만 1세 맞벌이 아버지, 어머니 동반참여 블렌디드러닝 부모교육 프로그램의 개발 및 효과 : 부모의 언어적 행동, 반응성 및 공동양육을 중심으로

신혜영 2020년
논문상세정보
' 만 1세 맞벌이 아버지, 어머니 동반참여 블렌디드러닝 부모교육 프로그램의 개발 및 효과 : 부모의 언어적 행동, 반응성 및 공동양육을 중심으로' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • blended learning
  • coparenting
  • infants
  • parenting program
  • responsiveness
  • verbal behaviors
  • working parents
  • 만 1세 영아
  • 맞벌이가정
  • 반응성
  • 부모공동양육
  • 부모교육 프로그램
  • 블렌디드 러닝
  • 아버지 어머니 동반참여
  • 언어적 행동
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
776 0

0.0%

' 만 1세 맞벌이 아버지, 어머니 동반참여 블렌디드러닝 부모교육 프로그램의 개발 및 효과 : 부모의 언어적 행동, 반응성 및 공동양육을 중심으로' 의 참고문헌

  • 현대 부모 및 가족 지원 프로그램: 포괄적 관점. 서울: 창지사
    김희진 국립국어원 우리말샘. https://www.korean.go.kr/front/search/searchAllList.do에서 2020년 4월 29일 인출 [2005]
  • 한국 2-4 세 아동의 발화길이에 관한 기초연구
    김영태 Communication Sciences & Disorders, 2(1), 5-25 [1997]
  • 학습과 수행을 위한 동기설계: ARCS 모형 접근(조일현, 김찬민, 허희옥, 서순식 공역). 파주: 아카데미프레스
    Keller, J. M. (2010년 원저 발 간) [2013]
  • 취업모를 위한 on & off-line 통합형 부모교육 프로그램 구성 및 적용. 서울
    김애란 한국: 중앙대학교 대학원 박사학위 청구논문 [2010]
  • 취업모-영아와 조모-영아의 놀이 상호작용 및 언어적 행동유형의 차이와 영아의 놀이수준 비교 분석
    김명순 박슬기 열린유아교육연구, 25(1), 263-285 [2020]
  • 출산과 양육. 변화하는 부모-자녀간 관계의 질
    김명순 열린연단. https://openlectures.naver.com/contents?contentsId=143457&rid=2945 [2019]
  • 정지나건강하고 행복한 워킹맘 대디 지원 프로그램 1
    김미정 신혜원 전혜정 서울: 근로복지공단 [2015]
  • 정미라아버지가 인식한 어머니 문지기 역할이 아버지 의 양육참여에 미치는 영향에서 공동양육과 양육효능감의 매개효과
    강수경 김해미 유 아교육연구, 39(4), 175-194 [2019]
  • 정미라, 강수경, 최은지걸음마기 자녀를 둔 어머니의 양육특성, 놀이 참여도와 영아의 사회 정서적 행동 간의 구조적 관계
    유아교육학논 집, 18(5), 373-401 [2014]
  • 이윤선, 김명순영아의 비언어적 의사소통과 어머니의 언어적 행동 및 영아 어휘력 간의 관계
    아동학회지, 34(2), 1-25 [2013]
  • 육아지원기관 부모교육 참여 활성화 방안 연구(연구보고 2009-08)
    김경미 김은설 조혜주 최진 서울: 육아정책연구소 [2009]
  • 유아교육기관의 부모 교육ㆍ부모 참여에 대한 맞벌이 부모의 인식 및 요구. 서울
    최형윤 한국: 이화여자대학교 대학원 석사학위 청구논문 [2007]
  • 유아교육기관에서의 부모교육 및 참여 에 대한 부모들의 경험과 기대
    김은혜 배지희 봉진영 조미영 유아교육연구, 31(3), 279-304 [2011]
  • 오채선어린이집에서 제공되는 ‘바람직한 영아 놀잇감’에 관한 교육적 의미 탐색
    유아교육학논집, 21(6), 283-307 [2017]
  • 영유아의 문해발달 및 교육(김명순, 신유림, 공역). 서울: 학지사
    McGee, L. M. Richigels, D. J. (1996년 원저 발간) [2000]
  • 영유아기 자녀를 양육하는 아버지와 어머니의 부부공동양육 경 험
    조윤진 사회과학연구논총, 33(2), 57-115 [2017]
  • 영유아 행복을 위한 부모역량 실태
    윤은주 장혜진 한국보육지원학회 지, 10, 295-317 [2014]
  • 영유아 부모교육 사각지대 해소를 위한 시범사업- 맞벌이 및 아버지 대상 부모교육(연구보고 2018-29)
    박원순 예한나 이재희 서울: 육아정책연구소 [2018]
  • 영아의 의사소통행동, 어머니의 발화행동, 발화 수반성 및 영 아의 어휘력. 서울
    이영신 한국: 연세대학교 대학원 박사학위 청구논문 [2017]
  • 영아발달
    정옥분 서울: 학지사 [2012]
  • 영아기 첫 자녀를 둔 맞벌이 부부의 부모교육 경험 및 요구
    김낙흥 정보미 아동교육 25(3), 377-393 [2016]
  • 영아기 예방적 놀이중재프로그램의 이론과 실제 2권
    김명순 안효진 황혜정 서울: 다음세대 [2012]
  • 영아기 예방적 놀이중재프로그램의 이론과 실제 1권
    김명순 안효진 황혜정 서울: 다음세대 [2012]
  • 영아기 부모교육 내용선정을 위한 요구조사
    김지은 한국영유아보육학, 28, 225-243 [2002]
