박사

초등학교 고학년 대상 마음챙김 기반 사회정서학습 프로그램 개발 및 효과 탐색 = The Development and Effect of the Mindfulness-Based Social-Emotional Learning Program for Upper-grade Elementary School Students

이승현 2020년
논문상세정보
' 초등학교 고학년 대상 마음챙김 기반 사회정서학습 프로그램 개발 및 효과 탐색 = The Development and Effect of the Mindfulness-Based Social-Emotional Learning Program for Upper-grade Elementary School Students' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 마음챙김
  • 사회 정서적 역량
  • 사회정서학습
  • 신체 알아차림
  • 정서 알아차림
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
616 0

0.0%

' 초등학교 고학년 대상 마음챙김 기반 사회정서학습 프로그램 개발 및 효과 탐색 = The Development and Effect of the Mindfulness-Based Social-Emotional Learning Program for Upper-grade Elementary School Students' 의 참고문헌

  • 한국판 켄터키 마음챙김기술 척도의 타당화 연구
    김정모 한국심리학 회지: 임상, 25(4), 1123-1139 [2006]
  • 한국판 자기-자비 척도의 타당화 연구: 대학생을 중심으로
    김경의 이금단 이우경 조용래 채숙희 한국심리학회지: 건강, 13(4), 1023-1044 [2008]
  • 한국판 단축형 자비적 사랑 척도의 타당화
    신희천 최태한 인간이해, 34(2), 241-261 [2013]
  • 한국판 다차원 신체자각척도(K-MAIA): 개 발과 타당화
    김완석 심교린 조옥경 스트레스 연구, 24(3), 177-192 [2016]
  • 한국교육개발원 교육여론조사(KEDI POLL, 2016)
    김흥주 임소현 한은정 황은희 서울: 한국교육개발원 [2016]
  • 한국 정서표현성척도의 개발 및 타당화 연구
    한규석 홍창희 한국심리 학회지: 사회 및 성격, 21(4), 133-148 [2007]
  • 한국 대학생의 사회적 유능성 구성요인 탐색과 유용성 연구
    연문희 최송미 한국심리학회지: 상담 및 심리치료, 17(1), 131-155 [2005]
  • 학업수월성 지향 학교에서 사회정서학습의 필요성과 지속가능성에 관 한 고찰
    신현숙 한국심리학회지: 학교, 8(2), 175-197 [2011]
  • 학령기 아동들의 발달 특성과 안전교육
    유병열 한국초등교육, 30(3), 239-257 [2019]
  • 학교폭력 예방과 갈등해결 방안: 인성 교육적 접근
    정희태 윤리연구, 83, 123-162 [2011]
  • 학교 인성교육실태 분석 연구: 중학교를 중심으 로
    류덕엽 이혜경 차성현 최상근 현주 서울: 한국교육개발원 [2009]
  • 포괄적 대인 의사소통 능력 척도개발 및 타당성 검증
    허경호 한국언론 학보, 47(6), 380-408 [2003]
  • 치료적 그룹 음악활동이 시설아동의 친사회적 행동에 미치는 영향
    김말희 숙명여자대학교 대학원 석사학위논문 [2001]
  • 초등학생의 인성함양을 위한 사회⋅정 서적 기술 교육프로그램 개발 연구: 정서인식 및 정서관리 기술함양 능력을 중심으로
    손경원 이인재 지준호 한성구 동양고전연구, 38, 331-336 [2010]
  • 초등학생의 사회정서역량 향상을 위한 도덕과 통합전략 개발
    김은정 이상수 학습자중심교과교육연구, 16, 385-410 [2016]
  • 초등학생의 사회-정서적 학습을 위한 무용 교수-학습전략의 효과
    유영란 예술교육연구, 8(3), 179-194 [2010]
  • 초등학생들의 사회 정서적 능력 함양을 위한 인 성교육 통합 프로그램의 효과분석
    손경원 이인재 지준호 한성구 도덕윤리과교육연구, (31), 49-82 [2010]
  • 초등학생 스포츠 활동의 친사회적 행동이 자아존중감과 학 업성취에 미치는 영향
    김옥주 안찬우 한국체육과학회지, 24(5), 255-268 [2015]
  • 초등학교 아동이 지각한 부모양육태도와 친사회적행동과의 관 계
    양진숙 한국교원대학교 대학원 석사학위논문 [1992]
  • 초등학교 도덕․ 인성 교육의 발전방향
    이근철 인천: 경인초등도덕교육학회 [1996]
  • 체험중심 인성교육의 이념과 실제
    신차균 교육철학, 23, 205-225 [2000]
  • 청소년의 감정표현불능증, 정서인식명확성이 신체화 증 상에 미치는 영향: 정서조절곤란의 매개효과
    김가형 백용매 청소년학연구, 21(1), 267-290 [2014]
  • 청소년 일탈행동 예방을 위한 사회정서학습의 특징과 교육적 함 의
    손경원 이인재 윤리교육연구, 19, 169-199 [2009]
  • 청소년 마음챙김 다요인 척도 개발 및 타당화
    김유리 안도희 교육종 합연구, 14(2), 25-51 [2016]
