가치지향적 맥락에서 광고에 제시된 색상 단서의 효과 : 해석수준, 관여도, 자기검색도의 조절역할을 중심으로

이종민 2020년
논문상세정보
' 가치지향적 맥락에서 광고에 제시된 색상 단서의 효과 : 해석수준, 관여도, 자기검색도의 조절역할을 중심으로' 의 주제별 논문영향력
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논문영향력 요약
주제
  • 광고와 선전
  • 자기 검색도
  • 가치부합성
  • 가치지향적 광고
  • 관여도
  • 사용상황
  • 색상
  • 슈워츠 가치체계이론
  • 시간적 압박
  • 해석수준
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 가치지향적 맥락에서 광고에 제시된 색상 단서의 효과 : 해석수준, 관여도, 자기검색도의 조절역할을 중심으로' 의 참고문헌

  • 「Schwartz의 보편적 가치 이론의 적용 타당성 연구: 한국대 학생을 대상으로」
    김연신 최한나 한국심리학회지: 사회 및 성격, 23(1), 1-16 [2009]
  • 희소성 메시지의 광고 효과: 한정판과 시간압박을 중심으로
    임지은 최은영 황장선 광고연구, (89), 177-204 [2011]
  • 회화에 나타난 색채상징성 및 색채심리: 빈센 트 반 고흐와 구스타프 클림트의 그림에 나타난 색채비교를 중심 으로
    오인영 임누리 복식, 60(5), 19-34 [2010]
  • 환경보전 공익광고에서 소구방향, 관여도, 자 기검색도가 광고효과에 미치는 영향
    경종수 박유식 산업과경영, 16(1), 105-123 [2003]
  • 해석수준, 메시지유형, 시간적 거리가 메시지 태 도와 구매의도에 미치는 영향
    김민혜 양윤 광고학연구, 23(2), 151-172 [2012]
  • 패션잡지 광고에 나타난 색채 이미지 효과에 관한 연구
    이수연 한성대학교 석사학위 [2001]
  • 패션 소비자의 가치, 지식 및 지속가능한 소 비행동에 관한 연구
    석효정 이은진 한국의류학회지, 37(3), 424-438 [2013]
  • 태블릿 PC 신제품광고의 소구유형에 따른 광고반응변인 들의 영향력 차이 연구
    류진한 광고학연구, 23(1), 207-231 [2012]
  • 컬러치료에 기반한 건강기능식품의 패키지 디자인 제안
    박은영 브랜드디자인학연구, 14(1), 85-94 [2016]
  • 친환경식품 구매고객의 가치와 태도 및 행동 의도와의 인과관계 연구
    유경진 윤혜현 호텔경영학연구, 23(2), 47-68 [2014]
  • 친환경 제품의 광고 메시지 지향성이 제품구매의도에 미 치는 영향: 공적 자기의식 수준과 시간적 거리감의 조절 변수 효 과를 중심으로
    조윤용 광고학연구, 27(3), 55-77 [2016]
  • 초등학교 아동의 색채 선호에 따른 심리 분석 연구: 서 울시 지역을 중심으로
    권영경 경희대학교 석사학위논문 [2004]
  • 제품컬러의 비전형성(atypicality)이 소비자의 구매의도에 미치는 영향: 해석수준과 자아고갈을 중심으로
    엄지윤 홍익대학교 박사논 문 [2015]
  • 제품과 관련한 인물의 평가가 제품태도에 미치는 영향: 시간적 이해의 조절효과
    박장규 대한경영학회지, 24(5), 3025-3039 [2011]
  • 제품 색상명이 제품 평가에 미치는 영향에 관 한 연구: 제품 색상명의 불일치와 소비자 해석수준의 영향을 중심 으로
    박종철 최지은 한국심리학회지: 소비자 광고, 14(4), 611-627 [2013]
  • 잡지광고에 있어서 색채이미지가 소비자의 구매의도에 미치는 영향 연구 –2000년 패션잡지광고를 중심으로
    도은주 성신여자대 학교 석사학위 [2001]
  • 자연에서 찾은 건강 _ 알록달록 색 내 몸을 건강하게-에 코 파트너-내 몸을 깨우는 컬러 무슨 색일까?
