혼잡지각과 위험지각이 참여의사에 미치는 영향

' 혼잡지각과 위험지각이 참여의사에 미치는 영향 ' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 공익사업
  • expectation
  • intentiontoparticipate
  • risk perception
  • 기대
  • 위험지각
  • 참여의사
  • 키워드crowdingperception
  • 혼잡지각
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
1,695 1

0.0%

' 혼잡지각과 위험지각이 참여의사에 미치는 영향 ' 의 참고문헌

  • 혼잡지각의 규범적 접근에 의한 사회적 수용능력에 관한 연구-내장산국립공원 단풍이용객 대상의 사례연구-
    박청인 한국조경학회지 33 (1) : 10 ~ 18 [2005]
  • 호텔 내 혼잡성에 따른 감정지각이 구매행동에 미치는 영향 - 서울시내 특급호텔을 중심으로 -
    박종철 관광연구 24 (5) : 381 ~ 399 [2009]
  • 해양레저스포츠 체험환경 요인이 참가자의 감정적 반응, 만족 및 재참가의도에 미치는 영향
    문태영 한국사회체육학회지 (40) : 799 ~ 910 [2010]
  • 푸드코트의 서비스스케이프와 혼잡성이 감정 및 만족도에 미치는 영향
    정영우 호텔경영학연구 16 (5) : 221 ~ 236 [2007]
  • 저가항공사와 기존항공사의 지각위험이 항공사 선택속성에 미치는 영향 연구
    안희정 유기석 관광경영학연구 10 (3) : 41 ~ 63 [2006]
  • 일반인의 스키상해 현황 및 예방 : P 스키장을 중심으로
    정윤기 건국대학교 대학원 [2004]
  • 위락시설 이용수요와 혼잡지각의 관계 : 이용회피 가설의 검정
    김사헌 홍재선 관광학연구 12 : 181 ~ 195 [1998]
  • 운동지속행동 모델의 검증 및 제언
    김영재 유진 「학술연구 발표 논문집」 한국스포츠심리학회 2000 하계 학술 발표 대회 : 1 ~ 10 [2000]
  • 운동정서와 결과기대에 따른 생활체육참여자의 운동지속
    임현묵 한국사회체육학회지 (41) : 1081 ~ 1090 [2010]
  • 온라인 정보원천이 인터넷 쇼핑몰에 대한 만족과 지속사용 의도에미치는 영향:기대불일치이론 관점에서
    박경자 전남대학교 대학원 [2009]
  • 여행상품의 위험지각과 위험지각 감소행위의 관계: 중국여행 한국인 여행자를 중심으로
    이승철 관광연구저널 21 (1) : 373 ~ 387 [2007]
  • 약선음식의 지각된 가치와 위험지각이 고객만족 및 충성도에 미치는 영향에 관한 연구
    박희자 강릉대학교 대학원 [2009]
  • 박사
  • 스키․스노보드 참가자들의 상해요인분석
    서원영 스포츠과학논문집 18 : 55 ~ 67 [2006]
  • 스노우보드 이용자의 참여동기와 혼잡지각이 만족도에 미치는 영향
    김정매 이형룡 호텔경영학연구 16 (5) : 273 ~ 291 [2007]
  • 수상레저스포츠 참여자의 전문화수준, 위험지각 및 만족도와의 인과관계
    윤영선 한국여가레크리에이션학회지 31 (3) : 5 ~ 5 [2007]
  • 소비자행동
    김종의 형설출판사 [2000]
  • 소비자 행동의 이해
    서상한 박영사 [1998]
  • 생활체육 참가자의 성격 5요인과 기본심리욕구 및 운동결과기대의 관계
    소영호 한국스포츠심리학회지 24 (1) : 13 ~ 28 [2013]
  • 박사
  • 동계스포츠 참가자의 스포츠 참여동기가 참여만족에 미치는 영향 39 (2) : 116 ~ 125
    김양례 [2000]
  • 도시관광 선택속성이 참여의사에 미치는 영향에 관한 연구 - 당일여행과 숙박여행 선호 집단의 영향력 차이를 중심으로 -
    박종진 관광경영연구 16 (3) : 141 ~ 160 [2012]
  • 관광지 주민의 혼잡지각 형성 및 영향에 관한 이론적 고찰
    심진범 관광연구논총 (16) : 249 ~ 263 [2004]
  • 관광지 레스토랑의 혼잡도가 지각된 위험에 미치는 영향
    조원섭 관광연구 25 (6) : 41 ~ 56 [2011]
  • 관광위험지각이 관광행동선호에 미치는 영향
    허지현 관광연구 22 (3) : 1 ~ 23 [2007]
  • 관광동기 및 위험지각이 관광유형 선택과관광후 행동에 미치는 영향
    김영우 세종대학교 대학원 [2004]
  • 고령자 운동지속 행동의 사회심리적 결정요인 분석
    이선애 한국노년학 28 (4) : 1213 ~ 1225 [2008]
  • 가격촉진,혼잡지각,고객가치 및 만족간의 구조적 관계:샐러드 뷔페형패밀리 레스토랑을 중심으로
    김현철 외식경영연구 10 (3) : 25 ~ 44 [2007]
  • 消費者 滿足에 관한 연구 : 期待不一致 파라다임을 중심으로
    權海濤 서울대학교대학원 [1990]
  • 家族共同購買意思決定과 消費者滿足에 關한 硏究
    禹枓憲 중앙대학교 대학원 [1996]
  • Why perceived risk failed to achieve middle range theory status : A retrospective research note
    Gronhaung, K. European Advances in Consumer Research 2 : 1 ~ 6 [1995]
  • The concept of crowding : A critical review and proposal of an alternative approach
    Choi, S. C. Environment and Behavior 8 (3) : 345 ~ 362 [1976]
  • The Social Significance of Sport
    Mcpherson, B. D. Human Kinetics [1989]
  • The Psychology of Leisure Travel
    Mayor, E. J. CBI publishing [1981]
  • The Perception of Risk
    Solvic, P. Earthscan [2000]
  • The Impact of Feelings on Ad-based Affect and Cognition
    Burke, M. C. Journal of Marketing Research 26 : 69 ~ 83 [1989]
  • The Components of Perceived Risk
    Jacoby, J. Advances in Consumer Research 3 (3) : 382 ~ 383 [1972]
  • The Biological Bases of personality and Behavior: Theories, Measurement Techniques and Development
    Zuckerman, M. U. S. Hemisphere : 97 ~ 113 [1985]
  • Studies in Outdoor Recreation
    Manning, R. E. Oregon University Press [1986]
  • Social carrying capacity : Integration and synthesis of twenty years of research
    Greafe, A. R. Leisure Science 6 (4) : 395 ~ 431 [1984]
  • Sensation seeking: Beyond the optimal level of arousal
    Zuckerman, M. Erlbaum [1979]
  • Selected determinations of consumer satisfaction and complaint report