  • 청소년 공감 척도 개발과 타당화 연구
    김유숙 홍예영 청소년학연구, 22(8), 159-183 [2015]
  • 창의적 인성 교육 프로그램 개발
    박영태 지방교육경영, 7, 235-264 [2002]
  • 중등 음악교육에서 사회정서학습(SEL)을 위한 모형 및 프로그램 개발
    조정은 음악교육공학, 23, 239-259 [2015]
  • 중 고등학생의 사회정서학습을 위한 표현활동 무용수업 모형개발
    이정화 한국체육학회지-인문사회과학, 51(1), 397-410 [2012]
  • 제 2 분과: 인간심리, 과학과 불교; 달마가 서쪽에서 온 까닭 은?-MBSR 의 한국 도입과 전망
    안희영 한국교수불자연합학회지, 13, 215-226 [2007]
  • 정의교육과 인성교육 구현을 위한 기초연구 1: 철학적 심리학적 접근에 기초한 인성교육의 구성요소 탐색
    김아영 김인전 신동주 임현식 조아미 조연순 교육과학연구, 28, 131-152 [1998]
  • 정서조절을 위한 MBCT 가 임상군 환자들에게 미치는 효과
    김정모 전미애 한국심리학회, 30(1), 113-135 [2011]
  • 정서인식의 명확성과 인지적 정서조절이 정신건강에 미치는 영 향
    이서정 현명호 한국심리학회지: 건강, 13(4), 887-905 [2008]
  • 정서인식의 명확성, 정서조절양식과 심리적 안녕의 관 계
    임전옥 장성숙 한국심리학회지: 상담 및 심리치료, 15(2), 259-275 [2003]
  • 정서인식, 스트레스 지각, 통증 민감도가 신체화 경향성에 미 치는 영향
    이소연 고려대학교 대학원 석사학위논문 [2001]
  • 자아존중감 척도 개발에 관한 연구(1)
    전귀연 최보가 대한가정학회, 31(2), 41-54 [1993]
  • 자기대상 욕구유형에 따른 대인관계 패턴 분석: 사회적 행동의 구조분석(SASB)모형을 이용하여
    김안나 정남운 상담학연구, 17(1), 65-88 [2016]
  • 자기 초점의 역기능적 속성이 반추와 우울에 미치는 영향
    김환 서울대 학교 대학원 박사학위논문 [2010]
  • 인성교육의 주요접근
    김수진 교육과정연구, 33(2), 207-229 [2015]
  • 인성교육의 접근방식
    강현석 이원희 대구교육대학교 논문집. 34, 291-317 [1999]
  • 인성교육강화기본계획
    교육부 [2013]
  • 인성교육 비전 수립을 위한 정책연구
    교육부 서울:진한엠앤비 [2014]
  • 인성교육 비전 수립 및 실천 방안 연구
    김수아 김왕준 방인자 성기옥 정일화 천세영 교육과학기술부 정책연구, 41 [2012]
  • 인성교육
    한국교육학회 서울: 문음사 [1998]
  • 인성 및 시민교육
    문용린 서울: 한국교육개발원 [1997]
  • 인성 교육과 도덕 교과서
    조난심 철학과 현실, 27, 70-84 [1995]
  • 인성 교육과 국어 교육
    정기철 서울:역락 [2001]
  • 유아를 위한 인성교육프로그램
    이윤옥 서울: 창지사 [1998]
  • 요가에서의 신체자각이 정서조절에 미치는 영향에 관한 고찰
    장진아 요가학연구, 17, 67-95 [2017]
  • 역할놀이 활동이 공감능력 및 친사회적 행동에 미치는 영향
    배지은 서 울교육대학교 교육대학원 석사학위논문 [2008]
  • 안반수의를 기반으로 한 마음챙김 명상 프로그램이 초등학생의 정서인식과 정서조절에 미치는 영향
    김미영 경기대학교 대학원 박사학위논문 [2016]
  • 아동의 정서인식의 명확성, 정서강도, 컴퓨터 게임 중독 간 의 관계
    이은경 청소년상담연구, 17(1), 32-48 [2009]
  • 아동의 인지적 정서적 공감 능력과 사회적 행동 간의 관계
  • 아동용 마음챙김 명상 프로그램이 초등학생의 스트레스와 정서 조절에 미치는 영향
    윤선아 인천대학교 교육대학원 석사학위논문 [2010]
  • 아동발달의 이해
    정옥분 서울: 학지사 [2013]
  • 아동발달
    장휘숙 서울: 박영사 [2001]
  • 심리학과 생활
    황응연 서울: 배양사 [1992]
  • 신체 기반 알아차림 사회정서학습 프로그램 개발을 위한 예비 연구
    이승현 뇌교육연구, 23, 7-27 [2019]
  • 시설아동을 위한 음악활동 중심의 친사회적 행동 증진 프로그 램의 효과
    이선화 아동교육, 19(4), 131-142 [1999]
  • 스트레스 평가와 대처의 정서적 경험에 대한 관계
    김정희 한국심리학 회지: 상담 및 심리치료, 7(1), 44-69 [1995]
  • 수용전념 치료에서 과정변인이 불안에 미치는 매개효과
    이선영 고려대 학교 대학원 박사학위논문 [2010]
  • 서울대학교 교육연구소 편 교육학 용어사전
    서울: 서울대학교 교육연구소 [1994]
  • 상담 및 심리교육 프로그램 개발과 평가
  • 사회조사
    통계청 서울:통계청 [2012]
  • 사회정서학습을 적용한 학교인성 정책방향 연구
    김윤경 서울대학교 대 학원 박사학위논문 [2017]
  • 사회정서학습 측면에서 인성교육과 인성의 측정
    도승이 한국교육심리학회. 교육심리연구, 29(4), 719-735 [2015]
  • 사회정서역량 향상을 위한 교과통합 설계원리
