온라인 서비스 플랫폼에서의 조작적 의도에 관한 연구

이민정 2020년
논문상세정보
' 온라인 서비스 플랫폼에서의 조작적 의도에 관한 연구' 의 주제별 논문영향력
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' 온라인 서비스 플랫폼에서의 조작적 의도에 관한 연구' 의 참고문헌

  • 합리적 행위이론과 계획된 행동이론에 의한 온라인 구매행동 이해
    김명소 한영석 한국심리학회지: 사회 및 성격, 15(3), 17-33 [2001]
  • 정보화와 삶의 질
    이석재 조주은 한국통신학회 공개발표회 및 토 론회, 102-115 [1997]
  • 정보시스템 수용의 외생적 및 내재적 동기의 효과에 대한 개인적 관여도의 조절효과
    홍순근 e-비즈니스연구, 9(3), 65-83 [2008]
  • 인터렉티브 마케팅: 블로그, UCC시대의 마케팅 패러다임
    신병철 살 림Biz, 16-20 [2007]
  • 인터넷 쇼핑몰 브랜드 소비자의 구매경험에 따른 지각된 위 험과 정보탐색 및 구매의도에 미치는 영향
    안주아 ” 언론과학연구. 8(1), 161-194 [2008]
  • 인터넷 광고의 침입성과 관여가 광고 효과에 미치는 영향
    김용환 김재휘 광고연구, 60, 7-35 [2003]
  • 온라인 소비자 구전에 대한 내용분석
    박철 정수연 광고연구, 7(2), 91-118 [2006]
  • 온라인 미디어 광고의 CTR 향상을 위한 연구
    윤지현 이향아 ” 한국 문화디자인학연구. 54, 45-54 [2018]
  • 소셜 네트워크 서비스와 온라인 사회적 자본: 한국과 중국사례 를 중심으로
    고상민 지용구 황보환 한국전자거래학회지, 15(1), 103-118 [2010]
  • 사회과학조사방법론 개정3판
    채서일 비앤엠북스 [2005]
  • 무선인터넷 컨텐츠 선호 유형에 관한 연구
    우지에 윤종수 ” 한국컴 퓨터정보학회지, 15(1), 47-52 [2007]
  • 광고주 유형, 메시지 유형, 자기 검색도, 관여도가 공익광 고의 효과에 미치는 영향
    남인용 한국언론학보, 46(1), 116-146 [2001]
  • “합리적 행동이론과 계획적 행동이론의 평가 와 대안적 견해,”
    김영 이학식 소비자학연구, 11(2), 21-47 [2000]
  • “한국형 인지욕구척도 개발연구.”
    김완석 한국심리학회지: 산업 및 조 직, 7(1), 87-101 [1994]
  • “페이스북광고의 커뮤니케이션 요소에 관한 연구.”
    김종민 한국콘텐 츠학회논문지, 18(9), 231-239 [2018]
  • “청소년의 친구관계와 인터넷 사용 및 인터넷 중독.”
    남윤주 전남대 학교 석사학위논문 [2003]
  • “청소년의 인터넷 중독 성향과 자아 존중감 및 정신증상 차원 의 관계.”
    김웅장 전남대학교 석사학위논문 [2002]
  • “청소년의 인터넷 서비스 유형별 사용 정도와 인터넷 중독 하위 요인간의 관계.”
    김성수 조도근 한국청소년연구, 355-384 [2004]
  • “청소년들의 인터넷 중독현상: 인터넷 중독의 현황파악과 관 련변인 분석.”
    김혜원 청소년학연구, 8(2), 91-117 [2001]
  • “지속가능 경영노력이 공공기관 성과에 미치는 영향연구: 조 직 구성원의 인식을 중심으로.”
    김혜숙 한국정책학회, 423-440 [2013]
  • “지각된 관련성 및 조작적 의도에 관한 추론이 개인화 광고의 유용성에 미치는 영향: 프라이버시의 침해 경험에 따른 조절효과.”
    노민정 마케 팅논집, 23(3), 25-52 [2015]
  • “인터넷 구매결정 과정에서 관여도의 조절효과에 관 한 연구.”
    곽기영 지소영 경영정보학연구, 18(2), 16-40 [2008]
  • “인터넷 광고의 현황과 주요 이슈.”
    이준호 정보통신정책. 20(14) [2008]
  • “인지욕구와 메시지 주장의 유형에 따른 공익광고의 효과.”
    성영신 이영철 광고연구, 16, 55-79 [1992]
  • “의복 관여가 인터넷 위험 지각과 점포선택기준에 미치는 영 향.”
