박사

다양성과 조직성과 : 표면적 다양성에서 심층적 다양성으로의 확장

안선민 2020년
논문상세정보
' 다양성과 조직성과 : 표면적 다양성에서 심층적 다양성으로의 확장' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 공공행정과 군사학
  • 다양성
  • 심층적 다양성
  • 조직성과
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
1,376 0

0.0%

' 다양성과 조직성과 : 표면적 다양성에서 심층적 다양성으로의 확장' 의 참고문헌

  • 한전원자력연료
    전환형 시간선택제 운영 기준 [2016]
  • 한국철도시설공단
    시간선택제 직원 인사운영 지침 [2014]
  • 한국조세재정연구원
    재정성과관리제도 운영의 성과 분석 과 정책과제 [2015]
  • 한국조세재정연구원
    공공기관 경영평가의 이해 [2016]
  • 한국조세재정연구원
    2017년도 공공기관 고객만족도 조사결과 [2018]
  • 한국의 행정엘리트
    김두식 「지역사회학」, 14(1): 171-208 [2012]
  • 한국의 장관은 정치가인가 행정가인가
    김경은 「한국행 정학보」, 49(3): 391-425 [2015]
  • 한국의 사회자본: 연고집단
    유석춘 한국사회학회 기타간 행물, 101-109 [2001]
  • 한국노동연구원.시간선택제 통계 세분화 및 개선방안
    고 용노동부 보고서 [2014]
  • 한국가스기술공사
    전환형 시간선택제직원 운용지침 [2018]
  • 한국 학력학벌기반 연줄사회의 실재성과 그 이데올로기적 성격
    김부태 손종현 「열린교육연구」, 24(2): 147-174 [2016]
  • 한국 학력ㆍ학벌 연구의 사적 고찰: 1980~ 2007
    김부태 「교육사회학연구」, 24(1): 77-109 [2014]
  • 한국 학력․학벌주의 인식체계 분석
    김부태 「교육학연 구」, 49(4): 25-54 [2011]
  • 한국 장관의 퇴임사유 분석, 1948-2013
    성시영 「한국 사회와 행정연구」, 25(1): 95-114 [2014]
  • 한국 사회의 학연
    김용학 한국사회학회 기타간행 물, 53-68 [2003]
  • 한국 공직문화의 원형: 자리문화
    윤견수 「한국행정학 보」, 49(4): 1-28 [2015]
  • 한국 공기업의 이해
    이상철 대영문화사 [2007]
  • 한국 공공부문 인력규모 변화에 관한 추세 분석
    이근주 홍은주 「사회과학연구논총」, 17: 143-182 [2007]
  • 한국 공공기관의 민주적 책임성과 지배구조
    한상일 「한 국조직학회보」, 7(1): 65-90 [2010]
  • 학력사회와 한국교육의 모순
    남인숙 「사회이론」, 40: 101-127 [2011]
  • 표면적 다양성과 심층적 다양성이 팀 성과에 미치 는 영향에 관한 연구: 서울시 자치구 팀을 중심으로
    노종호 「한 국거버넌스학회보」, 24(1): 99-128 [2017]
  • 최근 한국 정부의 정치적 임명에 관한 분 석
    김판석 박민정 「한국인사행정학회보」, 15(2): 287-314 [2016]
  • 지방정부 인력구성의 다양성이 업무과정에 미치는 효과
    박나라 이종수 「한국지방자치학회보」, 22(2): 79-101 [2010]
  • 중앙부처조직의 개편에 관한 연구 : 역사적 시각 에서
    임도빈 「한국조직학회보」, 11(1): 1-45 [2014]
  • 조직구성원간 신뢰와 “연줄”
    박통희 원숙연 「한국행정 학보」, 34(2): 101-120 [2000]
  • 조직개편, 기관특성, 그리고 정치적 환경
    양지숙 윤주철 전영한 「한국행정학보」, 45(2): 187-213 [2011]
  • 정한나여자의 적은 여자인가?: 상사 성별이 여성 근로자 의 노동시장 성과에 미치는 영향 분석
    「노동경제논집」, 40(4): 61-89 [2017]
  • 정부투자기관 임원의 정치적 임용과 경영실적
    이명석 「한국행정학보」, 35(4): 139-156 [2001]
  • 정부투자기관 이사회의 구조적 특징과 목표지향 적 구조로의 발전방안
    이상철 「한국행정학보」, 35(2): 139-154 [2001]
  • 정부투자기관 기관장의 교체가 기관 경영성적에 미치는 영향에 관한 연구
    강영걸 「경제연구」, 17(1): 153-174 [1999]
  • 정부조직개편의 국내외 사례와 주요 쟁점
    박영원 「지역 정책연구」, 28(2): 99-126 [2017]
  • 정부의 일자리 문제 해결에 관한 논의
    김병섭 안선민 「한국행정학보」, 52(1): 73-104 [2018]
  • 정부의 내 외적 환경에 따른 역대 정부의 장관임명 유형에 관한 연구
    민병익 이시원 「인적자원관리연구」, 14(2): 13-37 [2007]
  • 정부부문 중복형 시간선택제 일자 리 창출에 관한 탐색적 연구: 젠더의 전략적 선택 관점의 적용
    김복태 문미경 조경호 「한국인사행정학회보」, 13(3): 219-250 [2014]
  • 정부 인재등용의 분배와 균형-김대중정부 출범시 의 인사정책과 지역주의
    윤민재 「담론 201」, 12(3): 85-116 [2009]
  • 정무직 공무원의 인사형평성에 관한 실증적 연구
    박영원 「한국인사행정학회보」, 10(3): 239-257 [2011]
  • 정무직 공무원의 균형인사
    강혜진 김병섭 「행정논총」, 56(3): 1-31 [2018]
  • 정기선.지역감정과 지역갈등인식의 변화
    「한국사회 학」, 39(2): 69-99 [2005]
  • 정규직과 비정규직의 공정성 지각, 역할내 활동, 조직시민행위: 고용형태별 동기부여 과정 및 결과에 대한 실증적 분석
    권순식 「인사관리연구」, 30(2): 1-23 [2006]
  • 장관의 정치적 경력에 따른 재임기간 분석
    성시영 「한 국행정논집」, 26(4): 951-970 [2014]
  • 장관의 교체와 정책의 안정성
    안병영 「한국행정연 구」, 10(4): 32-61 [2001]
  • 임명권자의 임명기준을 토대로 본 장관의 역할 고찰
    김호균 「한국행정연구」, 1 (1): 3-28 [2002]
  • 일가정 양립정책의 유효성과 조직문화
    김태희 오민지 「현대사회와 행정」, 27(4): 147-168 [2017]
  • 인적 다양성과 조직성과의 선형 및 비선형 관계에 대한 연구
    김지혜 이수영 「한국행정학보」, 51(4): 121-147 [2017]
  • 인사혁신처
    시간선택제 채용제도 안대 [2017]
  • 이사회와 최고 경영층의 관계적 요인이 기 업성과에 미치는 영향
    김상훈 김양민 「전략경영연구」, 11(1): 43-63 [2008]
  • 이명박 정부의 조직개편에 대한 공무원 인식: 통합부처 소속 공무원을 중심으로
    박천오 「행정논총」, 49(1): 1-30 [2011]
  • 육아휴직제도의 상쇄효과 (trade-off)에 관한 연구: 조직구성원의 일-가정양립을 중심 으로
    권보경 안선민 이수영 「한국거버넌스학회보」, 25(3): 117-144 [2018]
  • 육아휴직 활용 저해요인에 관한 연구: 적격 비참 여에 관한 논의
