집단 수퍼비전의 집단역동에 관한 중급 상담자 인식변화 과정 연구

박소연 2020년
논문상세정보
' 집단 수퍼비전의 집단역동에 관한 중급 상담자 인식변화 과정 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • grounded theory
  • group dynamic
  • groupsupervision
  • intermediate counselor
  • process-relational thinking
  • systematic methodology
  • 과정-관계적사고
  • 근거 이론
  • 중급 상담자
  • 집단 수퍼비전
  • 집단역동
  • 체계적 방법론
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
1,775 0

0.0%

' 집단 수퍼비전의 집단역동에 관한 중급 상담자 인식변화 과정 연구' 의 참고문헌

  • 흑암의 빛줄기 (이재훈 역). 서울: 한국심리치료연구 소
    Grostein, J. S. (원저 2007 출판) [2012]
  • 효과적인 수퍼비전 요소에 관한 수퍼바이저의 지각 연구
    소수연 장성숙 상담학연구, 12(3), 1051-1067 [2011]
  • 홍지선, 전호정, 조수연.집단 수퍼비전의 연구 동향 분석
    고홍월 상담학연구, 16(2), 97-119 [2015]
  • 현장실습 집단 수퍼비전 경험에 관한 질적 연구. 석사학위논 문, 한국상담대학원대학교
    김선혜 서울 [2017]
  • 핵심 집단정신치료 강의
    이후경 서울 : 좋은 땅 [2013]
  • 한국상담학회.전문상담사 자격검정 시행공고
    자격검정위원회. 1-31 [2020]
  • 한국상담학회 전문상담사 인력 현황 및 관련 요인 연구
    이형국 상 담학연구, 19(3), 1-25 [2018]
  • 한국상담심리학회 현황 및 발전방 안에 대한 학회원들의 인식Ⅰ: 학회 제반 활동에 대한 학회원들의 만족도 및 요구
    서영석 안수정 안하얀 이소연 상담 및 심리치료, 31(4), 1365-1405 [2019]
  • 학습동아리의 집단역동에 관한 사례연구. 석사학위논문, 아 주대학교
    정유진 수원 [2009]
  • 학습동아리의 성장 과정에 나타난 집단역동 분석
    문이슬 박상옥 평생학습사회, 11(1), 139-170 [2015]
  • 하 정.집단 수퍼비전에서 수퍼바이지로서의 경험
    홍지영 상담학연 구, 10(3), 1427-1451 [2009]
  • 초심상담자와 경력상담자의 공감유형의 차이 분석
    송재영 이윤주 상담학연구 15(1), 125-144 [2014]
  • 초심 상담자의 신경증 정도에 따라 지각한 소집단 수퍼비전 경험 차이. 석사학위논문, 성균관대학교
    김신애 서울 [2008]
  • 초심 상담자의 셀프 수퍼비전 (self-supervision)을 위한 구 조화된 모형 개발. 박사학위논문, 경희대학교
    조경숙 서울 [2019]
  • 초심 상담자의 사회부과 완벽주의와 상담자 자기 효능감의 관계에서 수퍼비전 관계의 조절 효과. 석사학위논문, 한국상담대학원 대학교
    지인구 서울 [2017]
  • 초심 상담자와 숙련 상담자가 지각하는 내담자 강점 과 활용방안에 대한 개념도 연구
    권혜경 이희경 상담 및 심리치료, 25(3), 397-424 [2013]
  • 초보자를 위한 질적 연구 방법
    고미영 서울 : 청목출판사 [2012]
  • 청소년 상담 수퍼비전
    김계현 김진숙 노안영 박재황 서울 : 청소년 대화의 광장 [1996]
  • 집단정신치료
    이후경 서울 : 하나 의학사 [2013]
  • 집단역학 (남기덕, 노혜경, 안미영, 이종택, 이진환, 최훈석 역). 서울 : 센게이지러닝코리아
    Forsyth, R. D. (원저 2009 출판) [2015]
  • 집단역동성
    권기성 오창택 서울 : 형설출판사 [2010]
  • 집단역동 이론에 근거한 원예치료 활동 방법에 관한 연구
