자폐스펙트럼장애 아동의 운동 능력과 사회적 기술 향상을 위한 심리운동 프로그램 개발과 효과 = Development and Effect of Psychomotorik Program to Improve Motor skills and Social skills for Children with Autism Spectrum Disorder

부위 2022년
논문상세정보
' 자폐스펙트럼장애 아동의 운동 능력과 사회적 기술 향상을 위한 심리운동 프로그램 개발과 효과 = Development and Effect of Psychomotorik Program to Improve Motor skills and Social skills for Children with Autism Spectrum Disorder' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • Motor skills and Social skills
  • Psychomotorik Program
  • asd 아동
  • autism spectrum disorder
  • 사회적 기술향상
  • 심리운동프로그램
  • 운동능력
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
252 0

0.0%

' 자폐스펙트럼장애 아동의 운동 능력과 사회적 기술 향상을 위한 심리운동 프로그램 개발과 효과 = Development and Effect of Psychomotorik Program to Improve Motor skills and Social skills for Children with Autism Spectrum Disorder' 의 참고문헌

  • 교육부 보건복지부 2019 개정누리과정 놀이이해자료 [2019]
  • .Fundamental movement skills in children diagnosed with autism spectrum disorders and attention deficit hyperactivity disorder
  • . The relationship of motor skills and adaptive behavior skills in young children with autism spectrum disorders
  • . Prevalence of motor difficulties in autism spectrum disorder : Analysis of a population-based cohort
  • . Motor skills of toddlers with autism spectrum disorders
  • . Current perspectives on motor functioning in infants, children, and adults with autism spectrum disorders
    Bhat A N,Landa R J,Galloway , J. C. 91 ( 7 ) , 1116-1129 . [2011]
  • 한국형 아동기 자폐증 평정척도의 표준화연구: 신뢰도, 타당도 및 진단분할점 산출
    김융희 신민섭 한국심리학회지: 임상, 17(1), 1-15 [1998]
  • 한국장애인고용공단 2016 장애인 통계
    한국장애인고용공단 고용개발원 [2016]
  • 한국심리운동연구소 심리운동 기본과정 신체경험
    전주: 저자 [2019]
  • 한국심리운동연구소 심리운동 기본과정 사회경험
    전주: 저자 [2019]
  • 한국심리운동연구소 심리운동 기본과정 물질경험
    전주: 저자 [2019]
  • 한국심리운동연구소 심리운동 기본과정
    전주: 저자 [2019]
  • 한국 영유아 발달선별검사(K-DST) 결과에 따 른 대근육 운동영역의 구성요소와 심리운동프로그램 적용방법에 대한 연구
    김수경 김윤태 유아특수교육연구, 15(3), 255-279 [2015]
  • 특수체육프로그램이 발달장애아동의 사회적 기술에 미 치는 영향
