박사

터키인 학습자를 위한 한국어 감정표현 어휘 교육 연구

논문상세정보
' 터키인 학습자를 위한 한국어 감정표현 어휘 교육 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 동양3국 언어
  • I-I-I 모형
  • o-h-e모형
  • 감정표현어휘
  • 대조분석
  • 맥락 분석
  • 상황 맥락
  • 어휘교육
  • 터키인 학습자
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
423 0

0.0%

' 터키인 학습자를 위한 한국어 감정표현 어휘 교육 연구' 의 참고문헌

  • 형용사의 구문적인 특성에 관한 연구 ‒ 감정형용사를 중심 으로 ‒
    최병규 일본근대학연구, 52, 7-28쪽 [2016]
  • 현대 국어 심리동사 구문 연구
    김흥수 탑출판사 [1989]
  • 현대 국어 감정동사의 범위와 의미 특성에 대한 연구
    김은영 한국 어 의미학, 16, 99-124쪽 [2005]
  • 한국인 영어 학습자의 영어 심리동사 논항구조 이해도 분석 연구, 한국교원대학교 대학원
    나우철 석사학위논문 [2004]
  • 한국어교육을 위한 문법 기반 언어 기능의 통합 교육과정 구조화 방법론 연구, 국어교육연구 22
    민현식 서울대학교 국어교 육연구소, 261~334쪽 [2008]
  • 한국어교육용 중급 어휘 선정에 대한 연구
    강현화 외국어로서의 한국어교육, 40(0), 2-49쪽 [2014]
  • 한국어교육용 기초 한자어에 대한 기초 연구 - 한국어 교재 에 나타난 어휘를 바탕으로 -
    강현화 한국어 교육, 12(2), 53-70 쪽 [2001]
  • 한국어교육용 고급 어휘 선정에 대한 연구
    강현화 외국어로서의 한국어교육, 42(0), 1-28쪽 [2015]
  • 한국어 형용사 구문의 통사적 분류를 위하여 –심리 형용사 구문 I, 어학연구29
    남지순 서울대 언어교육원 [1993]
  • 한국어 학습자를 위한 심리형용사 유의어 의미 변별 연구, 한국외국어대학교
    김자랑 석사학위논문 [2013]
  • 한국어 초급 학습자를 위한 서술어 교육 내용 연구, 서울대 학교
    강경민 석사학위논문 [2013]
  • 한국어 중급 학습자 대상 감정형용사 유의어 교육 방안 연 구
    한혜정 교려대학교 석사학위논문 [2018]
  • 한국어 정서 자동사 낱말밭
    김응모 세종출판사 [2002]
  • 한국어 의미 탐구의 현황과 과 제
    강현화 고춘화 구본관 임지룡 서울 : 한국문화사 [2019]
  • 한국어 어휘 교육과 어휘 통계 정보
    한영균 한국어 교육, 18(3), 249-272쪽 [2007]
  • 한국어 어휘 교육 연구의 방향 모색
    원미진 한국어 교육, 22(2), 255-279쪽 [2011]
  • 한국어 기본어휘 연구
    서상규 한국문화사 [2013]
  • 한국어 교육을 위한 감정 표현 어휘 연구
    이지영 한국어의미학, 29, 201-237쪽 [2009]
  • 한국어 교육을 위한 ‘-다고하’ 융합어미의 담화 기능 연구 – 종결적 용법을 중심으로 -
    박영숙 연세대학교 석사학위 논문 [2011]
  • 한국어 교육용 어휘 교재 개발 연구
    오미정 한국어 교육, 15(3), 147-169쪽 [2004]