    안선민 「한국인사행정학회보」, 17(4): 139-171 [2018]
  • 우리나라 역대정부 장관의 재임기간 및 배 경분석
    민병익 이시원 「한국행정연구」, 11(3): 53-82 [2002]
  • 우리나라 역대 정부의 차관 임명 기준과 그 특성
    민병익 배병용 「한국행정연구」, 12(3): 241-273 [2003]
  • 우리나라 공무원의 다양성 인식과 효과에 관한 연구: 외국인 공무원 채용에 대한 인식을 중심으로
    노종호 「행정 논총」, 47(1): 233-254 [2009]
  • 우리나라 공공기관의 지배구조에 관한 연구
    조택 「한국 정책과학학회보」, 11(4): 251-274 [2007]
  • 연고주의가 한국사회의 발전에 미치는 부정적 영 향과 이에 대한 대안의 모색
    이종한 「한국심리학회지: 문화 및 사회문제」, 1(1): 83-94 [1994]
  • 연고주의, 인사공정성이 조직효과성에 미치는 영 향
    오경훈 「한국정책연구」, 12(4): 385-409 [2012]
  • 연고주의 행태 및 조직문화의 조직효과성 에 대한 실증적 분석
    박기관 이상임 「한국지방자치학회보」, 23(2): 159-185 [2011]
  • 연결망과 연고주의, 오늘의 한국사회
    김선업 나남 [1993]
  • 연결망과 거래 비용
    김용학 「사회비평」, 14: 86-118 [1996]
  • 역대정부 장 차관의 지역대표성
    민병익 「사회과학연 구」, 2 (1): 63-89 [2006]
  • 역대 정부 장관의 경력경로 분석
    이시원 「한국행정논 집」, 17(1): 1-27 [2005]
  • 역대 장관 충원 패턴의 변화: 이승만 정부~ 박근 혜 정부
    곽진영 「의정연구」, 52: 183-216 [2017]
  • 여성 시간선택제 일자리 선택요인에 관한 연구
    송영남 「경제연구」, 33(1): 171-187 [2015]
  • 엘리트 충원과 영호남 지역주의: 김대중, 노무현, 이명박 정부를 중심으로
    지충남 「사회과학연구」, 35(1): 269-302 [2011]
  • 언론보도의 질적 양적 특성이 공공기관 경영평가 에 미치는 영향에 관한 연구
    황영경 서울대학교 행정대학원 공기 업정책학과: 서울 [2014]
  • 신경아.시간선택제 여성노동자의 조직 내 주변화에 관한 연구
    「한국여성학」, 31(2): 131-179 [2015]
  • 시간선택제 일반직 공무원 제도의 도입에 관한 연구
    김기형 진종순 「행정논총」, 51(3): 199-239 [2013]
  • 소득수준에 따른 학생의 고등교육 선택의 차이와 학자금 지원의 효과
    김안나 이병식 「교육과학연구」, 39(1): 67-84 [2008]
  • 성별 다양성과 자발적 이직: 다양성의 새로운 추 정에 관한 논의
    안선민 「한국행정학보」, 52(4): 269-297 [2018]
  • 상사와의 학력 일치가 R&D 전문가의 조직 및 전 문분야몰입에 미치는 효과
    장재윤 「한국심리학회지: 산업 및 조 직」, 10(2): 79-103 [1997]
  • 사회복지부처 장차관의 충원기준 추이분석
    김순양 「한 국행정학보」, 30(1): 17-33 [1996]
  • 사회 연결망과 공식 경로를 통한 첫취업의 개인 적 결과와 사회적 결과
    김성훈 「한국사회학」, 39(1): 53-85 [2005]
  • 비정규직, 가교(bridge)인가 함정(trap)인 가?
    김태기 남재량 「노동경제논집」, 23(2): 81-106 [2000]
  • 비정규직 활용의 영향요인
    김동배 김주일 「노동정책연 구」, 2(4): 17-38 [2002]
  • 비정규직 근로자의 활용과 조직성과: 양면성의 탐 색
    권순식 「산업노동연구」, 20(3): 137-166 [2014]
  • 부하에 대한 상관 신뢰의 영향요인
    원숙연 「한국행정학 보」, 35(1): 161-180 [2001]
  • 부처 예산과정에 대한 장관의 영향과 전략에 관 한 연구. 박사학위
    강혜진 서울대학교 행정대학원: 서울 [2017]
  • 리더십과 전문성이 재정성과목표관리제도 성과에 미치는 영향 분석
    유승현 「한국공공관리학보」, 32(3): 137-166 [2018]
  • 동아시아의 연고주의와 세계화
    김태은 유석춘 장미혜 「아시아문화」, 15: 87-115 [2000]
  • 도시개발공사 기관장의 경력과 경영성과의 관계
    이석환 「한국행정논집」, 27(4): 951-967 [2015]
  • 대학입학 수능 성적 분포의 변화추이를 통해 본 고등교육의 서열화 구조
    김안나 「교육사회학연구」, 13(3): 89-108 [2003]
  • 다양성에 대한 이론 및 연구 동향과 한국에의 적 용 가능성
    최도림 「한국인사행정학회보」, 11(1): 111-129 [2012]
  • 다양성관리의 이념과 가치에 관한 논의
    이상호 「한국행 정논집」, 14(3): 625-644 [2002]
  • 다양성관리가 공기업의 성과에 미치는 영향에 관 한 연구
    안선민 「한국인사행정학회보」, 15(3): 233-268 [2016]
  • 다양성, 연봉제, 그리고 이직의 관 계에 대한 연구
    안선민 오민지 이수영 「한국행정학보」, 51(3): 193-224 [2017]
  • 기획재정부
    공공기관 선진화 계획안 [2009]
  • 기획재정부
    공공부문 비정규직 고용개선 대책 [2011]
  • 기획재정부
    「상시 지속적 업무 담당자의 무기계약직 전환기 준」 등 공공부문 비정규직 고용개선 추진지침 [2012]
  • 기획재정부
    공공기관 경영평가편람 [2014]
  • 기획재정부
    공공기관 경영평가편람 [2015]
  • 기획재정부
    공공기관 경영평가편람 [2016]
  • 기획재정부
    공공기관 경영평가편람 [2017]
  • 기획재정부
    공공기관 경영평가편람 [2018]
  • 기회와 불평등: 고등교육 기회에 있어서 사회계층간 불평등의 분석
    김기헌 방하남 「한국사회학」, 36(4): 193-222 [2002]
  • 기초 지방의회 의원의 다양성에 관한 경험 적 연구
    김정인 김호균 「지방정부연구」, 20(4): 409-432 [2017]
  • 기존 장관 임면 (任免) 관행의 정책 행정상 폐단 과 시정방안
    박천오 한국행정학회 학술발표논문집, 163-187 [1995]
  • 기관장의 관리역량이 조직성과에 미치는 영향에 관한 연구
    김다경 엄태호 서울행정학회 학술대회 발표논문집, 403-447 [2014]
  • 관료들간의 주관적 거리와 출신지역적 태도의 차 이
    박흥식 「한국행정학보」, 27(2): 295-308 [1993]
  • 공기업의 정치 경제적 환경요인이 경영평가 결과에 미치는 영향에 관한 연구
    김다경 「한국행정논집」, 28(2): 235-260 [2016]
  • 공기업 기관장의 교체가 경영성과에 미치는 영향. 석사학위
    허준 서울대학교 행정대학원 공기업정책학과: 서울 [2015]
  • 공기업 CEO의 출신배경이 정책기여도 및 업무효 율성에 미치는 영향: 정부권장정책 및 업무효율 점수를 중 심으로
    김병수 「한국거버넌스학회보」. 24(2): 135-155 [2016]