    김종규 이영애 최미옥 홍미선 인간식물환경학회, 111-112 [2015]
  • 집단상담의 실제
    강진령 서울 : 학지사 [2019]
  • 집단상담에서 집단역동의 이해와 활용. 숭실대학교 부부가족 상담연구소
    권경인 가족과 상담, 1(1), 89-114 [2011]
  • 집단상담에서 집단역동의 이해와 활용
    권경인 한국가족사회복지학 회, 2-18 [2016]
  • 집단상담
    김성회 김정희 김창대 설기문 이형득 서울 : 중앙적 성출판사 [2002]
  • 집단 심리학과 자아 분석 (이상률 역). 서울 : 지도리
    Freud, S. (원저 1921 출판) [2013]
  • 집단 수퍼비전의 이해와 활용에 관하여
    유영권 한국기독교상담학 회, 14, 143-170 [2007]
  • 집단 수퍼비전에서의 부정적 경험에 대한 수퍼바이지 자기대 화 분석 : 상담자 발달 수준에 따른 차이를 중심으로. 석사학위논 문, 광운대학교
    정영미 서울 [2013]
  • 집단 수퍼비전에서 수퍼바이지가 지각하는 수치심, 애착유 형, 자기 효능감, 정서적 유대, 평가불안 간의 관계 : 음악치료 수 퍼비전을 중심으로. 박사학위논문, 이화여자대학교
    김동민 서울 [2009]
  • 집단 수퍼비전. (유영권 외). 상담 수퍼비전의 이론과 실제 (pp. 253-284)
    김미경 서울 : 학지사 [2013]
  • 집단 수퍼비전 평가도구 개발 및 타당화 연구
    유성경 임영선 아시 아교육연구, 12(1), 219-245 [2011]
  • 집단 수퍼비전 경험을 통한 상담자의 발달적 변화 과 정
    홍지영 아시아교육연구, 12(3), 279-303 [2011]
  • 질적 연구방법론 : 다섯 가지 전통 (조흥식, 정선 욱, 김진숙, 권진성 역). 서울 : 학지사
    Creswell, J. W. (원저 1998 출판) [2015]
  • 중년 여성들의 학습동아리 활동을 통한 집단학습 경험 : 울 랄라 보컬밴드 사례를 중심으로. 석사학위논문, 아주대학교
    김창희 수원 [2018]
  • 존 캅과 리처드 니버의 인간 이해 : 책임 개념을 중심으로. 석사학위논문, 장로회신학대학교
    박진수 서울 [2010]
  • 정신역동적 상담과정에서 내담자의 전이에 대한 숙련 상담자 와 초보 상담자의 언어반응 차이. 석사학위논문, 경성대학교
    박외자 부산 [2002]
  • 정신분석학과 목회상담
    정석환 신학논단, 28, 305-322 [2000]
  • 정신보건전문가를 위한 훈련집단
    김선재 윤성철 이후경 신경정신 의학, 40(5), 789-803 [2001]
  • 정상화.팀장 그룹코칭의 집단역학에 대한 사례 연구. 석사학위논문, 연세대학교
    서울 [2016]
  • 작업 치료사를 위한 집단역동. (정민예, 한대상 역). 서 울 : 군자 출판사
    Cole, M. B. (원저 2010 출판) [2011]
  • 이승은.초심 상담자의 소집단 수퍼비전 경험에 관한 연구. 석사학위 논문, 가톨릭대학교
    부천 [2003]
  • 이미선, 권경인.집단상담 : 집단상담자 경력에 따른 집단상담 수퍼 비전 교육내용 요구분석
    상담학연구, 10(2), 911-931 [2009]
  • 이다슬.초심 상담자의 자기 효능감과 공감 피로의 관계에서 수퍼비 전의 조절 효과. 석사학위논문, 이화여자대학교
    서울 [2016]
  • 안톤 보이슨. (한국목회상담학회 편), 현대목회상담학자연구 (pp. 33-63)
    이희철 서울 : 희망 나눔 [2012]
  • 숙련상담자의 좌절경험 및 극복과정의 구조 분석
    김혜미 오인수 상담학연구, 17(5), 159-180 [2016]
  • 숙련 상담자의 노년기 자아통합 과정에 대한 연구. 박사학위 논문, 한세대학교
    김정업 군포 [2019]
  • 수퍼비전 형식, 방법 및 내용에 대 한 수퍼바이지 인식
    김은하 두경희 유성경 정여주 상담학연구, 10(4), 1907-1927 [2009]