  • 영아기 공동 주의 발달에 대한 단기 종단연구: 어머니 와 자유 놀이에서의 주의 상태와 가리키기 행동을 중심으로
    곽금주 정윤경 한국심리 학회지: 발달, 18(1), 137-154 [2005]
  • 영아 발달과 반응적 교육: 관계중 심 접근법(이승연, 김은영, 강재희, 문혜련, 이성희, 공역). 서울: 학지사
    Petersen, S. H. Wittmer, D. S. (2006년 원저 발간) [2011]
  • 영아 공동양육 조모의 언어적 상호작용 및 반응성 증진을 위한 교육 프로그램 개발 및 효과 연구. 서울
    조항린 한국: 연세대학교 대학원 박사 학위 청구논문 [2018]
  • 언어발달(이승복, 이희란, 공역). 서울: 시그마프레스
    Owens, R. E. (2005년 원저 발간) [2013]
  • 어머니의 취업유무에 따른 격리불안과 양육죄책감이 양육행동에 미치는 영향
    김명회 한세영 인간발달연구, 19(4); 99-115 [2012]
  • 어머니의 언어적 입력 유형이 18~24 개월 유아의 의사 소통 행동과 언어능력에 미치는 영향
    김규리 이희란 Communication Sciences & Disorders, 22(1), 1-13 [2017]
  • 어머니의 상호적 반응성과 영아의 의사소통능력 간 관 계
    김명순 이유진 Family and Environment Research, 45(3), 97-107 [2007]
  • 어머니와 아버지의 놀이수준이 만 2세 영아의 놀이수준에 미치는 영향. 서울
    박윤진 한국: 연세대학교 교육대학원 석사학위 청구논문 [2020]
  • 어머니가 인식한 어머니-자녀관계와 만 1 세 영아의 놀이 수준 및 어머니 놀이참여 유형 간 관계
    김명순 이혜윤 한국가정관리학회지, 38(1), 155-169 [2020]
  • 어머니 언어 및 몸짓에 대한 영아의 소통적 반응과 어 휘력 간의 관계
    김명순 최현희 열린부모교육연구, 11(1), 135-156 [2019]
  • 아버지와 어머니의 부모 효능감, 양육지식 및 민감성의 비교 연구-영아기 자녀를 둔 부모를 대상으로
    오미연 이영환 한국가정과학회지, 9(3), 47-62 [2006]
  • 아버지-영아의 언어적 상호작용 증진을 위한 대화식 그림책읽기 프로그램의 개발 및 효과 연구. 서울
    배선영 한국: 연세대학교 대학원 박사학위 청구논문 [2014]
  • 아버지 양육참여가 걸음마기 아동의 정서행동문제에 미치는 영향: 어머니 우울의 매개효과
    정은혜 최은실 열린부모교육연구, 10(4), 1-29 [2018]
  • 아버지 양육참여 실태 및 역량 강화 방안(연구 보고 2016-16)
    김아름 이윤진 임준범 서울: 육아정책연구소 [2016]
  • 신정이자녀를 둔 맞벌이부부의 역할갈등과 삶의 질에 관한 연구
    황혜원 한국가족복지학, 14(1), 45-71 [2009]
  • 블렌디드러닝 기반 부모효능감 향상 프로그램 개발 및 효과 분 석. 서울
    박성환 한국: 숭실대학교 대학원 박사학위 청구논문 [2013]
  • 블랜디드 러닝: 이론과 실제(박병호 역), 서울: 아카데미프레 스
    Bersin, J. (1956년 원저 발간) [2006]
  • 블랜디드 러닝(Blended Learning)의 학습 참여도와 성취도에 관한 실험 연구
    김유리 문용은 윤중현 차대운 경영교육연구, 38, 3-18 [2005]
  • 부모와 유아 자녀의 놀이에 관한 연구: 부모의 놀이신념 및 놀이참여를 중심으로
    김명순 박영림 신혜영 조항린 열린부모교육연구, 5(1), 37-53 [2013]
  • 부모교육의 필요성과 방향
    김명순 한국여성정책연구원 가족행복을 위 한 부모교육 활성화 방안 자료집, 1-26 [2016]
  • 부모교육 프로그램의 효과성 메타분석: 국내 학술지 연구를 중심으로
    김지애 이재림 이향희 차동혁 한국가정관리학회, 31(3), 27-47 [2013]
  • 부모교육 프로그램의 개발 및 실시에 관한 연구
    김정원 이기숙 아동 학회지, 20(3), 183-197 [1999]
  • 부모교육 프로그램 내용분석 및 활용방안(연구 보고 2016-18)
    김길숙 김지현 이혜민 서울: 육아정책연구소 [2016]
  • 부모교육 프로그램 개발현황 및 내용분석 연구
    김길숙 열린부모교육 연구, 9(4), 273-292 [2017]
  • 부모교육 방법이 유아기 자녀를 둔 어머니의 양육에 미치는 효과. 서울
    김미숙 한국: 건국대학교 대학원 박사학위 청구논문 [2013]
  • 부모 자녀 의사소통과 관계성, 개별성 향상을 위한 한상담 부모역할훈련 연구. 서울
    김명옥 한국: 명지대학교 대학원 박사학위 청구논문 [2015]
  • 부-모간 양육행동(Coparenting)의 관련 변인
    김수진 도현심 한국가정 관리학회지, 19(5), 101-114 [2001]
  • 배성 연, 김영란부모교육 제도화를 위한 시스템 구축 및 표준교육과 정 개발(수탁보고 2015-02). 서울: 경제 인문사회연구회
  • 메타분석을 통한 유아기와 아동기 자 녀 부모 대상 부모교육 프로그램의 효과 연구
    박희경 유미숙 정계숙 차지량 한국보육지원학회지, 9(3), 365-387 [2013]
  • 맞벌이 부부의 성역할태도와 사회적 지원이 양육스트레 스에 미치는 영향
    강민주 김명원 Family and Environment Research, 49(8), 25-35 [2011]