    김선현 건강소식, 35(11), 6-8 [2011]
  • 자기해석수준의 차이에 따른 가치지향적 광고 의 효과: 가치접근성과 가치중요도의 심리적 매개과정을 중심으로
    남철우 조형오 광고학연구, 28(7), 47-69 [2017]
  • 자기 일치성, 자기 감시 및 사용 상황이 상표 선호에 미치는 영향
    박선영 양윤 한국심리학회지: 소비자 광고, 6(1), 43-67 [2005]
  • 자기 검색척도 (Self-Monitoring Scale) 의 타당성 검정 에 관한 연구
    이선아 Journal of Korean Academy of Nursing, 28(3), 751-759 [1998]
  • 인터넷 쇼핑몰 인터페이스에서 배경색상이 상 품의 가격인지 및 구매에 미치는 영향
    한광희 허소은 한국 HCI 학회 학술대회, 388-395 [2014]
  • 인지욕구와 자기감시가 제품속성에 대한 반응시간에 미치 는 영향
    양윤 한국심리학회지: 소비자 광고, 4(1), 25-40 [2003]
  • 이모티콘 커뮤니케이션의 감정표현에서 표정 과 색상의 상호작용 특성
    김현주 이주환 한국 HCI 학회 학술대회, 602-604 [2016]
  • 의류 브랜드의 소비자 가치구조를 이용한 광고전략 개 발: 수단-목적 사슬이론을 중심으로
    송기인 한국광고홍보학보, 6(1), 75-112 [2004]
  • 윤리적 소비자가 몰려온다
    김나경 LG Business Insight, 3, 24-32 [2011]
  • 웹페이지에 사용된 색과 음악 간의 의미 부합 이 소비자 반응에 미치는 영향
    신창엽 윤나라 경영학연구, 41(5), 957-990 [2012]
  • 온라인 광고소구 유형과 자기 검색도의 상호작용 효과 연구
    한상필 디지털융복합연구, 16(5), 207-211 [2018]
  • 예방행동의 결과를 얻는 시점에 따른 효과적인 설득 메시지 유형: 해석수준이론을 중심으로
    김재휘 김태훈 박인희 한국심리학 회지: 소비자 광고, 11, 451-474 [2010]
  • 영화포스터의 색채이미지가 관객의 영화 관람의도에 미 치는 영향에 관한 연구 –1999년~2008년 흥행 영화 TOP 20위 중 멜로와 코미디 장르를 중심으로
    이경아 홍익대학교 석사학위논문 [2010]
  • 여성정치지도자의 패션컬러를 통해 본 휴먼이 미지 연구
    김세아 장성호 한국콘텐츠학회논문지, 17(12), 247-256 [2017]
  • 언제 가치에 따라 행동하는가? 가치의 실제 자기 중요도 및 지각된 사회적 중요도와 행동의 관계
    박혜경 한국심리학회지: 사회 및 성격, 26(3), 25-43 [2012]
  • 어린이 그림책의 색채와 감정효과에 관한 연구
    하현승 건국대학 교 석사학위논문 [2012]
  • 알코올 소비의 인지구조에 관한 연구: 수단목표 이론을 중심으로
    김광수 김수연 광고학연구, 19(6), 107-133 [2008]
  • 실버세대의 연령 그룹 별 색채감성 비교 분석: 단색을 중심으로
    이현진 최종석 최지인 한국색채학회논문집, 30(3), 47-55 [2016]
  • 시간지연, 해석수준, 제품유형이 소비자의 제품 선호에 미치는 영향
    강은희 양윤 광고학연구, 23(4), 7-25 [2012]
  • 시간적 거리감 (Temporal Distance) 과 소비 자 지식이 제품 태도에 미치는 효과 연구
    안은미 이병관 광고학연구, 21(1), 211-223 [2010]
  • 스마트폰 브랜드 선택에 있어서 소비자의 가치구조 규명 에 관한 연구 수단: 목적 사슬이론을 중심으로
    김현숙 광고연구, (97), 78-121 [2013]
  • 속성중심광고와 가치중심광고의 상대적 효과에 관한 연 구: 시간해석수준과 사고양식의 조절역할을 중심으로
    박진아 동국대학교 석사학위논문 [2014]
  • 속성광고와 이미지광고에 대한 소비자의 반응에 관한 연 구: 개인특성과 제품특성의 상호작용효과