  • 공기업 CEO의 정치적 독립성, 이사회 의장 분리, 임원의 전문성과 성과
    유승원 「한국개발연구」, 35(2): 4-39 [2013]
  • 공공조직에 있어서 협동, 경쟁, 그리고 연고주의
    권인석 「한국공공관리학보」, 25(1): 57-81 [2011]
  • 공공부문의 성과관리와 조직역량
    박석희 「한국행정학 보」, 40(3): 219-244 [2006]
  • 공공부문의 간접고용 실태와 외주화에 대한 정책 방향
    조성재 「노동리뷰」, 18-35 [2006]
  • 공공부문 비정규직의 정규직 전환 추진현황과 과 제
    이장원 「월간노동리뷰」, 71-79 [2018]
  • 공공부문 비정규직 정규직화 쟁점과 과제
    이정희 「월간 노동리뷰」, 75-84 [2017]
  • 공공부문 비정규직 고용이 조직 구성원의 자발적 이직에 미치는 영향에 관한 연구: 공공성 지향의 조 절효과를 중심으로
    안선민 이수영 「한국인사행정학회보」, 16(4): 83-113 [2017]
  • 공공부문 비정규 실태와 정책방향
    은수미 「노동리뷰」, 36-48 [2006]
  • 공공부문 고위직 여성의 공적관계에 대한 새로운 접근: 토큰여성(tokens)과 여왕벌신드롬(queen bee syndrome)
    우양호 「지방정부연구」, 14(4): 61-85 [2010]
  • 공공기관장의 출신배경이 혁신과 성과에 미치는 영향
    정지수 한승희 「한국사회와 행정연구」, 25(1): 115-140 [2014]
  • 공공기관장의 정치 사회적 네트워크가 기관 성과 에 미치는 영향. 석사학위
    서미경 서울대학교 행정대학원 공기업 정책학과: 서울 [2017]
  • 공공기관장의 임용유형과 리더십에 따른 경영성 과
    민병익 「한국공공관리학보」, 30(2): 81-99 [2016]
  • 공공기관장의 나르시시즘이 공공기관 경영성과에 미치는 영향
    김봉환 「한국인사행정학회보」, 17(1): 85-102 [2018]
  • 공공기관의 외형적 특성이 경영평가 결과 에 미치는 영향분석
    남형우 박용성 「정책분석평가학회보」, 21(1): 79-100 [2011]
  • 공공기관의 노동조합이 비정규직의 고용에 미치는 영향
    정지수 한승희 「한국행정학보」, 50(1): 77-107 [2016]
  • 공공기관운영법의 제정과 공기업법제의 변화
    최용전 「공법학연구」, 8(4): 49-65 [2007]
  • 공공기관 지정 및 분류 기준의 재구축 방안
    곽채기 「한 국사회와 행정연구」, 23(3): 1-29 [2012]
  • 공공기관 정부지원금과 도덕적 해이에 관한 연구 -비정규직의 정규직 전환과 업무추진비를 중심으로
    안선민 「한국 정책학회보」, 26(4): 133-163 [2017]
  • 공공기관 임원의 정치적 임명에 관한 연 구
    김병섭 박상희 「한국행정학보」, 44(2): 85-109 [2010]
  • 공공기관 임원의 인사에 관한 연구
    김병섭 박상희 「한 국행정연구」, 21(1): 39-72 [2012]
  • 공공기관 이사회 정원의 결정요인
    진종순 「한국공공관 리학회보」, 24(2): 99-124 [2010]
  • 공공기관 비상임이사의 효율적 운영방안에 대한 연구-A 재단을 중심으로
    주효진 「한국자치행정학보」, 29(4): 463-481 [2015]
  • 공공기관 목표대치현상에 관한 연구: 비정규직의 무기계약직 전환에 관한 논의
    안선민 「한국행정학보」, 51(4): 323-351 [2017]
  • 공공기관 기관장의 교체와 공공기관 성과 에 관한 연구
    안지영 최부경 한국경영학회 통합학술발표논문집, 1757-1786 [2016]
  • 공공기관 경영평가 영향요인 연구
    유승원 「한국행정학 보」, 48(1): 339-368 [2014]
  • 공공기관 경영성과와 기관장의 금전적 보상에 대한 연구
    김헌 「한국행정학보」, 49(1): 245-272 [2015]
  • 공공기관 경영성과에 대한 기관규모효과 분석: 2008∼2012 년 공공기관 경영실적평가결과를 중심으 로
    박정수 장희란 「한국정책학회보」, 24(1): 1-25 [2015]
  • 공공기관 거버넌스 및 운영제도 혁 신의 성과와 향후 과제
    김완희 김판석 홍길표 「한국행정논집」, 20(2): 407-437 [2008]
  • 고용노동부 외 관계부처 합동
    공공부문 비정규직 대책 [2004]
  • 고용노동부 외 관계부처 합동
    공공부문 비정규직 종합대책 [2006]
  • 고용노동부 외 관계부처 합동
    [보도자료] 공공부문 비정규직 1만 5천여 명 ‘17년 까지 정규직(무기계약직) 추가 전환 [2016]
  • 고용노동부 외 관계부처 합동
    공공부문 비정규직 근로자 정규직 전환 추진계획 [2017]
  • 고용노동부
    비정규직 종합대책(안): 비정규직 처우개선 및 노동시장 활력제고 방안 [2014]
  • 고등교육 진학에 있어 가족배경의 영향과 성별 격차
    김기헌 방하남 「한국사회학」, 39(5): 119-151 [2005]
  • 계층화된 젊음: 일, 가족형성에서 나타나는 청년 기 기회불평등
    김영미 「사회과학논집」, 47(2): 27-52 [2016]
  • 경영평가제도가 준정부기관 경영효율성에 미 치는 영향에 관한 연구
    송선하 조택 「한국거버넌스학회보」, 17(3): 85-106 [2010]
  • 개별사외이사 재임기간, 재무보고 의 질, 재량적 발생액
    김선미 김숙민 신상훈 「Korea Business Review」, 20(2): 163-182 [2016]
  • ‘조선 8 도’의 별칭과 지형의 관련성
    범선규 「대한지리 학회지」, 38(5): 686-700 [2003]
  • ‘낙하산 인사’가 공공기관 경영이행 실적에 미친 영향
    김주찬 민병익 「지방정부연구」, 19(3): 195-221 [2015]
  • [특집/계급과 불평등] 한국 사회의 교육 불평등
    김종엽 「경제와사회」, 59: 55-77 [2003]
  • Workforce diversity in the new millennium : Prospects for research
    30 ( 1 ) : 44-69 [2010]
  • Workforce diversity and inequality : Power , status , and numbers
    33 ( [2007]
  • Workforce America : Managing Employee Diversity as a Vital Resource
    [1991]
  • Work group diversity and group performance : an integrative model and research agenda
    89 ( 6 ) : 1008-1022 [2004]
  • Work group diversity
    58 : 515-541 . [2007]
  • Women on boards and firm financial performance : A meta-analysis
    58 ( 5 ) : 1546-1571 [2015]
  • Women ministers in Latin American government : When , where , and why ?
