한국 지방 공기업의 비대칭적 원가 행태에 관한 연구

김진 2020년
' 한국 지방 공기업의 비대칭적 원가 행태에 관한 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 공공행정과 군사학
  • Asymmetric cost behavior
  • Fiscal Accountability
  • Managerial Autonomy
  • Managerial Decision Making
  • Principal-Agent relationship
  • Public finance behavior
  • local public enterprises
  • 공공 재정 행태
  • 관리적 의사결정
  • 관리적 자율성
  • 비대칭적 원가행태
  • 재정책임성
  • 주인-대리인 관계
  • 지방공기업
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
473 0

0.0%

' 한국 지방 공기업의 비대칭적 원가 행태에 관한 연구' 의 참고문헌

  • 효율적 지방상수도 운영을 위한 재정정책 방향
    김현아 저널 물 정책경제, 25, 103-114 [2015]
  • 행정학의 공공기관 연구 60 년, 특징과 과제
    이원희 한국행정학 보, 50(5), 275-300 [2016]
  • 행정의 책임성: 행정이론간 충돌과 논쟁
    엄석진 한국행정학보, 43(4), 19-45 [2009]
  • 행정안전부 보도자료. “지방공기업 경영평가시 사회적 가치 중점적으로 살핀다
    ” https://www.mois.go.kr/frt/bbs/type010/commonSelectBoardArticle.do?bbsId=B BSMSTR_000000000008&nttId=60014 [2017]
  • 행정안전부 보도자료
    “지방 공기업 종합혁신방안 국무회의보고” https://www.mois.go.kr/frt/bbs/type010/commonSelectBoardArticle.do?bbsId=B BSMSTR_000000000008&nttId=45362 [2015]
  • 행정안전부 “지방공기업 선진화 워크숍 발표자료” https://www
    mois.go.kr/frt/bbs/type001/commonSelectBoardArticle.do?bbsId=B BSMSTR_000000000062&nttId=31777 [2009]
  • 한국제조기업의 비대칭적 원가행태에 대한 재 조명
    송승아 안태식 정형록 회계저널, 19, 253-280 [2010]
  • 한국제조기업의 비대칭적 원가행태
    안태식 이석영 정형록 경영학연구, 33(3), 789-807 [2004]
  • 한국 지방정부의 정책유형별 정책채택 요인과 지역확산 효과에 관한 비교분석
    조근식 한국행정학보, 47(1), 239-268 [2013]
  • 한국 지방공기업의 현황과 발전과제
    류숙원 여영현 한국지방공 기업학회제 4 회 정기학술대회 발표논문 [2006]
  • 한국 대학구조조정의 형태 변화에 대한 연구: 2003-2012
    김일환 경제와사회, 110, 201-238 [2016]
  • 포크배럴식 예산배분의 정치경제학적 분석: 특별교부세를 중심으로
    김영신 허원제 재정학연구, 10(1), 151-184 [2017]
  • 특별교부세 배분의 정치성에 관한 실증연구
    김상헌 최연태 한국행정학보, 42(2), 283-304 [2008]
  • 특별교부세 배분에 관한 실증적 연구
    김상헌 배병돌 한국행 정학보, 36(1), 159-171 [2002]
  • 통일된 공공부문 회계기준 제정의 필요성에 대한 연구
    김봉환 하원석 회계저널, 27(5), 101-134 [2018]
  • 통계청 국가통계포털 e-지방지표 http://kosis
    kr/index/index.do
  • 지역구 정당구조의 분절성과 기초자치단체 재정지출정향
    권경환 한국지방재정논집, 10(2), 27-51 [2005]
  • 지방정부의 정당구조가 지자체 사회복지비에 미치는 영향 분석
    노우영 최성락 행정논총, 43(1), 195-215 [2005]
  • 지방정부의 정당구도가 공공지출에 미치는 영향: 기초자 치단체를 중심으로
    김성희 한국지방자치연구, 18(4), 33-54 [2017]
  • 지방정부의 재정력격차와 재정력역전 분석: 재정자립도와 재정자주도 활용
    주만수 경제학연구, 62(3), 119-145 [2014]
  • 지방정부예산의 결정변수 분석