  • 만 2세 자녀를 둔 아버지와 어머니의 놀이상황에서의 반응성 분석
    고지민 이승연 유아교육연구, 30(2), 147-165 [2010]
  • 만 2세 영아의 상징놀이 수준과 어머니의 반응 성 및 언어유형간의 관계
    김명순 배선영 최연수 한국가정관리학회지, 34(5), 83-98 [2016]
  • 만 2세 영아-어머니, 영아-아버지의 그림책 읽기행동 및 가정문해환경과 영아의 어휘력 간의 관계
    김명순 임수경 아동학회지, 34(3), 1-19 [2013]
  • 만 2 세 영아-어머니 놀이 상호작용에서 공동주의에 따른 영아의 상징놀이 수준과 놀이 참여도
    김명순 김훈지 열린부모교육연구, 11(4), 169-186 [2019]
  • 만 1세 영아의 언어와 놀이의 관계
    김명순 성지현 아동학회지, 23(5), 19-34 [2002]
  • 다문화가정 유아기 부모역할 프로그램 개발
    한경님 한국아동복지학, 43, 125-155 [2013]
  • 놀이, 발달, 유아교육(이 진희, 손원경, 안효진, 유연옥 공역)
    Christie, J. F. Johnson, J. E. Wardle, F. 서울: 아카데미프레스 [2006]
  • 논리모델을 적용한 평생교육실습 프로그램의 사례연구
    박명신 한상훈 열린 교육연구, 24(2), 125-145 [2016]
  • 국내 블렌디드 러닝의 효과에 관한 메타분석
    권회림 문은경 박인우 교육정보미디어연구, 21(3), 333-359 [2015]
  • 교육과정과 학습지도의 기본원리(이해명 역). 서울: 교육 과학사
    Tyler, R. W. (1949년 원저 발간) [1987]
  • 경기도 안산시 저소득 가정의 유아를 위한 위스타트 기관방문 중재프로그램의 실시와 평가: 영유아 중재프로그램 효과를 중 심으로
    김명순 채은화 한국유아교육학회 2008년 정기학술대회 자료집. 603-613 [2008]
  • 걸음마기 아동의 어머니를 대 상으로 한 부모 존경-자녀 존중 부모 교육 프로그램의 효과
    도현심 신정희 오혜진 이선희 이운경 아동학회 지, 37(2), 95-109 [2016]
  • e-Learning: 디지털 시대의 지식 확산 전략(유영만 역), 서울: 도성 출판사 물푸레
    Rosenberg, M. (2000년 원저 발간) [2001]
  • de Boysson-Bardies, B.영아 언어의 이해(강옥경, 김명순, 공역). 서 울: 학지사
    (1996년 원저 발간) [2014]
  • Young children use their hands to tell their mothers what to say
    10 ( 6 ) , 778-785 [2007]
  • Why is infant language learning facilitated by parental responsiveness
    23 ( 2 ) , 121-126 [2014]
  • Understanding theory of change in international development
    [2012]
  • Toddler development in the family : Impact of father involvement and parenting characteristics
    55 ( 3 ) , 740-752 [1984]
  • The six stages of parenthood
    [1987]
  • The role of the father
    4 , 100-105 [2004]
  • The relation of child care to cognitive and language development
    71 ( 4 ) , 960-980 [2000]
  • The moral self of infancy : Affective core and procedural knowledge
    11 ( 3 ) , 251-270 . [1991]
  • The longitudinal influence of coparenting conflict on parental negativity and adolescent maladjustment
    69 ( 3 ) , 687-702 [2007]
  • The internal structure and ecological context of coparenting : A framework for research and intervention
    3 ( 2 ) , 95-131 [2003]
  • The influence of early patterns of positive parenting on children 's preschool outcomes
    11 , 147 ? 169 [2000]
  • The impact of pretend play on children 's development : A review of the evidence
    139 ( 1 ) , 1-34 . [2013]
  • The functions of maternal verbal responses to prelinguistic infants as predictors of early communicative and linguistic development
    25 ( 2 ) , 173-195 [2005]
  • The first relationship : Infant and mother
    [2002]
