유아의 부정적인 또래 상호작용 행동과 관련변인들 간의 관계 구조 분석

논문상세정보
' 유아의 부정적인 또래 상호작용 행동과 관련변인들 간의 관계 구조 분석' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 유아 및 초등교육
  • communication competence
  • peer interaction
  • teacher-child relationship
  • temperament
  • 교사-유아 관계
  • 기질
  • 또래 상호작용
  • 의사소통능력
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
1,333 14

0.8%

' 유아의 부정적인 또래 상호작용 행동과 관련변인들 간의 관계 구조 분석' 의 참고문헌

  • 확인적 요인분석을 통한 또래 놀이행동 척도의 타당화
    최혜영 아동학회지 32 (2) : 35 ~ 52 [2011]
  • 초기 영아기 기질특성에 따른 상호주의 능력의 발달
    김민화 인간발달연구 11 (4) : 19 ~ 35 [2004]
  • 자유선택활동에서의 유아들의 의사소통의 의미
    김희태 유아교육학논집 16 (4) : 303 ~ 326 [2012]
  • 의사소통의 심리학
    홍경자 이너북스 [2007]
  • 의사소통 능력 향상 프로그램이 유아의 또래상호작용 행동 및 또래수용도에 미치는 효과
    엄은나 열린유아교육연구 12 (1) : 241 ~ 261 [2007]
  • 유아의 정서조절전략과 유아-교사 관계가 위축행동에 미치는 영향
    권연희 미래유아교육학회지 19 (4) : 341 ~ 363 [2012]
  • 박사
  • 유아의 사회적 기술, 또래놀이 상호작용과 사회적 놀이 행동 간의 관계
    신은수 미래유아교육학회지 17 (4) : 183 ~ 209 [2010]
  • 유아의 사회적 강점ㆍ난점과 교사-유아관계가 자아탄력성에 미치는 영향
    박희숙 유아교육학논집 16 (1) : 31 ~ 47 [2012]
  • 유아의 또래 유능성에 영향을 미치는 개인 내적·외적 요인에 대한 구조 분석
    이지희 아동학회지 31 (3) : 17 ~ 32 [2008]
  • 유아의 또래 상호 작용, 유아-교사관계, 다중지능과 초등학교 적응 간의 관계
    정대현 지성애 전남대학교 대학원 [2006]
  • 유아의 대인문제해결능력과 기질이 또래유능성에 미치는 영향
    박석규 열린유아교육연구 16 (1) : 257 ~ 278 [2011]
  • 유아의 기질과 어머니의 양육행동 및 교사-유아 관계가 유아의 자기통제에 미치는 영향
    박영태 열린유아교육연구 16 (1) : 235 ~ 256 [2011]
  • 유아의 기질과 교사-유아 관계가 유아의 문제행동에 미치는 영향
    문상희 한국보육지원학회지 8 (3) : 69 ~ 89 [2012]
  • 유아의 기질, 자기조절력과 상호작용적 또래놀이와의 관계
    황윤세 열린유아교육연구 12 (1) : 145 ~ 166 [2007]
  • 유아교사가 인식한 부적응 행동과 교사-부적응 유아 관계가 또래 간 사회성에 미치는 영향
    김태인 유아교육학논집 17 (5) : 489 ~ 504 [2013]
  • 유아 기질 척도(CBQ)의 타당화를 위한 기초 연구
    이경옥 유아교육연구 24 (5) : 101 ~ 120 [2004]
  • 영아의 어린이집 적응과 영아발달 변인들 간의 관계 구조분석
    임영심 열린유아교육연구 17 (4) : 207 ~ 224 [2012]
  • 아동 또래 놀이행동 척도(PIPPS)의 국내적용을 위한 타당화 연구
    최혜영 아동학회지 29 (3) : 303 ~ 318 [2008]
  • 쌍둥이 아동의 기질과 어머니 양육태도
    윤수인 숙명여자대학교 대학원 [2007]
  • 성별에 따른 유아의 기질, 정서조절능력과 어머니의 양육행동 및 유아의 또래유능성의 관계
    김현나 열린유아교육연구 13 (5) : 71 ~ 92 [2008]
  • 또래지위에 따른 어머니의 아동기 경험과 정서반응태도, 유아의 정서능력 및 또래유능성에서의 차이
    김은경 유아교육학논집 14 (2) : 171 ~ 192 [2010]
  • 또래관계 형성과정에서의 외톨이 유아의 사회적 행동 변화 탐색
    박찬옥 유아교육학논집 16 (1) : 325 ~ 349 [2012]
  • 구조방정식 모형의 적합도 지수 선정기준과 그 근거
    홍세희 한국심리학회지 : 임상 19 (1) : 161 ~ 177 [2000]
  • 구조방정식 모델링의 이해와 적용
    문수백 학지사 [2009]
  • Testing a developmental cascade model of emotional and social competence and early peer acceptance. Development and Psychopathology, suppl
    Blandon, A. Y. Developmental Cascades : Part 222 (4) : 737 ~ 748 [2010]
  • Temperament and externalizing behavior : Social preference and perceived acceptance as protective factors
    Berdan, L. E. Developmental Psychology 44 (4) : 957 ~ 968 [2008]
  • Social competence, externalizing, and internalizing behavioral adjustment from early childhood through early adolescence : Developmental cascades. Development and Psychopathology, suppl
