512 [1998]
  • B2B e-마켓플레이스에서 신뢰의 선행요인과 몰입에 미치는 영향
    오상현 유통연구 13 (1) : 1 ~ 33 [2008]
  • Assessing e‐commerce systems success : a respecification and validation of the DeLone and McLean model of IS success
    Wang, Y. S. Information Systems Journal 18 (5) : 529 ~ 557 [2008]
  • Absenteeism and turnover of hospital employees
  • A theoretical extension of the technology acceptance model : Four longitudinal field studies
    Venkatesh, V. Management science 46 (2) : 186 ~ 204 [2000]
  • A partial test and development of DeLone and McLeanʼs model of IS success
    Seddon, P. Australasian Journal of Information Systems 4 (1) : 90 ~ 109 [2007]
  • A comprehensive model for assessing the quality and productivity of the information systems function : Toward a theory for information systems assessment
    Mysers, B. L. Information Resources Management Journal 10 : 6 ~ 25 [1997]
  • 2009 음악산업동향 분석이슈페이퍼 자료집