  • 수퍼비전 스타일이 소집단 수퍼비전 만족도에 미치는 영향 : 수퍼바이지 비개방과 동료집단 친밀감의 조절된 매개효과. 석사학위 논문, 숙명여자대학교
    조혜영 서울 [2017]
  • 수퍼비전 기대 척도 개발 및 타당화 연구. 박사학위논문, 숙 명여자대학교
    이수현 서울 [2009]
  • 수퍼비전 교육내용 요구도와 실태, 만족도 연구 : 숙련 과정 에 있는 상담자를 중심으로. 석사학위논문, 가톨릭대학교
    송은화 부천 [2003]
  • 소집단 역동을 이용한 간호대학생의 의사소통 훈련 프로그램의 효과
    신현숙 원정숙 동서간호학연구, 14(2), 60-66 [2008]
  • 소집단 수퍼비전에서 동료 수련생에 의한 긍정적 부정적 사건과 그 영향
    김창대 신서원 신은혜 상담학연구, 20(4), 67-87 [2019]
  • 소집단 수퍼비전 만족도에 영향을 미치는 변인연구. 석사학 위논문, 서울대학교
    왕은자 서울 [2001]
  • 서울신문한국심리학회, 코로나19 심리상담 7월 말까지 진행…“감염 불안
    주변인 부정적 시선” 호소. https://www.seoul.co.kr/news/newsView.php?id=20200331500100 [2020]
  • 상호작용중심의 집단상담 : 대인 관계적, 행동 지향적, 정신 역동적 접근의 통합 (김창대, 신희천, 권경인, 민경화, 강지 현, 김수임, ... ,김태선 역). 서울 : 시그마프레스
    Earley, J. (원저 2000 출 판) [2004]
  • 상담학 사전
  • 상담자의 돌봄 경험에 관한 내러티브 탐구: 중급 수준의 여 성 상담자 경험을 중심으로
    김경희 상담학연구, 18(3), 91-110 [2017]
  • 상담자 소진 내용의 질적 분석
    양난미 이지연 최윤미 한국심리학회지: 상담 및 심리치료, 14(3), 581-598 [2002]
  • 상담자 발달연구의 동향과 과제
    최한나 상담학연구, 6(3),713-727 [2005]
  • 상담자 발달 수준별 사례 개념화의 차이 : 개념도를 통한 인 지 구조를 중심으로. 박사학위논문, 이화여자대학교
    손은정 서울 [2001]
  • 상담자 발달 수준 및 역전이 활용에 따른 상담 성과. 박사학 위논문, 서울여자대학교
    임고운 서울 [2008]
  • 상담자 경력별 알아차림 방해요소 지각 정도
    손진희 상담 및 심리 치료, 14(3), 563-580 [2002]
  • 상담심리치료 수퍼비전 (유영권 역). 서울 : 학지사
    Evans, K. Gilbert, M. C. (원저 2000 출판) [2005]
  • 상담심리치료 수퍼비전 (강진령 역). 서울 : 학지 사
    Neufeldt, S. A. (원저 2006 출판) [2017]
  • 상담심리전문가들이 경험을 통해 지각된 숙련 상담자의 특성 에 대한 연구
    전수경 가족과 상담, 6(1), 23-41 [2016]
  • 상담수퍼비전 교육내용 요구분석: 상담자의 경력수준을 중심으로
    김계현 문수정 상담 및 심리치료, 12(1), 1-18 [2000]
  • 상담교육방법으로서의 개인 수퍼비전 모형에 관한 복수사례 연구
    김계현 상담과 심리치료, 4(1), 19-53 [1992]
  • 상담경력 수준에 따른 개인상담 슈퍼비전 교육내용 요구, 실제 및 만족도 분석
    신종임 이영순 천성문 한국동서정신과학회, 7(1), 83-101 [2004]
  • 상담 이론에 기반한 상담사례의 사례개념화 ? 대상관계 이 론, 인지치료 이론, 실존 역동적 접근 방식의 사례개념화
    최윤미 상담학연 구, 4(2), 27-41 [2019]
  • 상담 수퍼비전의 기초. (유영권, 방기연 역). 서울 : 시그마프레스
    Bernard, J. M. Goodyear, R. K. (원저 2004 출판) [2008]
  • 상담 수퍼비전에서 초심 상담자들의 자기 고양적 성향과 위 협 지각. 박사학위논문, 이화여자대학교
    손난희 서울 [2007]
  • 상담 및 조력 전문가를 위한 수퍼비전의 실제 (김창대, 유성경, 김형수, 최한나 역). 서울 : 시 그마프레스