    강승애 한국여성체육학회지, 20(2), 25-32 [2006]
  • 특수아동교육: 통합학급 교사들을 위한 특수 교육지침서(3판)
    박은혜 이소현 서울: 학지사 [2011]
  • 청각장애학생의 수화습득 과정에 대한 질적 연구. 석사 학위논문
    권순우 대구대학교 대학원 [2001]
  • 지적장애아 조기중재를 위한 심리운동적 접근방법
    김윤태 지 적장애연구, 11(4), 305-318 [2009]
  • 중심축 반응 훈련을 적용한 문답형 동요 프로그 램이 자폐범주성장애 아동의 시작하기와 반응하기에 미치는 영향
    방은 최하영 특수교육재활과학연구, 57(3), 259-290 [2018]
  • 정신지체 아동을 위한 심리운동 프로그램의 적용방법 연구
    김윤태 특수교육저널: 이론과 실천, 7(1), 197-214 [2006]
  • 정신건강분야의 국내연구개발동향
    김현수 노성원 하규섭 근 거와 가치, 3, 5-15 [2014]
  • 자폐아 사회성 발달을 촉진하기 위한 교수전략
    강위영 윤점룡 정서․행동장애연구, 18(2), 101-121 [2000]
  • 자폐성 영유아동의 조기중재
    Tsai L. K. 김정일 이상복 대 구: 대구대학교 출판부 [2002]
  • 자폐범주성장애 학생의 교과학습 향상을 위한 학업기술 교수전략
    이효정 정서․행동장애연구, 26(1), 247-279 [2010]
  • 자폐범주성장애 학생 또래관계 증진에 대한 국외 연구 동향 및 질적평가지표에 의한 분석
    김유리 문소영 홍주희 자폐성장애 연구, 16(2), 83-109 [2016]
  • 자폐범주성아동의 심리운동 수업참여행동 증진을 위한 보완대체의사소통 중재 연구. 박사학위논문
    신재근 나사렛대학교 대학원 [2021]
  • 유리드믹스에 기반한 심리운동 프로그램이 발달지체 유아의 운동 및 운동지각 능력에 미치는 효과. 박사학위논문
    박정숙 우석 대학교 대학원 [2013]
  • 아동기 자폐증 평정척도 지침서
    김태련 박량규 서울: 특수교 육 [1995]
  • 심리운동적 신체활동 프로그램이 발달지체아동의 운동 능력에 미치는 영향. 석사학위논문
    유진호 한신대학교 일반대학원 [2011]
  • 심리운동이 학령 전 아동의 자아개념, 사회성 및 공격성에 미치는 효과
    이은자 최영실 아동간호학회, 14(4), 379-387 [2008]
  • 심리운동이 지적장애중학생의 놀이자발성에 미치는 영 향. 석사학위논문
    조은경 단국대학교 특수교육대학원 [2013]
  • 심리운동이 지적장애아동의 신체 지각능력, 운동 능력 및 사회적 기술에 미치는 효과. 석사학위논문
    백창의 전남대학교 대학원 [2012]
  • 심리운동이 지적장애 아동의 창의성에 미치는 영향
    김옥현 이숙정 발도르프교육연구, 2(2), 93-115 [2010]
  • 심리운동이 지적장애 아동의 사회적 능력과 또래놀이에 미치는 효과. 석사학위논문
    임진선 단국대학교 특수교육대학원 [2010]
  • 심리운동이 발달지체유아의 사회적 상호작용에 미치는 영향. 석사학위논문
    최유진 우석대학교 교육대학원 [2012]
  • 심리운동을 통한 교과지도 방법 모색
    김병철 한국지적장애교 육학회 2008년 학술대회지, 1(1), 29-44 [2008]
  • 심리운동놀이가 통합된 발달지체유아의 사회적 상호 작용에 미치는 효과. 석사학위논문
    전현정 단국대학교 특수교육대학원 [2008]
  • 심리운동 활동이 발달지체유아의 운동능력 향상에 미 치는 효과. 석사학위논문
    김나리 우석대학교 일반대학원 [2010]
  • 심리운동 프로그램이 학령전 아동의 자아개념, 사회성 및 운동성 발달에 미치는 효과. 박사학위논문
    최영실 가톨릭대학교 대학 원 [2007]
  • 심리운동 프로그램이 학령기 전 아동의 운동성 발달과 사회적 능력 향상에 미치는 효과. 석사학위논문
    진정원 동국대학교 대학 원 [2015]