  • 한국어 감정형용사의 유의어 교육 연구-고빈도 감정 어휘를 중심으로-
    김정현 경희대학교 석사학위논문 [2007]
  • 한국어 감정형용사의 교육 방안, 공주대학교
    배윤정 박사학위논문 [2017]
  • 한국어 감정표현 어휘에 대한 말하기 교육
    문금현 시학과언어학화, 제22호 175-200쪽 [2012]
  • 한국어 감정단어의 목록 작성과 차원 탐색
    민경환 박인조 한국심리 학회지: 사회 및 성격,19(1), 109-129쪽 [2005]
  • 한국어 감정 용언의 교육 연구-한-중 대조를 통하여-, 연세대 학교
    설나 석사학위 논문 [2013]
  • 표준국어대사전: https://stdict
    korean.go.kr/main/main.do
  • 터키어 말뭉치: https://tscorpus
    com/corpora/
  • 코퍼스의 의미정보를 이용한 어휘의 대조 연구
    송영빈 한국일어일 문학회, 39, 197-216쪽 [2001]
  • 코르크마즈 무함멧 에므레, 터키 대학 한국어문학과 교육과정 개발 연구: 유럽공통참조기준을 바탕으로
    고려대학교 석사학위 논문 [2015]
  • 중국인 한국어 학습자를 위한 평서문 간접 화행의 교육 방 안 연구 : 지시, 거절, 질책 기능을 중심으로, 서울대학교 대학원
    강미함 박사학위논문 [2016]
  • 중 고급 학습자를 위한 감정 기초형용사의 유의관계 변별 기제 연구 -기쁨 슬픔을 나타내는 형용사의 통합관계를 중 심으로
    강현화 한국어 의미학, 17, 43-64쪽 [2005]
  • 정서의 구조
    권오식 안신호 이승혜 한국심리학회지: 사회 및 성격, 7(1), 107-123쪽 [1993]
  • 정서심리학
    김경희 서울: 박영사 [2004]
  • 정서심리학
  • 정서관련 어휘 분석을 통한 내적 상태 의 차원 연구, 한국감성과학회
    김영아 김진관 박수경 오경자 학술대회 논문집, 209~214 쪽. 김유리(2017), 한국어 감정형용사의유의어 교육 방안 연구: ‘슬픔’ 관련 유 의어군을 중심으로, 경희사이버대학교 석사학위논문 [1997]
  • 정서 단어 분류를 통한 정서의 구 성 차원 및 위계적 범주에 관한 연구
    김현석 나은경 송현주 이준웅 한국언론학보, 제52권 1 호, 85-116쪽 [2008]
  • 장면-상황 중심의 감정형용사 유의어 교육 방안 연구
    조미영 계명 대학교 석사학위논문 [2009]
  • 일본어화자를 위한 한국어 교육용 어휘목록의 요건 및 설 계
    남윤진 국제한국어교육학회 국제학술발표논문집, 2016(0), 379-388쪽 [2016]
  • 이종은, 어휘적 접근법을 통한 한국어 의존용언 교육 연구, 상명대 학교
    박사학위논문 [2004]
  • 이시은, 한국어 학습자를 위한 양태부사의 상황 맥락 분석 연구, 교 려대학교
    석사학위논문 [2017]
  • 이승은
    한국어 어휘교육 실험연구에 대한 연구방법론적 고찰,22, 4, 1-26쪽 [2011]
  • 이미지, 한국어교육을 위한 감정표현 어휘 연구, 부경대학교
    박사학 위논문 [2012]
  • 이미지, 말뭉치 분석을 활용한 감정표형 어휘 교육 연구:‘아쉽다’, ‘섭섭하다’, ‘아깝다’를 중심으로
    동남어문논집, 38, 383-402쪽 [2014]