    황진숙 대한가정학회지, 40(12), 49-61 [2002]
  • “의료서비스 품질의 기대불일치가 환자 만족과 재이용의도에 미치는 영향.”
    김영홍 충남대학교 석사학위논문 [2010]
  • “온라인 서비스 지속 사용의 이해와 예측.”
    강영식 이희석 E-비즈니 스연구, 8(1), 63-84 [2007]
  • “온라인 맞춤형 광고의 유용성, 편의성, 프라 이버시 침해 위험성이 광고 수용의도에 미치는 영향.”
    김재휘 부수현 성보경 광고연구, 87, 263-302 [2010]
  • “신문 위장광고의 현황과 문제점.”
    김충현 관훈저널, 72, 146-154 [1999]
  • “스마트폰 이용자들의 정보보안 행위의도에 관한 실증연구.”
    신호영 영남대학교 박사학위논문 [2012]
  • “소셜커머스 수용에 있어서 지각된 위험의 영향력: 집 단주의 조절효과 분석.”
    노미진 이경탁 경영학연구, 41(1), 57-87 [2012]
  • “소비자의 인지욕구가 인터넷 검색광고에 대한 태도에 미치는 영향: 위장광고 인식여부의 조절효과.”
    채희조 경희대학교 국제경영학과 석사학 위논문 [2009]
  • “소비자 만족과 지속가능 경영을 위한 기업의 핵심가 치의 역할과 중요성: L-그룹 사례를 중심으로.”
    김성건 이재진 디지털융복합연구, 11(5), 211-223 [2013]
  • “소비자 개인별 특성과 제품광고에 대한 태도의 관계에 관한 연구.”
    오형숙 고려대학교 석사학위논문 [1991]
  • “설득지식모델의 소비자 행동 연구에의 적용을 위한 이론적 검토.”
    김정현 홍보학연구, 10(2), 61-88 [2006]
  • “설득지식 모델의 시각에서 본 공익캠페인의 효과에 관한 연 구.”
    김정현 광고연구. 67(2), 9-32 [2005]
  • “사회자본과 지각된 억제성이 조작적 의도에 대한 추 론과 메시지 신뢰성을 통해 SNS 광고태도 및 SNS 지속적 이용의도에 미치는 영향.”
    김한구 윤재현 대한경영학회지, 31(6), 1163-1185 [2018]
  • “바이럴 동영상 광고의 부조리 속성과 오락성이 설득 효과에 미치는 영향.”
    김운한 광고연구, 117, 148-181 [2018]
  • “모바일 컨텐츠의 유형 분류와 무선인터넷 사용성 평 가에 관한 연구.”
    박성주 이태일 한국정보과학회 학술 발표논문집, 207-212 [2003]
  • “메시지 제시 형태(광고, 퍼블리시티, 블로그)에 따른 설득 효과 차이: 설득지식모델을 적용하여.”
    김윤애 박현순 한국언론학보. 52(5), 130-159 [2008]
  • “매체 신뢰도와 의구심 및 지각된 설득 의도가 설득 메시지 의 효과에 미치는 영향”
    김정현 언론정보연구, 45(1), 5-28 [2008]
  • “디지털 컨텐츠 상품 리뷰가 소비자 태도 및 구매 의사 결정 에 미치는 영향: 리뷰의 수, 분포, 편중이 Hedonic 및 Utilitarian consumption에 미치는 영향에의 차이점.”
    노민정 서울대학교 석사학위논문 [2008]
  • “네이티브 광고가 소비자 플로우 경험에 미치는 영향에 관한 연구.”
    최윤정 한양대학교 영상디자인과 석사학위논문 [2018]
  • “기대일치성이 인터넷 쇼핑몰의 전반적 만족 과 지속사용 의도에 미치는 영향.”
    김재전 노희옥 박경자 인터넷 전자상거래연구, 9(3), 313-336 [2009]
  • “광고연구와 정교화 가능성 모델의 유용성에 관한 고찰.”
    정만수 광 고연구, 봄호, 53-72 [1990]
  • “광고모델과 브랜드 간 이미지 일치성 연구: 한류스타 관여도의 조절효과를 중심으로.”
    장우성 한은경 광고연구, 70, 199-227 [2006]
  • “광고메시지에 숨겨진 상업적 의도에 대한 접근성이 설 득 의도 추론 및 광고 효과에 미치는 영향: 설득지식모델을 중심으로.”
    서상희 윤각 광고학연구, 21(1), 163-177 [2010]
  • “과연 독자는 기사와 기사형 광고의 차이를 중요하게 생각하는가?: 정교화 가능성 모델의 중심단서로써 신문의 기사형 광고 표식.”