    황윤원 한국행정학보, 21(2), 385-396 [1987]
  • 지방정부 재정활동의 정치적 결정요인: 광역자치단체 자 체수입 분석을 중심으로
    서재권 한국정치학회보, 51(4), 147-169 [2017]
  • 지방정부 재정활동의 건전성 강화 방안
    김지영 김현아 조세재 정연구원 보고서 [2013]
  • 지방재정통합공개시스템 지방재정 365http://lofin
    mois.go.kr/portal/main.do
  • 지방재정조정제도의 지출효과 분석: Flypaper Effect를 중심으로
    구정태 김렬 배병돌 한국행정학보, 37(3), 241-261 [2003]
  • 지방재정의 압박현상과 대응방안
    임성일 한국지방행정연구원 기 획진단, 109 [2001]
  • 지방재정교부금의 지출효과: 끈끈이효과의 검정
    유금록 한국정 책학회보, 9(1), 111-137 [2000]
  • 지방자치단체장의 정치적 동학이 세외수입에 미치는 영향
    김정숙 지방정부연구, 22(2), 51-75 [2018]
  • 지방자치단체의 재정적 제약과 도시개발공사 채무에 대 한 연구
    허명순 한국지방재정논집, 23(2), 207-236 [2018]
  • 지방자치단체의 재정수지결정요인
    허명순 한국지방재정논집, 18(3), 91-118 [2013]
  • 지방자치단체의 예산 외 사업부채 증가변인 연구
    정성호 한국행 정학보, 48(1), 315-338 [2014]
  • 지방자치단체 원가회계제도 도입현황 및 과제
    김수희 정부회계 연구, 8(2), 61-88 [2010]
  • 지방자치 관련 법, 제도의 변화가 지방채발행규모의 변화 에 미친 영향 연구
    주기완 한국정책학회보, 20(3), 325-359 [2011]
  • 지방선거와 정당참여: 지역주의 정당경쟁과 광역의회의 활동
    조성대 21 세기정치학회보, 13(1), 259-274 [2003]
  • 지방산하기관의 실태조사 및 그림자 조직화 방지연구
    여영현 한 국조직학회보, 5(1), 83-115 [2008]
  • 지방공기업제도 역사의 시기 구분과 향후 지방공기업 개혁 방 향에 대한 제언
    정창훈 한국비교정부학보, 19(3), 163-195 [2015]
  • 지방공기업의 자율성 실태와 정책과제
    이희태 허용훈 한국 행정논집, 12(4), 715-737 [2000]
  • 지방공기업의 비정규직 고용비율에 영향을 미치는 요인에 관한 연구: 내부노동시장의 구성요소를 중심으 로
    엄태호 전영준 한국자치행정학보, 31(4), 1-22 [2017]
  • 지방공기업의 노사관계의 특징: 도시 (개발) 공사 집단적 노사관계의 실증적 고찰
    송강직 동아법학, (68), 81-109 [2015]
  • 지방공기업 전출금 지원 실태와 관리체계 개선과제
    신용덕 한국 지방공기업학회보, 11, 21-45 [2015]
  • 지방공기업 유형별 이익조정 수준의 차이
    고재민 왕지애 임충혁 주윤창 국제회계연구, 77, 51-75 [2018]
  • 지방공기업 부채 절감방안에 관한 소고
    정성호 정창훈 한국지 방재정논집, 16(2), 147-176 [2011]
  • 지방공기업 경영평가제도의 변천과정과 발전방향
    한인섭 한국거 버넌스학회보, 18(1), 271-297 [2011]
  • 지방공공기관통합공시사이트 http://cleaneye
    go.kr/user/referenceRoomList.do
  • 지방개발공사의 성장문제와 제도적 개선방안
    여영현 이상철 한 국행정논집, 20(1), 237-261 [2008]
  • 지방 공기업특성과 경영성과 관계 연구
    김정인 지방정부연구, 19(4), 319-343 [2016]
  • 지방 공기업의 재무건전성 수 준 진단과 개선 방안
    고재민 박상수 배진철 이아영 한국지방세연구원 정책연구보고서, 2013(31), 1-108 [2014]
  • 지방 공기업의 이해관계자와 지배구조
    여영현 한국지방 공기업 학회보, 5, 51-81 [2009]
  • 지방 공기업의 설립동기에 관한 실증 분석: 서울특별시 자치구 산하 지방공단을 중심으로
    김성수 김정렬 김정훈 한국행 정논집, 21(1), 203-230 [2009]
  • 지방 공기업의 법적 쟁점과 과제
    최계영 경제규제와 법, 8(2), 70-90 [2015]
  • 지방 공기업과 지방자치단체의 재정 건전성 관계에 관한 연구
    김동현 남승하 박형준 한국정책과학학회보, 17(1), 89-117 [2013]