  • 유의관계에 있는 감정 형용사의 변별 양상에 대한 연구 : 한국어 고급 학습자와 모국어화자의 비교를 중심으로
    정미지 외국 어로서의 한국어교육, 제42집, 333-358쪽 [2015]
  • 왕파, 심리용언의 특징과 번역 방식 고찰
    한중인문학연구, 51, 167-188쪽 [2016]
  • 영상 텍스트의 맥락(context)적 의미구성에 관한 연 구 - 영화 『친구』에 대한 분석을 중심으로
    백선기 최민재 기호학 연구, 13(0), 165-209쪽 [2003]
  • 어휘력과 어휘력의 평가
    김광해 선청어문, 25, 1-29쪽 [1997]
  • 어휘 능력 향상을 위한 파생어 교육 방법
    김덕신 한국언어문학, 89, 253~274쪽 [2014]
  • 어휘 교육의 이론과 실제
    구본관 우리말교육현장연구, 5(2), 49-92쪽 [2011]
  • 심리형용사 유의어의 의미 변별과 사전 기술 연구: 연어 분 석을 중심으로
    이지혜 연세대학교 석사학위논문 [2006]
  • 심리동사의 의미론-영어, 한국어와 독일어의 대조연 구-
    이민행 이익환 영락 [2005]
  • 심리 형용사 연구
    김건희 언어학, (37), 47-70쪽 [2003]
  • 세종말뭉치: https://ithub
    korean.go.kr/user/corpus/corpusSearch Manager.do
  • 상황화된 인지 교수방법의 학습효과에 관한 연구, 연세대학 교
    박성은 박사학위논문 [2001]
  • 상황학습을 적용한 중학교 1학년 기술·가정 교과의 `옷차림 과 자기 표현' 단원 교수-학습 과정안 개발 및 효과 검증
    황혜민 고려대학교 석사학위논문 [2011]
  • 상황학습 이론을 적용한 통합 환자 시뮬레이션 수업의 효 과
    유효빈 경희대학교 석사학위논문 [2010]
  • 상황학습 기반 디지털 스토리텔링에서 학습자의 지식생성 과정 및 교사의 스캐폴딩 전략 탐색-여성결혼이민자 대상 한국어교육을 중심으로
    김현영 한국교원대학교 석사학위논문 [2011]
  • 상황의 맥락성과 복잡성이 학업성취와 태도, 지식의 전이에 미치는 효과: 수학적 문제 해결 능력을 중심으로
    최정임 교육공학 연구 제12권 제1호, 213-230쪽 [1996]
  • 상황맥락 인식에 따른 소집단 대화 양상 연구, 한국교원대 학교
    김형규 석사학위논문 [2013]
  • 상황 맥락을 활용한 어휘력 신장 효과의 연구, 홍익대학교
    김시진 석사학위논문 [2006]
  • 상황 맥락을 고려한 한국어 추측 표현 연구-‘-것 같다’, ‘- 을 것이다’, ‘-겠-’을 중심으로
    황주하 새국어교육, 102, 364-389쪽 [2015]
  • 상황 맥락 기반 한국어 문법 교육 방법 연구 –피동‧사동을 중심으로, 부산대학교
    조영미 박사학위논문 [2016]
  • 상호작용능력 신장을 위한 한국어 통합 교재의 말하기 활동 연구
    김지영 한국어교육, 25, 4, 23~49쪽 [2014]
  • 박지은 손짐후, 한국어 감정표현단어의 추출과 범주 화
    박미숙 손선주 감성과학, 15, 1, 105-120쪽 [2012]
  • 말하는 몸 : 감정 표현의 인지언어학적 탐색
    임지룡 한국문화사 [2006]
  • 루린지예, 한‧중 감정 표현 오관(五官) 관용어 의미 대조 연구