    49 ( 4 ) : 829-844 [2005]
  • Women in the boardroom and their impact on governance and performance
    94 ( 2 ) : 291-309 [2009]
  • Women in the boardroom : symbols or substance ?
    No . 2098 [2012]
  • Women helping women ? Evidence from private sector data on workplace hierarchies
    99 ( 5 ) : 769-775 [2017]
  • Women and the labyrinth of leadership
    85 ( 9 ) : 63-71 . [2007]
  • Women and racial minorities in the boardroom : How do directors differ ?
    28 ( 6 ) : 747-763 . [2002]
  • Why measure performance ? Different purposes require different measures
    63 ( 5 ) : 586-606 [2003]
  • Why elephants gallop : assessing and predicting organizational performance in federal agencies
    10 ( 4 ) : 685-712 [2000]
  • Why Men Rebel
    [1970]
  • Why Differences Make a Difference : A Field Study of Diversity , Conflict and Performance in Workgroups.
    44 ( 4 ) : 741-763 [1999]
  • Who will we recruit ? Targeting deep‐and surface‐level diversity with human resource policy advertising
    52 ( 3 ) : 311-332 . [2013]
  • Where next ? Research directions on performance in public organizations
    15 ( 4 ) : 633-639 [2005]
  • Where do creative interactions come from ? The role of tie content and social networks
    22 ( 1 ) : 1-21 . [2011]
  • When surface and deep-level diversity collide : The effects on dissenting group members .
    99 ( 2 ) : 143-160 . [2006]
  • When employees feel betrayed : a model of how psychological contract violation develops
    22 ( 1 ) : 226-256 [1997]
  • What ’ s measured is what matters : targets and gaming in the English public health care system
    84 ( 3 ) : 517-538 . [2006]
  • What differences make a difference ? The promise and reality of diverse teams in organizations
    6 ( 2 ) : 31-55 [2005]
  • What can you expect ? The influence of gender diversity in dyads on work goal expectancies and subsequent work commitment
    9 ( 4 ) : 577-588 . [2006]
  • What 's the difference ? Diversity constructs as separation , variety , or disparity in organizations
    32 ( 4 ) : 1199-1228 . [2007]
  • Watch out for “ family friendly ” policies
    215 : 10-11 [1998]
  • Wage setting , unemployment , and insider-outsider relations
    76 ( 2 ) : 235-239 . [1986]
  • Violating the psychological contract : Not the exception but the norm
    15 ( 3 ) : 245-259 . [1994]
  • Variables affecting managers ' willingness to grant alternative work arrangements
    138 ( 3 ) : 291-302 . [1998]
  • Valuing diversity : A tale of two organizations
    14 ( 1 ) : 93-105 . [2000]
  • Valuing Diversity , Part 1 : Making the Most of Cultural Differences at the Workplace
    65 ( 6 ) : 52-60 [1988]
  • Unpaid work
    66 ( 262 ) : 271-290 . [1999]
  • Understanding the effects of workforce diversity on employment outcomes : A multidisciplinary and comprehensive frameworkIn Diversity in the Work Force
    pp . 279-306 [2004]
  • Understanding the dynamics of diversity in decision-making teams . Team effectiveness and decision making in organizations
    [1995]
  • Understanding our differences : Performance in decision-making groups with diverse members
    47 ( 5 ) : 531-552 . [1994]
  • Understanding of diversity and inclusion in a perceived homogeneous culture : A study of organizational commitment and job performance among Korean employees
    32 ( 4 ) : 100-126 [2008]
  • Trouble at the top : women who do n't want to work for a female boss
    12 ( 1 ) : 33-46 [2012]
  • Toward a theory of organizational socialization
    [1977]
  • Toward a theory of minority-group relations
    [1967]
  • Toward a theory of communicative interactions in culturally diverse workgroups
    21 ( 2 ) : 463-491 [1996]
  • Toward a cognitive social learning reconceptualization of personality
    80 ( 4 ) : 252-283 . [1973]
  • Top management and innovations in banking : Does the composition of the top team make a difference ?
    10 ( S1 ) : 107-124 [1989]
  • Time , teams , and task performance : Changing effects of surface-and deep-level diversity on group functioning
    45 ( 5 ) : 1029-1045 . [2002]
  • Three social dilemmas of workforce diversity in organizations : A social identity perspective
    52 ( 11 ) : 1445-1467 . [1999]
  • Theory of the Firm : Managerial Behavior , Agency Costs and Ownership Structure
    3 ( 4 ) : 305-360 [1976]
  • Theoretical frontiers in representative bureaucracy : New directions for research
    2 ( 1 ) : 39-56 [2018]
  • Theme : Local Government : concepts and indicators of local authority performance : an evaluation of the statutory frameworks in England and Wales
    22 ( 2 ) : 17-24 [2002]
  • The use and usefulness of performance measures in the public sector
    19 ( 2 ) : 250-267 [2003]
  • The true size of government
    [1999]
  • The triumph of loyalty over competence : The Bush administration and the exhaustion of the politicized presidency
    70 ( 4 ) : 572-581 . [2010]
  • The study of administration
    2 ( 2 ) : 197-222 [1887]
  • The sources and consequences of embeddedness for the economic performance of organizations : The network effect
    61 ( 4 ) : 674-698 [1996]
  • The social identity theory of intergroup behaviour . u : Worchel S. i Austin WG ( ur . ) Psychology of intergroup relations
    [1986]
  • The social construction of status value : Gender and other nominal characteristics
    70 ( 2 ) : 367-386 [1991]
  • The selection of federal political executives .
