골프장 수익관리전략에 관한 연구

' 골프장 수익관리전략에 관한 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 공익사업
  • mixed integer programming
  • reservationpolicyforgolfcourse
  • revenue management
  • 골프장예약정책
  • 수익관리
  • 혼합정수계획
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
1,232 0

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' 골프장 수익관리전략에 관한 연구' 의 참고문헌

  • 호텔 레스토랑의 수익경영(Revenue Management)에 관한 연구
    구원일 관광학연구 36 (8) : 117 ~ 137 [2012]
  • 절단된 포아송(TP)모형을 활용한 골프수요 영향요인 연구
    소국섭 관광학연구 31 (2) : 9 ~ 27 [2007]
  • 레스토랑에서의 수익관리
    김대철 상품학연구 24 (2) : 173 ~ 191 [2006]
  • 계절 ARIMA 모형을 이용한 제주도골프장 내장객에 대한 수요예측
    설민신 한국체육학회지 50 (4) : 201 ~ 212 [2011]
  • Yield management : A tool for capacitated : Constrained service firms
    Kimes, S. E. Journal of Operations Management 8 (4) : 348 ~ 363 [1989]
  • The strategic levers of yield management
    Kimes, S. E. Journal of Service Research 1 (2) : 156 ~ 166 [1998]
  • The concepts of revenue management : A tutorial
    Bell, P. C. International Transactions in Operational Research 19 : 23 ~ 37 [2012]
  • The 4-C Strategy for Yield Management. CHR Reports
    Withiam, G. [2001]
  • Ten myths of revenue management : A practitioner’s view
    Cleopas, C. Journal of Revenue and Pricing Management 10 (1) : 26 ~ 31 [2011]
  • Revenue management on the links : Applying yield management to the golf course industry
    Kimes, S. E. Cornell Hospitality Quarterly 41 (1) : 120 ~ 127 [2000]
  • Revenue management in the golf industry : Focus on throughput and consumer benefits
    Licata, J. W. Journal of Hospitality Marketing & Management 19 (5) : 480 ~ 502 [2010]
  • Perceived fairness of revenue management in the US golf industry
    Kimes, S. E. Journal of Revenue and Pricing Management 1 (4) : 332 ~ 344 [2003]
  • Has revenue management become acceptable?
    Kimes, S. E. Journal of Service Research 6 (2) : 125 ~ 135 [2003]
  • Golf course revenue management : A study of tee time intervals
    Kimes, S. E. Journal of Revenue and Pricing Management 1 (2) : 111 ~ 120 [2002]
  • Golf course revenue management
    Rasekh, L. Journal of Revenue and Pricing Management 10 (2) : 105 ~ 111 [2011]