    김윤식 박종민 한국언론학보, 57(3), 324-346 [2013]
  • “SNS를 떠나는 사람들: 사용자의 특성과 SNS 피로감 중심으 로 SNS 중단의향에 영향을 미치는 사용자 특성.”
    이은지 한국 HCI학회 논문 지, 13(1), 11-19 [2018]
  • Word-of-mouth : the indirect effects of marketing efforts
    25 , 31-39 [1985]
  • Why are Tailored Messages More Effective ? A Multiple Mediation Analysis of a Breast Cancer Screening Intervention.
    62 ( 5 ) , 851-868 [2012]
  • When Attention-Getting Advertising Tactics Elicit Consumer Inferences of Manipulative Intent : The Importance of Balancing Benefits and Investments
    4 ( 3 ) , 225-254 [1995]
  • Vigilant Against Manipulation : The Effect of Regulatory Focus on the Use of Persuasion Knowledge
    44 ( 4 ) , 688-701 [2007]
  • Value-Percept Disparity : An alternative to the disconfirmation of expectations theory of consumer satisfaction
    10 , 256-261 [1983]
  • Using social network sites : The effects of playfulness , critical mass and trust in a hedonic context
    49 ( 4 ) , 74-83 [2009]
  • Uses of the Internet and their Relationships with Individual Differences in Personality.
    19 ( 1 ) , 59-70 [2003]
  • Understanding the Impact of Web Personalization on User Information Processing and Decision Outcomes.
    30 ( 4 ) , 865-890 [2006]
  • Understanding consumers ’ continuance intention towards mobile purchase : A theoretical framework and empirical study–A case of China
    53 , 249-262 [2015]
  • Understanding Information Technology Usage : A Test of Competing Models
    6 ( 2 ) , 144-176 [1995]
  • Toward an understanding of the behavioral intention to use mobile banking
    21 ( 6 ) , 873-891 [2005]
  • The theory of reasoned action : A meta-analysis of past research with recommendations for modifications and future research
    15 ( 3 ) , 325-343 [1988]
  • The personalization privacy paradox : an empirical evaluation of information transparency and the willingness to be profiled online for personalization
    30 ( 1 ) , 13-28 [2006]
  • The influence of perceived risk on Internet shopping behavior : a multidimensional perspective
    12 ( 2 ) , 259-277 [2009]
  • The Visible Hand : Money , Markets , and Media Evolution.
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  • The Theory of Planned Behavior
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  • The Relationship between Need for Cognition and Other Individual Difference Variables : A Two-dimensional Framework.
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  • The Psychology of Ego-involvement
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  • The Proposed Model of the Donation Decision Process. ” In : Research in Consumer Behavior
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  • The Persuasion Knowledge Model : How People Cope with Persuasion Attempts.
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  • The One to One Future : Building Relationships One Customer at a Time
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  • The Mediating Role of Attitude toward the Ad : Some Additional Evidence.
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  • The Influence of Product Involvement and Knowledge on Internet WOM.
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  • The Influence of Message Framing and Issue Involvement. ”
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  • The Elaboration Likelihood Model : Current Status and Controversies. ” Dual-process Theories in Social Psychology
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  • The Differential Impact of Abstract vs . Concrete Information on Decisions
    7 , 258-271 [1977]
  • The Cult of the Amateur : How Today 's Internet is Killing Our Culture and Assaulting Our Economy
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  • The Components of Perceived Risk. ” In : the Third Annual Conference of ACR
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  • The Commercialization of American Culture : New Advertising , Control , and Democracy
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  • Tailoring Health Messages : Customizing Communication with Computer Technology
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  • Tailored and Targeted Health Communication : Strategies for Enhancing Information Relevance.
    27 ( 1 ) , S227-S232 [2003]
  • Structure and Development of Social Schemata : Evidence from Positive and Negative Transfer Effects.
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  • Structural equation models with unobservable variables and measurement error ; Algebra and statistics.
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  • Stay away from me
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  • Social Networks , Personalized Advertising , and PrivacyControls.
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  • Services Marketing
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  • Self-efficacy : Toward a unifying theory of behavioralChange
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  • Satisfaction ; A behavior alperspective on theConsumer
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  • Risk Handling inConsumer Behavior : An Intensive of Study TwoCase. ” Risk Taking and Informational Handling inConsumer Behavior
    [1967]
  • Retailing Management
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  • Remembering : A Study in Experimental and Social Psychology
  • Relevance to the Rescue :Can ‘ Smart Ads ’ Reduce Negative Response to Online AdClutter ?