    한상필 광고학연구, 11(1), 201-219 [2000]
  • 소셜커머스에서 조절초점에 따른 소 비자의 구매의도 분석: 가격할인과 시간압박 정보를 중심으로
    박혜연 배소희 이세진 광 고연구, (92), 415-437 [2012]
  • 소셜 미디어를 활용한 공공캠페인 커 뮤니케이션 전략: 해석수준이론에 따른 메시지 구성과 미디어에 대한 사회적 거리를 중심으로
    김재휘 김희연 부수현 The Korean Journal of Advertising, 23(1), 183-205 [2012]
  • 소비자 감성가치 중심의 브랜드 컬러 선정 기 준 연구
    이은실 이은희 한국디자인문화학회지, 22(2), 481-492 [2016]
  • 선거벽보의 색상 이미지 불일치성이 유권자들의 투표의 도에 미치는 효과
    조재수 OOH 광고학연구, 14(4), 75-95 [2017]
  • 색채용어사전
    박연선 서울: 예림 [2007]
  • 색채심리치료의 고찰 연구
    윤천성 조윤진 평생교육리더십연 구, 1, 69-88 [2014]
  • 색이 인간에게 미치는 영향과 색채 요법의 적용분야에 관한 연구 분석
    김민경 한국뷰티아트학회지, 2(1), 5-66 [2004]
  • 색이 메타인지적 과정을 통해 상품태도에 미 치는 효과: 빨간색과 성적매력의 개념적 연계를 중심으로
    박기완 이윤재 마케팅 연구, 27(1), 135-160 [2012]
  • 색의 상징성에 기초한 아동화의 색채심리 재해석
    이현진 전남대 학교 석사학위 [2008]
  • 색상이 제품태도에 미치는 영향: 메시지유형의 조절효과
    김영조 소비자학연구, 22(4), 163-176 [2011]
  • 색상이 정서유발에 미치는 영향
    김보라 서울대학교 석사학위 [2015]
  • 색상과 형태의 이미지연상의 유사성 에 관한 연구
    김덕용 이은경 이정아 한국색채학회논문집, 23(1), 81-96 [2009]
  • 색상과 연계된 가치와 감정의 특징 및 색상에 대한 태도 에 미치는 영향 연구
    이종민 조형오 한국색채학회논문집, 32(3), 79-95 [2018]
  • 색상 이미지 불일치성 정도에 따른 소비자들의 브랜드태 도에 미치는 효과: 브랜드 지식의 조절효과를 중심으로
    조재수 광고 PR 실학연구, 8(2), 168-190 [2015]
  • 새로움 vs. 갈등: 자아해석에 따른 컬러-형태 바인딩의 시각적 반응에 관한 연구
    이은미 소비자학연구, 29(3), 109-135 [2018]
  • 사회 계층에 따른 가치 차이: 자기 참조 가치 대 문화 참조 가치
    박혜경 전혜빈 한국심리학회지: 문화및사회문제, 24(4), 563-592 [2018]
  • 브랜드 개성-자아 이미지 일치성이 구매의도에 미치는 영향: 자기 감시성과 제품유형의 조절효과
    안광호 이재홍 장준수 The Korean Journal of Advertising, 22(5), 7-23 [2011]
  • 미디어 콘텐츠에 대한 가치 지향적 프로모션 의 효과 분석: 자기해석수준의 차이를 중심으로
    남철우 조형오 한국디지털콘텐츠 학회 논문지, 18(3), 475-483 [2017]
  • 문화예술교육 공간과 색채감 성 평가에 관한 연구: 시니어세대 문화예술경험을 중심으로
    박연선 손혜연 이진숙 전창림 한국 색채학회논문집, 29(2), 71-82 [2015]
  • 문자 텍스트의 감성 평가에 색채가 미치는 영향
    원종윤 Archives of Design Research, 28(2), 169-180 [2015]
  • 메시지 프레이밍과 소구 유형, 지각된 위험 및 자기 검색 도가 지구 온난화 경고 공익광고 효과에 미치는 영향
    김정현 광고연구, 358-381 [2008]
  • 독특성 유형과 컬러와의 관계
    나준희 박성용 조은형 상품학 연구, 32, 139-148 [2014]
  • 도덕적인 소비자들이 모두 공정무역 제품을 선호하는가?: 정의회복기대감과 사회적 강화의 매개효과를 중심으로