    경희 대학교 석사학위 논문 [2006]
  • 등급별 국어교육용 어휘
    김광해 박이정 [2003]
  • 두르순, 터키 인 학습자를 위한 한국어 양태부사 교육 연구
    서울대 학교 석사학위논문 [2014]
  • 다문화가정의 이중언어 사용에 관한 질적 탐색
    황상심 한국언어치 료학회, 27, 1, 99-113쪽 [2018]
  • 국어 형용사 연구
    유현경 한국문화사 [1998]
  • 국어 형용사 분류
    김승곤 글로벌콘텐츠 [2018]
  • 국어 심리 술어의 어휘 의미 구조, 서울대학교
    김세중 박사학위논 문 [1994]
  • 국어 관용어에 관한 연구-정서 표현을 중심으로
    장경희 장세경 동아시아문화연구, 25, 295쪽 [1994]
  • 국어 감정용언의 양상 고찰-국어교과서를 중심으로-
    신은주 한국 교원대학교 석사학위논문 [2008]
  • 국어 감정동사 연구
    김은영 전남대학교 대학원 박사학위논문 [2004]
  • 결혼이주여성의 한국어 능력, 자아존 중감, 문화적응 스트레스가 가족건강성에 미치는 영향 - 부 부적응의 매개효과를 중심으로
    이지현 조연실 주현정 진수진 지역사회간호학회지 제24권 제1호, 87-98쪽 [2013]
  • 결혼이주여성의 한국어 능력 영향 요인에 대한 연구
    황민철 다문 화콘텐츠연구, 21, 43-81쪽 [2016]
  • 개념적 은유를 활용한 한국어 수업 방안 연구-[정치는 전 쟁] 은유를 중심으로
    이지용 어문론집, 47, 7-32쪽 [2011]
  • 감정동사의 일고찰 : 하위분류와 재정의를 중심으로, 고려대 학교
    정민지 석사학위논문 [2010]
  • 감정동사의 유형과 그 의미특성
    최석재 어문논집, 제58집, 127-159쪽 [2008]
  • 감정 어휘 교육 내용 연구
    차경미 서울대학교 석사학위논문 [2013]
  • 감정 동사에 관한 고찰
    김선희 한글, (208), 65-90쪽 [1990]
  • 감정 동사 연구, 국어교육 제96호
    임은하 한국국어교육학회 [1998]
  • 『한국어 어휘교육 연구』
    조현용 서울: 박이정 [2000]
  • 「상황맥락을 반영한 말하기 듣기 교육의 내용 구성에 관한 연구」
    이주섭 한국교원대학교 박사학위논문 [2001]
  • ‧황성은, 한국어 능력 시험 중급 듣기 문항 분석 연구 -상황 맥락을 중심으로-
    심혜령 언어사실과 관점, 32(0), 237-259쪽 [2013]
  • Yeon Hee Choi Predictive Power of Receptive and Productive Vocabulary Knowledge for L2 Writing Ability
    영어학, 17(1), 105-133 [2017]
  • Working with words
    [1999]
  • Why emotion names and experiences don ’ t neatly pair
    [2005]
  • What is emotion ?
    19 , 188-205 [1884]
  • Vocabulary growth in an English as a foreign language context
    4 ( 4 ) , 85–113 [2009]
  • Vector-based models of semantic composition .
