연구논문 : 소비자 몰입을 향상시키는 백화점 점포환경요인에 관한 연구 -백화점 간 비교를 중심으로-

논문상세정보
' 연구논문 : 소비자 몰입을 향상시키는 백화점 점포환경요인에 관한 연구 -백화점 간 비교를 중심으로-' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 의복
  • affective commi tment
  • calculativecommit-ment
  • department store
  • storeenvironmentalfactors
  • 감정적 몰입
  • 계산적 몰입
  • 백화점
  • 점포환경요인
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 연구논문 : 소비자 몰입을 향상시키는 백화점 점포환경요인에 관한 연구 -백화점 간 비교를 중심으로-' 의 참고문헌

  • 인터넷 패션 쇼핑몰에서 상호작용성과 쇼핑가치가 관계몰입과 웹사이트 태도에 미치는 영향
    이옥희 복식문화연구 16 (6) : 1126 ~ 1141 [2008]
  • 인터넷 쇼핑몰의 패션 상품 구매후기가 소비자의 신뢰, 만족, 몰입 및 재구매의도에 미치는 영향
    홍병숙 한국의류학회지 33 (11) : 1817 ~ 1827 [2009]
  • 인터넷 쇼핑몰에서의 관계효익과 관계몰입이 화장품 소비자의 구전의도 및 재구매의도에 미치는 영향
    홍병숙 한국의류학회지 32 (8) : 1202 ~ 1212 [2008]
  • 인터넷 쇼핑몰에서 고객신뢰,태도,관계몰입과 구매의도의 구조적 관계에 관한 연구
    장형유 아시아마케팅저널 6 (2) : 23 ~ 54 [2004]
  • 인터넷 쇼핑몰 이용자의 고객만족이 신뢰, 몰입, 고객충성행위에 미치는 영향
    박준철 Asia Pacific Journal of Information Syste 13 (3) : 131 ~ 150 [2003]
  • 인터넷 쇼핑몰 사이트에 대한 정서적 몰입에 영향을 미치는 요인에 관한 연구
    최낙환 대한경영학회지 19 (6) : 2311 ~ 2333 [2006]
  • 의류제품유형과 상황에 따른 점포속성중요도에 관한 연구
    신정혜 한국의류학회지 30 (9,10) : 1366 ~ 1377 [2006]
  • 의류쇼핑성향에 따른 점포 내 환경에 대한 인지적·감정적·행동적 반응
    박재옥 한국의류학회지 29 (8) : 1196 ~ 1206 [2005]
  • 의류상품 구매고객과 판매원의 다차원 관계몰입 영향요인
    박성희 한국의류학회지 30 (2) : 358 ~ 368 [2006]
  • 의류상품 구매고객과 판매원간 관계효익과 신뢰 및 관계몰입이 관계지속의도에 미치는 영향
    홍병숙 Family and Environment Research 46 (4) : 37 ~ 45 [2008]
  • 유통경로에서의 관계단절에 영향을 미치는 요인에 대한연구
    이민영 서비스경영학회지 7 (2) : 201 ~ 234 [2006]
  • 온라인 멤버쉽이 몰입과 일체감의 매개를 통해서 고객 애호도에 미치는 영향
    이호배 경영학연구 31 (3) : 10 ~ 815 [2002]
  • 오프라인 점포속성혜택이 고객의 잔존의도 및 전환의도에 미치는 영향-몰입의 매개 역할 중심
    한경열 e-비즈니스연구 10 (3) : 305 ~ 341 [2009]
  • 소비자 구매의도에 근거한 백화점과 대형 할인점의 경쟁 구조
    손진아 한국의류학회지 27 (5) : 570 ~ 581 [2003]
  • 서비스 환경이 서비스 품질과 사회적 상호작용, 그리고 정서적 몰입에 미치는 영향 -최적자극수준과 사회적 적합성향의 조절효과-
    펑펑 한국콘텐츠학회 논문지 12 (4) : 390 ~ 400 [2012]
  • 백화점의류구매자의 점포와 상표에 대한 복합적 충성성향
    문희강 한국의류학회지 30 (8) : 1263 ~ 1274 [2006]
  • 백화점 서비스 회복과정의 지각된 공정성이 점포 애호도에 미치는 영향
    김용한 유통연구 10 (3) : 59 ~ 86 [2005]
  • 대형할인점의 점포속성 및 의류제품평가가 점포충성도에 미치는 영향
    권유진 한국의류학회지 30 (7) : 1066 ~ 1077 [2006]
  • 고객-서비스 판매원 관계 몰입 향상의 영향 요인
    이성수 한국심리학회지: 소비자·광고 4 (1) : 59 ~ 78 [2003]
  • 가격인지차원과 점포속성이 패션제품 점포선택행동에 미치는 영향-백화점, 할인점, 인터넷 쇼핑몰을 중심으로-
    성희원 한국의류학회지 32 (8) : 1274 ~ 1285 [2008]
  • Zero defections: Quality comes to service
    Reichheld, F. F. Harvard Business Review 68 (5) : 105 ~ 111 [1990]
  • When does Commitment Lead to Loyalty?
    Fullerton, G. Journal of Service Research 5 (4) : 333 ~ 344 [2003]
  • The use of pledges to build and sustain commitment in distribution channels
    Anderson, E. Journal of Marketing Research 29 (1) : 18 ~ 34 [1992]
  • The structure of commitment in exchange
    Gundlach, G. T. Journal of Marketing 59 (1) : 78 ~ 92 [1995]
  • The service quality–loyalty relationship in retail services : does commitment matter?