    박종철 오민정 황윤용 마케팅연구, 28(6), 137-160 [2013]
  • 남녀 대학생의 가치체계와 제품속성의 중요도에 관한 인식 비교
    양윤 이은지 한국심리학회지: 소비자 광고, 3(1), 63-87 [2002]
  • 광고주 유형, 메시지 유형, 자기 검색도, 관여도가 공익광 고의 효과에 미치는 영향
    남인용 한국언론학보, 46(1), 116-146 [2001]
  • 광고소구유형에 따른 소비자 태도 및 구매의도에 미치는 영향: 시간적 거리감과 시간압박의 역 할을 중심으로
    손영곤 신일기 이진우 정윤재 광고연구, (102), 150-180 [2014]
  • 광고 속 공정무역 메시지 효과에 관한 연구소비자 윤리성, 자기감시도, 사회적 증거 메시지의 조절효과를 중 심으로
    조창환 함수연 광고학연구, 25(1), 267-288 [2014]
  • 광고 색상에 의한 동화 및 대조효과 의 발생에 있어 지식수준의 조절효과
    오승욱 전선규 정유정 광고학연구, 24(4), 87-104 [2013]
  • 관여도에 따른 TV 광고의 컬러 표현방법이 인지효과 및 광고반응에 미치는 영향
    박현수 이윤철 광고연구, (80), 59-82 [2008]
  • 공익광고 배경 색상과 내용의 개념적 일치성 정도에 따 른 광고 메시지의 수용성 의도에 미치는 효과
    조재수 한국광고홍보학보, 18(2), 274-299 [2016]
  • 공공기관의 기대이미지와 CI 컬러의 적합성이 기관 평가에 미치는 영향에 관한 연구
    김장현 송지민 이철성 문화산업연구, 17(3), 9-17 [2017]
  • 개인적 가치 특성이 색상에 대한 태도 및 제 품색 전형성에 대한 소비자 반응에 미치는 영향
    이종민 조형오 한국색채학회논 문집, 33(3), 79-95 [2019]
  • 감정표현의 직관성을 향상시키기 위한 색상을 이용한 감정모델의 개발과 적용
    고일주 박준형 여지혜 정병범 함준석 한국 HCI 학회 학술대회, 152-157 [2008]
  • 갈색마케팅을 위한 소비자 인식에 관한 연구
    최 진 홍익대학교 석사학위논문 [2012]
  • 가격 매력도 지각에 대한 가격 색상의 영향: 조절초점과 관여도와의상호작용을 중심으로
    박은영 이은영 유통과학연구, 14(10), 117-126 [2016]
  • “공유경제 서비스 에티켓에 관한 연구: 해석수준과 조절 초점의 적합성(regulatory construal fit)의 역할을 중심으로,”
    이영화 광고 학연구, 30 (3), 81-105 [2019]
  • ``Construal level theory andConsumer behavior ''
    17 ( 2 ) : 113–117 . [2007]
  • Why does not everybody purchase fair trade products ? The question of the fairness of fair trade products
    35 ( 6 ) , 655-660 [2011]
  • When values matter : Expressing values in behavioral intentions for the near vs. distant future
    45 ( 1 ) , 35-43 . [2009]
  • When colors backfire : The impact of color cues on moral judgment
    23 ( 3 ) , 341-348 [2013]
  • When and how aesthetics influences financial decisions
    20 ( 4 ) , 452-458 [2010]
  • What we know about consumers ’ color perception
    156 , 468-472 [2014]
  • What can the same–different task tell us about the development of magnitude representations ?
