초등학생 주관적 안녕감의 주별 변화 시계열 분석 = Time Series Analysis of Weekly Changes in Subjective Well-Being for Elementary School Students

손사결 2022년
논문상세정보
' 초등학생 주관적 안녕감의 주별 변화 시계열 분석 = Time Series Analysis of Weekly Changes in Subjective Well-Being for Elementary School Students' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • elementary school
  • gender difference
  • spectral analysis
  • subjective well being
  • time series analysis
  • weekly data
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
974 0

0.0%

' 초등학생 주관적 안녕감의 주별 변화 시계열 분석 = Time Series Analysis of Weekly Changes in Subjective Well-Being for Elementary School Students' 의 참고문헌

  • 행복연구가 교육에 주는 시사점
    강영하 초등교육연구, 25(2), 1-21 [2012]
  • 한국 성인의 행복한 삶의 구성요인 탐색 및 척도개발
    김명소 김혜원 임지영 차경호 한영석 한국심리학회지: 건강, 8(2), 415-442 [2003]
  • 학업성취 수준에 따른 초등학생의 행복감과 생활 스트레스비교
    전길수 공주교윧대학교 석사학위논문 [2011]
  • 학업동기: 이론, 연구와 적용
    김아영 서울: 학지사 [2010]
  • 학령전환기 아동의 사회적 유능감이 행복감에 미치는 영향: 학교적응의 매개효과 중심으로
    김경화 교육문화연구, 26(4), 711-730 [2020]
  • 학령기 아동의 행복감에 영향을 미치는 요인에 대한 종단 연구
    이재경 조혜정 한국아동복지학, 40, 41-71 [2012]
  • 학교유형과 학업성취가 정서적 지원, 자기효 능감, 신뢰 및 행복에 미치는 영향
    김의철 박영신 박현미 미래청소년학회지, 4(1), 1-18 [2007]
  • 학교생활적응, 학업성취도 및 주관적 안녕감의 종단적 인과관계와 성별에 따른 차이 분석
    김영숙 조한익 교육심리연구, 29(4), 845-871 [2015]
  • 학교급별 성취목표지향성이 자기효능감과 학교적응에 미치는 영향
    김태은 차정은 현주 교육심리연구, 20(2), 443-465 [2006]
  • 초등학생이 지각한 학급 경쟁성, 부모와 자신의 사회비교 경향성, 부정적 평가의 두려움과 주관적 안녕감 간의 구조적 관계: 영재학생과 일반학생의 차이
    박소영 이은주 교육심리연구, 33(2), 235-256 [2019]
  • 초등학생이 지각한 사회적 지지, 학업적 자기효능감, 학교생활적응이 학교행복감 및 학업성취도에 미치는 영향
    조규판 홍애순 학습자중심 교과교육연구, 14(1), 45-68 [2014]
  • 초등학생이 인식하는 행복감에 영향을 미치는 변인 분석
    정이나 이화여자대학교 대학원 박사학위논문 [2015]
  • 초등학생의 행복에 관한 최근 연구동향 분석
    강영하 초등상담연구, 19(1), 29-47 [2020]
  • 초등학생의 학업성취와 삶의 만족의 종단적 관계
    최희철 황매향 한국초등교육, 22(2), 75-90 [2011]
  • 초등학생의 체육수업태도와 놀이성이 학교행복감에 미치는 영향
    강형길 조진호 한국콘텐츠학회논문지, 18(5), 579-591 [2018]