    Corey, G. Haynes, R. Moulton, P. (원저 2003 출판) [2006]
  • 상담 경력에 따른 상담자 발달 수준과 소진의 관계: 적응 유연성의 조절 효과를 중심으로
    백미현 유현실 상담학연구, 13(6), 3191-3205 [2012]
  • 상 담 수퍼비전의 이론과 실제
  • 분석적 제3자 : 상호주관적인 임상적 사실들에 대한 고 찰. In A. Ferro & R. Basile. (Eds.), 분석적 장 (pp. 233-274) (이 재훈 역). 서울 : 한국심리치료 연구소
    Ogden, T. H. (원저 2009 출판) [2014]
  • 분석적 장 (이재훈 역). 서울: 한국심리 치료 연구소
    Basile, R. Ferro, A. (원저 2009 출판) [2014]
  • 박 만.현대 신학 이야기
    서울 : 살림 [2004]
  • 미술치료 집단 수퍼비전 경험에 대한 연구 - 포커스 그룹 인터뷰를 중심으로 - 상담학연구
    박미형 최선남 16(1), 373-392 [2015]
  • 드라마 치료와 집단역동
    최철환 예술심리치료연구, 1(1), 54-73 [2005]
  • 대상관계 이론과 자기 심리학 (안석모 역). 서울 : 센게이 지러닝코리아
    Clair, M. (원저 2004 출판) [2014]
  • 농악학습 동아리 구성원들의 집단역동 사례연구 :‘솔뫼 두 레단’을 중심으로. 석사학위논문, 아주대학교
    이선희 수원 [2018]
  • 내담자의 상담에 대한 부정적 반응에서의 상담자 자 기대화: 상담자 경력에 따른 차이 분석
    김혜인 최한나 상담학연구, 18(4), 65-80 [2017]
  • 내담자 저항과 상담자 개입 특성 : 초보자와 숙련자 의 비교
    이선자 최해림 상담 및 심리치료, 14(1), 1-174 [2002]
  • 기업 HRD에서의 신집단역동성 연구. 박사학위논문, 경상대학 교
    정상헌 진주 [2014]
  • 기독인 초보 상담자의 상담자 되어감. 석사학위논문, 한국상 담대학원대학교
    임혜미 서울 [2017]
  • 기독 상담자의 정체감 형성과 영향요인
    김미경 한국기독교상담학회 지, 10, 141-170 [2005]
  • 근거이론 접근을 활용한 상담연구과정
  • 그룹 다이나믹스와 사업 카운슬링 제도 - 집단역동성에 의한 심리치료
    권기성 한국인간관계학보, 5(1), 1-24 [2000]
  • 교육 강연집 (우정길 역). 서울:지식을 만드는 지식
    Buber, M. (원 저 1964 출판) [2010]
  • 관계와 책임
    이승갑 서울 : 여울목 [2018]
  • 과정 중심 집단 수퍼비전 모델
    유영권 한국기독교상담학회, 25(2), 141-165 [2014]
  • 과정 신학과 자연주의 (이경호 역). 서울 : 이문
    Mesle, R. C. (원 저 1993 출판) [2003]
  • 개인상담에 대한 수퍼비전. In N. Ladany & L. J. Bradley. (Eds.), 상담 수퍼비전 (제4판, pp. 259-280) (유영권, 안 유숙, 이정선, 은인애, 류경숙, 최주희 역). 서울 : 학지사
    Rowell, P. C. (원저 2010 출판) [2013]
  • 개인 수퍼비전에서 상담 수련생의 비개방 연구. 박사학위논 문, 숙명여자대학교
    손승희 서울 [2004]
  • 『상담 수퍼비전의 이론과 실제』
    방기연 서울 : 양서원 [2016]
  • “체계적 사고”
    권수영 (systemic thinking)와 신학의 목회적 실천. 한국기독교신학논총, 53, 225-253 [2007]
  • Yalom, I, D., & Leszcz, M.최신 집단정신치료의 이론과 실제 (최 해림, 장성숙 역). 서울 : 하나 의학사
    (원저 1985 출판) [2008]
  • When is counseling an appropriate and ethical supervision function ?
