HMR 브랜드 소비가치가 브랜드 만족과 브랜드 신뢰 및 브랜드충성도에 미치는 영향에 대한 연구

' HMR 브랜드 소비가치가 브랜드 만족과 브랜드 신뢰 및 브랜드충성도에 미치는 영향에 대한 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • brand loyalty
  • brand satisfaction
  • brand trust
  • consumersvalue
  • homemealreplacement
  • 가정식사대용식
  • 브랜드 충성도
  • 브랜드만족
  • 브랜드신뢰
  • 소비가치
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' HMR 브랜드 소비가치가 브랜드 만족과 브랜드 신뢰 및 브랜드충성도에 미치는 영향에 대한 연구' 의 참고문헌

  • 호텔의 외국인 고객의 소비가치, 소비성향 및 고객행동의도의 영향관계
    이채은 고객만족경영연구 13 (1) : 35 ~ 56 [2011]
  • 한국 소비자의 가치체계연구: 궁극적 가치와 소비신념의 가치구조를 중심으로
    김흥규 광고학연구 9 (4) : 57 ~ 82 [1998]
  • 컨조인트 분석을 통한 HMR 상품 개발에 대한 연구
    전혜미 호텔경영학연구 18 (3) : 301 ~ 315 [2009]
  • 컨조인트 분석법을 이용한 한국 음식의 HMR 상품 개발에 관한 연구
    최원식 한국조리학회지 18 (1) : 156 ~ 167 [2012]
  • 커피전문점의 점포이미지가 고객의 재방문의도에 미치는 영향 -Bootstrapping을 활용한 고객만족의 매개효과를 중심으로-
    최형민 고객만족경영연구 11 (3) : 1 ~ 20 [2009]
  • 커피전문점 이용고객의 경험적 가치가 브랜드 태도 및 브랜드 충성도에 미치는 영향 - 브랜드 국적의 조절효과를 중심으로 -
    최형민 관광학연구 35 (3) : 243 ~ 266 [2011]
  • 지각된 와인의 가치가 고객만족,신뢰,재구매의도에 미치는 영향
    김석지 외식경영연구 11 (2) : 221 ~ 241 [2008]
  • 주거환경이 주거선택기준, 가치, 만족, 애호도에 미치는 영향에 관한 연구
    박영근 주택연구 14 (2) : 145 ~ 173 [2006]
  • 외식업체의 이미지에 따른 고객만족, 신뢰도 및충성도에 관한 연구
    박노현 외식경영연구 13 (3) : 289 ~ 309 [2010]
  • 실버 소비자의 친환경 제품에 대한 소비 가치가 만족도, 신뢰, 충성도에 미치는 영향-하이브리드 카를 중심으로-
    허원무 한국노년학 29 (1) : 195 ~ 213 [2009]
  • 스노우보드 소비자의 서비스품질, 서비스가치, 고객만족, 고객충성도의 구조관계
    박명국 한국체육학회지 49 (6) : 437 ~ 448 [2010]
  • 소비경험이 브랜드 신뢰, 고객만족도, 재구매 의도에 미치는 영향 연구: 스타벅스 커피전문점을 중심으로
    최성수 관광레저연구 24 (4) : 357 ~ 377 [2012]
  • 브랜드의 다차원적 이미지가 브랜드신뢰 및 충성도에 미치는 영향 - 굿뜨래 공동브랜드를 중심으로 -
    김신애 브랜드디자인학연구 11 (2) : 35 ~ 46 [2013]
  • 브랜드 마케팅
    서용구 학현사 [2012]
  • 리조트의 소비가치와 서비스품질이 소비자 만족에 미치는 영향
    권영국 호텔경영학연구 21 (3) : 69 ~ 85 [2012]
  • 라이프스타일에 따른 중식(HMR)시장의 세분화:서울 강남 S백화점의 중식(HMR) 소비자를 중심으로
    김주연 외식경영연구 8 (2) : 137 ~ 154 [2005]
  • 델파이 기법을 이용한 한국에서의 Home Meal Replacement (HMR)개념 정립 및 국내 HMR 산업 전망 예측
    이해영 Journal of Nutrition and Health 38 (3) : 251 ~ 258 [2005]
  • 공정무역제품의 다차원적 소비가치가 태도 및 구매의도에 미치는 영향
    민대기 기업경영연구 19 (4) : 139 ~ 156 [2012]
  • 고객만족의 개념 재정립과 척도개발에 관한 연구
    박명호 마케팅연구 15 (3) : 93 ~ 122 [2000]
  • 가정식사 대용식(HMR) 이용자의 편의성향 분석
    이해영 외식경영연구 10 (2) : 285 ~ 315 [2007]
  • ‘간편 가정식’ 열풍…시장 잠재력 높아
    한경비즈니스 2012년 7월 4일, 제865호 [2012]
  • Why we buy what we buy : A theory of consumption values
    Sheth, J. N. Journal of business research 22 (2) : 159 ~ 170 [1991]
  • Whence consumer loyalty?