  • 지방 공기업 재무건전성 평가
    안옥진 국회예산정책처 사업평가, 15-01 [2015]
  • 지방 공기업 재무건전성 검토
    이남국 한국지방자치학회보, 27(1), 137-158 [2015]
  • 지방 공기업 원가분석 개선방안. 지방 공기업평가원. 행정안전부. (2002~2018)
    황진용 지방 공기업 결산 및 경영분석 [2016]
  • 지방 공기업 설립타당성 제도에 대한 비 판적 고찰
    박근영 이정애 한인섭 한국거버넌스학회보, 20(1), 111-132 [2013]
  • 지방 공기업 부채증가의 동학
    김회성 장용석 황정윤 한국행 정학보, 49(3), 247-278 [2015]
  • 지방 공기업 부채증가 변인에 관한 연구
    공창동 정성호 한 국비교정부학보, 19(1), 205-224 [2015]
  • 지방 공기업 부채 특성과 관리방안에 대한 소 고
    라휘문 정재진 지방행정연구, 27(2), 131-159 [2013]
  • 지방 공기업 부실에 따른 지방과 국가재정에 대한 영향 분석
    김영신 허원제 제도와 경제, 11(1), 81-109 [2017]
  • 지방 공공부문 분류체계 개선을 위한 탐색적 연구
    윤성일 장석준 한국사회와 행정연구, 29(2), 231-258 [2018]
  • 중앙선거관리위원회 선거통계시스템 http://info
    nec.go.kr
  • 준정부조직 통제의 성과 영향과 조절 효과: 공공기관 감독을 중심으로
    배관표 전영한 한국사회와 행정연구, 29(3), 25-52 [2018]
  • 조직 여유 자원과 성과의 관계: 지방 공기업 재 무적 여유 자원과 성과의 유형별 효과를 중심으로
    강혜진 김진 행정논총, 57(3), 189-226 [2019]
  • 제도변화에서 제도적 논리의 역할에 대한 사 례분석: 지방공기업 경영평가제도를 중심으로
    김서용 김선희 지방행정연구, 33(3), 137-178 [2019]
  • 제 2 기 광역지방의회의 특성과 의정활동
    김순은 한국지방자치 학회보보, 9(3), 49-71 [1997]
  • 정형록, & 황인이.투자전략이 원가행태에 미치는 영향
    경영학연구, 46(3), 781-805 [2017]
  • 정책유형별 지방정부간 지출결정의 상호작용에 관한 연구
    배상석 정책분석평가학회보, 19(4), 69-94 [2009]
  • 정부의 암묵적 보증이 공기업 신용등급에 미치는 효과: 도덕적 해이의 관점에서
    이창민 최한수 재무관리연구, 34(2), 1-31 [2017]
  • 정부 재정지원과 대학 재정구조의 관계 분석
    김훈호 교육행정학 연구, 297-326 [2014]
  • 재정지출과 경제성장간의 관계: 와그너 법칙의 검정
    황규선 재 정정책논집, 6(1), 163-181 [2004]
  • 재정분권화와 연성예산제약 및 지방재정규율
    전상경 지방정부연 구, 10(1), 325-341 [2006]
  • 재무적 여력이 판매관리비의 하방경 직성에 미치는 영향
    박진하 임상균 황인이 회계학연구, 39(3), 291-331 [2014]
  • 이경은.조직공공성의 효과 연구
    서울대학교 행정대학원 박사학위논문 [2019]
  • 원가의 비대칭성과 보수주의 관련성
    김새로나 양동훈 세무와 회계저널, 13(2), 197-227 [2012]
  • 원가관리실무의 효율성 평가 ? 외환위기 사태 이전과 이후의 원 가하방경직성 비교를 통해
    정문종 관리회계연구, 9(2), 139-162 [2009]
  • 우리나라 지방자치단체 및 공공기관의 예산집 행 행태에 관한 연구
    윤석중 이성욱 관리회계연구, 13(2), 99-129 [2013]
  • 안전행정부“지방공기업 부채감축 및 경영효율화 방안” http://www.cleaneye.go.kr/user/referenceRoomDetail.do 행정안전부(2008)
    보도자료 [2013]
  • 신용협동조합의 하방경직성 원가행태에 관한 연구
    강정원 한성대학교 경영학과 회계학 박사 학위논문 [2016]
  • 신열, & 장덕희.지방 공기업의 재무건전성 분석
    한국지방재정 논집, 15(3), 113-138 [2010]
  • 상업화된 지방행정조직의 패러독스에 관한 연구
    이상철 한국행 정논집, 22(4), 1109-1131 [2010]
  • 사회적 가치 실현을 위한 공공기관 혁신
    최현선 정책기획위원회 정책세 미나 발표자료. http://pcpp.go.kr/post/seminar/seminarView.do?post_id=153&board_id=6&cpage =2 [2018]
