순위기반 컨조인트분석에서 선호도측정을 위한 새로운 방법

' 순위기반 컨조인트분석에서 선호도측정을 위한 새로운 방법' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • balancedincompleteblockdesign
  • perfume-for-women.
  • ranking-basedconjoint
  • rankingset
  • 균형불완비블록설계
  • 순위기반컨조인트분석
  • 순위집합
  • 여성용향수
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
11 0

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' 순위기반 컨조인트분석에서 선호도측정을 위한 새로운 방법' 의 참고문헌

  • 휴대전화기 신제품 개발을 위한 컨조인트분석
    김부용 품질경영학회지 33 (4) : 103 ~ 110 [2005]
  • 향수제품 소비 및 구매행동에 관한 탐색적 연구
    여은아 Family and Environment Research 42 (9) : 177 ~ 193 [2004]
  • 컨조인트 분석을 통한 한식업소 컨셉 개발에 관한 연구: 아침외식산업시장을 중심으로
    김광지 관광학연구 31 (5) : 319 ~ 336 [2007]
  • 컨조인트 분석을 통한 문화관광 축제 판매 음식 선택 속성에 관한 탐색적 연구
    이은용 한국조리학회지 16 (3) : 94 ~ 113 [2010]
  • 컨조인트 분석을 이용한 한국 전통음식 관광상품 선택 속성에 관한 연구
    신서영 대한지역사회영양학회지 9 (5) : 654 ~ 662 [2004]
  • 컨조인트 분석을 이용한 캐주얼 브랜드의 제품 개발- 외재적 속성을 중심으로 -
    최선형 Family and Environment Research 44 (12) : 105 ~ 115 [2006]
  • 컨조인트 분석을 이용한 지식정보 데이터베이스 서비스 품질에 대한 고객 선호도 조사
    박혜민 한국IT서비스학회지 7 (2) : 13 ~ 23 [2008]
  • 컨조인트 분석을 이용한 레스토랑의 선택 속성에 관한 연구
    조미나 한국조리학회지 16 (1) : 254 ~ 268 [2010]
  • 컨조인트 분석에 의한 노인의료전문 병원의 급식서비스 선호도 연구
    윤혜려 한국식품영양학회지 22 (1) : 141 ~ 149 [2009]
  • 컨조인트 분석법을 이용한 한국 음식의 HMR 상품 개발에 관한 연구
    최원식 한국조리학회지 18 (1) : 156 ~ 167 [2012]
  • 컨조인트 분석방법을 이용한 홈 유비쿼터스 네트워크 서비스의 수요 분석
    이종수 기술혁신학회지 7 (1) : 89 ~ 110 [2004]
  • 컨조인트 분석 방법론에 의한 담배 포장의 금연 인식 유발 효과 분석
    신윤정 보건사회연구 27 (1) : 27 ~ 51 [2007]
  • 정보 보안 위험: 컨조인트분석 활용 사례 연구
    박노진 한국데이터정보과학회지 22 (2) : 207 ~ 215 [2011]
  • 외식 소비자의 레스토랑 선택속성 및 속성가치에 대한 선호도 조사 연구
    홍종숙 동아시아식생활학회지 22 (2) : 315 ~ 321 [2012]
  • 브랜드 컨셉에 기초한 로고아이콘 디자인의 개발-컨조인트 분석을 통한 탐색적 연구-
    김해룡 디자인학연구 18 (2) : 173 ~ 188 [2005]
  • 문화기술 관련 산학협력 연구과제의 속성들에 대한 컨조인트 분석
    정욱 경영과학 29 (3) : 13 ~ 21 [2012]
  • Website attributes that increase consumer purchase intention: A conjoint analysis
    Chen, Y. H. Journal of Business Research 63 : 1007 ~ 1014 [2010]
  • The study on the buying pattern in e-business by conjoint analysis
    Min, W. Journal of the Korean Data and Information Science Society 11 : 347 ~ 357 [2000]
  • The efficiencies of fractional factorial designs
    Voelkel, J. G. Technometrics 47 : 488 ~ 494 [2005]
  • Ranking versus scale rating in conjoint analysis: Evaluating landscapes in mountainous regions in southeastern Spain
    Sayadi, S. Ecological Economics 55 : 539 ~ 550 [2005]
  • Perfume consumption behavior of female college students - based on the frequency of perfume usage
    Yi, K. H. Journal of the Korean Society of Costume 50 : 143 ~ 153 [2000]
  • Obtaining more information from conjoint experiments by best-worst choices
    Vermeulen, B. Computational Statistics & Data Analysis 54 : 1426 ~ 1433 [2010]
  • New Design of Choice Sets for Choice-based Conjoint Analysis
    김부용 응용통계연구 25 (5) : 847 ~ 857 [2012]
  • Marketing a consumer durable brand in Malaysia: A conjoint analysis and market simulation
    Ong, F. S. Journal of Consumer Marketing 27 : 507 ~ 515 [2010]
  • Large factorial designs for product engineering and marketing research applications
    Kuhfeld, W. F. Technometrics 47 : 132 ~ 141 [2005]
  • Comparison of Chinese and Indian consumers’ evaluative criteria when selecting denim jeans: A conjoint analysis
    Jin, B. Journal of Fashion Marketing and Management 14 : 180 ~ 194 [2010]
  • Applied Linear Statistical Models
    Kutner, M. H. McGraw Hill [2005]
  • An algorithm for monotone regression with one or more independent variables
    Gebhardt, F. Biometrika 57 : 263 ~ 271 [1970]
  • A study on designing mobile phone in consideration of elder people’s optical characteristics and preferences: Using conjoint analysis and response surface method
    Lee, S Journal of Korea Lasbiburte of Information and Telecom 4 : 23 ~ 29 [2005]
  • A simple method for pairwise monotone regression
    Johnson, R. M. Psychometrika 40 : 163 ~ 168 [1975]