    140 ( 1 ) , 35-42 [2012]
  • Values as determinants of preferences for housing attributes .
    16 ( 3-4 ) , 285-306 . [2001]
  • Universals in the content and structure of values : Theoretical advances and empirical tests in 20 countries
    Vol . 25 , pp . 1-65 [1992]
  • UnderstandingConsumer Decision Making The Means-End Approach to Marketing and Advertising Strategy
    [2001]
  • Understanding the effects of color : How the correspondence between available and required resources affects attitudes
    22 ( 2 ) , 121-138 [1995]
  • Understanding consumers ’ cognitive structures : Implications for advertising strategy
    1 , 77-90 [1983]
  • Uncovering the links between brand choice and personal values among young British and Spanish girls
    1 ( 1 ) , 77-93 [2001]
  • Try it , you 'll like it : The influence of expectation , consumption , and revelation on preferences for beer
    17 ( 12 ) , 1054-1058 . [2006]
  • To do or to have ? That is the question
    85 ( 6 ) , 1193-1202 [2003]
  • Time-dependent gambling : Odds now , money later '' .
    131 ( 3 ) : 364–376 [2002]
  • The unbearable automaticity of being
    54 ( 7 ) , 462 . [1999]
  • The role of temporal distance on the color of future-directed imagery : A construal-level perspective
    43 ( 5 ) , 707-725 [2016]
  • The role of feasibility and desirability considerations in near and distant future decisions : A test of temporal construal theory
    75 , 5–18 [1998]
  • The role of attitude toward the ad as a mediator of advertising effectiveness : A test of competing explanations
    23 ( 2 ) , 130-143 . [1986]
  • The red sneakers effect : Inferring status and competence from signals of nonconformity
    41 ( 1 ) , 35-54 . [2014]
  • The influence of skeletal implants on the incidence of infection : experiments in a canine model .
    [1985]
  • The influence of perceived social media marketing activities on brand loyalty : The mediation effect of brand and value consciousness
    29 ( 1 ) , 129-144 [2017]
  • The impact of package color and the nutrition content labels on the perception of food healthiness and purchase intention
    22 ( 2 ) , 191–218 [2016]
  • The experience ofCognitive dissonance in important and trivial domains : AConstrual level theory approach ''
    48 ( 6 ) : 1361–1364 ) [2012]
  • The empirical case for two systems of reasoning .
    119 ( 1 ) , 3 . [1996]
  • The effect of the color red on avoidance motivation
    39 ( 2 ) , 287-289 [2011]
  • The effect of red background color on willingness-to-pay : The moderating role of selling mechanism
    39 ( 5 ) , 947-960 [2012]
  • The effect of purchase situation on realized pro-environmental consumer behavior
    69 ( 5 ) , 1582-1586 [2016]
  • The degree to which colors ( hues ) are associated with mood-tones
    38 ( 6 ) , 432 [1954]
  • The cultural creatives : How 50 million people are changing the world
    [2000]
  • The colour red affects time perception differently in different contexts
    52 ( 1 ) , 77-80 [2017]
  • The colors of anger , envy , fear , and jealousy : A cross-cultural study
    28 ( 2 ) , 156-171 . [1997]
  • The automated will : nonconscious activation and pursuit of behavioral goals .