    [2008]
  • Unnatural emotions ; Everyday sentiments on a micronesian atoll and their challenge to western theory
    [1988]
  • Türkiye Türkçesinde yardimci fiillerin leksik-gramer özellikleri , Atatürk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi
    12 ( 28 ) , 83– 89 . [2010]
  • Türkiye Türkçesi duyu fiillerinde anlam ve kelime sıklığı İlişkişi ( Relation of meaning and frequency in perception verbs in Turkish )
    41 , 53-74 . [2017]
  • Turkish expressive and receptive language Test : I . Standardization , reliability and validity study of the receptive vocabulary Sub-Scale
    24 ( 3 ) , 192-201 . [2013]
  • Turkish emotion word ‘ sıkılmak ’ and equivalents in Korean
    5 ( 1 ) , 357~359 . [2019]
  • To Emote a Feeling or to Feel an EmotionDynamicity in Emotion Concepts
    [2012]
  • Three dimensions of vocabulary development , Studies in Second Language Acquisition
    21 ( 2 ) , 303-317. doi:10.1017/S0272263199002089 [1999]
  • The use of semi-scripted simulated authentic speech in listening comprehension
    16 ( 3 ) 137-145 [1978]
  • The social emotions of Malay ( Bahasa Maleyu )
    24 , 425~464 [1996]
  • The role of situational context and linguistic context when testing EFL vocabulary knowledgde in a language teacher education program : A preliminary approach
    15 ( 1 ) , 85-99 [2013]
  • The relationship between receptive and productive vocabulary knowledge : a perspective from vocabulary use in sentence writing
    [2018]
  • The relationship between passive and active vocabularies : Effects of language learning context
    48 , 365–391 [1998]
  • The relation between teacher input and lexical growth of preschools
    32 , 221–241 [2011]
  • The psychological foundations of the affective lexicon
    53 , 751~766 [1987]
  • The meaning of meaning , A study of the influence of language upon thought and of the science of symbolism
    [1946]
  • The influence of teachers and peers on second language acquisition in bilingual preschool programs
    17 , 401–419 [1983]
  • The grouping of affect terms according to the situations that elicit them : A test of a cognitive theory of emotion
    20 ( 3 ) , 252-266 [1986]
  • The emotions : Facts , theories and a new model
    [1962]
  • The emotions
    [1986]
  • The effects of receptive and productive learning of word pairs on vocabulary knowledge
    40 ( 3 ) , 360–76 [2009]
  • The development of passive and active vocabulary in a second language : Same or different ?
    19 ( 2 ) , 255–271 [1998]
  • The cross‐cultural generality of visual‐verbal synesthetic tendencies
    5 ( 2 ) , 146-169 . [1960]
  • The cognitive structure of emotions
    [1988]
  • The Problem of Meaning in Primitive LanguagesThe Meaning of Meaning ( 296-336 )
    [1923]
  • The Linguistic Sciences and Language Teaching
    [1964]
  • The Lexical Approach
    [1993]
  • The Anatomy of Dependence
    [1981]
  • Text as semantic choice in social context , in A. van Dijk and J. Petofi ( eds . ) Grammars and descriptions
    [1977]
  • Testing vocabulary knowledge : size , strength , and computer adaptiveness
    54 ( 3 ) , 399–436 [2004]
  • Testing emotional universals in AmharicEmotions in crosslinguistic perspective
    [2001]
  • Ten questions about language awareness
    57 ( 3 ) . 251-259 [2003]
  • Task-Based Language Teaching in the Asia Context : Defining “ Task
    8 , - 270 - 12-18 [2006]
  • TV 드라마를 활용한 한국어 교육 자료 개발 의 실제-ENJOY를 중심으로
    김은아 김은영 신혜원 국제한국어교육학회, 17, 1 [2006]
  • Sözcük bilime giriş
    [2007]
  • Söz varlığımızda bedene dayalı duygu adlandırmaları ( Role of the body on the naming of emotionConcepts ) , TÜRÜK Uluslararası Dil
    5 ( 9 ) , 165-184 . [2017]
  • Spoken grammar : What is it and howCan we teach it ?