    강정찬 오영범 이상수 교육공학연구, 31(1), 129-157 [2015]
  • 사회적 문제해결 도구의 신뢰도 및 타당도 연구
    최이순 한국심리학회 지: 임상, 21(2), 413-428 [2002]
  • 사회자본의 교육적 해석과 활용: 콜먼으로부터 그리고 그를 넘어서
    오욱환 서울: 교육과학사 [2013]
  • 사회과 거꾸로 수업에서 중학생의 학습양식, 사회정서 역량, 학업성취도 및 수업만족도 간의 관계
    김은정 이상수 학습자중심교과교육연구, 15, 367-387 [2015]
  • 사회과 갈등문제해결을 위한 사회정서학습 모 형개발
    김은정 이상수 이유나 한국교육공학회 학술대회발표자료집, 2014(1), 56-65 [2014]
  • 사회․정서학습 집단상담 프로그램이 초등학생의 인성지능과 학습효능감에 미치는 영향
    임자연 한국교원대학교 대학원 석사학위논문 [2012]
  • 몸알아차림(somatic awareness)에 기반한 요가자세 및 움직임이 갖는 자기 조절과 치유 효과에 관한 이론적 고찰
    김안나 무용역사기록 학, 40, 109-139 [2016]
  • 마음챙김이란 무엇인가: 마음챙김의 임상적 및 일상적 적 용을 위한 제언
    김정호 한국심리학회지: 건강, 9(2), 511-538 [2004]
  • 마음챙김과 통증: 과정변수로서 신체자각과 통증파국 화를 중심으로
    심교린 아주대학교 대학원 박사학위논문 [2017]
  • 마음챙김 요가가 신체자각 및 정서자각, 정서표현, 정서조절에 미치는 영향
    장진아 한국명상학회지, 8, 21-38 [2018]
  • 마음챙김 명상이 아동의 자기조절능력 및 심리적 안녕감에 미 치는 영향
    김남순 고려대학교 대학원 석사학위논문 [2011]
  • 마음챙김 명상의 메타분석: ACT 와 MBSR 중심으로
    이주희 조희현 스트 레스연구, 25(2), 69-74 [2017]
  • 마음챙김 명상 활용 집단상담 프로그램이 초등학생의 자아탄력 성과 심리적 안녕감에 미치는 영향
    김영화 서울교육대학교 교육대학원 석사 학위논문 [2010]
  • 마음챙김 명상 멘토링
    김정호 서울: 불광 출판사 [2011]
  • 마음챙김 기반 인터넷 갈망 자기조절 프로그램 개발과 효과 검 증
    김세진 충남대학교 대학원 박사학위논문 [2012]
  • 도덕적 정서 능력 함양을 위한 초등학생용 정서교육 프로그램 의 설계
    이인태 도덕윤리과교육연구, (52), 63-93 [2016]
  • 도덕수업을 활용하 여 초등학교 인성교육 살리기
  • 도덕교육론
    남궁달화 서울: 철학과 현실사 [1996]
  • 논문작성을 위한 SPSS 실전통계분석: 매개효과, 조절효과, 위계적 회귀분석을 중심으로
    유성모 서울: 황소걸음 아카데미 [2015]
  • 국학기공 명상 프로그램이 여고생의 주의집중력과 문제행동에 미치는 영향과 주의집중력과 기감과의 상관관계
    이승호 선도문화, 20, 337-369 [2016]
  • 국문학: 사회정서학습의 문학교육적 함의 고찰
    이향근 새국어교육, 104, 513-540 [2015]
  • 교육학용어사전
    서울대학교 교육연구소 서울: 하우동설 [1995]
  • 교육부 고시 제 2015-74호
    교육부 도덕과 교육과정 [2015]
  • 교과수업과 연계한 학급단위의 사회정서학습
    신현숙 한국심리학회지: 학교, 10(1), 83-110 [2013]
  • 과학과에서의 사회, 정서 교육의 적용 가능성 탐색
    박현주 교사교육연 구, 54(3), 483-495 [2015]
  • 가족내외의 사회자본이 아동의 행동문제에 미치는 영향
    이경은 주소희 청 소년복지연구, 10(2), 113-131 [2008]
  • 가족 및 학교 사회적 자본이청소년 온라인ㆍ오프라인 비행 변화에 미치는 영향
    전종설 전혜숙 학교사회복지, 44, 99-130 [2018]
  • 가정ㆍ학교ㆍ지역사회 사회자본과 청소년 일탈행동
    공태명 이재영 사회과 학연구, 17(3), 61-82 [2010]
  • 「사회정서 학습을 위한 내러티브 기반 교과융합 인성교육」
    최인자 국 어교육연구, 36, 337-360 [2015]
  • 「가정-학교-지역사회의 사회․문화적 관계:콜맨의 사회자본을 중심 으로」
    이정선 교육인류학연구, 4(2), 147-181 [2001]
  • Wound healing-aiming for perfect skin regeneration
    276 ( 5309 ) , 75-81 [1997]
  • Working with emotions in psychotherapy. 13
    Greenberg, L. S. Paivio, S. C. Guilford Press. 이흥표 역. 심리치료에서 정서를 어떻게 다룰 것인 가. 서울: 학지사. (원서출판, 2003) [2003]
  • Visible learning for teachers : Maximizing impact on learning
    [2012]
  • Using self-report assessment methods to explore facets of mindfulness
    13 , 27–45 [2006]