    58 ( 1 ) : 81-99 . [1964]
  • The role of stereotyping in system-justification and the production of false consciousness
    33 ( 1 ) : 1-27 . [1994]
  • The role of public administrators in responding to changing workforce demographics : Global challenges to preparing a diverse workforce
    37 ( 3 ) : 456-490 [2013]
  • The rise of at-will employment and racial inequality in the public sector
    26 ( 2 ) : 178-187 [2006]
  • The right mix ? Gender diversity in top management teams and financial performance
    75 ( 2 ) : 291-301 . [2015]
  • The resource-dependence role of corporate directors : Strategic adaptation of board composition in response to environmental change
    37 ( 2 ) : 235–255 [2000]
  • The relationship among perceptual similarity , sex , and performance ratings in manager–subordinate dyads
    26 ( 1 ) : 129-139 . [1983]
  • The psychology of diversity : Beyond prejudice and racism .
    [2013]
  • The psychology of careers .
    [1957]
  • The problem of units and the circumstance for POMP
    34 ( 3 ) : 315-346 . [1999]
  • The politicized presidency
    235 ( 238 ) : 244-63 . [1985]
  • The policy exists but youCa n't really use it :Communication and the structuration of work-family policies
    30 ( 1 ) : 50-77 . [2002]
  • The performance paradox in the public sector
    25 ( 3 ) : 267-281 [2002]
  • The need for multiple indicators in measuring the output of public agencies
    2 ( 2 ) : 85-92 [1973]
  • The influence of top management team heterogeneity on firms ' competitive moves
    41 ( 4 ) : 659-684 [1996]
  • The impact of red tape on governmental performance : An empirical analysis
    20 ( 1 ) : 233-257 . [2009]
  • The herfindahl-hirschman index .
    79 : 188-189 . [1993]
  • The gender and ethnic diversity of US boards and board committees and firm financial performance
    18 ( 5 ) : 396-414 [2010]
  • The effects of diversity and transformational leadership climate on organizational citizenship behavior in the US federal government : An organizational-level longitudinal study
    40 ( 2 ) : 361-381 [2016]
  • The effect of a managing diversity policy on organizational attractiveness
    19 ( 3 ) : 295-308 . [1994]
  • The dynamics of bureaucracy : Study of interpersonal relations in two government agencies
    [1963]
  • The determinants of promotion to high public office in Germany : Partisan loyalty , political craft , or managerial competencies ?
    28 ( 2 ) : 254-269 [2017]
  • The determinants of conflict on governing boards in public organizations : The case of California school boards
    20 ( 3 ) : 601-627 [2009]
  • The decline of son preference in South Korea : The roles of development and public policy
    33 ( 4 ) : 757-783 [2007]
  • The deadly sins in public administration
    40 ( 2 ) : 103-106 . [1980]
  • The consequences of presidential patronage for federal agency performance
    22 ( 2 ) : 219-243 [2011]
  • The board as a monitor of organizational activity : The applicability of agency theory to nonprofit boards
    12 ( 4 ) : 429-450 [2002]
  • The Soft Budget Constraint
    39 ( 1 ) : 3-30 . [1986]
  • The Role-Set : Problems in Sociological Theory
    8 ( 2 ) : 106-120 [1957]
  • The Hawthorne studies revisited : Evidence from the US federal workforce
    47 ( 5 ) : 507-531 [2015]
  • The External Control of Organizations : A Resource Dependence Perspective
    [1978]
  • Testing Pendleton 's Premise : Do Political Appointees Make Worse Bureaucrats ?
    69 ( 4 ) : 1073-1088 . [2007]
  • Temporary versus permanent group membership : How the future prospects of newcomers affect newcomer acceptance and newcomer influence
    35 ( 6 ) : 764-775 [2009]
  • Team diversity and information use
    48 ( 6 ) : 1107-1123 . [2005]
  • Surface‐and deep‐level dissimilarity effects on social integration and individual effectiveness related outcomes in work groups : A meta‐analytic integration
    85 ( 1 ) : 80-115 [2012]
  • Surface‐and deep‐ level diversity in workgroups : Examining the moderating effects of team orientation and team process on relationship conflict
    25 ( 8 ) : 1015-1039 [2004]
  • Supervisor Subordinate Similarity : Types , Effects , and Mechanisms
    73 ( 2 ) : 228-234 . [1988]
  • Strategy , CEO specialization , and succession
    32 ( 2 ) : 263-280 . [1987]
  • Strategic management and the performance of public organizations : Testing venerable ideas against recent theories
    17 ( 3 ) : 357-377 [2006]
  • Strategic appointments
    17 ( 1 ) : 19-38 . [2006]
  • Stewardship theory or agency theory : CEO governance and shareholder returns
    16 ( 1 ) : 49-64 [1991]
  • Status in organization and management theory
    40 ( 1 ) : 287-315 [2014]
  • Standing on the shoulders of others : Career interdependence in job mobility
    37 ( 2 ) : 262-281 . [1992]
  • Spillover from family to work : The neglected side of the work-family interface
    37 ( 6 ) : 425-441 [1984]
  • Sources ofConflict between work a nd family roles
    10 ( 1 ) : 76-88 . [1985]
  • Some explorations in initial interaction and beyond : Toward a developmental theory of interpersonalCommunication
    1 ( 2 ) : 99-112 [1974]
  • Some Tests of Specification for Panel Data : MonteCarlo Evidence and an Application to Employment Equations
    58 ( 2 ) : 277-297 [1991]
  • Soft BudgetConstraints and Ownership : Empirical Evidence from US Hospitals
    110 ( 1 ) : 7-11 . [2011]
  • Sociology for one world : unity and diversity
    6 ( 2 ) : 131-147 . [1991]
  • Social theory and social structure
    [1968]
  • Social psychology of intergroup relations .
    33 ( 1 ) : 1-39 . [1982]
  • Social mobility and personal identity
    5 ( 2 ) : 331-344 . [1964]
  • Social mobility and interpersonal relations
    21 ( 3 ) : 290-295 . [1956]
  • Social mobility
    Vol . 3 [1998]
  • Social identity and intergroup behaviour .
    13 ( 2 ) : 65-93 . [1974]
  • Social exchange theory : an interdisciplinary review
    31 ( 6 ) : 874-900 . [2005]
  • Social Identity Theory and the Organization.
    14 ( 1 ) : 20-39 . [1989]
  • So happy together ? The impact of gender segregation on men at work
    52 ( 5 ) : 574-587 [1987]
  • Should we have more family-friendly policies ?
    16 ( 5 ) : 586-599 . [1998]
  • Selective perception : A note on the departmental identifications of executives
    21 ( 2 ) : 140-144 . [1958]
  • Searching forCommon threads : Understanding the multiple effects of diversity in organizational groups
    21 ( 2 ) : 402-433 . [1996]
  • RoleCongruity theory of prejudice toward female leaders
    109 ( 3 ) : 573-598 . [2002]
  • Role transitions in organizational life : An identity-based perspective
    [2000]
  • Revisiting the administrative presidency : Policy , patronage , and agencyCompetence
    39 ( 1 ) : 60-73 . [2009]
  • Responding to a wake-upCall : An examination of federal agency diversity management programs
    36 ( 1 ) : 62-90 [2004]
  • Resource dependence theory : A review
    35 ( 6 ) : 1404-1427 [2009]
  • ReputationConcerns of independent directors : Evidence from individual director voting
    29 ( 3 ) : 655-696 . [2016]
  • Representative bureaucracy and the willingness toCoproduce : An experimental study
    76 ( 1 ) : 121-130 . [2016]
  • Representative bureaucracy , organizational strategy , and public service performance : An empirical analysis of English local government
    15 ( 4 ) : 489-504 [2005]
  • Representative bureaucracy
    [1974]
  • Relationships at work : Toward a multidimensionalConceptualization of dyadic work relationships
    35 ( 6 ) : 1379-1403 [2009]
  • Relationship-Based Approach to Leadership : Development of Leader-Member Exchange ( LMX ) Theory of Leadership over 25 Years : Applying a Multi-Level Multi-Domain Perspective
    6 ( 2 ) : 219-247 . [1995]
  • Recognizing the benefits of diversity : When and how does diversity increase group performance ?