  • 심리운동 프로그램이 발달지체유아의 시지각발달에 미 치는 영향. 석사학위논문
    최순례 우석대학교 교육대학원 [2016]
  • 심리운동 프로그램이 발달지체 유아의 사회적 능력에 미치는 영향. 석사학위논문
    정은경 단국대학교 특수교육대학원 [2007]
  • 심리운동 놀이가 발달지체유아의 운동능력 및 신체지 각능력에 미치는 효과. 석사학위논문
    정연수 단국대학교 특수교육대학원 [2006]
  • 심리운동 기반 해결중심가족상담 모델 개발 및 효과 - 학교부적응 아동을 대상으로-. 박사학위논문
    이국향 우석대학교 대학원 [2020]
  • 심리운동 기반 치매선별도구 개발 연구. 박사학위논문
    전지수 우석대학교 대학원 [2020]
  • 심리운동 관련 연구 동향 분석: 2005∼2012년 국내연구 를 중심으로. 석사학위논문
    최정길 단국대학교 특수교육대학원 [2012]
  • 생활주제에 따른 심리운동 프로그램이 발달지체유아의 동작활동 능력과 사회적 기술 향상에 미치는 효과. 박사학위논문
    강혜정 우석대학교 대학원 [2011]
  • 또래아동 주도의 사회적 시작행동 중재가 통합된 발달 지체아동의 사회적 상호작용에 미치는 효과. 석사학위논문
    하재연 이화 여자대학교 교육대학원 [1999]
  • 누리과정 기반 심리운동프로그램이 발달지체 유아의 사회능력과 운동능력에 미치는 효과. 박사학위논문
    조혜경 우석대학교 대학원 [2014]
  • 놀이, 놀잇감 그리고 놀이공간에 대하여 다시 생각한다
    곽노의 강원유아교육학회 교사워크숍 [2004]
  • 놀이 중심의 심리운동 프로그램이 발달지연 유아의 또 래관계에 미치는 영향. 석사학위논문
    연은모 중앙대학교 교육대학원 [2021]
  • 놀이 이론의 재개념화를 통한 유아교육과정 통합 전략의 탐구
    강현석 황윤세 미래유아교육학회지, 12(2), 33-65 [2005]
  • 기능적 의사소통 중재(FCT)가 ASD유아의 자발적 의사 소통행동 및 문제행동에 미치는 효과. 석사학위논문
    이수진 단국대학교 대학원 [2015]
  • 교육 및 임상현장 적용을 위한 단일 대상 연구
    김영태 박은혜 이소현 서울: 학지사 [2013]
  • 魏寿洪(2017). 孤独症儿童社会技能评定量表的编制. 中国康复理论与实 践, 23(4), 449-454.
  • 高岩(2017). 结构化教育结合运动游戏对儿童孤独症谱系障碍的康复疗效 观察. 硕士学位论文. 辽宁师范大学.
  • 赖佳欣,郭力平(2013). 全美幼教协会关于技术与早期教育两份立场报吿 的对比分析. 电化教育研究,34(9), 115-120.
  • 薛烨, 朱家雄等(2007).生态学视野下的学前教育. 上海:华东师范大学 出版社,68.[8]
  • 肖正(2006). 体育游戏在孤独症儿童康复训练中的干预研究. 成都:成 都体育学院.
  • 王广帅(2019). 自闭症谱系障碍儿童情绪社交缺陷置化评估与个性化干预. 博士学位论文. 华中师范大学.
  • 王伟平, 苏彦捷. 孤独症儿童基于眼睛注视的社会性注意. (2006). 中国特 殊教育, (6), 12-17.
  • 杨小可(2018). 回合教学法的体育干预对自闭症儿童感觉统合功能的影响 研究长春:硕士学位论文. 吉林大学.
  • 徐璐(2016). 高功能自闭症儿童的分享行为. 硕士学位论文. 东北师范大 学.
  • 张志勇, 邓淑红(2010). 自闭症儿童体育游戏干预个案研究. 体育科学, 30(8), 49-56.
  • 布文锋(2001). 论盲生社会交往障碍及其解决对策. 中国特殊教育. (1), 42-45.
  • 岳贤伦(2009). 抓住孩子成长的8大关键期. 北京: 北京工业大学出版社.
  • 安慧蕾(2013). 融合幼儿园中自闭症幼儿游戏特点研究. 硕士学位论文. 辽 宁师范大学.
  • 唐佳益, 王雁(2016). 2010-2014年国际学界自闭症儿童早期干预研究热点 ——基于科学知识图谱的可视化分析. 中国特殊教育, (5), 35-42.
  • 叶家涛(2016). 自闭症谱系障碍儿童社会性注意特点——视觉刺激突出性 与生动性的作用. 漳州:闽南师范大学, 6, 7-11.