  • 초등학생의 정서지능과 사회적 능력 및 대인문제 해결력과의 관계. 한국심리학회지
    심혜숙 왕정희 상담 및 리치료, 13(1), 163-175 [2001]
  • 초등학생의 자기수용과 주관적 행복감과의 관계
    김선화 충북대학교 석사학위논문 [2009]
  • 초등학생의 성취목표지향성, 성취정서, 학업성취도 및 주관적 안녕감의 구조적 관계 분석
    조한익 교육심리연구, 26(4), 1001-1021 [2012]
  • 초등학생용 학교생활 기본심리욕구 척도의 개발 및 타당화
    장순애 대구교육대학교 교육대학원 석사학위논문 [2018]
  • 초등학생과 중학생의 학업스트레스 관련 변인 연구 : 성별 및 학교급, 지각된 부모의 학업성취압력과 학업적 자기효능감 중심으로
    선혜연 오정희 상담학연구, 14(3), 1981-1994 [2013]
  • 초등학생과 중학생의 스트레스와 이에 영향을 미치는 변인에 관한 연구
    황혜정 초등교육연구원, 19(1), 193-215 [2006]
  • 초, 중, 고등학생의 학업성취에 영향을 주는 변인탐색: 유능감, 가정의 심리적 환경 및 학교환경 특성을 중심으로
    김지아 안도회 황숙영 교육심리연구, 19(4), 1199-1217 [2005]
  • 청소년이 지각한 행복감에 관한 연구
    허영선 허영선 전남대학교 석사학위논문 [2009]
  • 청소년의 행복결정요인에 관한 연구
    김청송 한국심리학회지: 건강, 14(3), 649-665 [2009]
  • 청소년의 학업스트레스와 정신건강: 자기통제 및 감정조절의 역할
    문경숙 아동학회지, 29(5), 285-299 [2008]
  • 청소년의 학교장면 스트레스: 성격 및 정서지능의 조절효과
    한태영 한국심리학회지: 학교, 2(2), 177-197 [2005]
  • 청소년의 주관적 행복감에 영향을 미치는 변인탐색: 학업스트레스에 대한 가족관계요인의 조절효과를 중심으로
    모상현 이중섭 홀리스틱교육연구, 16(3), 23-40 [2012]
  • 청소년의 주관적 행복감에 관한 잠재성장모형 연구
    이지민 한혜림 한국가정관리학회지, 36(1), 103-117 [2018]
  • 청소년의 주관적 안녕감에 관한 내적 발달자산과 지역사회자본의 구조관계 분석
    박주현 대구가톨릭대학교 박사학위논문 [2016]
  • 청소년의 여가활동과 행복과의 관계
    김정희 아동교육, 16(1), 155-172 [2007]
  • 청소년의 삶의 질에 영향을 미치는 요인에 관한 연구
    김정연 정현주 사회복지리뷰, 13, 171-190 [2008]
  • 청소년기 행복감 수준의 일상 맥락변화에 따른 다양성
    이미리 한국심리학회지 발달, 6(4), 193-209 [2003]
  • 중학생이 지각한 부 모의 자율성 지지와 학업성취의 관계에서 주관적 안녕감의 매개효과
    정경진 숙명여자대학교 석사학위논문 [2014]
  • 주관적 안녕의 2 3 다차원 요인구조
    박병기 송정화 교육심리연구, 21(3), 591-611 [2007]
  • 정서지능, 일반지능, 성격이 학업성취에 미치는 영향
    최은영 숙명여자대학교 석사학위논문 [2004]
  • 잠재성장모형을 적용한 청소년의 주관적 안녕감의 변화양상과 영향요인 분석
    김태형 GRI 연구논총, 22(2), 167-199 [2020]
  • 자율성지지, 기본적 욕구 및 심리적 안녕감 간의 관계
    박귀화 안도희 정재우 청소년학연구, 15(5), 315-338 [2008]
  • 자기결정성이론이 제안한 학습동기 분류형태의 재구 성
    박병기 이종욱 홍승표 교육심리연구, 19(3), 699-717 [2005]
  • 아버지의 사회 경제적 지위에 따른 유아의 정서지능 및 행복감의 차이
    김경훈 김형재 이은림 한국보육지원학회지, 9(3), 5-32 [2013]