  • Unpacking the placement of American Indian and Alaska Native students in special education programs and services in the early grades : School readiness as a predictive variable
    78 ( 3 ) , 498-528 [2008]
  • Treating anxiety with mindfulness : An open trial of mindfulness training for anxious children
    19 ( 4 ) , 379-392 [2005]
  • Training Intellect and Character . InAuthority , Responsibility and Education
    [1973]
  • TheConcept of Mind
    [1984]
  • The varieties of the meditative experience
    [1980]
  • The teacher-child relationship and children 's early school adjustment
    35 ( 1 ) , 61-79 . [1997]
  • The somatic marker hypothesis and the possible functions of the prefrontal cortex
    351 ( 1346 ) , 1413-1420 [1996]
  • The scientific base linking social and emotional learning to school success
    17 ( 2-3 ) , 191-210 [2007]
  • The role of the behavioural consultant in promoting acceptance in the schools . L. Greco & S. Hayes
    [2008]
  • The psychological foundations of everyday morality and moral expertise. Character psychology and character education, 140-165. 정창우 역(2008). 일상의 도덕성과 도덕적 전 문성의 심리학적 기초. 도덕 심리학과 도덕교육
    Lapsley, D. K. Narvaez, D. 일산: 인간사랑 [2005]
  • The polyvagal perspective
    74 ( 2 ) , 116-143 . [2007]
  • The perception of emotion in body expressions
    6 ( 2 ) , 149-158 [2015]
  • The multidimensional assessment of interoceptive awareness ( MAIA )
    7 ( 11 ) , e48230 . [2012]
  • The money myth : School resources , outcomes , and equity
    [2009]
  • The mindfulness based cognitive therapy adherence scale : Inter rater reliability , adherence to protocol and treatment distinctiveness
    9 ( 2 ) , 131-138 [2002]
  • The mindful child : How to help your kid manage stress and become happier , kinder , and more compassionate
    [2010]
  • The mindful brain : Reflection and attunement in the cultivation of well-being
    [2007]
  • The influence of family and community social capital on educational achievement
    66 ( 1 ) , 43-68 [2001]
  • The impact of enhancing students ’ social and emotional learning : A meta-analysis of school-based universal interventions
    82 ( 1 ) , 405-432 . [2011]
  • The functional architecture of human empathy ,
    3 ( 2 ) , 71-100 . [2004]
  • The effects of a mindfulness-based education program on pre-and early adolescents ’ well-being and social and emotional competence
    1 ( 3 ) , 137-151 . [2010]
  • The effectiveness of mindfulness training on behavioral problems and attentional functioning in adolescents with ADHD
    21 ( 5 ) , 775-787 [2012]
  • The case for investing in disadvantaged young children
    6 ( 2 ) , 3-8 . [2008]