    Vol 49 ( 3 ) [1995]
  • Sociolinguistics and the ethnography of speaking
    [1971]
  • Situational knowledge and emotions
    1 ( 2 ) , 145-191 [1987]
  • Shin, Dongkwang & Chon, Yuah V. & Kim, Heejin , Receptive and Productive Vocabulary Sizes of High School Learners, 한국영어교육학회
    ENGLISH TEACHING(영어교육)영어교육 제66권 제3호, 123-148 [2011]
  • Rohracher, Hubert , Einfuhrung in die Psychologie, 윤홍섭 역(1990), 심리학 개론
    도서출판 성원 [1976]
  • Reliability of accuracy and intensity judgments of eliciting situations of emotions
    18 ( 1 ) , 92-103 [1986]
  • Reformulation and reconstruction : tasks that Promote ‘ noticing ’
    54 ( 4 ) :326-334 [1997]
  • Receptive and productive vocabulary sizes of L2 learners , Studies in Second Language Acquisition
    30 ( 1 ) , 79–95 [2008]
  • Psychology from the standpoint of a behaviorist ( 2nd ed . )
    [1924]
  • Phylogenesis , In P. H. Knapp ( Eds . ) , Expressions of the emotions in man ( 16~35 )
    [1963]
  • Patterns of difficulty in vocabulary , Language Learning
    6 ( 1‐2 ) , 23-41 [1955]
  • Notional syllabuses
    [1976]
  • Mental fiil kavramı ve Türkmen Türkçesinde mental fiiller ( mental verb term and mental verbs in Turkmen Turkish )
    Volume 1 ( 4 ) , 45-62 . [2012]
  • Meanings of Japanese sound-symbolic emotion words ,Emotions in crosslinguistic perspective
    [2001]
  • Materials development in language teaching
    [2011]
  • Lee-Smith, Angela , 어휘적 접근법을 통한 한국어 교육 방안
    한 국어교육, 17-1, 459~497 [2006]
  • Learning vocabulary in another language
    [2001]
  • Language in a social perspective , The context of language ( Educational Review , University of Birmingham 23.3 ) Reprinted in M. A. K. Halliday , Explorations in the Functions of Language
    [1971]
  • Language development : understanding language diversity in the classroom
    [2011]
  • Language across cultures : Applied linguistics for language teachers
    [1957]
  • Language , thought , and logic
    [1993]
  • L2 vocabulary acquisition through extensive Reading , in Coady , James & Huckin , Thomas , ( ed . ) Second Language Vocabulary Acquisition , The Cambridge Applied Linguistics Series
    [1997]
  • Key concepts in English language teaching : Noticing
    50 ( 3 ) : 273 . [1996]
  • Key concepts in ELT : Lexical chunks
    54 ( 4 ) , 400-401 [2000]
  • Joe 's laundry : Using critical incidents to develop intercultural and foreign language competence in study abroad and beyond
    30 ( 2 ) , 47-62 [2018]
  • Improving Schooling for Language-Minority Children : A Research Agenda
    [1997]
  • Human emotions : Universal or culture - Specific ?
    88 ( 3 ) , 584-594 . [1986]
  • How to Teach Vocabulary
    [2002]
  • How big is the gap and how to narrow it ? An investigation into the active and passive vocabulary knowledge of L2 learners
    31 , 105– 119 [2000]
  • Hierarchy of difficulty
    [1967]
  • Halliday, M. A. K. (2009), The essential Halliday, Jonathan J. Webster (eds.), Continuum: London.
    [2009]
  • Green , red and happiness : Towards a framework for understanding emotion in universals
    1 , 259-268 [1995]
  • Feelings
    [1995]
  • Ethnographic analysis and language with reference to Malinowski ’ s views . Man and Culture : an evaluation of the work of Bronislaw Malinowski
    [1957]
  • Envy and jealousy in Russian and English : Labeling and conceptualization of emotions by monolinguals and bilinguals , In A. Pavlenko ( ed . ) , Bilingual minds : Emotional experience , expression and representation , 209–231
    [2006]
  • Emotions in crosslinguistic perspective , Cognitive Linguistics Research 17
    [2001]
  • Emotions and nature of persons in MbulaEmotions in crosslinguistic perspective
    [2001]