  • 아동이 지각한 부모-자녀간 의사소통양식, 정서지능과 또래관계기술의 관계
    정진아 서강대학교 석사학위논문 [2008]
  • 아동이 지각한 교사의 자율성지지, 기본심리욕구 및 주관적 안녕감 간의 관계
    김민재 경북대학교 석사학위논문 [2012]
  • 아동의 행복감에 영향을 미치는 변인
    문수경 이무영 아동복지연구, 6(3), 19-33 [2008]
  • 아동의 행복감에 대한 아동이 지각한 부모-자녀관계 의 사회적 자본, 자아탄력성, 사회 인구학적 변인의 영향
    문혁준 정현정 한국보육지원학회지, 7(3), 21-42 [2011]
  • 아동의 성격유형 및 부모와의 의사소통 유형과 행복감과의 관계
    김연화 서울여자대학교 박사학위논문 [2007]
  • 아동의 가정 및 학교 내 사회적 자본과 주관적 안녕감의 자기회귀교차지연효과 검증
    권윤정 장유진 한국웰니스학회지, 12(2), 75-87 [2017]
  • 심리적 안녕감에 대한 자기결정성동기와 생애목표의 이질적 효과 및 예측요인 검증
    이은주 임성애 교육심리연구, 30(1), 85-110 [2016]
  • 시계열 분석과 예측
    이우리 서울: 도서출판 탐진 [2016]
  • 생활무용참여 노인의 자기 효능감, 심리적 행복감 및 생활만족도의 관계
    김선 최재희 한국무용과학회지, 30(1), 175-191 [2013]
  • 부정적 정서와 주관적 안녕감의 관계에서 고통 감내력 의 매개효과 연구
    정문경 최순미 한국산학기술학회 논문지, 20(5), 145-154 [2019]
  • 부모 및 친구 관계가 청소년의 행복감에 미치는 영향-이타심의 매개 효과
    조혜정 제1회 한국아동 청소년패널조사 학술대회 자료집, 3-20 [2011]
  • 긍정심리학: 행복의 과학적 탐구
    권석만 서울: 학지사 [2008]
  • 교사가 학급에서 제공하는 사회적 맥락과 중학생이 경험하는 주관적 안 녕감의 관계에서 기본심리욕구 충족과 희망의 매개효과
    신현숙 청소년학연구, 24(9), 177-204 [2017]
  • 馬慧慧,郭慶然,丁翠翠 (2016). EViews统计分析与应用. 北京: 电子工业出版社.
    [2016]
  • 邢占军 (2002). 主观幸福感测量研究综述. 心理科学, 25(3), 336-338.
  • 苗元江, 朱晓红 (2009). 自我决定理论及其幸福感研究. 北京教育學院學報(自然科学版), 4(4), 6-9.
  • 苗元江 (2002). 幸福感: 研究取向与未来趋势. 社会科学, 2, 51-57.
  • 程灶火, 高北陵, 彭建, 雷莉芳 (1998). 少儿主观生活质量问卷的编制和信效度分析. 中国临床心理学杂志, 6(1), 11-16.
  • 秦晓燕 (2019). 小学生的幸福观研究. 河北师范大学, 硕士学位论文.
  • 王鑫强, 张大均 (2012). 初中生生活满意度的发展趋势及心理韧性的影响: 2年追踪研究. 心理发展与教育, 1, 91-98.
  • 杨莉 (2013). 小学生主观幸福感及其对数学学业成绩的影响. 华东师范大学, 硕士学位论文.
  • 来聪聪 (2020). 小学生的学业压力与主观幸福感的关系: 应对方式的中介作用及其干预. 华中师范大学, 硕士学位论文.
  • 李白璐, 边玉芳 (2016). 初中生生活满意度的发展趋势及社会支持、自尊的影响: 一项3年追踪研究. 中国临床心理学杂志, 24(5), 900-904.
  • 易丹輝, 王燕 (2019). 应用时间序列分析. 北京: 中国人民大学出版社.
  • 姚逸斌 (2016). 初中生学业压力、学业压力易感性与焦虑、抑郁及自杀意念的关系研究. 重庆师范大学, 硕士学位论文.
  • 姚一玲, 孔企平, 蔡金法 (2016). 小学生与初中生主观幸福感的差异分析. 全球展望教育, 45(5), 21-29.
  • 丁新华, 王极盛 (2004). 青少年主观幸福感研究述评. 心理科学进展, 12(1), 59-66.
