CSR활동의 동기요인과 속성요인이 진정성과 기업태도에 미치는 효과에 관한 연구 : 대인관계지향성과 인지욕구의 조절효과를 중심으로 = A Study on the Effects of CSR Motives and CSR Attributes on CSR Authenticity : Moderating Effects of Interpersonal Relationship Orientation and Need for Cognition
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CSR활동의 동기요인과 속성요인이 진정성과 기업태도에 미치는 효과에 관한 연구 : 대인관계지향성과 인지욕구의 조절효과를 중심으로 = A Study on the Effects of CSR Motives and CSR Attributes on CSR Authenticity : Moderating Effects of Interpersonal Relationship Orientation and Need for Cognition' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
CSR동기요인
CSR속성요인
csr진정성
기업 태도
대인관계 지향성
인지욕구
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
150
0
0.0%
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제어
CSR동기요인
1
0
0.0%
CSR속성요인
1
0
0.0%
csr진정성
23
0
0.0%
기업 태도
45
0
0.0%
대인관계 지향성
13
0
0.0%
인지욕구
67
0
0.0%
계
150
0
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
0
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CSR활동의 동기요인과 속성요인이 진정성과 기업태도에 미치는 효과에 관한 연구 : 대인관계지향성과 인지욕구의 조절효과를 중심으로 = A Study on the Effects of CSR Motives and CSR Attributes on CSR Authenticity : Moderating Effects of Interpersonal Relationship Orientation and Need for Cognition' 의 참고문헌
호텔 종사자가 지각하는 CSR 동기와 진정성이 조직시민 행동에 미치는 영향: CSR 진정성의 매개 역할과 세대의 조절 역할
Business-unit-level relationship between employee satisfaction , employee engagement , and business outcomes : A meta-analysis
87 ( 2 ) , 268[2002]
Business society , and environment : Social power and social response
[1977]
Building corporate associations : Consumer attributions for corporate socially responsible programs
34 ( 2 ) , 147-157[2006]
Brand management and the challenge of authenticity
14 ( 7 ) , 460-461[2008]
Beyond attitude structure : Toward the informational determinants of attitude
15 ( 4 ) , 545-556[1978]
Authenticity : What consumers really want
[2007]
Are good causes good marketing
21 ( 1 ) , 64-66 .[1994]
An experimental investigation of need for cognition
51 ( 2 ) , 291[1955]
An examination of cognitive factors related to humorousness in television advertising
22 ( 2 ) , 29-37[1993]
Affect and consumer behavior
[1991]
Addressing a theoretical problem by reorienting the corporate social performance model
20 ( 1 ) , 43-64 .[1995]
A three dimensional conceptual model of corporate performance
4 ( 4 ) , 497-505[1979]
A Customer-Service Worker Relationship Model
11 ( 5 ) , 491-511 .[2000]
.TheCompany and the Product :Corporate Associations andConsumer Product Responses
61 ( 1 ) , 68-84[1997]
.Memory FactorsinConsumerChoice : A Review
43 ( 2 ) , 37-53[1979]
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