  • The effects of a responsive parenting intervention on parent ? child interactions during shared book reading
    48 ( 4 ) , 969-986 [2012]
  • The effectiveness of parenting support
    19 ( 4 ) , 329-336 [2005]
  • The effectiveness of blended learning environments
    8 ( 4 ) , 251-256 [2015]
  • The development of social toy play and language in infancy
    24 ( 1 ) , 1-25 [2001]
  • The development and significance of father-child relationships in two-parent families
    5 , 94-153 [2010]
  • The Incredible Years training series
    [2000]
  • Testosterone , antisocial behavior , and social dominance in boys : Pubertal development and biosocial interaction
    55 ( 5 ) , 546-552 . [2004]
  • Technologies for expanding the reach of evidence-based interventions : Preliminary results for promoting social-emotional development in early childhood
    29 ( 4 ) , 226-238 [2010]
  • Susan Walker영유아기 자녀 부모 특성별 부모교육 강화 방안(연구보고 2011-16)
    김문정 김은설 장혜진 서울: 육아정책연구소 [2011]
  • Strategic marketing for educational institutions
    [1995]
  • Social interactional behaviors and symbolic playCompetence as predictors of language development and their associations with maternal attention-directing strategies
    22 ( 4 ) , 541-556 . [1999]
  • Sequences in mother-toddler interactions : The relationship between maternal beliefs about play and maternal dyadic play behaviors
    [1994]
  • SNS 기반 아버지 역할 증진 프로그램이 장애 유아 아버지의 양육 참여와 역할 만족도, 아버지-유아 상호작용 행동, 가족 삶의 질에 미치는 영향. 서울
    이지연 한국: 이화여자대학교 대학원 박사학위 청구논문 [2019]
  • Reweaving parents into the fabric of earlyChildhood programs
    53 ( 3 ) , 60-67 [1998]
  • Reading aloud toChildren : The evidence
    93 ( 7 ) , 554-557 [2008]
  • Pretend play inChildhood : An integrative review
    52 ( 4 ) , 1095-1118 . [1981]
  • Predictors and outcomes of low-income fathers ’ reading with their toddlers
    23 ( 3 ) , 351-365 [2008]
  • Play andChild development , 4th Edition
    [2012]
  • Play and meaning in earlyChildhood education
    [2002]
  • Pests . In Bananas and plantains ( pp . 382-402 )
    [1995]
  • Parenting interventions : A family systems perspective . In I.E . Sigel & A. Renninger ( Ed . ) , Handbook of Child Psychology : Child Psychology in Practice
    Vol 4 . ( pp.3072 [1998]
  • Parenting infants , In M. N. Bornstein ( 2nd ed . ) , Handbook of parenting ( Vol.1.pp.3-43 )
    [2002]
  • Parenting education without borders : web-based outreach . In Evidence-based Parenting Education
    pp . 149-166 [2015]
  • Parenting and public policy
    5 , 487-507 [2002]
  • Parental speech to young children : A longitudinal analysis
    28 ( 2 ) , 297-311 . [1982]
  • Parent education . In M. H . Bornstein ( Ed . ) , Handbook of Parenting Vol . 4 : Social Conditions and Applied Parenting ( 389-410 )