  • “단축형 행복 척도(COMOSWB) 개발 및 타당화”
    구재선 서은국 한국심리학회지: 사회 및 성격, 25(1), 96-114 [2011]
  • `` Achievement motivation : conceptions of ability , subjective experience , task choice , and performance
    Nicholls , J. G. 91 ( 3 ) , 328-346 [1984]
  • Yang, Y. (2008). Social inequalities in happiness in the U. S. 1972-2004: An age-period-cohort analysis. American Sociological Review, 73(2), 204-226.
    [2008]
  • Watkins, P. C. (2004). The Psychology of Gratitude. New York: Oxford University Press.
    [2004]
  • Véronneau, M. H., Koestner, R. F., & Abela, J. R. Z. (2005). Intrinsic need satisfaction and well–being in children and adolescents: An application of the self–determination theory. Journal of Social and Clinical Psychology, 24(2), 280-292.
    [2005]
  • Very Happy People
  • Understanding the negative effects of legal education on law students : A longitudinal test of self-determination theory
    Sheldon , K. M. , & Krieger , L. S. 33 ( 6 ) , 883-897 [2007]
  • Tomyn, A. J., & Cummins, R. A. (2011). The subjective wellbeing of high-school students: Validating the personal wellbeing index—school children. Social Indicators Research, 101(3), 405-418.
    [2011]
  • Tkach, C., & Lyubomirsky, S. (2006). How do people pursue happiness?: Relating personality, happiness-increasing strategies, and well-being. Journal of Happiness Studies, 7, 183-225.
    [2006]
  • The what and why of goal pursuits : Human needs and the self-determination of behavior
  • The subjective well-being of Malaysian school children : Grade level , gender and ethnicity
  • The structure of psychological well-being revisited
  • The relationship between adolescents ’ perceived parental involvement , self-efficacy beliefs , and subjective well-being : A multiple mediator model
    Yap , S. T. , & Baharudin , R. 126 ( 1 ) , 257-278 . [2015]
  • The reciprocal relations among prosocial behavior , satisfaction of relatedness needs at school , and subjective well-being in school : A three-wave cross-lagged study among Chinese elementary school students
  • The longitudinal relationship between school belonging and subjective well-being in school among elementary school students
  • The independence of positive and negative affect
    Diener , E. , & Emmons , R. A 47 ( 5 ) , 1105-1117 [1985]
  • The happy personality : A meta-analysis of 137 personality traits and subjective well-being
    DeNeve , K. M. , & Cooper , H. 124 ( 2 ) , 197-229 . [1998]
  • The evolving concept of subjective well-being : The multifaceted nature of happiness
  • The developmental trajectory of behavioral school engagement and its reciprocal relations with subjective well-being in school among Chinese elementary school students
  • The brief multidimensional sstudents ' life satisfaction scale : sex , race , and gender effects for applications with middle school students
  • The Longitudinal Relationships Between Basic Psychological Needs Satisfaction at School and Schoolrelated Subjective Well-being in Adolescents
  • The Contours of Positive Human Health
    Ryff , C. D & Singer , B. 9 ( 1 ) , 1-28 . [1998]
  • Teacher autonomy support reduces adolescent anxiety and depression : An 18-month longitudinal study
  • Taking stock of happiness and meaning in everyday life : An experience sampling approach
  • Suldo, S. M., & Huebner, E. S. (2006). Is extremely high life satisfaction during adolescence advantageous? Social Indicators Research, 78, 179-203.
    [2006]
  • Subjective well-being : Three decades of progress
  • Subjective well-being : A general overview
    Diener , E. , & Ryan , K. 39 ( 4 ) , 391-406 [2009]
  • Stressor frequency and perceived intensity as predictors of internalizing symptoms : Gender and age differences in adolescence
    Jose , P. E. , & Ratcliffe , V. 33 ( 3 ) , 145-154 . [2004]
  • Sotak, K. L., Spain, S. M., Dionne, S. D., & Yammarino, F. J. (2021). Weekly patterns of motivation in students in higher education: a time series spectral analysis. Educational Psychology, 41(4), 1-23.