    18 , 125-135 [1999]
  • What group practicum events do students relate to their development as counselors ?
    [1990]
  • Wallin. D. J.애착과 심리치료 (김진숙, 이지연, 윤숙경 역). 서 울 : 학지사
    (원저 2007 출판) [2010]
  • Visual conceptualization of meetings : A group work design
    24 , 113-124 [1999]
  • Visual and active supervision : Role , focus , technique
    [1995]
  • Using group counseling technique to clarify and deepen the focus of supervision group
    27 ( 1 ) , 7-15 [2002]
  • Using expressive arts in group supervision to enhance awareness and foster cohesion
    44 ( 2 ) , 145-157 [2005]
  • Toward a cognitive developmental approach to counseling supervision
    11 ( 1 ) , 27-34 [1983]
  • Themes in therapist and counselor development
    70 , 505-515 [1992]
  • The theory and practice of group psycho therapy . ( 3rd ed. )
    [1985]
  • The supervisory alliance in group supervision
    36 ( 1 ) , 45-60 [2020]
  • The supervision of group work model . Adapting the discrimination model for supervision of group workers
    31 , 113-134 [2006]
  • The supervisee experience of group supervision : Implications for research and practice
    5 ( 2 ) , 102-111 [2011]
  • The role of supervision in psychiatric training
    17 , 157-159 [1953]
  • The resilient practitioner : Burnout prevention and self-care strategiesfor counselors , therapists , teachers , and health professionals
    [2001]
  • The professional identity of counseling students in master ’ s level CACREP accredited programs
    [2008]
  • The process of clinical supervision
    [1982]
  • The present moment in psychotherapy and everyday life
    [2004]
  • The new handbook of counseling supervision
    [2005]
  • The meaning of pastoral care .
    [1966]
  • The interpersonal underworld ( 5th ed )
    [1966]
  • The intergrated developmental model of supervision . Scale development and validation procedures
    23 , 504-508 [1992]
  • The importance , impact and influence of group clinical supervision for graduate entry nursing students
    28 ( 1 ) , 296-301 [2018]
  • The impact of secondary traumatic stress on novice and expert counselors with and without a history of trauma
    [2002]
  • The history of training and research in Balint groups
    1 , 1-9 [1985]
  • The field instructor as group worker : Managing trust and competition in group supervision
    40 ( 1 ) , 13-26 [2004]
  • The evolving professional self : Stages and themes in therapist and counselor development
    [1995]
  • The emergence model : An alternative pedagogy for facilitating self-reflection and theoretical fit in counseling students
    44 , 201-213 [2005]
  • The effects of a group supervision intervention to promote wellness and prevent burnout
    54 ( 1 ) , 41-58 [2015]
  • The dynamics of a genetic counseling peer supervision group
    26 ( 3 ) , 532-540 [2017]
  • The development of the inventory of countertransference behavior
    55 ( 9 ) , 1221-1235 . [2000]
  • The bases of social power . Group dynamics : Research and theory ( 2nd ed. , pp.607-623 )
    [1960]
  • The Reflective Practitioner : How Professionals Think in Action
    [1983]
  • The Discovery of Grounded theory : Strategies for Qualitative Research
    [1967]
  • The Cognitive , Emotional , and Relational Characteristics of the Master Therapists
    46 ( 1 ) , 3-11 [1999]
  • Systemic group therapy : A triadic model
    [1997]
  • Supervisors-in-training : The experience of group-format supervision-of-supervision
    48 ( 4 ) , 409-424 . [2014]
  • Supervision-based integrative models of counselor supervision . In L. J. Bradley & N. Ladany ( Eds . ) , Counselor Supervision : Principles , process , and practice
    pp . 93-124 [2000]
  • Supervision of psychological assessment : A developmental model
    28 ( 1 ) , 92-95 . [1997]
  • Supervision of beginning and advanced graduate students of counseling and psychotherapy
    71 , 396-405 [1993]
  • Supervision in the helping professions
    [1989]
  • Supervision : Its contributions to treatment efficacy
    63 , 207-213 [1995]
  • Supervision : A conceptual model
    10 ( 1 ) , 3-42 . [1982]
  • Supervising Counselors and Therapists : A Developmental Approach
    [1987]
  • Supervisee development during the practicum year
    35 ( 4 ) , 287-294 [1996]
  • Student counselors ' anxiety , clinical performance , and comfort levels when working with culturally similar and dissimilar clients
    [2001]
  • Student attitudes and instructor participation in experiential groups
    39 ( 3 ) , 194-211 [2014]
  • Structures of subjectivity
    [1984]
  • Structured peer group practicum supervision : Supervisees ’ perceptions of supervision theory
    39 ( 3 ) , 162-176 [2000]
  • Structured group supervision from a multicultural perspective
    [2001]
  • Structured group supervision ( SGS ) : A pilot study
    33 , 262-279 . [1994]
  • Strengths-based group supervision with social work students
    25 ( 1 ) , 34-57 [2015]
  • Stolorow, R. D. & Atwood, G. E. (1992). Contexts of Being. Hillsdale, NJ : The Analytic Press.