    [2002]
  • Parent characteristics as antecedents of maternal gatekeeping and fathering behavior
    47 ( 4 ) , 501-519 . [2008]
  • Overt and covert coparenting processes in the family
    36 ( 2 ) , 183-201 [1997]
  • Outcome evaluation of family support programs : Researcg design alternatives to true experiments . In S. L. Kagan , D. T. Powell , B. Weissbourd , & E. F. Zigler ( Eds . ) , America ’ s family support programs : Perspectives and prospects
    pp . 329-344 [1987]
  • Optimal social structures and adaptive infant development . In Joint attention : Its origins and role in development
    pp . 159-188 [1995]
  • Observations of parent reactions to sex ? stereotyped behaviors : Age and sex effects
    62 ( 3 ) , 617-628 [1991]
  • Nested strategies to promote language and literacy skills . In Handbook of Family Literacy
    pp . 82-102 [2012]
  • Mutually responsive orientation between mothers and their young children : Implications for early socialization
    68 ( 1 ) , 94-112 [1997]
  • Mother±child play : Sequential inter- actions and the relation between maternal beliefs and behaviors
    67 ( 4 ) , 1752-1766 [1996]
  • Mothers ' knowledge abour childrens ' play and language development : short term stability and Interrelations
    34 ( 1 ) . 115-124 [1998]
  • Mother-child interactions in picture-book reading and children 's language ability among low-income
    13 ( 1 ) , 39-49 . [2006]
  • Mother-child conversation in different social classes and communicative settings
    62 ( 4 ) , 782-796 . [1991]
  • Mother conversational behaviour as a function of interactional intent
    9 ( 2 ) , 337-358 . [1982]
  • Mother and father language input to young children : Contributions to later language development
    27 ( 6 ) , 571-587 [2006]
  • Mother ? infant interaction and the development of individual differences in children 's cognitive competence
    20 ( 1 ) , 166-179 . [1984]
  • Mother ? and father ? reported reactions to children ’ s negative emotions : Relations to young children ’ s emotional understanding and friendship quality
    78 ( 5 ) , 1407-1425 . [2007]
  • Moderators of gender effects on parents ’ talk to their children : A meta-analysis
    34 ( 1 ) , 3-27 [1998]
  • Modeling the dynamics of paternal influences on children over the life course
    11 ( 4 ) , 185-189 [2007]
  • Mechanism experiments and policy evaluations
    25 ( 3 ) , 17-38 [2011]
  • Maternal verbal responsiveness and directiveness : consistency , stability , and relations to child early linguistic development
    45 ( 2 ) , 319-339 [2018]
  • Maternal style at the early one-word stage : Re-evaluating the stereotype of the directive mother