    81 ( 6 ) , 1014 [2001]
  • The application of the MECCAS model to the development and assessment of advertising strategy : A case study
    [1988]
  • The Sharing Economy : Why People Participate in Collaborative Consumption
    67 ( 9 ) , 2047-2059 [2016]
  • The Nine American Life Styles
    [1983]
  • The Influence of Color on Brand Extension : Mediation Role of Processing Style
    [2019]
  • Temporal construal
    110 ( 3 ) , 403 . [2003]
  • Telling more than we can know : verbal reports on mental processes
    84 ( 3 ) , 231 [1977]
  • Strategies for designing persuasive messages : Deductions from the resource matching hypothesis
    [1989]
  • Social values and socialChange : Adaptation to life in America ( p. 237 )
    [1983]
  • Size and development of the shadow economies of 157 worldwideCountries : Updated and new measures from 1999 to 2013
    4 ( 3 ) , 1-15 . [2016]
  • Situational variables andConsumer behavior
    2 ( 3 ) , 157-164 . [1975]
  • Seven principles of goal activation : A systematic approach to distinguishing goal priming from priming of non-goalConstructs .
    11 ( 3 ) , 211-233 . [2007]
  • Self-monitoring processes . In Advances in experimental social psychology
    Vol . 12 , pp . 85-128 [1979]
  • Self-monitoring of expressive behavior
    30 ( 4 ) , 526 . [1974]
  • Self-concept inConsumer behaviour : aCritical review
    9 , 287–.300 [1982]
  • Seeing the forest when entry is unlikely : probability and the mental representation of events
    135 ( 4 ) , 641 [2006]
  • Seeing the forest or the trees : Implications ofConstrual level theory forConsumerChoice .
    17 ( 2 ) , 96-100 . [2007]
  • Schaie, K. W., Heiss, R. (1964).Color and personality.
    [1964]
  • SNS 모바일 구전 커뮤니케이션에 관한 연구: 유대강도, 메시지 속성, 조절초점을 중심으로
    고한준 전혜경 광고학연구, 30(8), 241-269 [2019]
  • SNS 기반의 소비자 참여형 CSR 메시지의 공 간적 거리감과 해석수준, 속성 조작가능성 표현이 참여의도에 미 치는 영향
    김봉철 우정화 광고학연구, 28(8), 49-83 [2017]
  • Romantic red : Testing theCharacteristics ofColor–attraction effects in a novel paradigm
    3 ( 1 ) . [2017]
  • River magic : Extraordinary experience and the extended service encounter
    20 ( 1 ) , 24-45 . [1993]
  • Revision of the self-monitoring scale
    46 , 1349–- 281 - -1364 . [1984]
  • Research trends ofCrowd-funding
    21 ( 4 ) , 3-19 . [2014]
  • Regulatory focus systems and personal values
    39 ( 3 ) , 415-429 [2009]
  • Regulatory fit and persuasion : Transfer from Feeling right. ''
    86 ( 3 ) , 388 . [2004]
  • Reflective and impulsive determinants of social behavior
    8 ( 3 ) , 220-247 . [2004]
  • Refining the theory of basic individual values
    103 ( 4 ) , 663-688 . [2012]
  • Reader Reactions toColor in Newspapers
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  • Psychology : red enhances human performance inContests
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  • Preferences as expectation-driven inferences : effects of affective expectations on affective experience
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  • Pleasure principles : A review of research on hedonicConsumption
    23 ( 1 ) , 2-18 . [2013]
  • Package color saturation and food healthfulness perceptions
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  • One color fits all : product category color norms and ( a ) typical package colors
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  • On the relationship between motives and purchase decisions : Some empirical approaches
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  • Nonconscious goals and consumer choice
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  • Multiple processes by which attitudes guide behavior : The MODE model as an integrative framework . In M. P. Zanna ( Ed . ) , Advances in experimental social psychology
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  • Message framing and color priming : How subtle threat cues affect persuasion .