  • Sirsch, U. (2003). The impending transition from primary to secondary school: Challenge or threat? International Journal of Behavioral Development, 27(5), 385–395.
    [2003]
  • Self-regulation of mood : strategies for changing a bad mood , raising energy , and reducing tension
  • Self-determination theory and the facilitation of intrinsic motivation , social development , and well-being
    Ryan RM , Deci EL 55 , 68-78 . [2000]
  • School-related social support and adolescents ' school-related subjective well-being : The mediating role of basic psychological needs satisfaction at school
  • Sapmaz, F., Doğan, T., Sapmaz, S., Temizel, S., & Tel, F. D. (2012). Examining predictive role of psychological need satisfaction on happiness in terms of self-determination theory. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 55, 861-868.
    [2012]
  • Salmela-Aro, K., Kiuru, N., Pietikäinen, M., & Jokela, J. (2008). Does school matter? The role of school context in adolescents' school-related burnout. European Psychologist, 13(1), 12-23.
    [2008]
  • Salmela-Aro, K., & Tynkkynen, L. (2010). Trajectories of life satisfaction across the transition to post-compulsory education: Do adolescents follow different pathways? Journal of Youth and Adolescence, 39, 870-881.
    [2010]
  • STATA를 이용한 응용계량경제학
    박승록 서울: 박영사 [2020]
  • SPSS활용-미래 예측과 시계열 분석
    한광종 서울: 백산출판사 [2015]
  • SPSS활용 시계열 자료분석
    이원우 장인홍 파주: 자유아카데미 [2018]
  • Ryff, C. D. (1989). Happiness is every, or is it? Explorations on the meaning of psychological well-being. Journal of Personality and Social Psychology, 57, 1069-1081.
    [1989]
  • Ryan, R. M., & Deci, E. L. (2002). Overview of self-determination theory: An organismic dialectical perspective. Handbook of self-determination research, 2, 3-33.
    [2002]
  • Reeve, J. (2014). Understanding motivation and emotion. Wiley, Korea University-Sixth edition.
    [2014]
  • Quality of life profile-adolescent version : Assessing the relationship of covariates to scale scores using structural equation modeling
  • Quality of life in young people : Ratings and factor structure of the quality of life profile-adolescent version
  • Psychological well-being in adult life
    Ryff CD 4 ( 4 ) , 99-104 . [1995]
  • Psychological well-being : Meaning , measurement , and implications for psychotherapy research
  • Psychological adjustment among Israeli adolescent immigrants : A report on life satisfaction , self-concept and self-esteem
    Ullman , C. , & Tatar , M. 30 , 449-463 [2001]
  • Promoting happiness : The malleability of individual and societal subjective well-being
    Tay , L. , & Kuykendall , L. 48 , 159-176 . [2013]
  • Preliminary validation of the brief multidimensional student 's life satisfaction scale
  • Peterson, C., & Seligman, M. E. P. (2004). Character strengths and virtues: A handbook and classification. New York: Oxford University Press/Washington, DC: American Psychological Association.
    [2004]
  • Peterson, C. (2006). A Primer in Positive Psychology. New York: Oxford University Press.
    [2006]
  • Personality in adulthood : A six-year longitudinal study of self-reports and spouse rating of the NEO Personality Inventory
  • Personal or environmental causes of happiness : A longitudinal analysis
    Lu , L. 139 ( 1 ) , 79-90 . [1999]
  • Perceived organizational support , organizational commitment and psychological well-being : A longitudinal study
    Panaccio , A. , & Vandenberghe , C. 75 ( 2 ) , 224-236 . [2009]
  • On happiness and human potentials : A review of research on hedonic and eudaimonic well-being
    Ryan RM , Deci , EL 52 ( 1 ) , 141-166 . [2001]
  • Needs and subjective well-being around the world
    Tay, L., & Diener, E. 101 ( 2 ) , 354-365 . [2011]
  • Nature connectedness : Associations with well-being and mindfulness
  • Murberg, T. A., & Bru, E. (2004). School-related stress and psychosomatic symptoms among Norwegian adolescents. School Psychology International, 25(3), 317–332.