  • 비대칭적 원가행태의 연구방법론 비 교분석
    김미옥 정형록 조형진 회계정보연구, 35(1), 217-245 [2017]
  • 비대칭적 원가행태의 산업별 차이
    안태식 유상열 윤재원 이석영 한국회계학회 학술연구발표회 논문집, 347-366 [2004]
  • 비대칭적 원가행태에 대한 연구동향
    정형록 관리회계연구, 15(2), 49-118 [2015]
  • 비대칭 Flypaper Effect 에 관한 연구
    권성욱 배상석 행정논 총, 45(3), 111-134 [2007]
  • 분점정부와 입법효율성: 서울시와 경기도를 사례로
    박순종 최병대 한국행정학보, 50(3), 161-188 [2016]
  • 발생주의 정부회계 활용을 위한 원가관리제도에 대한 연 구
    임동완 사회과학연구, 23(4), 267-290 [2012]
  • 박은정,조상균,조임영 & 정영훈,비정규직 대책의 현황과 과제
    강성태 김근주 박귀천 한국노동연구원 [2018]
  • 문재인 정부의 지방공공기관 개혁과제
    한인섭 한국지방공기업학 회보, 13, 63-87 [2017]
  • 무조건부 보조금의 감소가 지방정부 지출에 미친 영향 분석 -시, 군 지역을 중심으로
    이용모 최웅선 한국정책학회보, 24(4), 339-369 [2015]
  • 목표모호성, 사업성과, 그리고 관리적 재량: 한국 행정부처의 재정사업 분석
    권태욱 전영한 한국행정학보, 49(2), 119-147 [2015]
  • 동종・이종 합병에 따른 원가의 구조 및 행태 차이
    양대천 회계 학연구, 36(3), 251-281 [2011]
  • 도용선, 강내철, & 이용진.비정규직 고용과 인건비 행태
    경영교 육연구, 34, 325-344 [2019]
  • 도시개발공사 부채 결정요인에 관한 연구
    김현아 재정학연구, 7(2), 1-25 [2014]
  • 대학재정지원사업의 효과성 분석: 사업효과, 펀딩효과, 그리고 탈락비용
    윤창근 한국행정학보, 52(1), 205-227 [2018]
  • 노동유연화가 인건비 행태에 미치는 영향
    김승용 마승수 국 제회계연구, 69, 173-196 [2016]
  • 노동유연성 관련 법규의 제개정에 따른 급 여 원가행태의 변화
    이용규 조용생 관리회계연구, 14(2), 1-40 [2014]
  • 김대중.정부지원의 규모가 준정부기관의 효율성에 미치는 영향 에 관한 연구
    서울대학교 행정대학원 박사논문 [2017]
  • 기획재정부 보도자료.“2010.02.24
    이명박 정부 2년의 공공기관 선진화 추진 성과” http://www.moef.go.kr/nw/nes/detailNesDtaView.do?menuNo=4010100&searchNttI d1=OLD_4005799&searchBbsId1=MOSFBBS_000000000028 [2010]
  • 기획재정부 보도자료. “2016.12.23. 우리나라 공공부문 부채 전년 대비 증가세 둔화
    ” http://www.moef.go.kr/com/synap/synapView.do;jsessionid=tJ4UM+2XyJgUP49r4VmMH 9Br.node30?atchFileId=ATCH_000000000003561&fileSn=1 [2016]
  • 기획예산위원회 “공기업 경영혁신과 민영화 추진계획
    ” 대통령기록관 정책기 록. http://pa.go.kr/research/contents/policy/index.jsp?pname=kdj&gubun=01&gubun2= [1998]
  • 국회예산정책처 공공요금 원가산정의 적정성 연구
    연구용역보고 서 [2011]
  • 관료적 지대추구가 특별교부세 배분에 미치는 영향에 관한 연구
    이재완 최연태 한국정책학회보, 20(4), 189-218 [2011]
  • 과학기술계 공공연구기관 운영의 자율과 통제에 관한 연 구: 미국과 한국 비교를 중심으로
    정용남 한국사회와 행정연구, 29(4), 307-348 [2019]
  • 공사 공단 제도의 활용방안. 지방재정. 제 1권
    방석현 대한지방 재정공제회, 1982.10 [1982]
  • 공기업의 원가는 활동수준에 비대칭적인가
    김창수 배상중 회계저널, 20, 99-124 [2011]
  • 공기업에 대한 정부의 지급보증과 이중 도덕적 해이 문 제. 한국금융학회, 금융산업조직연구회. 발표자료. http://www.kmfa.or.kr/ezboard.php?