  • 中国自闭症教育康复行业发展状况报告Ⅱ(2017). 北京: 华夏出版社, 16-17.
  • Zimmer, R. (2004). Handbuch der Bewegungserziehung: Grundlagen für Ausbildung und pädagogische Praxis. Freiburg: Verlag Herder.
    [2004]
  • Williams, D. (2010). Theory of own mind in autism: Evidence of a specific deficit in self-awareness?. Autism, 14(5), 474-494.
    [2010]
  • Wettig, H., Franke, U., & Fjordbak, B. S. (2006). Evaluating the effectiveness of Theraplay®. In C. E. Schaefer & H. Kaduson(Eds.), Contemporary play therapy(pp. 103–135). New York, NY: Guilford Press.
    [2006]
  • Vygotsky, L. (1962). Thought and language. Cambridge, MA: MIT Press.
    [1962]
  • Von der psychomotorischen Idee zu Gruendungsjahren des Aktionskreis Psychomotorik
    Schaefer , I 21 ( 3 ) , 82-86 . [1998]
  • Theraplay with zero to three year olds . In C. E. Schaefer , S. Kelly-Zion , J. McCormick , & A . Ohnogi ( Eds . ) , Play therapy for very young children
    Munns , E. pp . 157 ? 170 [2008]
  • Theory of mind in High-Functioning Children with Autism
    Bauminger , N. , & Kasari , C. 29 ( 1 ) , 81-86 . [2003]
  • The relationship of motor skills and social communicative skills in school-aged children with autism spectrum disorder
  • The relationship between stereotype behavior and peer social interaction for children with severe disabilities
    Lee , S. , & Odom , S. L. 21 ( 2 ) , 88-95 [1996]
  • The levels of physical activity and motor skills in young children with and without autism spectrum disorder aged 2-5 years
  • The effectiveness of relationship development intervention in remediating core deficits of autism spectrum children
    Gutstein , S. 25 ( 5 ) , 275-375 [2004]
  • The development of a treatment-research project for development disabled and autistic and autistic children
    Lovaas , I 26 ( 4 ) , 617-630 [1993]
  • The daily lives of adolescents with an autism spectrum disorder : Discretionary time use and activity partners
    Osmond , G. I. , & Kuo , H. 15 ( 5 ) , 1-21 . [2011]
  • The acceptance and rejection of peers with ADHD and ASD in general secondary education
    De Boer , A . & Pijl , S. J 109 ( 3 ) , 325-332 . [2016]
  • Steinbrenner, J. R., Hume, K., Odom, S. L., Morin, K. L., Nowell, S. W., Tomaszewski, B., Szendrey, S., McIntyre, N. S., Yücesoy-Özkan, S., & Savage, M. N. (2020). Evidence-based practices for children, youth, and young adults with Autism. The University of North Carolina at Chapel Hill, Frank Porter Graham Child Development Institute, National Clearinghouse on Autism Evidence and Practice Review Team.
  • Spontaneous peer conversation in preschoolers with high functioning autism spectrum disorder versus typical development
  • Spontaneous communication in autism spectrum disorder : A review of topographies and interventions
    Duffy , C. , & Healy , O . 5 ( 3 ) , 977-983 . [2011]
  • Social skills interventions for individuals with autism : Evaluation for evidence-based practices within a best evidence synthesis framework
    Reichow , B. , & Volkmar , F. R. 40 ( 2 ) , 149 ? 166 . [2010]
  • Social skills interventions for children with Asperger ’ s syndrome or high-functioning autism : A review and recommendations
  • Social skill interventions for youth and adults with autism spectrum disorder : A systematic review
  • Social play skill enhancement of children with autism using peer and siblings as therapists
    Bass , J. D. , & Mulick , J . A . 44 ( 7 ) , 727-735 . [2007]
  • Social Learning Through Structured Exercise for Students with Autism Spectrum Disorders
  • Smilansky, S., & Shefatya, L. (1990). Facilitating play: A medium for promoting cognitive, socio-emotion and academic development in young children. Gaithersburg, MD: Psychosocial and Educational Publications.