    20 ( 4 ) : 295-308 [2010]
  • Recent developments in role theory
    12 ( 1 ) : 67-92 . [1986]
  • Racial income inequality and public sector privatization
    62 ( 2 ) : 163-185 [2015]
  • Questioning the Soft BudgetConstraint
    15 ( 1 ) : 403-412 [2014]
  • Public service performance : Perspectives on measurement and management
    [2006]
  • Public sector transformation , racial inequality and downward occupational mobility
    91 ( 3 ) : 975-1006 . [2013]
  • Public sector industrial relations : recent developments
    7 ( 4 ) : 1-44 . [1985]
  • Public management ,Context , and performance : In quest of a more general theory
    25 ( 1 ) : 237-256 [2014]
  • Public Performance-towards a new model ?
    14 ( 3 ) : 15-34 . [1999]
  • ProjectCommunication and performance : An investigation into the effects of group longevity
    27 ( 1 ) : 81-104 [1982]
  • Principal-agent models : an expansion ?
    8 ( 2 ) : 173-202 [1998]
  • Previous work experience and organizational socialization : A longitudinal examination
    38 ( 3 ) : 839-862 . [1995]
  • Presidents and the politics of agency design : Political insulation in the United States government bureaucracy , 1946-1997
    [2004]
  • Presidential appointments and personnel
    14 : 47-66 . [2011]
  • Politicians , managers , and street-level bureaucrats : Influences on policy implementation
    19 ( 3 ) : 453-476 . [2007]
  • PoliticallyConnectedCEOs ,Corporate governance , and Post-IPO performance ofChina 's newly partially privatized firms
    84 ( 2 ) : 330-357 . [2007]
  • Political appointments ,Civil service systems , and bureaucraticCompetence : Organizational balancing and executive branch revenue forecasts in the American states
    50 ( 3 ) : 770-787 [2006]
  • Person–organization fit and the war for talent : does diversity management make a difference ?
    16 ( 7 ) : 1195-1210 . [2005]
  • Performance regimes amidst governance complexity
    21 ( suppl_1 ) : i141-i155 . [2011]
  • Performance measurement and management : The Achilles ’ heel in administrative modernization .
    25 ( 4 ) : 359-362 . [2002]
  • Perceived organizational support
    71 ( 3 ) : 500-507 . [1986]
  • Past , present , and potential future of team diversity research : From compositional diversity to emergent diversity
    136 : 135-145 [2016]
  • Parental Leave of Absence : Some Not So Family‐Friendly Implications 1
    29 ( 1 ) : 166-191 . [1999]
  • Organizations
    [1958]
  • Organizational size and the structuralist perspective : a review , critique , and proposal
    21 ( 4 ) : 571-597 [1976]
  • Organizational demography and turnover in top-management group
    29 ( 1 ) : 74-92 . [1984]
  • Organizational decline and cutback management
    38 ( 4 ) : 316-325 . [1978]
  • Organizational Stress : Studies in role conflict and ambiguity
    [1964]
  • On-site or out-of-sight ? Family-friendly child care provisions and the status of working mothers
    16 ( 4 ) : 372-380 [2007]
  • On the unintended consequences of publishing performance data in the public sector
    18 ( 2-3 ) : 277-310 [1995]
  • Occupations , organizations , and intragenerational career mobility
    44 , 283-303 . [2018]
  • OMB and the Presidency-the Problem of Neutral Competence
    38 ( Winter ) : 80-99 [1975]
  • Non‐standard employment around the world : Understanding challenges
    [2016]
  • Newcomer information seeking : Exploring types , modes , sources , and outcomes
    36 ( 3 ) : 557-589 . [1993]
  • Newcomer and organizational socialization tactics : An interactionist perspective
    10 ( 4 ) : 453-474 . [2000]
  • Newcomer Adjustment During Organizational Socialization : a Meta analytic Review of Antecedents , Outcomes , and Methods
    92 ( 3 ) : 707-721 . [2007]
  • Newcomer Adaptation in Teams : Multilevel Antecedents and Outcomes ''
    48 ( 1 ) : 101-116 . [2005]
  • New forms of work organization
    23 ( 1 ) : 315-339 [1997]
  • Neo‐liberal reform , the public sector and black–White inequality
    10 ( 12 ) : 1141-1149 . [2016]
  • Negative aspects of temporary employment
    17 ( 4 ) : 567-582 [1996]
  • Mixing standard work and nonstandard deals : The consequences of heterogeneity in employment arrangements
    49 ( 2 ) : 371-393 [2006]
  • Manpower strategies for flexible organisations
    16 ( 8 ) : 28-31 . [1984]
  • Managing diversity in US federal agencies : Effects of diversity and diversity management on employee perceptions of organizational performance
    70 ( 1 ) : 109-121 [2010]
  • Managing diversity at work : The new American dilemma
    72 : 2-3+ [1990]
  • Managing cultural diversity : Implications for organizational competitiveness
    5 ( 3 ) : 45-56 [1991]
  • Managing Diversity In Public Sector Workforces
    [2002]
  • Managers ' perceptions of subordinates ' competence as a function of personal value orientations
    14 ( 4 ) : 415-423 [1971]
  • Linking the worlds of work and family : Beyond the productivity trap
    31 ( 3 ) : 209-226 [1992]
  • Linking administrative career patterns and politicization : Signalling effects in the careers of top civil servants in Germany
    82 ( 3 ) : 516-535 . [2016]
  • Length of board tenure and outside director independence
    30 ( 7-8 ) : 1043-1064 [2003]
  • Learning from diversity : A theoretical exploration
    64 ( 5 ) : 529-538 [2004]
  • Leader-member exchange model of leadership : a critique and further development
    11 ( 3 ) : 618-634 [1986]
  • Job mobility and career processes .