  • The Benefits of Being Present : Mindfulness and Its Role in Psychological Well-Being
    84 ( 4 ) , 822 [2003]
  • Teaching meditation to children : Simple steps to relaxation and well-being
    [1997]
  • Sustainable Schoolwide Social and Emotional Learning ( SEL )
    [2006]
  • Subcortical and cortical brain activity during the feeling of self-generated emotions
    3 ( 10 ) , 1049 . [2000]
  • Structure , stability , and development of young children 's self concepts : A multicohort– multioccasion study
    69 ( 4 ) , 1030-1053 . [1998]
  • Statistical power analyses using G * Power 3.1 : Tests for correlation and regression analyses
    41 ( 4 ) , 1149-1160 . [2009]
  • Socialization of emotion . In M. Lewis JM Haviland ( Eds . ) , Handbook of emotions . 435–446
    [1995]
  • SocialCognition andChildren 's aggressive behavior
    [1980]
  • SocialCapital in theCreation of humanCapital
    94 , S95-S120 [1988]
  • Social skills rating system .Circle Pines . MN : American Guidance Service
    [1990]
  • Social and emotional learning in theClassroom : Evaluation of strong kids and strong teens on students Social-emotional knowledge and symptoms
    24 , 209–224 [2008]
  • Social and Emotional Learning: Promoting Mental Health and Academic Success. 신현숙(역)(2010). 사회 정서학습: 정신건강과 학업적 성공의 증진
    Gueldner, B. A. Merrell, K. W. 경기: 교육과학사 [2010]
  • Social , and Emotional Learning [CASEL ]Youth and schools today : Why SEL is needed
    [2007]
  • Social , and Emotional Learning [CASEL ]Safe and sound : An educational leader ’ s guide to evidence-based social and emotional learning ( SEL ) programs
    [2003]
  • Social , and Emotional Learning [CASEL ]Congressman Ryan discusses earlyCollege and social and emotional learning with Secretary Duncan [ video file ]
    [2010]
  • Skills training manual for treating borderline personality disorder
    [1993]
  • Skills for social progress : The power of social and emotional skills
    [2015]
  • Short article : Encoding in verbal , enacted and autobiographical tasks in young and older adults
    59 ( 8 ) , 1338-1345 [2006]
  • Sensorimotor psychotherapy : Interventions for trauma and attachment ( Norton series on interpersonal neurobiology
    [2015]
  • Sensational Meditation forChildren : AComplete Guide toChild-Friendly Meditation Based on the Five Senses
    [2008]
  • Self-concealment :Conceptualization measurement , and health implications
    9 ( 4 ) , 439-455 . [1990]
  • SchoolClimate and social– emotional learning : Predicting teacher stress , job satisfaction , and teaching efficacy
    104 ( 4 ) , 1189 [2012]