    Oliver, R. L. The Journal of Marketing 63 (Fundamental Issues and Directions for Marketing) : 33 ~ 44 [2010]
  • What determines buyer-seller relationship quality? An investigation from the buyer’s perspective
    Parsons, A. L. Journal of Supply Chain Management 38 (2) : 4 ~ 12 [2002]
  • Value dimensions, perceived value, satisfaction and loyalty : an investigation of university students’ travel behaviour
    Gallarza, M. G. Tourism Management 27 (3) : 437 ~ 452 [2006]
  • The shift to home meal replacement consumption in convenience stores
    Fang, C. H. Journal of Food Studies 2 (1) : 1 ~ 12 [2013]
  • The influence of the quality of the physical environment, food and service on restaurant imagem customer perceived value, customer satisfaction, and behavioral intentions
    Ryu, K. International Journal of Contemporary Hospitality Management 24 (2) : 200 ~ 223 [2012]
  • The commitment, trust theory of relationship marketing
    Morgan,R.M Journal of Marketing 58 : 20 ~ 38 [1994]
  • The chain of effects from brand trust and brand affect to brand performance : the role of brand loyalty
    Chaudhuri, A. The Journal of Marketing 65 (2) : 81 ~ 93 [2001]
  • The Home Meal Replacement Opportunity: A Marketing Perspective(No. 14310)
  • The Experiential Aspects of Consumption : Consumer Fantasies, Feelings and Fun
    Holbrook, M. B. Journal of consumer research 9 (2) : 132 ~ 140 [1982]
  • Relationship Marketing of Services—Growing Interest, Emerging Perspectives
    Berry, L. L. Journal of the Academy of Marketing Science 23 : 236 ~ 245 [1995]
  • Modelling the relationship between perceived value, satisfaction and repurchase intentions in a business-to-business, services context : An empirical examination
    Patterson, P. G. International Journal of Service Industry 8 (5) : 414 ~ 434 [1997]
  • Marketing 3.0: From Products to Customers to The Human Spirit
    Kotler, P. John Wiley & Sons [2010]
  • Luxury Customer Value
    Choo, H. J. Journal of Fashion Marketing and Management 16 (1) : 81 ~ 101 [2012]
  • Investigating the relationships among perceived value, satisfaction and recommendations : the case of the Korean DMZ
    Lee, C. K. Tourism Management 28 (1) : 204 ~ 214 [2007]
  • HMR의 분류체계에 관한 연구
    나정기 관광연구저널 26 (1) : 233 ~ 248 [2012]
  • HMR(Home Meal Replacement) 선택속성이 지각된 효용적 가치, 재구매 의도에 미치는 영향에 관한 연구: 대형 할인마트와 백화점 구매고객을 대상으로
    서경화 동아시아식생활학회지 21 (6) : 934 ~ 947 [2011]
  • HMR 이용고객의 선택속성이 지출과 구매빈도에 미치는 영향
    김성혁 외식경영연구 10 (1) : 91 ~ 110 [2007]
  • HMR 상품의 선택속성이 고객만족과 재 구매 의도에 미치는 영향- 간단 조리 후 먹는 음식(Ready to end-cook)중심으로 -
    이보순 한국조리학회지 17 (2) : 85 ~ 97 [2011]
  • Factors affecting trust in market relationships
    Moorman, C. Journal of Marketing 57 : 81 ~ 101 [1993]
  • Experience quality, perceived value, satisfaction and behavioral intentions for heritage tourists
    Chen, C. F. Tourism Management 31 (1) : 29 ~ 35 [2010]
  • Developing Buyer–Seller Relationships
    Dwyer, F. R. Journal of Marketing 56 : 6 ~ 21 [1987]
  • Determinants of continuity in conventional industrial dyads
    Anderson, E. Marketing Science 8 (4) : 310 ~ 323 [1989]
  • Customer loyalty and complex services : The impact of corporate image on quality, customer satisfaction and loyalty for customers with varying degrees of service expertise
    Andreassen, T. W. International Journal of Service Industry Management 9 (1) : 7 ~ 23 [1998]
  • Consumer Perceptions of Price, Quality, and Value A Means End Model and Synthesis of Evidence
    Zeithaml, V. A. The Journal of Marketing 52 (3) : 2 ~ 22 [1988]
  • Consumer Perceived Value : The Development of a Multiple Item Scale
    Sweeney, J. C. Journal of retailing 77 (2) : 203 ~ 220 [2001]
  • Conceptualizing, measuring, and managing customer-based brand equity'
    Keller K. L. The Journal of Marketing 57 (1) : 1 ~ 22 [1993]
  • Building Strong Brands
    Aaker, D. A. The Free Press [1996]
  • Brand Loyalty vs Repeat Purchasing Behavior
    Jacoby, J. Journal of Marketing research 10 (1) : 1 ~ 9 [1973]
  • Assessing the consumer decision process in the digital marketplace
    Teo, T. S. Omega 31 (5) : 349 ~ 363 [2003]
  • An Update On The Canadian Home Meal Replacement Market (No. 18105)
    Grier, K. [2001]
  • A model of a patron's innovativeness formation toward a chain restaurant brand
    Hyun, S. International Jouranl of Contemporary Hospitality Management 24 (2) : 175 ~ 199 [2011]
  • A consumer-oriented classification system for home meal replacements
    Costa, A. I. A. Food Quality and Preference 12 (4) : 229 ~ 242 [2001]
  • A cognitive model of the antecedents and consequences of satisfaction decisions
    Oliver, R. L. Journal of marketing research 17 (4) : 460 ~ 469 [1980]