    [2004]
  • Mayer, J. D., & Salovey, P. (2007). Mayer-Salovery-Caruso Emotional Intelligence Test. Multi-Health Systems Incorporated.
    [2007]
  • Marquez, J., & Long, E. (2021). A global decline in adolescents' subjective well-being: A comparative study exploring patterns of change in the life satisfaction of 15-year-old students in 46 countries. Child Indicators Research, 14, 1251-1292.
  • Making the grade but feeling distressed : Gender differences in academic performance and internal distress
  • Lyubomirsky, S., King, L. A., & Diener, E. (2005). The benefits of frequent positive affect: Does happiness lead to success? Psychological Bulletin, 131, 803–855.
    [2005]
  • Life satisfaction among Korean children and youth : A developmental perspective
    Park , N. 26 ( 2 ) , 209-223 [2005]
  • Life satisfaction , self-concept , and family relations in Chinese adolescents and children
  • Life events , self-concept , and adolescents ' positive subjective well-being
  • Leung, C., Leung, J. T. Y., Kwok, S. Y. C. L., Hui, A., Lo, H., Tam, H. L., & Lai, S. (2021). Predictors to happiness in primary students: positive relationships or academic achievement. Applied Research in Quality of Life, doi:10.1007/s11482-021-09928-4.
  • Kocayörük, E., Altıntas, E., & İçbay, M. A. (2014). The perceived parental support, autonomous-self and well-being of adolescents: A cluster-analysis approach. Journal of Child and Family Studies, 24(6), 1819-1828.
    [2014]
  • Kocayörük, E. (2012). The perception of parents and well-being of adolescents: link with basic psychological need satisfaction. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 46, 3624-3628.
    [2012]
  • Intrinsic and extrinsic motivation from a self-determination theory perspective : Definitions , theory , practices , and future directions
  • Inner resources for school achievement: Motivational mediators of children's perceptions of their parents
  • I ’ ll do it later : Type of motivation , self-efficacy and homework procrastination
  • Howard, J. L., Gagné, M., & Bureau, J. S. (2017). Testing a continuum structure of self-determined motivation: A meta-analysis. Psychological Bulletin, 143(12), 1346–1377.
    [2017]
  • Headey, B. (2010). The set point theory of well-being has serious flaws: On the eve of a scientific revolution? Social Indicators Research, 97(1), 7-21.
    [2010]
  • Happiness is a Stochastic Phenomenon
  • Happiness in everyday life : The uses of experience sampling
  • Happiness , stress , and age : how the U curve varies across people and places
    Graham , C. , & Pozuelo , J. R. 30 ( 1 ) , 225-264 . [2016]
  • Gunnell, K., Crocker, P. R. E., Mack, D. E., Wilson, P. M., & Zumbo, B. D. (2014). Goal contents, motivation, psychological need satisfaction, well-being and physical activity: A test of self-determination theory over 6 months. Psychology of Sport and Exercise, 15(1), 19-29.
    [2014]
  • Grigoras, B. A. (2013). The subjective well-being of children. Doctoral dissertation. Faculty of Sociology and Social Work: Babes Bolyai University, Cluj-Napoca.
    [2013]
  • Gottfried, A. E., Fleming, J. S., & Gottfried, A. W. (2001). Continuity of academic intrinsic motivation from childhood through late adolescence: A longitudinal study. Journal of Educational Psychology, 93(1), 3–13.
    [2001]
  • González-Carrasco, M., Casas, F., Malo, S., Viñas, F., & Dinisman, T. (2016). Changes with age in subjective well-being through the adolescent years: Differences by gender. Journal of Happiness Studies, 18(1), 63-88.
    [2016]
  • General need for autonomy and subjective well-being : A meta-analysis of studies in the US and East Asia
  • Gender differences in stress and coping styles
    Matud, M. P. 37 ( 7 ) , 1401-1415 . [2004]
  • Gender differences in negative affect and well-being : The case for emotional intensity
  • Gender differences in happiness and life satisfaction among adolescents in Hong Kong : Relationships and self-concept
    Chui , W. H. , & Wong , M. Y. H. 125 ( 3 ) , 1035-1051 . [2015]
  • Gagné, M., & Deci, E. L. (2005). Self-determination theory and work motivation. Journal of Organizational Behavior, 26, 331-362.