    Bearden, W. O. Journal of Marketing 20 : 21 ~ 28 [1983]
  • Satisfaction, A Behavioral Perspective On The Consumer
    Oliver, R. L. ME Sharpe [1997]
  • Risk-taking as a personality trait
    Knowels, E. S. Social Behavior and Personality 1 (2) : 123 ~ 129 [1973]
  • Risk perceptions and pleasure travel : An exploration analysis
    Roehl, W. S. Journal of Travel Research 30 (4) : 17 ~ 26 [1992]
  • Risk Handling in Consumer Behavior: An Intensive Study of Two Cases. Risk Taking and Information Handling in Consumer Behaviors
    Cox, D. F. Harvard University Press [1967]
  • Predictive and Normative Expectations in Consumer Satisfaction: A Utilization of Adaptation and Comparison Levels in a Unified Framework. Conceptual and Empirical Contributions to Consumer Satisfaction and Complaining Behavior
    Barbeau, J. B. School of Business : 27 ~ 32 [1985]
  • Perception of risk
    Solvic, P. Science 236 (4799) : 280 ~ 285 [1987]
  • Perceived risk: The concept and its measurement
    Dowling, G. R. Psychology and Marketing 3 (1) : 193 ~ 210 [1986]
  • Perceived risk and consumer decision-making: The case of telephone shopping
    Cox, D. F. Journal of Marketing Research 1 (4) : 32 ~ 39 [1964]
  • Perceived retail crowding and shopping satisfaction: What modifies this relationship
    Machleit, K. A. Journal of Consumer Psychology 9 (1) : 29 ~ 42 [2000]
  • Perceived control and the effects of crowding and consumer choice on the service experience
    Hui, M. K. Journal of Consumer Research 18 (9) : 174 ~ 184 [1991]
  • Outcome expectations for exercise scale utility and psychometrics
    Resnick, B. The Journal of Gerontology Series B: Psychological Sciences and Social Sciences 55 (6) : S352 ~ S356 [2000]
  • Models of consumer satisfaction formation:an extension
    Tse, D. K. Journal of Marketing Research 25 (2) : 204 ~ 212 [1988]
  • Factors affecting response rates of mailed questionnaires: A quantitative analysis of the published literature
    Heberlein, T. A. American Sociological Review 43 : 446 ~ 462 [1977]
  • Evaluating tourist risks from fussy perspectives
    Tsaur, S. Annals of Travel Research 24 (4) : 796 ~ 812 [1997]
  • Environmental Psychology
    Bell, P. Holt, Rinehart and Winston, Inc [1990]
  • Disconfirmation of consumer expectations through product trial
    Olson, J. E. Journal of Applied Psychology 64 (2) : 179 ~ [1979]
  • Disconfimation of expectation and satisfaction with a retail service
    Swan, J. E. Journal of Retailing : 49 ~ 67 [1981]
  • Crowding norms at front country site : A visual approach to setting standards of quality
    Manning, R. E. Leisure Sciences 18 (1) : 39 ~ 59 [1996]
  • Contemporary Psychology of Sport
    Kenyon, G. S. Athletic Institute [1970]
  • Consumer behavior in tourism
    Moutinho, L. European Journal of Marketing 21 (10) : 24 ~ [1987]
  • Consumer behavior as risk taking: Dynamic Marketing for a Changing World
    Bauer, R. A. Proceeding of 43rd conference : 389 ~ 398 [1960]
  • Consumer Behavior
    Engel, J. F Holt, Rinehart and Winston [1986]
  • Conceptions of Crowds And Crowding. In Changing Conceptions of Crowd Mind And Behavior
    Kruse, L. Springer New York : 117 ~ 142 [1986]
  • Comparative Analysis of Crowding in Multiple Locations : Results from Fifteen Years of Research
    Shelby, B. Leisure Sciences 11 : 269 ~ 291 [1989]
  • Communicating with risk takers : A public relations perspective
    Ferguson, M. A. Public Relations Research Annual 3 : 195 ~ 224 [1991]
  • An Investigation Into the Determinants of Consumer Satisfaction
    Churchill, G. A. Journal of Marketing Research 19 (4) : 491 ~ 504 [1982]
  • A test of service marketing theory : Consumer information acquisition
    Keith, B. M. Journal of Marketing 55 : 10 ~ [1991]
  • 97/99’년도 스키시즌의 상지 상해실태조사연구
    현무성 강남대학교 대학원 [2003]