  • Remarks delivered at the launch of the OECD Teaching and Learning International Survey ( TALIS )
    [2009]
  • Relationships between mindfulness practice and levels of mindfulness , medical and psychological symptoms and well-being in a mindfulness-based stress reduction program
    31 ( 1 ) , 23-33 . [2008]
  • Relationships between meditation depth , absorption , meditation practice , and mindfulness : A latent variable approach
    38 ( 2 179-199 [2006]
  • Ready to enter : What research tells policymakers about strategies to promote social and emotional school readiness among three-and four-year-oldChildren
    [2002]
  • Prosocial development in adolescence : A longitudinal study
    27 ( 5 ) , 849 [1991]
  • Proprioception
    11 ( 2 ) , 323-340 [2000]
  • Promoting social and emotional learning : Guidelines for educators .
    [1997]
  • Promoting EmotionalCompetence in School-agedChildren : The Effects of the PATHSCurriculum
    7 ( 1 ) , 117-136 [1995]
  • Primary prevention mental health programs forChildren and adolescents : A meta-analytic review
    25 , 115–152 [1997]
  • Plays nice with others ” : Social– emotional learning and academic success
    21 ( 5 ) , 652-680 [2010]
  • OECD report of skills for social progress : The power of social emotional skills ( Peer Commentary on IECD report
    [2015]
  • Nurturing mindfulness in children and youth : Current state of research
    6 ( 2 ) , 161-166 [2012]
  • Neuroscience and ethics : intersections .
    7 ( 1 ) , 3-7 . [2007]
  • Neural systems supporting interoceptive awareness
    7 ( 2 ) , 189 . [2004]
  • Neural mechanisms of symptom improvements in generalized anxiety disorder following mindfulness training
    2 , 448-458 [2013]
  • Moral education and the psychology of character . In Scheffler , I. ( eds .. ) . Philosophy and Education
    [1966]
  • Mindfulness-based treatment approaches. 안희영 김재성 박성 현 역. 마음챙김에 근거한 심리치료. 서울: 학지사
    Baer, R. A. (원서출판, 2005) [2009]
  • Mindfulness-based stress reduction for the treatment of adolescent psychiatric outpatients : A randomized clinical trial
    77 ( 5 ) , 855 [2009]
  • Mindfulness-based stress reduction ( MBSR )
    8 ( 2 ) , 73 . [2003]
  • Mindfulness-based approaches with children and adolescents : A preliminary review of current research in an emergent field
    19 ( 2 ) , 133-144 [2010]
  • Mindfulness training assists individuals with moderate mental retardation to maintain their community placements
    31 ( 6 ) , 800-814 . [2007]
  • Mindfulness skills and interpersonal behaviour
    44 ( 5 ) , 1235-1245 [2008]
  • Mindfulness meditation counteracts self-control depletion .