    황순주 BID=board12&GID=root&mode=view &UID=48&CURRENT_PAGE=1&SEARCHTITLE=&searchk eyword=&category=&sysop=&fm=&BType=&ListMax= (검색일 기준 2019.10.28.) [2018]
  • 공기업 재무건전성 강화 방안에 관한 연구. 연구보고서. 2019-11
    황순주 한국개발연구원 [2019]
  • 공기업 부채에 대한 정부 지급보증의 이중 도덕적 해이 문제 , 황순주?허진욱, ?공공부문 부채에 관한 연구: 공기업 부채를 중심으로?, 제2장, 연구보고서 2018-07
    황순주 한국개발연구 원 [2018]
  • 공공부문의 다양화와 새로운 연구 영역. 박종 민정무권 (공편)
    정무권 한상일 [한국행정연구-도전과 과제], 27-62 [2009]
  • 공공부문 재정통계 산출의 주요 쟁점
    홍승현 조세재정연구원 현 안분석 [2013]
  • 공공기관의 하방 경직적 지출 행태에 관한 연구
    김미옥 윤주철 정형록 최연식 한국행정연구, 23(4), 59-88 [2014]
  • 공공기관의 책임성 유형과 우 선순위에 관한 실증분석
    권오성 김철회 박석희 황혜신 한국사회와 행정연구, 20(1), 51-74 [2009]
  • 공공기관 지정 및 분류 기준의 재구축 방안
    곽채기 한국사회와 행정연구, 23(3), 1-29 [2012]
  • 공공기관 임원의 정치적 임명에 관한 연 구
    김병섭 박상희 한국행정학보, 44(2), 85-109 [2010]
  • 경영자과신에 따른 원가비대칭성
    유혜영 회계저널, 23(6), 309-345 [2014]
  • 감사원, 지방공기업 개발사업 추진실태
    감사원 [2011]
  • “행안부 방만 부실 지방공기업 구조조정 본격화.”
    https://www.mois.go.kr/frt/bbs/type010/commonSelectBoardList.do?bbsId=BBS MSTR_000000000008 [2008]
  • “비영리조직의 회계제도 현황과 개선방안”
    전규안 Korea Business Review, 22(2), 71-98 [2018]
  • Wrongful discharge laws and innovation .
    27 ( 1 ) : 301 ? 346 [2014]
  • Wrongful Discharge Laws and Asymmetric Cost Behavior .
    5 ( 1 ) , 65-105 . [2020]
  • Who is appointed to what position ? The politics of appointment in Quangos of Korea
    14 ( 3 ) , 325-351 . [2014]
  • What is public service improvement ?
    81 ( 2 ) , 211-227 [2003]
  • Use it or lose it : On the incentives to spend annual defence operating budgets
    25 ( 4 ) , 401-413 . [2014]
  • Understanding the soft budget constraint
    41 ( 4 ) , 1095-1136 [2003]
  • Understanding cost management : What can we learn from the empirical evidence on “ sticky costs ?
    1001 , 48109-1234 [2009]
  • Underground government : The off-budget public sector
    [1983]
  • Theories of delegation
    4 ( 1 ) , 235-269 . [2001]
  • The tools of government : A guide to the new governanceThe trend of government activity in the United States since 1900
    Fabricant , S. [2002]
  • The study of administration
    2 ( 2 ) , 197 ? 222 [1887]
  • The sticky cost phenomenon at the local government level : empirical evidence from Greece
    18 ( 4 ) , 445-463 [2017]
  • The role of regional public enterprises in Spain : Room for a shadow government ?
    205 ( 2 ) , 9-31 . [2013]
  • The politicization of the civil service in comparative perspective : A quest for control
    [2004]
  • The political economy of public organizations
    [1973]
  • The paradox of managing autonomy and control : An exploratory study
    44 ( 1 ) , 1-14 [2013]
  • The impact of changes in regulation on cost behavior
    32 ( 2 ) , 534-566 [2015]
  • The electoral budget cycle
    choice,74 ( 4 ) , 389-403 . [1992]
  • The efficiency and effectiveness of municipally owned corporations : a systematic review
    43 ( 5 ) , 820-841 . [2017]
  • The dynamics of political control of the bureaucracy .
    85 ( 3 ) , 801-828 . [1991]
  • The costs of political influence : Firm-level evidence from developing countries
    6 ( 2 ) , 137-178 [2011]
  • The costs of hiring and separations
    10 ( 5 ) , 499-530 . [2003]
  • The agency problem , corporate governance , and the asymmetrical behavior of selling , general , and administrative costs
    29 ( 1 ) , 252-282 . [2012]
  • The accuracy of proportional cost models : evidence from hospital service departments .