    [1990]
  • Seefeldt, C., & Barbour, N. H. (1990). Continuing issues in early childhood education. Columbus: Merrill Pub. Co.
    [1990]
  • Schopler, E., Reichler, R. J., & Renner, B. R. (1988). The Childhood Autism Rating Scale(CARS). Los Angeles, CA: Western Psychological Services.
    [1988]
  • Rubin, P. B., & Tregay, J. (1989). Play with them: Theraplay groups in the classroom. Springfield, IL: Charles C Thomas Publisher.
    [1989]
  • Review of social skills training groups for youth with Asperger syndrome and high functioning autism
  • Relationship between motor skill impairment and severity in children with asperger syndrome
  • Reinhardt Bender, S., Martzy, F., & Schache, S. (2013). Psychomotorik arbeiten mit Kindern von 0 bis 3 Jahren. Koeln: Bildungsverlag Eins.
    [2013]
  • Prevalence of motor impairment in autism spectrum disorders
  • Prevalence of autism spectrum disorders in a total population sample
  • Prevalence of autism spectrum disorders : Autism and Developmental Disabilities Monitoring Network , 11 sites , United States . Mordibity and Mortality Weekly Report
  • Piaget, T. (1965). The Moral Judgement of the child. N. Y.: Free Press.
    [1965]
  • Piaget, J. (1969). Das Erwachen der Intelligenz beim Kind. Stuttgart: Klett.
    [1969]
  • Piaget, J. (1962). Play, dreams, and imitation in children. New York: Free Press.
    [1962]
  • Physical Exercise and Individuals with Autism Spectrum Disorders : A Systematic Review
  • Peer relationships and social and recreational activities among adolescents and adults with autism
  • Patrick, N. J. (2008). Social Skills for Teenagers and Adults with Asperger Syndrome: A Practical Guide to Day-to-day Life. Jessica Kingsley Publishers.
    [2008]
  • Participation of children with and without disabilities in social , recreational and leisure activities
  • OECD 8개국 국가수준 유아교육과정의 놀이와 학 습 관점 탐구
    권정윤 정미애 한국유아교육학회, 39(1), 195-226 [2019]
  • National Autism Center. (2015). Findings and conclusions: National standards project, phase 2. Randolph: Author.
    [2015]
  • Munns, E. (2002). Group theraplay. In B. B. Bidwell(Ed.), Hand in hand II: An art/play therapists treasure chest(pp. 57–73). Canada: General Store.
    [2002]
  • Motor skills and calibrated autism severity in young children with autism spectrum disorder
  • Motor skill abilities in toddlers with autistic disorder , pervasive developmental disorder-not otherwise specified , and atypical development
  • Material Erfahrung und Umweltbewaeltigung. 조혜경 역(2001) 운동교육학-물질경 험
    Goebel, H. Panten, D. Zimmer, R. 서울: 서울장애인종합복지관 [1983]
  • Martin, D. M. (2001). Theraplay for classrooms. In A. A. Drewes, L. J. Carey, & C. E. Schaefer(Eds.), School-based play therapy(pp. 163–174). New York: Wiley.
    [2001]
  • Lord, C., & Paul, R. (1997). Language and communication in autism. In D. Cohen & F. Volkmar(Eds.), Handbook of autism and pervasive developmental disorders(pp. 195-225). New York: John Wiley & Sons.
    [1997]
  • Liu, T.,Hamilton, M.,Davis, L.,et al. (2014). Gross motor performance by children with autism spectrum disorder and typically developing children on TGMD-2.Journal of Child and Adolescent Behaviour, 2, 1-4.
    [2014]
  • Limited attentional bias for faces in toddlers with autism spectrum disorders
  • Limited Activity Monitoring in Toddlers with Autism Spectrum Disorder
  • Lazarus 사회복지 실천 윤리. 서미경, 박미은 공역
    서울: 양 서원 [1969]
  • Language outcomes of toddlers with autism spectrum disorders : A two year follow-up
  • Lane, A., Harpster, K., & Heathcock, J. (2012).Motor characteristics of young children referred for possible autism spectrum disorder. Pediatric Physical Therapy, 24(1), 21-29.