    21 ( 2 ) , 1016-1022 . [2012]
  • Mindfulness in medicine
    300 ( 11 ) , 1350-1352 . [2008]
  • Mindfulness and emotion regulation : The development and initial validation of the Cognitive and Affective Mindfulness Scale-Revised ( CAMS-R )
    29 ( 3 ) , 177 [2007]
  • Mindfulness and Psychotherapy. 김재성(역)(2012). 마음챙김과 심리치료
  • Mindfulness Training as a Clinical Intervention : A Conceptual and Empirical Review
    10 ( 2 ) , 125-142 [2003]
  • Mindfulness : a practical guide to finding peace in a frantic world
    [2011]
  • Mindfulness : A Proposed Operational Definition
    11 ( 3 ) , 230-241 . [2004]
  • Mindful parenting : An inductive search process
    [2008]
  • Mind-body medicine . Integrative Medicine : Principles for Practice
    [2004]
  • Mind self and society
    Vol . 111 [1934]
  • Mechanisms of mindfulness
    62 ( 3 ) , 373-386 . [2006]
  • Listening to your heart : interoceptive awareness as a gateway to feeling
    7 ( 2 ) , 102 [2004]
  • Learning to BREATHE : A pilot trial of a mindfulness curriculum for adolescents
    2 ( 1 ) , 35-46 [2009]
  • Investigation of mindfulness meditation practitioners with voxel-based morphometry .
    3 ( 1 ) , 55-61 . [2007]
  • Interoception
    42 ( 1-2 ) , 1-27 . [1996]
  • Integrative ethical education
    [2006]
  • Integrating acceptance and mindfulness into treatments for child and adolescent anxiety disorders : Acceptance and commitment therapy as an example
    [2005]
  • Integrating acceptance and commitment therapy into pediatric primary care . In L. A. Greco & S. C. Hayes ( Eds . ) , Acceptance and mindfulness treatments for children and adolescents . 237–262
    [2008]
  • Integrated approaches to preventing antisocial behavior patterns among school-age children and youth
    4 ( 4 ) , 194-209 [1996]
  • Implementation , sustainability , and scaling up of social-emotional and academic innovations in public schools
    32 ( 3 ) , 303-319 . [2003]
  • How we decide
    [2010]
  • How does mindfulness meditation work ? Proposing mechanisms of action from a conceptual and neural perspective
    6 ( 6 ) , 537-559 [2011]
  • How do you feel ? Interoception : the sense of the physiological condition of the body
    3 ( 8 ) , 655 [2002]
  • Historical roots of contemporary issues involving self-concept
    [1996]
  • Health complaints , stress , and distress : exploring the central role of negative affectivity
    96 ( 2 ) , 234-254 [1989]
  • Handbook for communication and problem-solving skills training . Einstein Psychiatry . Cummings & R. Iannotti ( Eds ) . Altruism and agression : biological and social origins
    [1997]
  • Friendship quality as a predictor of young children 's early school adjustment
    67 ( 3 ) , 1103-1118 [1996]
  • Family and school capital effects on delinquency : Substitutes or complements ?