    [1992]
  • Sticking it all together : A critical assessment of the group cohesion performance literature
    11 , 223 ? 246 [2009]
  • Social dilemmas , subgroups , and motivation loss in task-oriented groups : In search of an “ optimal ” team size in division of work
    55 , 47 ? 56 [1992]
  • Science and the morden world .
    [1967]
  • Resolving socialConflicts : Selected papers on group dynamics
    [1948]
  • Researching psychotherapy supervisor development : Four keyConsiderations
    13 , 111-118 [1995]
  • Recommendations for improving psychotherapy training based on experiences with manual-guided training and research : An introduction
    30 ( 4 ) , 571-572 [1993]
  • Recognition and destruction : An outline of intersubjectivity . In S. Mitchell L. Aron ( Eds . ) , Relational psychoanalysis : The emergence of a tradition
    [1999]
  • Reactance in relation to different supervisory environments andCounselor development
    36 , 336-344 [1989]
  • Qualitative Research and Evaluation Method
    [2002]
  • Psychoanalytic treatment : An intersubjective perspective
    [1987]
  • Process-relational philosophy : An introduction to Alfred North Whitehead
    [2008]
  • Process theology and the healing adventure : Reflections on spirituality and medicineHandbook of process theology
    pp . 91-102 [2006]
  • Process and reality : An essay inCosmology . D. R. Griffin D. W. Sherbume ( Eds. )
    [1978]
  • Process Theology : An Introductory Exposition
    [1976]
  • Problematic students in the experiential group : Professional and ethicalChallenges forCounselor educators .
    37 , 326 ? 346 [2012]
  • Primal Leadership : Realizing the Power of emotional intelligence
    [2002]
  • PracticumClass supervision inCACREP-accreditedCounselor training programs : A national survey
    38 , 113-123 [1998]
  • Phan, L. T., Torres R, E., Volker, M. A., & Garrett, M. T. (2004). Group Dynamics Inventory (GDI).
    [2004]
  • Personal growth and awareness of counseling trainees in an experiential group
    35 ( 4 ) , 365 ? 388 [2010]
  • Organizing and maintaining peer supervision groups
    54 ( 2 ) , 125-143 [2004]
  • On naming the here-and-now .