    18 ( 1 ) : 39-61 . [1992]
  • It pays to have friends
    93 ( 1 ) : 138-158 . [2009]
  • Issues in the study of professionals in organizations : The case of scientists and engineers
    18 ( 2 ) : 329-345 [1977]
  • Is what you see , what you get ? The relationship among surface-and deep-level heterogeneity characteristics , group efficacy , and team reputation
    33 ( 1 ) : 46-76 [2008]
  • Is the pain worth the gain ? The advantages and liabilities of agreeing with socially distinct newcomers
    35 ( 3 ) : 336-350 [2009]
  • Introductory Econometrics : A Modern Approach
    [2013]
  • Interpersonal attraction and attitude similarity
    62 ( 3 ) : 713-715 . [1961]
  • Institutional Pressures and Strategic Responsiveness : Employer Involvement in Work–Family Issues
    37 ( 2 ) : 350-382 . [1994]
  • Inequality and heterogeneity : A primitive theory of social structure
    Vol . 7 [1977]
  • Impact of highly and less job-related diversity on work group cohesion and performance : A meta-analysis
    27 ( 2 ) : 141-162 [2001]
  • Human resource management in the public sector
    6 ( 3 ) : 303-309 [2004]
  • Human groups and social categories : Studies in social psychology
    [1981]
  • How to become a Cabinet Minister in France : career pathways , 1870-1978
    12 ( 1 ) : 1-25 . [1979]
  • How experience and network ties affect the influence of demographic minorities on corporate boards
    45 ( 2 ) : 366-398 [2000]
  • How does a diversity climate shape the relationship between demographic diversity and organizational social capital in the US federal government ?
    20 ( 8 ) : 1246-1264
  • How Do Socially Distinctive Newcomers Fare ? Evidence from a Field Experiment
    78 ( 6 ) : 874-882 [2018]
  • Hospital Competition with Soft Budgets
    117 ( 3 ) : 1019-1048 . [2015]
  • High‐performance ’ management practices , working hours and work–life balance
    41 ( 2 ) : 175-195 . [2003]
  • Has the public sector retained its ‘ model employer ’ status ?
    22 ( 1 ) : 35-42 . [2002]
  • Handbook of workplace diversity
    [2005]
  • Handbook of the social psychology of inequality
    [2014]
  • Greenmail : A study of board performance in corporate governance
    32 ( 2 ) : 163-185 [1987]
  • Governance in the UK public sector : the involvement of the governing board
    83 ( 1 ) : 89-110 [2005]
  • Goal ambiguity and organizational performance in US federal agencies
    15 ( 4 ) : 529-557 [2005]
  • Getting to know you : Ethnic diversity , time and performance in public organizations
    87 ( 3 ) : 503-518 [2009]
  • Generalizability of the vertical dyad linkage model of leadership
    23 ( 3 ) : 451-465 . [1980]
  • Gender diversity in the boardroom and firm performance : What exactly constitutes a “ critical mass ?
    1 8 ( 1 ) : 61-72 . [2013]
  • Gender diversity in the boardroom and firm financial performance
    83 ( 3 ) : 435-451 . [2008]
  • Gender diversity in the boardroom
    57 , 30 [2004]
  • Gender differences in leader emergence persist even for dominant women : An updated confirmation of role congruity theory
    28 ( 3 ) : 187-193 [2004]
  • Galloping elephants : Developing elements of a theory of effective government organizations
    9 ( 1 ) : 1-32 [1999]
  • Functional background as a determinant of executives ' selective perception
    38 ( 4 ) : 943-974 . [1995]
  • From control to commitment in the workplace
    [1985]
  • From affirmative action to full spectrum diversity in the american workplace : Shifting the organizational paradigm
    17 ( 4 ) : 75-87 [1997]
  • From Max Weber : Essays in Sociology
    [1946]
  • From Affirmative Action To Affirming Diversity
    [1990]
  • Formulation and Estimation of Dynamic Models Using Panel Data
    18 ( 1 ) : 47-82 [1982]
  • Flexible work arrangements : Exploring the linkages between perceived usability of flexible work schedules and work/life balance
    12 ( 3 ) : 327-338 [2009]
  • Field theory in social science : selected theoretical papers ( Edited by Dorwin Cartwright. )
    [1951]
  • Female leadership raises aspirations and educational attainment for girls : A policy experiment in India
    335 ( 6068 ) : 582-586 [2012]
  • Family-supportive work environments : The role of organizational perceptions
    58 ( 3 ) : 414-435 . [2001]
  • Family friendly ’ employment policies : A route to changing organizational culture or playing about at the margins ?
    4 ( 1 ) : 13-23 [1997]
  • External churning and internal flexibility : evidence on the functional flexibility and core‐periphery hypotheses
    43 ( 1 ) : 148-182 [2004]
  • Examining the relationships between diversity and work behaviors in US federal agencies : Does inclusive management make a difference ?
    38 ( 2 ) : 218-247 [2018]
  • Examining empirical evidence on diversity effects : how useful is diversity research for public‐sector managers ?
    60 ( 5 ) : 386-394 . [2000]
  • Employment equity , affirmative action and managing diversity : assessing the differences
    17 ( 4/5 ) : 30-45 [1996]
  • Employees ' perceptions of their leaders : Is being similar always better ?
    33 ( 3 ) : 330-355 [2008]
  • Employee responses to flexible work schedules : An inter-organization , inter-system comparison
    8 ( 1 ) : 9-25 . [1982]
  • Effects of ethnic group cultural differences on cooperative and competitive behavior on a group task
    34 ( 4 ) : 827-847 [1991]
  • Educational diversity and group effectiveness : a social network perspective
    27 ( 6 ) : 576-594 [2012]
  • Economy and Society : An Outline of Interpretive Sociology
    [1978]
  • Econometric Analysis , 71E . Stern School of Business
    [2012]
  • Early-career job factors influencing the professional commitment of medical technologists
    42 ( 6 ) : 687-695 [1999]
  • Dysfunctional consequences of performance measurements
    1 ( 2 ) : 240-247 . [1956]
  • Dyadic interracial interactions : A meta-analysis
    138 ( 1 ) : 1-27 . [2012]
  • Durable Inequality
    [1998]
  • Does my boss 's gender matter ? Explaining job satisfaction and employee turnover in the public sector
    22 ( 4 ) : 649-673 [2012]
  • Does labor diversity promote entrepreneurship ?
    116 ( 1 ) : 15-19 . [2012]
  • Does family‐friendly policy matter ? Testing its impact on turnover and performance
    71 ( 6 ) : 870-879 [2011]
  • Does diversity pay ? : Race , gender , and the business case for diversity
    74 ( 2 ) : 208-224 [2009]
  • Does diversity mean assimilation ?
    37 ( 5 ) : 631-650 . [2011]
  • Does diversity climate lead to customer satisfaction ? It depends on the service climate and business unit demography
    22 ( 3 ) : 788-803 . [2011]
  • Does Increasing Gender Representativeness and Diversity Improve Organizational Integrity ?
    47 ( 1 ) : 73-92 . [2018]
  • Does Gender Bias against Female Leaders Persist ? Quantitative and Qualitative Data from a Large-Scale Survey.