    51 ( 1 ) , 29-62 [2008]
  • Familism and Social Capital in the Academic Achievement of Mexican Origin and Anglo
    75 ( 1 ) , 18-36 . [1994]
  • Families and schools
    16 ( 6 ) , 32-38 . [1987]
  • Exposure and acceptance in the rehabilitation of adolescents with idiopathic chronic pain–a pilot study
    11 ( 3 ) , 267-274 [2007]
  • Everyday SEL in Elementary School : Integrating Social-emotional Learning and Mindfulness Into Your Classroom
    [2016]
  • Enhancing school-based prevention and youth development through coordinated social , emotional , and academic learning
    58 ( 6-7 ) , 466 . [2003]
  • Emotion–focused therapy
    11 ( 1 ) , 3-16 [2004]
  • Emotions Matter : Making the Case for the Role of Young Children 's Emotional Development for Early School Readiness . Social Policy Report
    16 ( 3 3-18 [2002]
  • Emotional intelligence
    [1995]
  • Emotional attention , clarity , and repair : Exploring emotional , intelligence using the trait meta-mood scale
    [1995]
  • Emotion-focused therapy : A clinical synthesis
    8 ( 1 ) , 32-42 [2010]
  • Emotion regulation during childhood : Developmental , interpersonal , and individual considerations
    [1997]
  • Effects of mindful-attention and compassion meditation training on amygdala response to emotional stimuli in an ordinary , non-meditative state
    6 , 292 . [2012]
  • Effects of mindful awareness practices on executive functions in elementary school children
    [2010]
  • Educating for Character : How Our School Can Teach Respect and Responsibility
    [1991]
  • Economic sentiments
    [2013]
  • Dissociable neural systems for recognizing emotions
    52 ( 1 ) , 61-69 . [2003]
  • Disclosure of traumas and immune function : health implications for psychotherapy
    56 ( 2 ) , 239-245 [1988]
  • Development of the self-system : How children perceive their own and others ' ideas about themselves
    14 ( 4 ) , 443-460 [1993]
  • Cultivating mindfulness : effects on well being
    64 ( 7 ) , 840-862 . [2008]
  • Coping socialization in middle childhood : Tests of maternal and paternal influences
    67 ( 5 ) , 2339-2357 [1996]
  • Control of cachectin ( tumor necrosis factor ) synthesis : mechanisms of endotoxin resistance
    [1986]
  • Collaborative for Academic , Social , and Emotional Learning ( CASEL )
    [2007]
  • Classroom peer acceptance , friendship , and victimization : Destinct relation systems that contribute uniquely to children 's school adjustment ?
    68 ( 6 ) , 1181-1197 . [1997]
  • Children 's social and scholastic lives in kindergarten : Related spheres of influence ?
    70 ( 6 ) , 1373-1400 . [1999]
  • Childhood-onset versus adolescent-onset antisocial conduct problems in males : Natural history from ages 3 to 18 years
    8 ( 2 ) , 399-424 [1996]
  • Child development: 이종숙, 이옥, 신은수, 안선희 역(2008). 아 동발달
    Berk, L. E. 서울: 시그마프레스 [2006]
  • Characterization of the decision-making deficit of patients with ventromedial prefrontal cortex lesions
    123 ( 11 ) , 2189-2202 [2000]
  • Character education : Lessons from the past , models for the future
    [1993]
  • Character Education in America 's Schools
    [1995]
  • Change in children 's competence beliefs and subjective task values across the elementary school years : A 3-year study
    89 ( 3 ) , 451-469 [1997]
  • Capital at home and at school : A review and synthesis
    72 ( 4 ) , 828-846 [2010]
  • Can Virtue be taught ? In Dearden , Hirstand Peters ( eds. ) . Education and the Development of Reason
    [1972]
  • Building school success through social and emotional learning
    [2004]
  • Brief report
    17 ( 5 ) , 787-797 [2003]
  • Body awareness : construct and self-report measures
    4 ( 5 ) , e5614 . [2009]
  • Beliefs about mood moderate the relationship of stress to illness and symptom reporting
    41 : 115–128 . [1996]
  • Authority , responsibility and education
    [2015]
  • Assessing Mindfulness in Children and Adolescents : Development and Validation of the Child and Adolescent Mindfulness Measure ( CAMM )
    23 ( 3 ) , 606 [2011]
  • Altruistic emotion , cognition , and behavior
    [1986]
  • Acceptance and mindfulness-based approaches to anxiety : Conceptualization and treatment
  • Acceptance and commitment therapy in the treatment of an adolescent female with anorexia nervosa : A case example
    9 , 232–236 [2002]
  • Acceptance , body image , and health in adolescence . In L. A. Greco & S. C. Hayes ( Eds . ) , Acceptance and mindfulness interventions for children and adolescents : A practitioner ’ s guide
    [2008]
  • Acceptance & mindfulness treatments for children & adolescents : A practitioner 's guide
    [2008]
  • A controlled trial of mindfulness training in schools : The importance of practice for an impact on well-being
    5 ( 4 ) , 264-274 [2010]
  • A Randomized Trial of Mindfulness-Based Cognitive Therapy for Children : Promoting Mindful Attention to Enhance Social-Emotional Resiliency in Children
    19 , 218– 229 [2010]