    [1970]
  • Novice professional counselors ’ perceptions of what was most helpful to them about their teachers in didactic classes during their master ’ s program
    [2014]
  • Novice counselors ’ conceptualizations and experiences of therapeutic relationships
    33 ( 1 ) 51-63 . [2011]
  • Nondisclosure in psychotherapy group supervision : The supervisor perspective
    61 ( 4 ) , 28-48 . [2009]
  • Nondisclosure in psychotherapy group supervision : The supervise perspective
    61 ( 4 ) , 5-27 . [2009]
  • Naturalistic inquiry
    [1985]
  • Multiple factors in the development of the expert counselor and therapist
    30 ( 1 ) , 59-72 . [2003]
  • Multicultural counseling supervision . In J. G. Ponterotto , J. M. CasasHandbook of multicultural counseling
    pp . 801-821 [2001]
  • Moral injury : Restoring wounded souls
    [2017]
  • Master's-level counselor trainees , psycho social attributes , and counselor development
    [2004]
  • Learning with collegues ? An action guide to action learning
    [2004]
  • Learning processes in the professional development of mental health counselors : knowledge restructuring and illness script formation
    20 ( 2 ) , 515-530 [2015]
  • Learning in psychotherapy group supervision : Transcending complementarity and the generative potential of group conflict
    33 ( 2 ) , 177-191 [2017]
  • Issues and approached in supervision
    1 , 139-141 [1964]
  • Integration of the learning process and the group development process in group supervision
    16 ( 2 ) , 43-60 [2006]
  • Influence processes in leadership ? followership : Inclusion and the idiosyncrasy credit model . In D. A. Hantula ( Ed . ) , Advances in social & organizational psychology : A tribute to Ralph Rosnow
    pp . 293 ? 312 [2006]
  • IDM supervision : An integrative developmental model for supervising counselors and therapists ( 3rd ed. )
    [2009]
  • IDM supervision : An integrative developmental model for supervising counselors and therapists
    [1998]
  • I and thou ( W. Kaufman , Trans )
    [1970]
  • How Psychotherapists Develop : A Study of Therapeutic Work and Professional Growth
    [2005]
  • Hindering phenomena in group supervision : Implications for practice
    34 ( 3 ) , 312-317 . [2003]
  • Groups : A counseling specialty ( 5th ed. )
    [2008]
  • Group supervision from a small group perspective
    58 ( 1 ) , 22-42 . [2006]
  • Group supervision attitudes : supervisory practices fostering resistance to adoption of evidence-based practices
    17 ( 1 ) , 191-199 [2012]
  • Group supervision : Widely practiced but poorly understood
    24 , 332-340 [1985]
  • Group supervision : An organizational approach
    3 ( 1 ) , 27-43 . [1985]
  • Group supervision . In J. Scaife ( Ed . ) , Supervision in the mental health professions : A practitioner ? s guide
    pp . 99-121 [2001]
  • Group psychotherapy : The psychoanalytic approach , ( 2nd ed. )
    [1965]
  • Group process and learning : A grounded theory model of group supervision
    4 ( 3 ) , 194-203 [2010]
  • Group dynamics : Research and theory ( 3rd ed. )
    [1968]
  • Gestalt therapy with groups , couple , sexually dysfunctional men , and dreams
    [1989]
  • Fundamentals of clinical supervision ( 4th ed. )
    [2009]
  • Forms of intellectual and ethical development in the college years a scheme
    [1998]
  • Five Currents of Organizational Psychology-from Group Norms to Enforced Change
    7 ( 1 ) , 87-106 . [2017]
  • Field theory in social science
    [1951]
  • Field instructor perceptions in group supervision : Establishing trust through managing group dynamics
    26 ( 1 ) , 61-80 . [2007]
  • Evidence . In : Clinical seminars and four papers
    [1976]
  • Ethical implications for supervisors in counseling of trainees
    28 , 318-325 [1989]
  • Enhancing the doctoral journey : The role of group supervision in supporting collaborative learning and creativity
    37 ( 4 ) , 401-414 [2012]
  • Effects of process-oriented group supervision-a comparison of three groups of student nurses
    22 ( 4 ) , 443-451 [2014]
  • Effectiveness of group supervision versus combined group and individual supervision
    40 ( 1 ) , 19-30 [2000]
  • Effective supervision in groups
    26 , 17-25 [1986]
  • E.코칭 ? 컨설팅 수퍼비전의 관계적 접근 (조선경, 김상 복, 최병현 역). 서울 : 한국코칭수퍼비전아카데미
    De Haan (원저 2012 출 판) [2019]
  • Disentangling dynamics : Group sensitivity and supervision
    6 ( 4 ) , 307-312 [1999]
  • Discovering images of God : Narratives of care among lesbians and gays .