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  • Relationships among Internet Use , Personality , and Social Support.
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  • Promotion Signal : Proxy for a PriceCut ?
    17 , 74-81 [1990]
  • PrivacyConcern and Online Personalization : The Moderating Effects of InformationControl andCompensation.
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  • Privacy and Innovation. ” Innovation P olicy and the Economy
    12 ( 1 ) , 65-90 . [2012]
  • Predictors of advertising avoidance in print and broadcast media
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  • Predicting E Services Adoption : A Perceived Risk Facets Perspective
    59 ( 4 ) , 451-474 . [2003]
  • Personality and Ad Effectiveness : Exploring the Utility of Need for Cognition.
    15 , 209-212 [1988]
  • Partnerships from cannibals with forks : The triple bottom line of 21st‐century business
    8 ( 1 ) , 37-51 [1998]
  • P rivacy and Freedom
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  • P erceived risk : Further Considerations for the Marketing Discipline
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  • Organizational Communication. ” In : Communication Behavior , G. Hannenan , and W. EcEwen ( eds )
    [1975]
  • Opening Platforms : How , When and Why ?
    6 , 131-162 [2009]
  • On and off the ’ Net : Scales for social capital in an online era
    11 ( 2 ) , 593-628 [2006]
  • OTT 서비스의 이해
    배기형 커뮤니케이션북스 [2015]
  • Need for Cognition and the Medium Dependency Components of Reliance and Exposure.
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  • Need for Cognition and Order of Communication as Determinants of Opinion Change. ” In : The Order of P resentation in P ersuasion , Hovland , C. ( ed )
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  • Multidimensional analysis of per ceived risk in commercial air travel
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  • Mining Customer Product Ratings for Personalized Marketing.
    35 ( 2 ) , 231-243 [2003]
  • Meed for Cognition and Desire for Control as Moderators of Extrinsic Reward Effects : A Person x Situation Approach to the Study of Intrinsic Motivation.
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  • Measuring the intrusiveness of advertisements : Scale development and validation
    31 ( 2 ) , 37-47 . [2002]
  • Measuring Expectations : Forecast vs . Ideal Expectations . Does It Really Matter ?
    12 ( 1 ) , 49-64 . [2005]
  • Management of Perceived Risk in The Context of Destination Choice
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  • Low-commitment Consumer Behavior.
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  • Issue involvement as a moderator of the effects on attitude of advertising content and context
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  • Internet users ' information privacy concerns ( IUIPC ) : The construct , the scale , and a causal model
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  • Interactivity reexamined : A baseline analysis of early business web sites
    42 ( 4 ) , 457-474 [1998]
  • Information overload and the message dynamics of online interaction spaces : A theoretical model and empirical exploration
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  • Guerrilla Marketing : The Nature of the Concept and Propositions for Further Research.
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  • Getting too personal : Reactance to highly personalized email solicitations
    19 ( 1 ) , 39-50 . [2008]
  • From Intentions to Actions : A Theory of Planned Behavior.SSSP Springer Series in Social Psychology
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  • Framing Effects with Differential Impact : The Role of Attitude Salience.
    24 , 405-411 [1997]
  • Forced exposure and psychological reactance : Antecedents and consequences of the perceived intrusiveness of pop-up ads
    31 ( 3 ) , 83-95 . [2002]
  • Factors influencing the adoption of internet banking : An integration of TAM and TPB with perceived risk and perceived benefit
    8 ( 3 ) , 130-141 [2009]
  • Expectations and Norm in Models of Consumer Satisfaction.
    24 , 305-314 [1987]
  • Examining Multi-dimensional Trust and Multi-faceted Risk in Initial Acceptance of Emerging Technologies : An Empirical Study of Mobile Banking Services ''
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  • Enhancing or Disrupting Guilt : The Role of Ad Credibility and Perceived Manipulative Intent
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  • Electronic word of mouth via consumer-opinion platforms : what motives consumers to articulate themselves on the internet ?
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  • Effects of Need for Cognition on Message Evaluation , Recall and Persuasion.
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  • Early Investigation of New Information Technology Acceptance : A Perceived RiskMotivation Model.
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  • Does Corporate Sponsorship of Socially-oriented Message Make a Difference ? An Investigation of the Effect of Sponsorship Identity on Responses to an Anti-drinking Message.
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  • A paradigm for developing better measures of marketing constructs
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  • A disproof of the law of effect and a substitution of the laws of emphasis , motivation and disruption
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  • A comparison of the theory of planned behavior and the theory of reasoned action
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