    64 ( 12 ) : 1555-1578 [2011]
  • Do outside directors monitor managers ? : Evidence from tender offer bids
    32 ( 2 ) : 195-221 . [1992]
  • Do female executives make a difference ? The impact of female leadership on gender gaps and firm performance
    No . w22877 [2016]
  • Diversity in public organizations : A work in progress
    70 : S177-S179 [2010]
  • Diversity in public administration research : A review of journal publications
    37 ( 3 ) : 306-330 [2013]
  • Diversity : A principle of human resource management
    27 ( 2 ) : 175-185 [1998]
  • Diversity , representation , and performance : Evidence about race and ethnicity in public organizations
    15 ( 4 ) : 615-631 [2005]
  • Director tenure and the compensation of bank CEOs
    36 ( 2 ) : 86-102 [2010]
  • Demography and design : Predictors of new product team performance
    3 ( 3 ) : 321-341 . [1992]
  • Demography and Diversity in Organizations : A Review of 40 Years of Research
    20 : 77– 140 [1998]
  • Demographic diversity and faultlines : The compositional dynamics of organizational groups
    23 ( 2 ) : 325-340 . [1998]
  • Demographic differences in organizations : Current research and future directions
    [1999]
  • Demographic Diversity , Conflict , and Work Group Outcomes : An Intervening Process Theory.
    7 ( 6 ) : 615-631 [1996]
  • Defying conventional wisdom : A meta-analytical examination of the differences between demographic and job-related diversity relationships with performance
    119 ( 1 ) : 38-53 . [2012]
  • Defining workforce diversity in public sector organizations
    24 ( 1 ) : 99-111 . [1995]
  • Deep-level composition variables as predictors of team performance : A meta-analysis
    92 ( 3 ) : 595-615 . [2007]
  • Cutback management and the paradox of publicness
    70 ( 4 ) : 564-571 [2010]
  • Cultural diversity at work : The effects of diversity perspectives on work group processes and outcomes
    46 ( 2 ) : 229-273 [2001]
  • Creating the multicultural organization : a strategy for capturing the power of diversity
    [2001]
  • Creating High-Performance Government Organization
    [1998]
  • Corporate social performance and organizational attractiveness to prospective employees
    40 ( 3 ) : 658-672 [1997]
  • Corporate governance and the board of directors : Performance effects of changes in board composition
    1 ( 1 ) : 101-124 [1985]
  • Corporate governance : Assessing corporate performance by boardroom attributes
    6 ( 3 ) : 203-220 . [1978]
  • Corporate board composition , protocols , and voting behavior : Experimental evidence
    58 ( 5 ) : 1997-2031 [2003]
  • Cooperation , harassment , and involuntary unemployment : an insider-outsider approach
    78 ( 1 ) : 167-188 . [1988]
  • Control and collaboration : Paradoxes of governance
    28 ( 3 ) : 397-415 . [2003]
  • Boards of directors and firm performance : Integrating agency and resource dependence perspectives
    28 ( 3 ) : 383-396 . [2003]
  • Boards of directors and corporate financial performance : A review and integrative model
    15 ( 2 ) : 291-334 [1989]
  • Boards of directors : A review and research agenda
    22 ( 3 ) : 409-438 . [1996]
  • Board structure and executive compensation in the public sector : New Zealand evidence
    21 ( 4 ) : 437-465 [2005]
  • Board of director diversity and firm financial performance
    11 ( 2 ) : 102-111 . [2003]
  • Board dynamics and the influence of professional background , gender and ethnic diversity of directors
    1 ( 3 ) : 218-234 [2003]
  • Board diversity and managerial control as predictors of corporate social performance
    17 ( 14 ) : 1595-1603 [1998]
  • Beyond simple demographic effects : The importance of relational demography in superior-subordinate dyads .
    32 ( 2 ) : 402-423 . [1989]
  • Beyond relational demography : Time and the effects of surface-and deep-level diversity on work group cohesion
    41 ( 1 ) : 96-107 . [1998]
  • Beyond race and gender
    [1991]
  • Beyond gender diversity : How specific attributes of female directors affect earnings management
    50 ( 3 ) : 255-274 [2018]
  • Beyond affirmative action : Toward a model of diversity and organizational inclusion
    23 ( 3-4 ) : 47-68 [1999]
  • Benefiting from deep-level diversity : How congruence between knowledge and decision rules improves team decision making and team perceptions
    13 ( 3 ) : 345-359 . [2010]
  • Becoming an ex : The process of role exit
    [1988]
  • Attitudes toward management theory as a factor in managers ’ relationships with their superiors
    7 ( 4 ) : 308-314 . [1964]
  • Another look at the instrumental-Variable Estimation of Error-Components Models
    68 ( 1 ) : 29-51 [1995]
  • Analysis of population diversity : Measures of qualitative variation
    8 ( 3 ) : 341-362 [1980]
  • An overview ( and underview ) of research and theory within the attraction paradigm
    14 ( 3 ) : 417-431 [1997]
  • An experimental study of the acceptance of a foreign newcomer into a workgroup
    13 ( 4 ) : 513-537 . [2007]
  • Alternative work schedules in local government : Cui bono ?
    30 ( 3 ) : 322-340 [2010]
  • All measures of performance are subjective : more evidence on US Federal agenciesPublic service performance : Perspectives on measurement and management
    pp . 35-54 [2006]
  • Agency Theory : An Assessment and Review
    14 ( 1 ) : 57-74 . [1989]
  • Age and gender diversity as determinants of performance and health in a public organization : the role of task complexity and group size
    93 ( 6 ) : 1301-1313 [2008]
  • Affirmative action under fire : The current controversy and the potential for state policy retrenchment
    17 ( 4 ) : 52-74 [1997]
  • A supervisor like me : Race , representation , and the satisfaction and turnover decisions of public sector employees
    30 ( 3 ) : 557-580 [2011]
  • A social information processing approach to job attitudes and task design
    23 ( 2 ) : 224-253 [1978]
  • A resource dependence perspective on interorganizational relations . In M. S. Mizruchi , & M. Schwartz ( Eds . ) , Intercorporate relations : The structural analysis of business : 22-55 .
    [1987]
  • A public management for all seasons ?
    69 ( spring ) : 3-19 [1991]
  • A note on the theme of too many instruments .
    71 ( 1 ) : 135-158 . [2009]
  • A modest proposal for improved corporate governance
    48 ( 1 ) : 59-77 . [1992]
  • A model of intra-organizational mobility
    6 ( 4 ) : 529-538 . [1981]
  • A mathematical theory ofCommunication
    27 ( 3 ) : 379-423 [1948]
  • A contingency approach to representative bureaucracy : Power , equal opportunities and diversity
    76 ( 2 ) : 239-258 [2010]
  • A conceptual content analysis of 75 years of diversity research in public administration
    38 ( 2 ) : 248-267 [2016]
  • A comparative analysis of public and private sector entrant quality
    39 ( 3 ) : 628-639 [1995]
  • A Typology of Workplace Policies : Worker Friendly vs. Family Friendly ?
    24 ( 2 ) : 113-132 [2004]
  • A Problem in Soviet Business Administration
    1 ( 1 ) : 86-101 [1956]
  • A Life-Span , Life-Space Approach to Career Development.
    16 ( 3 ) : 282-298 . [1980]
  • , R. M. Subjective and objective measures of organizational performance : an empirical exploration . In Boyne , G. A. , Meier , K. J. , O'Toole Jr , L. J. , Walker , R. M . ( Eds. Public service
    Perspectives on measurement
  • '시간선택제 일자리'정책의 분석과 평가
    김유휘 이승윤 「한국사회정책」, 21(3): 93-128 [2014]