    2 ( 1 ) , 89-114 . [1997]
  • The Soft Budget Constraint
    39 ( 1 ) , 3-30 . [1986]
  • The Role of Income in Explaining State-Local Fiscal Decentralization
    35 ( 2 ) : 300-308 . [1980]
  • The Political Economy of Labor Employment Decisions : Evidence from China
    [2020]
  • The Missing Element : Examining the Loyalty ? Competence Nexus in Presidential Appointments
    47 ( 1 ) , 62-91 . [2017]
  • Testing Competing Explanations for Policy Adoption : Municipal Solid Waste Recycling Programs
    46 ( 2 ) : 399-419 [1993]
  • Subjective and objective measures of organizational performance
    13 [2006]
  • Sticky cost behaviour : evidence from small and medium sized companies
    54 ( 3 ) , 753-778 [2014]
  • State ownership , socio-political factors , and labor cost stickiness
    27 ( 4 ) , 771-796 . [2018]
  • STUDY ON DOWNSIDE RISK OF DEMAND AND COST BEHAVIOR OF LOCAL PUBLIC ENTERPRISES : VERIFICATION OF LOCAL PUBLIC ENTERPRISE MANAGER 'S DECISION MAKING BASED ON A POPULATION ESTIMATE SCENARIO IN THE FUTURE
    13 ( 1 ) . [2018]
  • Resource-Constrained Versus Demand-Constrained Systems
    [1979]
  • Reinventing local government ? Some evidence assessed
    74 ( 3 ) , 347-367 [1996]
  • Reinventing Government : How the Entrepreneurial Spirit is Transforming the .
    [1992]
  • Regulatory Performance and Presidential Administration.
    26 ( 2 ) :197-224 . [1982]
  • Quangos and democratic government
    48 ( 2 ) , 341-360 . [1995]
  • Quangos ? what 's in a name ? Defining quangos from aComparative perspective
    12 ( 2 ) , 129-146 . [1999]
  • Public versus private governance : A study of incentives and operational performance
    35 ( 3 ) , 377-404 [2003]
  • Public sector governance and accountability
    Vol . 24 , No . 7-8 , pp . 479-487 [2013]
  • Public management at the ballot box : Performance information and electoral support for incumbent English local governments
    17 : 567 ? 580 [2006]
  • Public management : Organizations , governance , and performance
    [2011]
  • Public accountability : Evaluating technology-based institutions
    [2012]
  • Public accountability : A framework for the analysis and assessment of accountability arrangements in the public domain
    [2005]
  • Private demands for public goods
    63 ( 3 ) , 280-296 [1973]
  • Principal-agent models : an expansion ?
    8 ( 2 ) , 173-202 [1998]
  • Politicization of theCivil service
    [2003]
  • Politicization and the Replacement of TopCivil Servants in D enmark
    27 ( 2 ) , 215-241 [2014]
  • PoliticallyConnectedCEOs andCorporate outcomes : Evidence from France
    [2004]
  • PoliticallyConnectedCEOs ,Corporate governance , and Post-IPO performance ofChina 's newly partially privatized firms
    84 ( 2 ) , 330-357 . [2007]
  • PoliticalControl of administrative spending : TheCase of local governments in Norway
    10 ( 1 ) , 63-83 . [1998]
  • PoliticalConnection and government patronage : Evidence fromChinese manufacturing firms
    [2011]
  • PoliticalChange and turnovers : How do political principalsConsider organizational , individual , and performance information ?
    [2019]
  • Political uncertainty andCost stickiness : Evidence from national elections around the world
    [2016]
  • Political transactionCosts and the politics of administrative design
    66 ( 1 ) , 176-202 [2004]
  • Political influence and bureaucratic autonomy
    8 ( 2 ) , 137-153 [2008]
  • Ownership and control in local public utilities : the Italian case
    17 ( 4 ) , 835-862 [2013]
  • Organizational prospects , influence costs , and ownership changes
    1 ( 1 ) , 9-35 [1992]
  • Off-budget expenditure : an economic and political framework
    7 ( 3 ) , 7 . [2007]
  • Off-budget activities of local government : The bane of the tax revolt
    39 ( 3 ) , 333-342 . [1982]
  • Note ? Performance Evaluation of State-Owned Enterprises : A Process Perspective
    27 ( 11 ) , 1340-1347 . [1981]
  • Network data and measurement
    16 ( 1 ) , 435-463 . [1990]
  • Municipal enterprises and taxing and spending policies : Public avoidance and fiscal illusions
    [1989]
  • Municipal Representation , Executive Power and Economic Development Policy Activity
    15 ( 2 ) : 211-229 [1986]
  • Mergers , CEO hubris , and cost stickiness
    51 ( sup5 ) , S46-S63 [2015]
  • MUNICIPAL ENTERPRISES : EXPLORING BUDGETORY AND POLITICAL IM
    48 ( 1 ) , 542 . [1988]
  • Lump-sum intergovernmental grants have price effects
    23 , 30 . [1979]
  • Local service delivery choices in Portugal : A political transaction costs framework
    33 ( 4 ) , 535-553 . [2007]
  • Local public enterprises : A taxonomy
    12 ) . [2014]
  • Local governments and their arm ’ s length bodies
    46 ( 1 ) , 1-21 . [2020]
  • Local fiscal distress and investment efficiency of local SOEs
    7 ( 2 ) , 119-147 [2014]
  • Local Fiscal Responses to Procyclical Changes in State Aid .