    Fullerton, G. Journal of Retailing and Consumer Services 12 (2) : 99 ~ 111 [2005]
  • The measurment and antecedents of affective, continuance and normative, commitment to the organization
    Allen, N. J. Journal of Occupational Psychology 63 (1) : 1 ~ 18 [1990]
  • The impact of quality on store loyalty: A contingency approach
    Odekerken-Schröder, G. Total Quality Management 12 (3) : 307 ~ 322 [2001]
  • The different roles of satisfaction, trust, and commitment in customer relationships
    Garbarino, E. Journal of Marketing 63 (2) : 70 ~ 87 [1999]
  • The contribution of store-image characteristics to store-type choice
    Schiffman, L. G. Journal of Retailing 53 (2) : 3 ~ 13 [1977]
  • The commitment, trust theory of relationship marketing
    Morgan,R.M Journal of Marketing 58 (2) : 20 ~ 38 [1994]
  • The behavioral consequences of service quality
    Zeithaml, V. Journal of Marketing 60 (2) : 31 ~ 46 [1996]
  • Study on the model of multidimensional relationship commitment of the buyer-seller relationship
    Lee, S. S. Korea University [2001]
  • Research on choice attributes of retail store: Comparing discount stores and department stores
    Lee, D. D. Journal of Marketing Management 5 (2) : 25 ~ 50 [2000]
  • Relationships between providers and users of market research : The dynamics of trust within and between organizations
    Moorman, C. Journal of Marketing Research 29 (3) : 314 ~ 329 [1992]
  • Relationship Marketing Activities, Commitment, and Membership Behaviors in Professional Associations
    Gruen, T. W. Journal of Marketing 64 (3) : 34 ~ 49 [2000]
  • Patronage behavior of apparel shopping: Part 1. shopping orientation, store attributes, information sources, and characteristics
    Shim, S. Clothing and Textiles Research Journal 10 (2) : 48 ~ 57 [1992]
  • Organizational commitment and psychological attachment: The effects of compliance, identification and internalization on prosocial behavior
    O'reilly, C. Journal of Applied Psychology 71 (3) : 492 ~ 499 [1986]
  • Opening of a complex shopping mall era
    Distribution of the New World Fashionbiz : 180 ~ 183 [2010]
  • Opening of 27 new stores, including Lotte
    Fashionbiz : 210 ~ 212 [2010]
  • Measuring preferred store satisfaction using consumer choice criteria as a mediating factor
    Hutcheson, G. D. Journal of Marketing Management 14 (7) : 705 ~ 720 [1998]
  • Market segmentation based on purchase frequency of products in department store and low-price retailing and differences among segments
    Hong, H. S. Journal of the Korean Home Economics Association 37 (4) : 41 ~ 58 [1999]
  • Influence of Perceived Service Environments on Customers' Internal Responses and Behaviors at Apparel Shops in Department Stores
    Kim, S. H. Chungnam National University [2002]
  • Factors affecting trust in market research relationship
    Moorman, C. Journal of Marketing 57 (1) : 81 ~ 101 [1992]
  • Experience retailing
    Kim, Y. Fairchild Puplication, Inc [2007]
  • Excitement at the mall: Determinants and effects on shopping response
    Wakefield, K. Journal of Retailing 74 (4) : 515 ~ 539 [1998]
  • Developing Dwyer-seller relationships
    Dwyer, R. F. The Journal of Marketing 51 (2) : 11 ~ 27 [1987]
  • Consumer commitment in buyer - seller relationship: A multidimensional approach
    Lee, S. S. Korean Journal of Consumer and Advertising Psychology 2 (2) : 31 ~ 60 [2001]
  • Commitment and satisfaction in romantic association: A test of the investment model
    Rusbult, C. E. Journal of Experimental Social Psychology 16 (2) : 172 ~ 186 [1980]
  • CRM이 고객의 행동의도에 미치는 영향: 고객의 지각된 관계적 편익과 관계몰입의 매개적 역할
    이학식 경영학연구 32 (5) : 5 ~ 1347 [2003]
  • Big 3 ‘Innumerable extensions’ Problem is
    Fashionbiz : 36 ~ 38 [2012]
  • An investigation of store choice behavior using multinomial logit model
    Ahn, K. H. Korea Business Review 22 (2) : 101 ~ 120 [1993]
  • An empirical investigation of attributes importance in retail store selection
    Hansen, R. A. Journal of Retailing 53 (4) : 59 ~ 72 [1978]
  • An analysis on the preference of consumers to the choice attributes of department stores in Seoul
    Kim, Y. R. Dankook University [2005]
  • AMOS 16.0 structural equation modeling analysis
    Kim, G. S. Hannarae Publishing Co [2007]
  • A three-component conceptualization of or-ganizational commitment
    Meyer, J. P. Human Resource Management Review 1 (1) : 61 ~ 89 [1991]
  • A study on the factors influencing store choice in the stochastic model
    Eom, T. I. Dankook University [2003]
  • A study on the effects of on-line community characteristics on community commitment and usage intention
    Kang, M. S. Korean Academic Society of Business Administation 3 (1) : 77 ~ 98 [2002]
  • A study on the determinants of retailer equity and the comparison among the channel types
    Baek, M. Y. Hanyang University [2009]
  • A study on effect of the physical feature of discount store and factors for consumer's choice store on the consumer behavior
    Shin, M. S. Daegu University [2007]
  • A review and metaanalysis of antecedents, correlates and consequence of organizational commitment
    Mathieu, J. E. Psychological Bulletin 108 (2) : 171 ~ 194 [1990]
  • A longitudinal test of the investment model: The development (and deterioration) of satisfaction and commitment in heterosexual involvement
    Rusbult, C. E. Journal of Personality and Social Psychology 45 (1) : 101 ~ 117 [1983]
  • A behavioral conception of retail image
    Kunkel, J. H. Journal of Marketing 32 (4) : 21 ~ 27 [1968]