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  • Measuring Brand Equity across Products and Markets
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  • Means–end chains as goal hierarchies .
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  • Marketing Management
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  • Linking Attribute , Benefits , and Consumer Values
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  • Light and pale colors in food packaging : When does this package cue signal superior healthiness or inferior tastiness ?
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  • Laddering theory , method , analysis , and interpretation
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  • Laddering : Extending the repertory grid methodology to construct attribute–consequence -value hierarchies
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  • Issue involvement as a moderator of the effects on attitude of advertising content and context
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  • Is sadness blue ? cross-cultural differences of color-emotion associations
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  • Increasing returns , monopolistic competition , and international trade
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  • How Green Should You Be : Can Environmental Associations Enhance Brand Performance ?
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  • Heuristic versus systematic information processing and the use of source versus message cues in persuasion
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  • Helping : The influence of anticipated social sanctions and self monitoring
    55 ( 1 ) , 41-54 . [1987]
  • Hedonic Consumption : Emerging Concepts , Methods and Propositions
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  • Happiness for sale : Do experiential purchases make consumers happier than material purchases ?
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  • Flexibility and consistency in evaluative responding : The function of construal level . In Advances in experimental social psychology
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  • Fashion involvement , self monitoring and the meaning of brands
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  • Failure to replicate the Mehta and Zhu ( 2009 ) color-priming effect on anagram solution times
    21 ( 3 ) , 771-776 . [2014]
  • Exciting red and competent blue : the importance of color in marketing
    40 ( 5 ) , 711-727 [2012]
  • Environmental color , consumer feelings , and purchase likelihood
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  • Encouraging pro-environmental behaviour : An integrative review and research agenda
    29 ( 3 ) , 309-317 [2009]
  • Emotional Brand Attachment and Brand Personality : The Relative Importance of the Actual and the Ideal Self
    75 ( 4 ) , 35-52 . [2011]
  • Ego depletion in color priming research : Self-control strength moderates the detrimental effect of red on cognitive test performance
    41 ( 3 ) , 311-322 [2015]
  • Effects of issue involvement on attitudes in an advertising context
    23 , 75-79 [1980]
  • Effects of four psychological primary colors on anxiety state
    41 ( 1 ) , 207-210 [1975]
  • Eat with your eyes : Package color influences the expectation of food taste and healthiness moderated by external eating .
    25 ( 2 ) , 71–87 . [2015]
  • Dual processes in reasoning ?
    3 ( 2 ) , 141-154 . [1974]
  • Donations to charity as purchase incentives : How well they work may depend on what you are trying to sell
    24 ( 4 ) , 434-446 [1998]
  • Dogs on the street , pumas on your feet : How cues in the environment influence product evaluation and choice
    45 ( 1 ) , 1-14 . [2008]
  • Does it pay to be good ?