    44 ( 4 ) , 587-608 . [2014]
  • Laws for sale : evidence from Russia
    7 ( 1 ) : 284-318 . [2005]
  • Labour demand and the source of adjustment costs
    105 ( 430 ) , 620-634 [1995]
  • Is the response of state and local highway spending symmetric to increases and decreases in federal highway grants ?
    28 ( 1 ) , 3-25 [2000]
  • Is the asymmetric cost behavior affected by competition factors ?
    25 ( 1-2 ) , 218-234 [2018]
  • Is local government revenue response to federal aid symmetrical ? Evidence from Pennsylvania county governments in an era of retrenchment
    [1994]
  • Investment and dynamic DEA
    29 ( 3 ) , 235-247 [2008]
  • Intergovernmental Grants : A Review of the Empirical LiteratureThe Political Economy of Federalism
    [1977]
  • Institutionalized organizations : Formal structure as myth and ceremony
    83 ( 2 ) , 340-363 [1977]
  • Institutional logics
    [2008]
  • In search of middle ground : The public authority as an alternative to privatization
    9 ( 2 ) , 154-163 [2004]
  • How timely are earnings when costs are sticky ? Implications for the link between conditional conservatism and cost stickiness . Implications for the Link Between Conditional Conservatism and Cost Stickiness
    [2009]
  • Hoffmann, Kira (2017) : Cost Behavior: An Empirical Analysis of Determinants and Consequences of Asymmetries, PhD Series, No. 6.2017, ISBN 9788793483859, Copenhagen Business School (CBS), Frederiksberg, http://hdl.handle.net/10398/9449
  • Government intervention , GDP growth and local SOE overinvestment
    8 , 33-48 . [2010]
  • Government Subsidies
    13 ( 2 ) , 119-148 [1999]
  • Good neighbours or distant friends ? Trust between Dutch ministries and their executive agencies
    13 ( 6 ) , 783-802 . [2011]
  • Goal ambiguity and organizational performance in US federal agencies
    15 ( 4 ) , 529-557 [2005]
  • Fiscal Rules vs . Political Culture as Determinants of Soft Budget Spending Behaviors : Evidence from Italian and French Regions
    [2012]
  • Federalism and the soft budget constraint
    [1998]
  • Facilitating public sector corporate entrepreneurship process : A conceptual model
    15 ( 03 ) , 275-299 . [2007]
  • Exploring strategic entrepreneurship in the public sector
    [2006]
  • Explaining the choice of accounting standards in municipal corporations : Positive accounting theory and institutional theory as competitive or concurrent theories
    20 ( 2 ) , 141-174 [2009]
  • Enterprise fund transfers and their impact on governmental spending and revenue patterns of Georgia municipalities
    25 ( 3 ) , 446 . [2013]
  • Employment protection legislation , adjustment costs and cross-country differences in cost behavior
    55 ( 1 ) , 111-127 . [2013]
  • Empirical Study on Asymmetric Cost Behavior of the Public Sector Organizations-Analysis of the Sticky Costs of Local Public Enterprises
    69 ) [2016]
  • Electoral opportunism and water pricing with incomplete transfer of control rights
    [2020]
  • Economics of state-owned enterprises
    38 ( 11 ) , 815-832 . [2015]
  • Dynamics of public sector accountability in an era of reform
    66 ( 1 ) , 21-44 [2000]
  • DoesCapacity utilization affect the “ stickiness .
    Auditing & Finance , 19 (
  • Does political change affect senior management turnover ? An empirical analysis of top ?
    88 ( 1 ) , 136-153 . [2010]
  • Do managers forecast asymmetric cost behaviour ?
    43 ( 4 ) , 538-554 . [2018]
  • Do managerial incentives drive cost behavior ? Evidence about the role of the zero earnings benchmark for labor cost behavior in private Belgian firms
    87 ( 4 ) , 1219-1246 [2012]
  • Do intergovernmental grants create ratchets in state and local taxes ?
    158 ( 1-2 ) , 167-187 . [2014]
  • Do earnings targets and managerial incentives affect sticky costs ?