    12 ( 35 ) , 169-186 [1992]
  • Maternal responsiveness and cognitive development in children
    43 , 49-61 [1989]
  • Maternal responsiveness and children 's achievement of language milestones
    72 ( 3 ) , 748-767 . [2001]
  • Maternal responsiveness , intrusiveness , and negativity during play with infants : Contextual associations and infant cognitive status in a low income sample
    34 ( 1 ) , 80-92 [2013]
  • Maternal responsive and directive behaviours and utterances as predictors of children 's lexical development
    32 ( 1 ) , 63-91 [2005]
  • Maternal Responsiveness to Young Children at Three Ages : Longitudinal Analysis of a Multidimensional , Modular , and Specific Parenting Construct
    44 ( 3 ) , 867-874 [2008]
  • Marriage , parenting , and child development : Progress and prospects
    5 ( 3-4 ) , 276-294 [1992]
  • Marital conflict and children 's adjustment : A cognitive-contextual framework
    108 ( 2 ) , 267-290 . [1990]
  • Marital behavior and the security of preschooler–parent attachment relationships
    14 ( 1 ) , 144-161 [2000]
  • Longitudinal links between early coparenting and infant behaviour problems . Early Child Development and Care
    183 ( 3-4 ) , 360-377 [2013]
  • Learning language and loving it ? A guide to promoting children ’ s social , language and literacy development
    [2002]
  • Language and play in parent-child interactions . In M. H. Bornstein ( Ed . ) , Handbook of parenting ( 3rd ed , Vol 5 , pp.189-213 )
    [2019]
  • Khan. B. H.이러닝 성공전략(강명희, 이미화, 송상호 공역)
    고양: 서 현사 [2004]
  • Joint attention and early language
    57 ( 6 ) , 1454-1463 [1986]
  • J oint picture book reading in monolingual and bilingual parent-child dyads : The role of parent-child interactional quality
    [2012]
  • Investigating the relation between Infants ' manual activity with objects and their perception of dynamic events
    18 ( 6 ) , 983-1006 [2013]
  • Interparental conflict and parenting behaviors : A meta-analytic review
    49 ( 1 ) , 25-44 [2000]
  • Infants ’ behaviors as antecedents and consequents of mothers ’ responsive and directive utterances
    33 ( 4 ) , 354-371 . [2013]
  • Individual variability in parenting profiles and predictors of change : Effects of an intervention with disadvantaged mothers
    27 , 349-369 [2006]
  • Individual differences in parental sensitivity . Origins , components , and consequencesInfant social cognition : Empirical and theoretical considerations Hillsdale
    [1981]
  • IDEAS Impact Framework components
    [2017]
  • Grandmothers raising grandchildren : Ethnic and racial differences in well-being among custodial and coparenting families .