    [2012]
  • Kiphard, E. J. (1998). Motopädagogik. Dortmund: verlag modernes lernen.
    [1998]
  • Kiphard, E. J. (1989). Psychomotorik in Praxis und Theorie. Gütersloh: Flöttmann Verlag.
    [1989]
  • Kiphard, E. J. (1980). Motopädagogik. Dortmund: verlag modernes lernen.
    [1980]
  • Kim, Y. S., Leventhal, B. L., Koh, Y., Fombonne, E., Laska, E., Lim, E., Chen, K., Kim, S., Kim, Y., Lee, H., Song, D., & Grinker, R. R. (2011). Prevalence of autism spectrum disorders in a total population sample. American Journal of Psychiatry, 168(9), 904-912.
  • Kaufman, R. (1972). Educational System Planning. Prentice Hall Educational Administration Series. Semnatic scholar.
    [1972]
  • K-DST로 선별된 발달지체영유아의 영역별 발달지원 을 위한 심리운동 프로그램 개발 및 효과. 박사학위논문
    여은혜 우석대 학교 대학원 [2021]
  • K-DST(한국 영유아 발달선별검사) 결과를 통한 심리 운동 지원
    김윤태 2015년도 한독심리운동학회 추계학술대회 자료집, 3-24 [2015]
  • Improving Socialization for High School Students with ASD by Using Their Preferred Interests .
  • Hurlock, E. B. (1978). Child Development. NY: McGraw-Hill Book Company.
    [1978]
  • Hart, S. (2008). Brain, attachment, personality: An introduction to neuro-affective development. London: Karnac Books.
    [2008]
  • Handbuch der Psychomotorik. 이숙정 역(2005) 심리운 동의 이해
    Zimmer, R. 서울: 서울장애인종합복지관 [2004]
  • Grundzuege der Motopaedagogik. 조혜경 역(2000) 운동교육학-신체경험
    Grundwald, V. Irmischer, T. Kuntz, S. 서울: 서울장애인종합복지관 [1983]
  • Gresham, F. M., & Elliott,S. N. (1990). Social skills Rating System Manual. AGS Product Number 3401.
    [1990]
  • Gengoux, G. W., & Vismara, L. A. (2019). Expanding friendship opportunities for children with autism spectrum disorder. In R, L. Koegel & L, K, Koegel(Eds.). Pivotal response treatment for autism spectrum disorders(2nd ed., pp. 81–104). Baltimore: Paul H. Brookes.
    [2019]
  • Genetic studies of autism : From the 1970s into the millennium
    Rutter , M. 28 ( 1 ) , 3-14 . [2000]
  • Gallahue, D. L., & Cleland,F. (2004). Developmental physical education for all Children(4th ed). Human Kinetics.
    [2004]
  • Gallahue, D. L. (1996). Acquire strategies for planning and implementing creative activities to meet local, state, and Brown and Benchmark. Developmental Physical Education for Todays Children(3rd ed).
    [1996]
  • Fischer, K. (2009). Einfuehrung in die Psychomotorik, 3. Aufl., Muenchen: Reinhardt.
    [2009]
  • Filipek, P. A., Accardo, P. J., Baranek, G. T., Cook, E. H., Dawson, F., Gordon, B., Gravel, J. S., Johnson, C. P., Kallen, R. J., Levy, S. E., Minshew, N. J., Prizant, B. M., Rapin, I., Rogers, S. J., Stone, W. L., Teplin, S., Tuchman, R. F., & Volmar, F. R. (1999). The screening and diagnosis of autistic spectrum disorders. Journal of Autism and Developmental Disorders, 29(6), 439-476.
  • Fein, D., & Dunn, M. A. (2007). Autism in your classroom: A general educators guide to students with autism spectrum disorders. Bethesda, MD: Woodbind House.