    51 ( 1 ) , 201-224 [2013]
  • Divided government and budget conflict in the US states
    [1998]
  • Divided government : America is not “ exceptional
    4 ( 3 ) , 250-269 [1991]
  • Divided Government
    [1996]
  • Distribution of transfers and soft budget spending behaviors : evidence from Italian regions
    161 ( 1-2 ) , 11-29 [2014]
  • Determinants of “ sticky costs ” : An analysis of cost behavior using United States air transportation industry data
    89 ( 5 ) , 1645-1672 [2014]
  • Determinants of result-based control in Italian agencies . In Governance of Public Sector Organizations
    pp . 133-154 [2010]
  • Democracy in deficit : The political legacy of Lord Keynes
    [1977]
  • Democracy and Government Performance : Holding Incumbents Accountable in English Local Governments
    71 ( 4 ) , 1273-1284 . [2009]
  • December fever in public finance .
    [2020]
  • Costing Rule and Cost Behavior in the Korean Defense Industry
    [2015]
  • Cost stickiness and core competency : A note
    [2008]
  • Cost behavior and analysts ’ earnings forecasts
    85 ( 4 ) , 1441-1471 [2010]
  • Cost Stickiness in the New Zealand Charity Sector
    54 ( 03 ) , 1950012 . [2019]
  • Cost Management Research
    30 ( 3 ) , 187-209 . [2018]
  • Corporatization in the Public Sector : Explaining the Growth of Local Government Companies
    [2019]
  • Conditions under which activity-based cost systems provide relevant costs
    3 ( 4 ) , 159-168 . [1991]
  • Comparing public and private management : An exploratory essay .
    35 , 364-371 [1975]
  • Comparing Public and Private Organizations
    36 ( 2 ) , 233-244 [1976]
  • Bureaucrats or politicians ? Part I : a single policy task
    97 ( 1 ) , 169-179 [2007]
  • Bureaucracy and representative democracy
    [1971]
  • Bureaucracy , democracy and public choice
    [1991]
  • Budget uncertainty and the allocation decision in a nonprofit organization
    [1976]
  • Budget Adjustments in Response to Spending Variances : Evidence of Ratcheting of Local Government Expenditures
    19 ( 1 ) , 137-167 . [2007]
  • Bridging the accountability gap in hybrid organizations : the case of Copenhagen Malmo Port
    81 ( 3 ) , 604-620 . [2015]
  • Board network characteristics and firm performance in Korea
    13 ( 6 ) , 800-808 [2005]
  • Board composition , political connections , and performance in state-owned enterprises
    21 ( 3 ) , 671-698 . [2011]
  • Bailing out expectations and public health expenditure .
    28 ( 2 ) , 305-321 . [2009]
  • Autonomy and control of state agencies : Comparing states and agencies
    [2010]
  • Austerity urbanism or pragmatic municipalism ? Local government responses to fiscal stress in New York State
    51 ( 6 ) , 1287-1305 [2019]
  • Austerity in the city : economic crisis and urban service decline ?
    7 , 3-15 [2014]
  • Asymmetries in the Response to Increases and Decreases in Intergovernmental Grants : Some Empirical Findings
    [1996]
  • Asymmetric cost behavior in local public enterprises : exploring the public interest and striving for efficiency
    [2018]
  • Asymmetric Cost Behavior
    26 ( 2 ) , 43-79 . [2014]
  • Are selling , general , and administrativeCosts “ sticky ” ?
    41 ( 1 ) , 47-63 . [2003]
  • Anderson, M. C., Banker, R. D., & Janakiraman, S. N. Lee, J. H., & Mashruwala, R. (2016). Cost Stickiness and Cost Inertia: A Two-Driver Model of Asymmetric Cost Behavior. Available at SSRN: https://ssrn.com/abstract=2599108
  • An institutional theory of the effect of intergovernmental grants
    [1980]
  • An improved measure of ethical leadership
    20 ( 1 ) , 38-48 . [2013]
  • An economic theory of political action in a democracy
    65 ( 2 ) , 135-150 . [1957]
  • Administrative procedures as instruments of political control
    3 , 243 . [1987]
  • Adjustment costs in factor demand
    34 ( 3 ) , 1264-1292 [1996]
  • Additional evidence on the sticky behavior of costs
    [2003]
  • Activity-based systems : Measuring the costs of resource usage
    6 ( 3 ) , 1-13 [1992]
  • Achieving better practice corporate governance in the public sector
    [2002]
  • Accountability in the privatized state
    20 ( 4 ) , 675-702 . [2007]
  • Accountability in Local Public Utilities . Not Only Corporate Governance
    [2020]
  • A theory of nonmarket failure : Framework for implementation analysis
    22 ( 1 ) , 107-139 [1979]
  • A survey of corporate governance
    52 ( 2 ) , 737-783 [1997]
  • A question of genesis : An analysis of the determinants of public authorities
    15 ( 3 ) , 441-462 [2005]
  • A note on the empirical effectiveness of formal fiscal restraints .
    44 ( 2 ) , 199-210 [1991]
  • A note on cost stickiness : Some international comparisons
    17 ( 2 ) , 127-140 . [2006]