    27 ( 11 ) , 1605-1626 . [2006]
  • Gender and patterns of emotional availability in mother ? toddler and father ? toddler dyads
    26 ( 4 ) , 327-353 [2005]
  • From innovation to impact at scale : lessons learned from a cluster of research ? community partnerships
    88 ( 5 ) , 1435-1446 [2017]
  • From exploration to play : A cross-sectional study of infant free play behavior
    17 ( 5 ) , 630-639 [1981]
  • Frechtling프로그램 평가와 로직모델(지은구, 장현숙, 정효미 공역). 서울: 학지사
    (2007년 원저 발간) [2012]
  • Flipped learning : Gateway to student engagement
    [2014]
  • Fathers and mothers at play with their 2- and 3—year-olds : Contributions to language and cognitive development
    75 ( 6 ) , 1806-1820 . [2004]
  • Father involvement and toddlers ' behavior regulation : Evidence from a high social risk sample
    12 ( 1 ) . 71-93 [2014]
  • Father involvement and coparenting behavior : Parents ' nontraditional beliefs and family earner status as moderators
    17 ( 3 ) , 413-431 [2010]
  • Families & Family Therapy
    [1974]
  • Extending the reach of early intervention training for practitioners : A preliminary investigation of an online curriculum for teaching behavioral intervention knowledge in autism to families and service providers
    23 ( 3 ) , 195-208 [2010]
  • Experimentally induced Increases in early gesture lead to increases in spoken vocabulary
    16 ( 2 ) , 199 ? 220 [2015]
  • Experiential Learning
    [1984]
  • Effects of parenting training on parent instruction and child learning of intellectual skills
    6 , 24-35 [1983]
  • Effects of mother ? infant social interactions on infants ' subsequent contingency task performance
    61 ( 3 ) , 785-793 [1990]
  • Effects of a video feedback parent training program during child welfare
    71 , 266-276 [2016]
  • Effects of a memory strategy on second-graders ’ performance and self-efficacy
    29 ( 1 ) , 27-49 . [2004]
  • Early father 's and mother 's involvement and child 's later educational outcomes
    74 ( 2 ) , 141-153 [2004]
  • Early educational intervention with disadvantaged children : To what effect ?
    1 ( 3 ) , 131-140 . [1992]
  • Dyadic synchrony : Its structure and function in children ’ s development
    22 ( 4 ) , 555-592 [2002]
  • Does early responsive parenting have a special importance for children ’ s development or is consistency across early childhood necessary ?
    37 ( 3 ) , 387-403 [2001]
  • Do infants influence their quality of care ? Infants ’ communicative gestures predict caregivers ’ responsiveness
    32 ( 4 ) , 351-365 . [2009]
  • Dividing the child : Social and legal dilemmas of custody
    [1992]
  • Distance video-teleconferencing in early intervention : Pilot study of a naturalistic parent-implemented language intervention
    33 ( 3 ) , 172-185 . [2013]
  • Directive interactions and early vocabulary development : The role of joint attentional focus
    18 ( 1 ) , 41-49 [1991]
  • Differences in parenting styles and responsiveness : A comparison of mothers and fathers of toddlers ( Masters 's thesis ) . Available from ProQuest Dissertations & Theses Global database
    UMI No . MR33169 ) [2007]
  • Developmental trends for action and speech in pretend play . In Symbolic play
    pp . 249-270 [1984]
  • Development of mutual responsiveness between parents and their young children
    75 ( 6 ) , 1657-1676 [2004]
  • Development of a parenting alliance inventory
    24 ( 1 ) , 31-40 [1995]
  • Decentration and integration of the child 's play in the second year
    51 ( 1 ) , 171-178 . [1980]
  • Correlates of mastery-related behavior : A short-term longitudinal study of infants in their second year
    56 ( 5 ) , 1291-1298 [1985]
  • Coparenting in the second year after divorce
    52 ( 1 ) , 141-155 [1990]
  • Coparenting and triadic interactions during infancy : The roles of marital distress and child gender