    Bornstein, M. H. Developmental Cascades : Part 222 (4) : 717 ~ 735 [2010]
  • Positive and Negative Peer Interaction in 3-and 4-Year-Olds in Relation to Regulation and Dysregulation
    Ramani, G. B. The Journal of Genetic Psychology 171 (3) : 218 ~ 250 [2010]
  • Peer relationships and social competence during early and middle childhood
    Ladd, G. W. Annual Review of Psychology 50 : 333 ~ 359 [1999]
  • Peer acceptance of children with language and communication impairments in a mainstream primary school : Associations with type of language difficulty, problem behaviours and a change in placement organization
    Laws, G. Child Language Teaching and Therapy 28 (1) : 73 ~ 86 [2012]
  • Mother-child discourse in two contexts : Links with child temperament, attachment security, and socioemotional competence
    Deborah, L. Developmental Psychology 40 (6) : 979 ~ 992 [2004]
  • Individual differences in the development of early peer aggression : Integrating contributions of self-regulation, theory of mind, and parenting
    Olson, S. L. Development and Psychopathology 23 (1) : 253 ~ 266 [2011]
  • Helping children play and learn together
    Ostrosky, M. M. YC Young Children 65 (1) : 104 ~ 109 [2010]
  • Genetic and environmental links between children’s temperament and their problems with peers
    Benish-Winsman, M. Isr JPsychiatry Relat Sci 47 (2) : 54 ~ 61 [2010]
  • Exuberant and inhibited toddlers : Stability of temperament and risk for problem behavior
    Stifter, C. Development and Psychopathology 20 : 401 ~ 421 [2008]
  • Emotion Dysregulation and Academic Resilience in Maltreated Children
    Schelble, J. L. Child & Youth Care Forum 39 (4) : 289 ~ 303 [2010]
  • Developmental commentary : Individual and contextual influences on student-teacher relationships and children’s early problem behaviors
    Myers, S. S. Journal of Clinical Child and Adolescent Psychology 37 (3) : 600 ~ 608 [2008]
  • Contextuallyrelevant validation of peer play constructs with African American head start children:Penn Interactive Play Scale
    Fantuzzo, J. Early Childhood Research Quartely 13 : 105 ~ 120 [1998]
  • An investigation of classroom situational dimensions of emotional and behavioral adjustment and cognitive and social outcomes for Head Start
    Bulotsky-Sheater, R. J. Developmental Psychology 44 (1) : 139 ~ 154 [2008]
  • A multivariate analysis of emotional and behavioral adjustment and preschool educational outcomes
    Fantuzzo, J. School Psychology Review 32 (2) : 185 ~ 203 [2003]
  • A longitudinal study of the social and academic competence of economically disadvantaged bilingual preschool children
    Oades-Sese, G. V. Developmental Psychology 47 (3) : 747 ~ 764 [2011]