    [2005]
  • Enhancing the power of the German socio-economic panel study ( SOEP ) -Evolution , scope and enhancements
  • Emotion in the second half of life
  • Development of subjective well-being in adolescence
  • Demir, M., & Özdemir, M. (2010). Friendship, need satisfaction and happiness. Journal of Happiness Studies, 11(2), 243-259.
    [2010]
  • DeNeve, K. M. (1999). Happy as an extraverted clam? The role of personality for subjective well-being. Current Directions in Psychological Science, 8(5), 141-144.
    [1999]
  • Csikszentmihalyi, M. (1982). Does being human matter? On some interpretive problems of comparative ludology. Behavioral and Brain Sciences, 5(01), 160.
    [1982]
  • Cross-cultural correlates of life satisfaction and self-esteem
  • Continuity , stability , and change in daily emotional experience across adolescence
  • Children 's subjective well-being : international comparative perspectives
  • Characteristics of Adolescents Who Report Very High Life Satisfaction
    Gilman , R. , & Huebner , E. S. 35 ( 3 ) , 311-319 . [2006]
  • Casas, F., Figure, C., González, M., Malo, S., Alsinet, C., & Subarroca, S. (2007). The well-being of 12-to 16-year-old adolescents and their parents: Results from 1999 to 2003 Spanish samples. Social Indicators Research, 83(1), 87-115.
    [2007]
  • Casas, F., & González-Carrasco, M. (2019). Subjective well-being decreasing with age: New research on children over 8. Child Development, 1-20.
    [2019]
  • Carstensen, L. L., Isaacowitz, D. M., & Charles, S. T. (1999). Taking time seriously: a theory of socioemotional selectivity. American psychologist, 54(3), 165-181.
    [1999]
  • Burton, L. J., & Nelson, L. J. (2006). The relationships between personality, approaches to learning, and academic success in first-year psychology distance education students. Critical Visions, Proceedings of the 29th HERDSA Annual Conference, Western Australia, 10-12, 64-72.
    [2006]
  • Brophy, J. (2004). Motivating students to learn (2nd ed.). Mahwah, N. J.: Lawrence Erlbaum, Associates, Inc., Publishers.
    [2004]
  • Bradburn, N. (1969). The structure of psychological well-being. Chicago: Adine.
    [1969]
  • Bostic, T. J., & Ptacek, J. T. (2001). Personality factors and the short-term variability in subjective well-being. Journal of Happiness Studies, 2, 355–373.
    [2001]
  • Blanchflower, D. G., & Oswald, A. J. (2008). Is well-being U-shaped over the life cycle? Social Science & Medicine, 66(8), 1733-1749.
    [2008]
  • Beyond money toward an econimy of well-being
  • Benefits of accounts of well-being-For societies and for psychological science
  • Bandura, A. (1997). Self-efficacy: The excercise of control. New York: Freeman.
    [1997]
  • Argyle, M. (1999). Causes and correlates of happiness. In Kahneman, D., Diener, E. & Schwartz, N. (Eds.), Well-being: The foundation of hedonic psychology. New York: Russell Sage Foundation.
    [1999]
  • Andrew, F. M., & Withey, S. B. (1976). Social indicators of well-being: America's perceptions of life quality. New York: Plenum Publishing.
    [1976]
  • Advances in sujective well-being research
  • Adolescents ' life satisfaction during the transition to post-comprehensive education : antecedents and consequences
  • Achievement loss associated with the transition to middle school and high school
    Alspaugh , J. W. 92 ( 1 ) , 20-25 . [1998]
  • Academic self-concept , autonomous academic motivation , and academic achievement : Mediating and additive effects
  • A review of life satisfaction research with children and adolescents
    Gilman , R. , & Huebner , E. S. 18 ( 2 ) , 192-205 . [2003]