    [1997]
  • Differences in experienced and novice counselors ? knowledge structures about clients : Implications for case conceptualization
    46 ( 4 ) , 504-514 [1999]
  • Differences among supervisees at different levels of training : Implications for a developmental model of supervision
    31 , 76-90 [1984]
  • Developmental sequences in small groups
    63 , 384-399 [1965]
  • Developmental changes during supervisee ? s first practicum
    8 ( 2 ) , 157-167 [1990]
  • Critical incidents among novice counselor trainees
    46 ( 2 ) , 88-102 [2006]
  • Countertransference and projective identification revisited and applied to the practice of group analytic supervision
    66 ( 3 ) , 323-337 . [2016]
  • Counselor in training 360 degree case conceptualization process for group supervision
    10 ( 1 ) , 1-28 [2017]
  • Counseling supervision : theory , skills and practice
    [1996]
  • Corey. G., & Corey, C.집단상담 과정과 실제 (김진 숙, 유동수, 전종국, 한기백, 이동훈, 권경인 역). 서울 : 센게이지 러닝 코리아
    Corey, M. S. (원저 1977 출판) [2019]
  • Contracting for group supervision
    8 ( 4 ) , 236-240 [2014]
  • Conceptualizing process
    53 , 225-247 [2003]
  • Conceptualizations of novice and experienced counselors
    36 , 395-400 [1989]
  • Comparison of thought-listing rating methods
    33 , 81-83 [1986]
  • Comparison of supervision process of counselors at different development stages based on discrimination model
    29 ( 12 ) , 914-920 [2015]
  • Comparison of hypothesis formulation in clinical judgment : Novice vs expert counselors
    [1988]
  • Cognitive differences between experts and novices : Implications for group supervision
    67 , 293-296 [1989]
  • Clinical supervision in the schools
    [2001]
  • Clinical supervision ? a systems approach
    [1995]
  • Clinical supervision : A compentency-based approach
    [2004]
  • Clinical implications of Bion ’ s thought
    87 , 989-1003 [2006]
  • Caring for the care-giver : The benefit of a peer supervision group
    9 ( 5 ) , 425 [2000]
  • Care of persons , care of worlds : A psychosyst ems approach to pastoral care and counseling
    [1992]
  • Burnout prevention : A humanistic perspective and structured group supervision activity
    45 ( 1 ) , 32-44 [2006]
  • Bion. W. R.집단에서의 경험 (현준 역). 서울 : 눈 출판사
    (원저 1991 출판) [2015]
  • Beyond doer and done to : Recogniton theory , intersubjectivity and the third
    [2018]
  • Becoming an effective supervisor : A workbook for counselors and psychotherapists
    [2000]
  • Basics of qualitative research : grounded theory procedures and techniques
    [1990]
  • Basics of qualitative research : Techniques and procedures for developing grounded theory ( 2nd ed.
    [1998]
  • Basics of Qualitative Research : Techniques and Procedures for Developing Grounded Theory ( 4th Ed.
    [2015]
  • Assessment of supervisee developmental level and supervision environment across supervisor experience
    73 , 553-558 [1995]
  • Approaching supervision from a developmental perspective : The Counselor complexity model
    28 , 59-65 [1981]
  • An intern ’ s experience of clinical supervision in group work with substance abusers
    3 ( 2 ) [2013]
  • An exploratory qualitative investigation of group processes in group supervision : Perceptions of masters-level practicum students
    31 ( 1 ) , 51-72 [2006]
  • ACT : A simple theory of complex cognition
    51 , 355-365 [1996]
  • A systemic perspective of group therapy supervision : Use of energy in the supervisor-therapist-group system
    3 ( 4 ) , 27-39 [1989]
  • A qualitative investigation of the process of group supervision with group counselors
    25 ( 4 ) , 376-393 [2000]
  • A qualitative examination of master ’ s degree level counselors ’ experiences and development in the first professional year
    [2009]
  • A nationwide survey of supervision training
    27 , 271-283 [1988]
  • A model of school counseling supervision : The goals , functions , roles , and systems model
    45 ( 4 ) , 253-266 [2006]
  • A model for helping novice therapists to integrate their affective reactions and cognitive appraisals in supervision
    15 ( 2 ) , 181-189 [1997]
  • A longitudinal analysis of changes in counseling skills during doctoral training in counseling psychology
    28 ( 5 ) , 428-436 [1981]
  • A cluster analysis of the differences between expert and novice counselors based on real time training
    [2001]
  • A christian natural theology .
    [1965]
  • 0 R. ( 2005 ) . Traces , trajectories , and timing : The temporal perspective on groups . In M. S. Poole & A . B. Hollingshead ( Eds . ) , Theories
    small groups : Interdisciplinary perspectives