    31 ( 6 ) , 985-996 [1995]
  • Coparenting and relationship quality effects on father engagement : Variations by residence , romance
    73 ( 3 ) , 637-653 [2011]
  • Coparenting : a link between marital conflict and parenting in two-parent families
    15 ( 1 ) , 3-21 [2001]
  • Coparenting , parenting , and early emotional development
    1996 ( 74 ) , 45-55 [1996]
  • Coparenting , family process , and family structure : Implications for preschoolers ' externalizing behavior problems
    15 ( 3 ) , 526 [2001]
  • Coparental and family group-level dynamics during infancy : Early family precursors of child and family functioning during preschool
    10 ( 1 ) , 39-59 [1998]
  • Coordinating attention to people and objects in mother-infant and peer-infant interaction
    55 , 1278-1289 [1984]
  • Constructing family climates : Chinese mothers ' reports of their Coparenting behaviour and preschoolers ' adaptation
    24 ( 1 ) , 111-118 [2000]
  • Conceptualizing parental stress with family stress theory In PC McKenry , & SJ Price ( Eds . ) , Family and change : Coping with stressful events and transitions
    [2005]
  • Conceptual split ? Parents ' and experts ' perceptions of play in the 21st century
    29 ( 4 ) , 305-316 . [2008]
  • Computer-based intervention with coaching : An example using the incredible years program
    37 ( 4 ) , 233-246 . [2008]
  • Comparison of a self-directed and therapist-assisted telehealth parent-mediated intervention for children with ASD : A pilot RCT
    46 ( 7 ) , 2275-2284 . [2016]
  • Communication intervention : Birth to three
    [2001]
  • Coming to terms with coparenting : Implications of definition and measurement
    11 ( 3 ) , 165-178 [2004]
  • Characteristics of maternal verbal style : Responsiveness and directiveness in two natural contexts
    34 ( 3 ) , 519-543 [2007]
  • Case study on technology and distance in education at the Harvard Business School
    5 ( 2 ) , 13-28 [2002]
  • Caregivers ’ contingent comments to 9-month-old infants : Relationships with later language
    24 ( 2 ) , 221-234 . [2003]
  • Bringing instructional strategies home : Reaching families online
    48 ( 3 ) , 159-167 . [2016]
  • Blending e-learning : The power is in the mix
    [2001]
  • Blended-Learning 기반의 부모교육 프로그램 (Parenting Cross-fertilizing Program) 개발을 위한 요구 분석
    박성환 최성우 평생교 육ㆍHRD 연구, 6(2), 21-39 [2010]
  • Blended learning systems : definition , current trends , and future directionsThe Handbook of Blended Learning ( 3-21 )
    [2006]
  • Blended learning : Let ’ s get beyond the hype
    1 ( 4 ) , 1-4 . [2002]
  • Blended learning : How to integrate online & traditional learning
    [2005]
  • Blended Learning의 실시 현황 분석: 국내 현황 및 외국과의 비교
    오인경 기업교육과 인재연구, 6, 41-62 [2004]
  • Blended Learning : Uncovering Its TransformativePotential in Higher Education
    7 , 95-105 [2004]
  • Associations between coparenting and marital behavior from infancy to the preschool years
    18 ( 1 ) , 194-207 [2004]
  • Assessment of intergenerational communication and relationships
    41 ( 1 ) , 41-52 . [2015]
  • Adult modeling facilitates young children ’ s generation of novel pretend acts
    17 ( 2 ) , 151-162 [2008]
  • Adult learners and blended learning : A phenomenographic study of variation in adult learners ' experiences of blended learning in higher education
    [2012]
  • ADDIE 모형에 기초한 웹기반 부모교육 프로그램 개발. 서울
    이인용 한국: 이화여자대학교 대학원 석사학위 청구논문 [2002]
  • A white paper : Achieving success with blended learning
    1 , 1-11 [2001]
  • A meta-analysis of father involvement in parent training
    18 ( 2 ) , 97-106 [2008]
  • A historical look at theories of change in early childhood education research
    48 , 146-154 [2019]
  • 13∼ 18 개월 영아의 의사소통적 몸짓과 놀이의 관계 에서 어머니 반응성의 역할
    성지현 이지영 아동학회지, 36(5), 19-36 [2015]
  • 0세부터 3세까지 영유아의 부정적 정서성과 어머니의 온정성/반응성 간의 양방향적 관계
    김수정 정익중 아동학회지, 36(4), 1-16 [2015]