    [2007]
  • Explaining the increase in the prevalence of autism spectrum disorders : The proportion attributable to changes in reporting practices
  • Evidence based social communication interventions for children with autism spectrum disorder
  • Effects of water exercise swimming program on aquatic skills and social behaviors in children with autism spectrum disorders
    Pan , C. Y . 14 ( 1 ) , 9-28 . [2010]
  • Effects of a peer-mediated intervention on social interactions of students with low-functioning autism and perceptions 98 of typical peers .
    Simpson , L. A. , & Bui , Y 51 ( 2 ) , 162-178 [2016]
  • Effects of Exercise Interventions on Stereotypic Behaviours in Children with Autism Spectrum Disorder
  • Effectiveness of Group Theraplay® on enhancing social skills among children with developmental disabilities
    Siu , A. F. Y 23 ( 4 ) , 187-203 . [2014]
  • Educating Children with Autism
    Lord , C. , & McGee , J. P. 25 ( 3 ) , 318 . [2001]
  • Early social attention impairments in autism : social orienting , joint attention , and attention to distress
  • Cossu, G., Boria, S., Copioli, C., et al. (2012). Motor representation of actions in children with autism. Plos One, 7, e44779.
    [2012]
  • Contexts of child rearing : Problems and prospects
    Bronfenbrenner , U 34 ( 10 ) , 844-850 [1979]
  • Colombo-Dougovito, A. M., & Reeve, R. E. (2017). Exploring the interaction of motor and social skills with autism severity using the SFARI dataset. Perceptual & Motor Skills, 124(2), 413-424.
    [2017]
  • Chantal, Sicile-Kira, C. (2014). Autism Specturm Disorder: The Complete Guide to Understanding Autism. New York, NY: Perigee Books.
    [2014]
  • Bundy-Myrow, S. (2002). Group Theraplay® for children with autism and pervasive developmental disorder. In E. Munns(Ed.), Theraplay®: Innovations in attachment-enhancing play therapy(pp. 301–320). New York, NY: Jason-Aronson Inc.
    [2002]
  • Bronfenbrenner, U. (2005). Ecological systems theory (1992). In U. Bronfenbrenner(Ed.), Making human beings human: Bioecological perspectives on human development(pp. 106– 173).
    [2005]
  • Brief report : suitability of the Social Skills Performance Assessment ( SSPA ) for the assessment of social skills in adults with autism spectrum disorders
  • Bricker,D. (1996). Assessment for IFSP development and intervention planning. In S. Meisels & E. Feniche(Eds.), New visions for the developmental assessment of infants and toddlers(pp. 169-192). Washington, DC: ZERO TO THREE, National Center For Infants,Toddlers, and Families.
    [1996]
  • Booth, P., & Jernberg, A. M. (2010). Theraplay® (3rd ed.). New York, NY: Jossey-Bass.
    [2010]
  • Bender, S., Martzy, F., & Schache, S. (2013). Psychomotorik arbeiten mit Kindern von 0 bis 3 Jahren. Koeln: Bildungsverlag Eins.
    [2013]
  • Behavioral treatment and normal educational and intellectual in young autistic children
    Lovaas , I 55 ( 1 ) , 3-9 . [1987]
  • Azoulay, D. (2000). Theraplay® with physically handicapped and developmentally delayed children. In E. Munns(Ed.), Theraplay®: Innovations in attachment-enhancing play therapy(pp. 280–300). New York, NY: Jason-Aronson Inc.
    [2000]
  • An interest-based intervention package to increase peer social interaction in young children with autism spectrum disorder
  • American Psychiatric Association. (2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders (5th ed.). Arlington, VA: American Psychiatric Publishing.
    [2013]
  • A necessity for all children
    Isenberg , J. , & Quisenberry , N. 64 ( 3 ) , 138-145 . [1988]
  • A meta-analysis of school-based social skills interventions for children with autism spectrum disorders
  • A Comparison of Social and Adaptive Functioning in Persons with Psychosis , Autism , and Severe or Profound Mental Retardation
  • A Cognitive-Social Learning Model of Social-Skill Training
    Ladd , G. W. , & Mize,J 90 ( 2 ) , 127-157 . [1983]