    50 ( 2 ) , 61 [2009]
  • Dimensions of brand personality
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  • Determinants of responsible environmental behavior
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  • Desire to acquire : Powerlessness and compensatory consumption
    35 ( 2 ) , 257-267 . [2008]
  • Designing pleasurable products
    [2000]
  • Culture and point of view
    [2003]
  • Culture , self , and the reality of the social
    [2003]
  • Cultural values in financial services advertising : a cross-cultural study of magazine ads in the USA and Korea
    [2014]
  • Consumer understanding and advertising strategy : analysis and strategic translation of laddering data
    35 ( 4 ) , 19-34 [1995]
  • Consumer Buying Behaviour ; A Factor of Compulsive Buying Prejudiced by Windowsill Placement
    4 ( 3 ) , 151-155 [2014]
  • Construal level and cross-sensory influences : High-level construal increases the effect of color on drink perception
    148 ( 5 ) , 890 . [2019]
  • Construal Level Theory . In P. K. Van Lange , Handbook of Theories of Social Psychology
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  • Conscious , but not unconscious , logo priming of brands and related words
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  • Conceptualizing , measuring , and managing customer-based brand equity
    57 ( 1 ) , 1-22 [1993]
  • Color studies in applied psychology and social sciences : An overview
    12 ( 2 ) , 9-26 . [2014]
  • Color red in web-based knowledge testing
    26 ( 6 ) , 1625-1631 [2010]
  • Color in context : Psychological context moderates the influence of red on approach-and avoidance-motivated behavior
    7 ( 7 ) , e40333 [2012]
  • Color as an environmental processing cue : External affective cues can directly affect processing strategy without affecting mood
    15 ( 1 ) , 55-71 [1997]
  • Color and psychological functioning : The effect of red on performance attainment
    136 ( 1 ) , 154 [2007]
  • Color and communication= ( No . BOOK ) . Ed . ABC
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  • Color & human response : aspects of light and color bearing on the reactions of living things and the welfare of human beings
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  • Cognitive performance and emotion are indifferent to ambient color
    43 ( 1 ) , 65-74 [2018]
  • Clothing color and tipping : Gentlemen patrons give more tips to waitresses with red clothes
    38 ( 2 ) , 275-280 . [2014]
  • Changing , priming , and acting on values : effects via motivational relations in a circular model
    97 ( 4 ) , 699 . [2009]
  • Chances , trances , and lots of slots : Gambling motives and consumption experiences
    29 ( 4 ) , 380-406 . [1997]
  • Bringing the frame into focus : the influence of regulatory fit on processing fluency and persuasion
    86 ( 2 ) , 205 [2004]
  • Blue or red ? Exploring the effect of color on cognitive task performances
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  • Beyond zipcar : Collaborative consumption
    88 ( 10 ) , 30 . [2010]
  • Beliefs , attitudes and values ; a theory of organization and change
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  • Automatic effects of brand exposure on motivated behavior : how apple makes you think different
    35 ( 1 ) , 21-35 [2008]
  • Assessing the role of emotions as mediators of consumer responses to advertising
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  • Assessing the contribution of leading mainstream marketing journals to the international marketing discipline
    27 ( 5 ) , 491–518 . [2010]
  • Art infusion : The influence of visual art on the perception and evaluation of consumer products
    45 ( 3 ) , 379-389 [2008]
  • Are there universal aspects in the structure and contents of human values ?
    50 ( 4 ) , 19-45 [1994]
  • Are men seduced by red ? The effect of red versus black prices on price perceptions
    89 ( 2 ) , 115-125 [2013]
  • Appeals to image and claims about quality : Understanding the psychology of advertising
    49 ( 3 ) , 586 [1985]
  • An overview of the Schwartz theory of basic values
    2 ( 1 ) , 11 [2012]
  • An imagery-processing view of the role of pictures in print advertisements
    28 ( 2 ) , 226-231 . [1991]
  • An exploration of high-risk leisureConsumption through skydiving
    20 ( 1 ) , 1-23 . [1993]
  • A system of color-preferences
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  • A perspective on judgment and choice : mapping bounded rationality
    58 ( 9 ) , 697 . [2003]
  • A means-end chain approach to consumer goal structures
    12 ( 3 ) , 227-244 . [1995]
  • A factor analytic study of the sources of meaning in hedonic consumption
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  • A Means–End Chain Model Based on Consumer Categorization Processes
    46 ( 2 ) , 60-72 [1982]
  • A Functional Approach To Understand Consumer Behavior While Selecting Coffee Parlor
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