  • Emotions and life : perspectives from psychology , biology , and evolution
    [2002]
  • Emotions across languages and cultures , diversity and universals
  • Emotional universals , Language design : Journal of Theoretical and Experimental Linguistics
    2 , 23-69
  • Emotional intelligence functions of Turkish proverbs
    41 ( 2 ) , 295-310 [2013]
  • Emotion and culture : Empirical studies of mutual influence
    [1994]
  • Emotion and adaptation
    [1991]
  • Emotion
    [2017]
  • Ease and difficulty in vocabulary learning : Some teaching implications
    23 ( 2 ) , 147-155 [1990]
  • E veryday Concep tions of Emotion
    [1995]
  • Dynamic emotion concepts of L2 learners and L2 users : A second language acquisition perspective
    11 ( 2 ) , 2008 , 173–175 [2008]
  • Distinguishing between emotion and non-emotion ,
    8 ( 4 ) , 355~369 [1984]
  • Dimensions of vocabulary knowledge
    [2014]
  • Describing learners ’ lexical competence across tasks and over time : a focus onresearch designPerspectives on Lexical Acquisition in Second Languages , 61–95
    [1998]
  • Defining emotion concepts
    16 , 539-581 . [1992]
  • Culture and the categorization of emotions
    110 ( 3 ) , 426~450 [1991]
  • Culture and emotion : A special issue of cognition and emotion
    [2002]
  • Cross-cultural pragmatics , The Semantics of Human Interaction ,
    [1991]
  • Cross-Cultural Studies of Facial Expression , In P. Ekman ( Ed . ) , Darwin and Facial Expression : A Century of Research in Review ( 169-222 )
    [1973]
  • Cross -language associations in the development of preschoolers ’ receptive and expressive vocabulary
    36 , 49–63 [2016]
  • Coral Gardens and Their Magic : A Study of the Methods of Tilling the Soil and of Agricultural Rites in the Trobriand Islands
    [1935]
  • Context and culture in language teaching
    [1993]
  • Circumstantial deliveries
    [1981]
  • Chang, In Lee & Gravelle, Johanne , Receptive and Productive Vocabulary Teaching with Different Levels & Conditions for University Students
    언어연구, 29(1), 71-96 [2013]
  • Bodily changes in pain , hunger , fear , and rage
    [1929]
  • Basic Emotions , Relations Among Emotions , and Emotion–Cognition Relations
    99 ( 3 ) , 561-565 [1992]
  • Attachment and loss
    Vol . 1 [1969]
  • Atasözleri , Deyimler , Türk Dili Araştırmaları Yıllığı - Belleten 10
    [1963]
  • Appraisal of emotion-eliciting event : Testing a theory of discrete emotions
    59 , 899~915 [1990]
  • Anger in the western desert : a case study in the cross-cultural semantic of emotions
    26 , 265~279 [1991]
  • Affect imagery consciousness : Volume I : The positive affects
    [1962]
  • Adapting a receptive vocabulary test for preschool-aged Greek-speaking children
    46 , 95-107 [2011]
  • Active and passive vocabulary , In E. W. Bagster-Collins ( Ed . ) , Studies in modern language teaching ( 213–221 )
    [1930]
  • A taxonomic study of the vocabulary of emotions
    53 ( 4 ) , 805-816 [1987]
  • A study of the most frequent word families in the British Nation Corpus , In P. Bogaards and B . Laufer ( eds . ) , Vocabulary in a Second Language : Selection , Acquisition and Testing
    [2004]
  • A semantic atlas of emotional concepts , JSAS Catalogue of Selected Documents in Psychology
    5 , 330 . [1975]
  • A philosophy of second language acquisition
    [2004]
  • A comparison of the receptive and productive vocabulary sizes of some second language learners , Immaculata
    1 , 53–68 [1997]
  • A cognitive theory of cultural meaning
    [1997]
  • ??어휘 교육론??
    구본관 사회평론 [2014]
  • 265-286쪽. 심재기·문금현, 외국어로서의 한국어 교재 연구-구어 텍스트의 활용 을 중심으로, 이중언어학, 제17호
    이중언어학회, 143-174 [2000]
  • (인간의 모든)감정 : 우리는 왜 슬프고 기쁘고 사랑하고 분 노하는가
    최현석 서울: 서해문집 [2011]